Date verteld over mijn ADD
woensdag 26 augustus 2020 om 17:00
Hoi iedereen,
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
Laatst heb ik een date gehad met een man die ik heel erg leuk vond/vind. Toen we elkaar leerde kennen was er zo'n goede klik en aantrekkingskracht.. Tot onze date. Het ging allemaal goed en was heel gezellig, totdat ik ineens begon te vertellen over dat ik ADD heb (het kwam ineens ter sprake). Hij vroeg wat dat precies inhield, dus begon ik het uit te leggen. Ineens merk ik dat hij zeer kortaf is en op WhatsApp eigenlijk niets meer zegt. Heel eerlijk gezegd doet dit me best pijn en merk dat hij daarvoor echt steeds het initiatief nam om met me te praten en wat af te spreken.. Misschien vindt hij me nu 'raar'.. Maarja wat is 'normaal'??! Spijt dat ik veel te open ben geweest over mezelf. Hoe kunnen jullie iemand vergeten waar je gevoelens voor hebt?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groetjes
woensdag 26 augustus 2020 om 18:10
Borderline schijnt best bevorderlijk te zijnvivautrecht85 schreef: ↑26-08-2020 18:09Ook met seks kan het relevant zijn wat iemand onder de leden heeft.
Maar nee, ADD en dergelijke horen daar niet bij.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:13
woensdag 26 augustus 2020 om 18:14
Misschien kan het een voordeel zijn. Veel mensen met ADD zijn creatief en houden wel van een uitdaging en nieuwe dingen uitproberen.vivautrecht85 schreef: ↑26-08-2020 18:09Ook met seks kan het relevant zijn wat iemand onder de leden heeft.
Maar nee, ADD en dergelijke horen daar niet bij.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:21
Ik heb zelf ook ADD, en heb eigenlijk nog nooit stilgestaan bij het idee dat mensen daar op kunnen afknappen?
Mijn ex heb ik later in de dating fase ook per toeval medegedeeld dat ik ADD had, en hem leek het weinig te interesseren (iets te weinig misschien, ik kan me nog wel herinneren dat hij eigenlijk geen idee had wat dat precies inhield en ook niet echt nieuwsgierig genoeg was om daar achter te komen).
Iedereen heeft toch wel iets?
Mijn ex heb ik later in de dating fase ook per toeval medegedeeld dat ik ADD had, en hem leek het weinig te interesseren (iets te weinig misschien, ik kan me nog wel herinneren dat hij eigenlijk geen idee had wat dat precies inhield en ook niet echt nieuwsgierig genoeg was om daar achter te komen).
Iedereen heeft toch wel iets?
woensdag 26 augustus 2020 om 18:24
Nee dit alles is totaal uit de lucht gegrepen. Het is de eerste date, kans is redelijk groot dat één van de twee het daarbij wil laten lijkt me.viva-amber schreef: ↑26-08-2020 18:23Misschien is hij daar ook niet op afgeknapt. Hij heeft dat niet zo gezegd.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:28
Nee klopt, niet zo gezegd.. Maar merkte daarna wel een verandering in gedragviva-amber schreef: ↑26-08-2020 18:23Misschien is hij daar ook niet op afgeknapt. Hij heeft dat niet zo gezegd.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:29
Kan dat niet komen omdat jij er zelf zo onzeker over deed nadat je het verteld had? Je zei het misschien niet, maar je straalde wellicht wel uit dat je er zelf niet helemaal comfortabel mee was om het te vertellen?
woensdag 26 augustus 2020 om 18:32
Tja, "al je diagnoses" en ermee smijten.valentinamaria schreef: ↑26-08-2020 17:04ik vind ook weinig dingen zo irritant als iemand die op de eerste date al met zijn diagnoses gaat smijten.
Ik snap ergens wel wat je bedoelt maar ADD/ADHD hebben kan best een impact op je leven/gedrag/relatie hebben (ik heb zelf ADHD, pas op latere leeftijd gediagnosticeerd).
Ervan uitgaande dat de date van TO potentie had voor haar is het van daaruit voor haar ook te begrijpen dat ze het meteen op tafel heeft gelegd.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:35
Ook dat is geen vaststaande materie. Zoveel mensen, zoveel profielen, gedragingen etc..
Iemand met ADHD is niet altijd persé een stuiterbal a la Jochem Meijer en iemand met ADD is niet altijd de rustige slome dromer.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:35
waarom?sprokkelientje schreef: ↑26-08-2020 18:32Tja, "al je diagnoses" en ermee smijten.
Ik snap ergens wel wat je bedoelt maar ADD/ADHD hebben kan best een impact op je leven/gedrag/relatie hebben (ik heb zelf ADHD, pas op latere leeftijd gediagnosticeerd).
Ervan uitgaande dat de date van TO potentie had voor haar is het van daaruit voor haar ook te begrijpen dat ze het meteen op tafel heeft gelegd.
iemand merkt vanzelf wel hoe je bent, en elke ADHD/ADD er is weer anders.
plus dat het veranderd.
wij slapen nooit.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:49
Haha heel flauw, of course not.. Dat is ook al lang van de baan :pviva-amber schreef: ↑26-08-2020 18:47Misschien een beetje flauw, maar heb je hem ook verteld over de 'vriendschap' met de getrouwde man?
woensdag 26 augustus 2020 om 18:49
Zeker waar!!!sprokkelientje schreef: ↑26-08-2020 18:35Ook dat is geen vaststaande materie. Zoveel mensen, zoveel profielen, gedragingen etc..
Iemand met ADHD is niet altijd persé een stuiterbal a la Jochem Meijer en iemand met ADD is niet altijd de rustige slome dromer.
woensdag 26 augustus 2020 om 18:53
Ik zou het zelf ook graag willen weten eerlijk gezegd.valentinamaria schreef: ↑26-08-2020 18:35waarom?
iemand merkt vanzelf wel hoe je bent, en elke ADHD/ADD er is weer anders.
plus dat het veranderd.
Zijn van die basale zaken: wel/geen kinderwens, wel/geen schulden hebben, wel/geen ADHD hebben etc...
Als het gaat om de potentie van verder daten en de mogelijkheid tot het opbouwen van een relatie en dat je dat dan al snel aanvoelt bv, dat het zo'n kant opgaat.
Zodat je weet waar je "ja" op zegt zeg maar.
Als het gaat om een FWB o.i.d. dan is het - afhankelijk van de manier waarop je dat beiden in wil vullen, minder boeiend.
woensdag 26 augustus 2020 om 19:28
Waarom is hij dan niet leuk?? Ik weet niet wat TO verteld heeft precies, maar als het iets is in de trant van dat ze de helft van haar afspraken vergeet, mensen laat zitten en niet op komt dagen en dergelijke, dan snap ik best dat hij daar geen zin in heeft. Ik ken iemand die ADD heeft en met wie geen enkele afspraak te maken valt. Ben ik dan een trut als ik dat geen relatie materiaal vind?
Wat een diva-mentaliteit, om meteen te besluiten dat een man die jou niet wil een vervelende vent is.
En als TO’s ADD meer in de categorie “ik ben zo lekker chaotisch en dromerig” valt, dan kan ze natuurlijk ook dát vertellen in plaats van een diagnose op tafel te leggen bij de eerste date.
woensdag 26 augustus 2020 om 19:38
Nee ik zal nooit mensen laten zitten! Had het meer over mijn schoolprestaties e.d. dat daardoor veel is misgegaan door mijn ADD.. Maar ja ik moet het maar accepteren dat hij geen contact meer wilt hebben.Fluithaas schreef: ↑26-08-2020 19:28Waarom is hij dan niet leuk?? Ik weet niet wat TO verteld heeft precies, maar als het iets is in de trant van dat ze de helft van haar afspraken vergeet, mensen laat zitten en niet op komt dagen en dergelijke, dan snap ik best dat hij daar geen zin in heeft. Ik ken iemand die ADD heeft en met wie geen enkele afspraak te maken valt. Ben ik dan een trut als ik dat geen relatie materiaal vind?
Wat een diva-mentaliteit, om meteen te besluiten dat een man die jou niet wil een vervelende vent is.
En als TO’s ADD meer in de categorie “ik ben zo lekker chaotisch en dromerig” valt, dan kan ze natuurlijk ook dát vertellen in plaats van een diagnose op tafel te leggen bij de eerste date.