Daten en psychische problemen
donderdag 1 maart 2018 om 19:46
Ik zou het zo snel mogelijk ter sprake brengen. Ik lees in je andere topic dat je op instorten staat, ik zou daar iemand echt niet mee willen belasten eerlijk gezegd. Ik ben na een relatie van nog geen jaar depressief geworden, en dat is echt niet makkelijk geweest voor mijn man en onze relatie. En dat ik 9 jaar later nog steeds issues heb is toch wat anders dan middenin een depressie/burn out zitten.
donderdag 1 maart 2018 om 20:02
1 van de redenen waarom ik het snel vertel... geen zin in energie te steken in iemand die zo kortzichtig denkt...
Dat je geen zin in de problemen hebt heb ik alle begrip voor! Maar iemand die je direct als crazy bestempeld...
Zonde van míjn energie
donderdag 1 maart 2018 om 20:07
donderdag 1 maart 2018 om 20:18
Ik zou het vertellen zodra er wat serieuzere en persoonlijkere onderwerpen besproken worden. Wanneer dat is hangt helemaal van jullie af natuurlijk. Als de gelegenheid zich voordoet kun je misschien ook al eens peilen hoe hij staat tegenover psychische problemen. Begrijpt hij dat een beetje? Als hij er fijn op reageert zou ik vervolgens zeggen dat je zelf ook psychische klachten hebt.
donderdag 1 maart 2018 om 20:29
donderdag 1 maart 2018 om 20:52
Dit stukje zegt heel veel... eerst met jezelf aan de slag en dan weer eens beginnen met überhaupt denken aan daten.rebecca_90 schreef: ↑01-03-2018 20:29We hebben twee weken geleden afgesproken..
Het was echt super leuk.
Maar hij moet wel weten waar hij aan toe is. Daar heeft hij recht op. Het frustreert me wel hoor. Een eetstoornis kieper je niet zomaar overboord. Wanneer is wel de tijd rijp? Ik verlang zo naar een relatie.
donderdag 1 maart 2018 om 20:57
Dit inderdaad. Je verlangt naar een relatie omdat dat een vlucht van de realiteit is.nimue_iparis schreef: ↑01-03-2018 20:52Dit stukje zegt heel veel... eerst met jezelf aan de slag en dan weer eens beginnen met überhaupt denken aan daten.
donderdag 1 maart 2018 om 21:05
Maar Rebecca, waarom werk je niet eerst aan jezelf voordat je gaat daten? Ik denk dat een partner de leegte die je wellicht voelt niet op gaat vullen. Echt, als ervaringsdeskundige (na vele jaren er nu een jaar of twee vanaf): werk aan jezelf. Pas als jij je beter voelt, kan je liefde aan iemand anders geven. Hoe k*t dat nu ook even is. Als het de juiste man is, dan is ie dat over een tijdje wanneer jij jezelf beter voelt, ook nog wel.
Verder zou ik bang zijn mijn potentiële partner op te zadelen met zijn probleem. Sommige psychische problemen kunnen getriggerd worden als iemand dichtbij die persoon dezelfde dingen overkomt. Iemand met een anorexia-verleden zou bijvoorbeeld getriggerd kunnen worden als die persoon een partner treft met een eetstoornis. Kan, ik zeg niet dat het zo is.
Laat gaan. Dat is het beste dat je voor jezelf nu kan doen.
Verder zou ik bang zijn mijn potentiële partner op te zadelen met zijn probleem. Sommige psychische problemen kunnen getriggerd worden als iemand dichtbij die persoon dezelfde dingen overkomt. Iemand met een anorexia-verleden zou bijvoorbeeld getriggerd kunnen worden als die persoon een partner treft met een eetstoornis. Kan, ik zeg niet dat het zo is.
Laat gaan. Dat is het beste dat je voor jezelf nu kan doen.
donderdag 1 maart 2018 om 21:26
Sommige mensen zijn gewoon echt goed gek. Dat geeft niet, maar ik zou er geen relatie mee willen.
Ik snap niet dat als je zooooo diep zit dat je nog zin en energie hebt om te daten.
donderdag 1 maart 2018 om 21:30
Dat zal zo zijn, maar een vrijgezelle man verlangt niet naar een vrouw met een eetstoornis en honderdduizend andere problemen.rebecca_90 schreef: ↑01-03-2018 20:29We hebben twee weken geleden afgesproken..
Het was echt super leuk.
Maar hij moet wel weten waar hij aan toe is. Daar heeft hij recht op. Het frustreert me wel hoor. Een eetstoornis kieper je niet zomaar overboord. Wanneer is wel de tijd rijp? Ik verlang zo naar een relatie.
Wanneer de tijd rijp is? Wanneer je problemen bijzaak zijn en niet een hoofdzaak, zoals nu het geval is.
donderdag 1 maart 2018 om 22:32
Bij daten, verliefdheid en relaties opbouwen komen veel emoties kijken. Als het al niet goed met je gaat, kan zo'n emotionele rollercoaster je nog onstabieler maken.
Ik gun je echter van harte een lieve partner. Ik zou zeker altijd eerlijk zijn. Er komt vast wel een moment waarop je het ter sprake kan brengen.
Ik gun je echter van harte een lieve partner. Ik zou zeker altijd eerlijk zijn. Er komt vast wel een moment waarop je het ter sprake kan brengen.
donderdag 1 maart 2018 om 22:55
Ja dit. Ik ben zelf ook nog langer niet stabiel, dus zal ik de komende maanden niet gaan daten. Al wil ik heel graag een vriendin..licht-blauw schreef: ↑01-03-2018 22:32Bij daten, verliefdheid en relaties opbouwen komen veel emoties kijken. Als het al niet goed met je gaat, kan zo'n emotionele rollercoaster je nog onstabieler maken.
donderdag 1 maart 2018 om 23:11
rebecca_90 schreef: ↑01-03-2018 20:29We hebben twee weken geleden afgesproken..
Het was echt super leuk.
Jij hebt al vaker over je problemen geschreven en jij hebt niet alleen een eetstoornis. Jij hebt vooral je hoofd in het zand.
donderdag 1 maart 2018 om 23:31
De eetstoornis is wel haar minst erge probleem.
Wat ga je een date nu vertellen TO? Ik vreet en braak het uit? Ik ben depressief en heb zelfmoordgedachtes? De rest van mijn leven is ook niet op de rit?
Het is begrijpelijk dat het daten even een afleiding is voor je, maar hoe zie je het voor je? Ik vind het niet gezond om je te storten op het daten, terwijl het zo slecht gaat met je. Ik zou verbaasd zijn als er een man een relatie met je zou willen op dit moment in je leven. Dan zou ik mij afvragen wat een man bezielt, want je stapt toch niet vrijwillig de afgrond in?
Wat ga je een date nu vertellen TO? Ik vreet en braak het uit? Ik ben depressief en heb zelfmoordgedachtes? De rest van mijn leven is ook niet op de rit?
Het is begrijpelijk dat het daten even een afleiding is voor je, maar hoe zie je het voor je? Ik vind het niet gezond om je te storten op het daten, terwijl het zo slecht gaat met je. Ik zou verbaasd zijn als er een man een relatie met je zou willen op dit moment in je leven. Dan zou ik mij afvragen wat een man bezielt, want je stapt toch niet vrijwillig de afgrond in?
donderdag 1 maart 2018 om 23:40
Ik ben het niet vaak eens met Sinnombre maar alle posts vandaag slaan de spijker op z’n kop.sinnombre schreef: ↑01-03-2018 23:31De eetstoornis is wel haar minst erge probleem.
En als aanvulling; wat voor soort man trek jij in deze fase aan en is dit dan het soort man wat goed voor je is? Vaak trek je op zulke kwetsbare momenten juist de minder leuke partners aan. Daarbij ga je in therapie veranderen. Dat is vaak ook moeilijk voor partners, laat staan kersverse partners.
Mijn advies is niet doen.. eerst jezelf op de rit!
donderdag 1 maart 2018 om 23:41
Wedden dat ze het toch doet.Marte007 schreef: ↑01-03-2018 23:40Ik ben het niet vaak eens met Sinnombre maar alle posts vandaag slaan de spijker op z’n kop.
En als aanvulling; wat voor soort man trek jij in deze fase aan en is dit dan het soort man wat goed voor je is? Vaak trek je op zulke kwetsbare momenten juist de minder leuke partners aan. Daarbij ga je in therapie veranderen. Dat is vaak ook moeilijk voor partners, laat staan kersverse partners.
Mijn advies is niet doen.. eerst jezelf op de rit!
donderdag 1 maart 2018 om 23:59
Er zijn nu eenmaal mensen die zo instabiel zijn dat zij dit soort beslissingen nemen en nodig hebben voor hun eigen, ietwat ‘gestoorde’ balans! TO, niet rottig bedoeld, maar soms moet je beslissen om jezelf een lange termijn-beloning te gunnen zoals stabiliteit en psychische gezondheid en een integere partner, in plaats van vluchtige entertainment met (een wilde gok mijnerzijds) destructieve gevolgen gezien je huidige gemoedstoestand.
Sommige mensen ‘genieten’ een slechte gezondheid, wees daar niet één van.
vrijdag 2 maart 2018 om 00:06
Of wat dacht je van een gebroken hart en bijpassend drama, omdat over 5 maanden blijkt dat TO toch wel flink wat meer problemen heeft dan hij dacht/zij verteld heeft?Marte007 schreef: ↑01-03-2018 23:59Er zijn nu eenmaal mensen die zo instabiel zijn dat zij dit soort beslissingen nemen en nodig hebben voor hun eigen, ietwat ‘gestoorde’ balans! TO, niet rottig bedoeld, maar soms moet je beslissen om jezelf een lange termijn-beloning te gunnen zoals stabiliteit en psychische gezondheid en een integere partner, in plaats van vluchtige entertainment met (een wilde gok mijnerzijds) destructieve gevolgen gezien je huidige gemoedstoestand.
Sommige mensen ‘genieten’ een slechte gezondheid, wees daar niet één van.
Met bijbehorende ik wil dood gedoe.
Daten en beginnende relaties zijn een contra indicatie als je met een intensief behandeltraject begint. Focus op precies de verkeerde dingen.
vrijdag 2 maart 2018 om 00:11
Precies de destructieve gevolgen waarop ik doelde.. een zwangerschap zou het drama dan compleet maken.Moiren’ schreef: ↑02-03-2018 00:06Of wat dacht je van een gebroken hart en bijpassend drama, omdat over 5 maanden blijkt dat TO toch wel flink wat meer problemen heeft dan hij dacht/zij verteld heeft?
Met bijbehorende ik wil dood gedoe.
Daten en beginnende relaties zijn een contra indicatie als je met een intensief behandeltraject begint. Focus op precies de verkeerde dingen.
Even geloept; meid, heel rap afkappen en richting GGz. En dat is heel bout gezegd voor mijn, altijd oh zo politiek correcte, doen!
vrijdag 2 maart 2018 om 00:23
Vraag je jezelf eerst goed af of je naast je psychische problemen wel (positieve) energie over hebt voor daten en een relatie te beginnen.
Het laaiend graag willen hebben van een relatie kan een onderdeel zijn van je psych problematiek . Dat je bijv omdat je het zooo graag wilt aan jouw grenzen (wat je aan kan, wat goed is voor jou ) voorbij gaat.
Realiseer je dat jouw labiliteit types of situaties aan kan trekken die niet goed voor jou zijn.
Kom eerst sterker in je schoenen te staan, zodat jij voor jezelf beter kan beoordelen wat echt goed is voor jou.
Goed voor jouzelf zorgen , de relatie met jouzelf herstellen.
Dat is in eerste instantie het soort relatie waar jouw energie naar uit moet gaan .
Het laaiend graag willen hebben van een relatie kan een onderdeel zijn van je psych problematiek . Dat je bijv omdat je het zooo graag wilt aan jouw grenzen (wat je aan kan, wat goed is voor jou ) voorbij gaat.
Realiseer je dat jouw labiliteit types of situaties aan kan trekken die niet goed voor jou zijn.
Kom eerst sterker in je schoenen te staan, zodat jij voor jezelf beter kan beoordelen wat echt goed is voor jou.
Goed voor jouzelf zorgen , de relatie met jouzelf herstellen.
Dat is in eerste instantie het soort relatie waar jouw energie naar uit moet gaan .