Daten, maar geen oppas

24-01-2020 11:58 134 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor leuke dates / momenten samen.

Wij hebben een zoon van 6 en hebben momenteel door omstandigheden even geen opties om oppas te regelen. Een betaalde oppas wordt al snel prijzig helaas en in onze omgeving hebben we ook even niemand die het kan doen.

Dus ik ben echt op zoek naar ideeën voor dingen die we samen kunnen doen thuis of eventueel ideeën voor dingen die leuk zijn om te doen als gezin, maar waarbij zoon dan ook word beziggehouden waardoor we ook even wat tijd samen hebben. Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.

Edit: je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus de tip om een oppasmeisje te krijgen is niet echt waar ik naar zoek.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:05
7.96% gewijzigd
Friezin71 schreef:
25-01-2020 19:22
Ja, ik bedoelde jou. Superonvriendelijke manier van posten. Ik hoopte dat het kwam omdat je nog niet alles gelezen had, maar kennelijk is dit gewoon je manier. Zonde hoor.

Laat maar joh, sommige mensen kunnen zich niets voorstellen wat buiten hun eigen belevingswereld valt
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is geslaagd!

En die tip van 'thuis uit eten' en 'kind naar bed en samen sushi maken' vinden wij ook altijd een hele fijne 'date'. Of we halen lekkere hapjes en eten die 's avonds op bij een film. Of we maken 's avonds lekker pizza als onze dochter in haar bed ligt.
Samen eten en praten is ook heel fijn.
mindervanmij schreef:
24-01-2020 11:58
Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.
:huh:
mindervanmij schreef:
25-01-2020 16:43
wat een geweldig handige bijdrage. Fijn dat je dit even hebt gepost. :facepalm:
Ja sorry als het lullig over komt maar waarom dan niet bv 1x in de zoveel tijd een avondje “bijzonder” uit en je geeft een paar tientjes aan een oppas?

Ok ik lees nu dat een betaalde oppas er financieel even niet aan zit, zo kwam het voorheen niet over.. Tja denk dat je het dan thuis zo gezellig mogelijk moet maken wanneer zoon naar bed of school is..
mindervanmij schreef:
25-01-2020 16:52
Hoezo zouden zulke dingen elke dag na school kunnen? Mijn man werkt. Hij vertrekt rond 8 uur en is rond 6 uur terug.
Bedoel je nou dat je reeds een man hebt en stiekem nog date met een minnaar wil regelen terwijl je voor je kindje zorgt?
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
26-01-2020 11:40
Bedoel je nou dat je reeds een man hebt en stiekem nog date met een minnaar wil regelen terwijl je voor je kindje zorgt?
Begrijpend Lezen
belangrijk vak op school
Charles_Gentle28 schreef:
26-01-2020 11:40
Bedoel je nou dat je reeds een man hebt en stiekem nog date met een minnaar wil regelen terwijl je voor je kindje zorgt?
:rofl:
Charles_Gentle28 schreef:
26-01-2020 11:40
Bedoel je nou dat je reeds een man hebt en stiekem nog date met een minnaar wil regelen terwijl je voor je kindje zorgt?
Nee natuurlijk niet, dan kon dr man mooi met kind thuis blijven :)
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
26-01-2020 13:48
Nee natuurlijk niet, dan kon dr man mooi met kind thuis blijven :)
:rofl:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven