Daten met een christen
dinsdag 4 januari 2022 om 14:04
In september ontmoette ik een hele bijzondere man. Hij blijkt christelijk te zijn, maar niet heel streng. Ik ben niet gelovig. Sinds eind oktober zijn we aan het daten en we hebben het erg gezellig. Al van meerdere mensen heb ik gehoord dat we goed bij elkaar passen.
Echter, hij wil alleen met mij naar bed als hij verliefd is. Ik ben dat wel, maar hij vindt mij erg leuk en denkt dat het kan groeien. Ik ga steeds meer naar hem verlangen en heb dat vorige week met hem besproken. Hij wil me vaker zien en heeft ook zijn ouders al over mij verteld, dus ik heb goede hoop dat hij wel voor me wil gaan.
Zijn enige -korte- relatie strandde 15 jaar geleden. Dit is schijnbaar zijn enige moment van ervaring met zoenen en seks geweest. Ik heb een lange relatie gehad en veel gedatete en dat weet hij. Ik vermoed dat hij bang is om me te zoenen.
Qua geloof is hij niet streng en het voelt -buiten het gemis van intimiteit- op alle vlakken erg goed. Ik denk dat hij de liefde van mijn leven is en hoop dat hij verliefd op mij wordt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Echter, hij wil alleen met mij naar bed als hij verliefd is. Ik ben dat wel, maar hij vindt mij erg leuk en denkt dat het kan groeien. Ik ga steeds meer naar hem verlangen en heb dat vorige week met hem besproken. Hij wil me vaker zien en heeft ook zijn ouders al over mij verteld, dus ik heb goede hoop dat hij wel voor me wil gaan.
Zijn enige -korte- relatie strandde 15 jaar geleden. Dit is schijnbaar zijn enige moment van ervaring met zoenen en seks geweest. Ik heb een lange relatie gehad en veel gedatete en dat weet hij. Ik vermoed dat hij bang is om me te zoenen.
Qua geloof is hij niet streng en het voelt -buiten het gemis van intimiteit- op alle vlakken erg goed. Ik denk dat hij de liefde van mijn leven is en hoop dat hij verliefd op mij wordt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
dinsdag 4 januari 2022 om 18:24
ingeving schreef: ↑04-01-2022 17:06@absor Dat ga ik zeker doen zodra ik hem weer zie.
@snug Ik denk dat je gelijk hebt.
Er is van zijn kant geen intimiteit, op een vriendschappelijke knuffel na. Ik heb hem gezegd dat als hij het als vriendschap ziet, dat ik afhaak. Hij ziet het wel als daten en heeft dat ook aan zijn ouders verteld.
Hij heeft me verteld dat hij een angststoornis heeft en op de gekste momenten last heeft van paniekaanvallen. Dat kan een reden zijn dat hij nog geen toenadering heeft gezocht.
Ik heb hem horen schelden met het woord god en hij vertelde dat hij ook een keer vloekend tegen zijn vader is uitgevallen. Ook stemt hij niet op gelovige partijen en zie ik geen gelovige beeltenissen in zijn huis.
Als hij zondag weigert te zoenen, kap ik het af om mezelf enorm verdriet te besparen. Mijn geduld is zo goed als op.
Ik blijf hem de komende jaren wel 2x per week zien in groepsverband.
Dit geldt voor zowat heel protestants Nederland.
Maar, zo meelezen moet ik het eens zijn met de rest. Hij gelooft niet in jou. Ik zou het ook afkappen.
dinsdag 4 januari 2022 om 22:01
Ik ben ook christelijk hoor. Maar de Kerk stelde al niet veel meer voor toen ik een kleuter was dus als ik zo over die strenge opvoedingen hoor, die ben ik helemaal misgelopen. 
Ik kan ze hier trouwens zó er tussenuit halen, die ook een dergelijke jeugd hebben gehad.
In het zwartekousen gebied, ja, daar waren de families streng maar de ontkerstening was toen ik nog piepjong was, allang en volledig ingetreden.
Ik kan ze hier trouwens zó er tussenuit halen, die ook een dergelijke jeugd hebben gehad.
In het zwartekousen gebied, ja, daar waren de families streng maar de ontkerstening was toen ik nog piepjong was, allang en volledig ingetreden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 4 januari 2022 om 22:13
Dit idd.
Hoe kun je iemand die liefde van je leven noemen als je samen nog nooit fysiek intiem contact hebt gehad (wat een heel wezenlijk onderdeel is van je een liefdesrelatie)?
Het klinkt alsof je meer verliefd bent op jouw projectie van deze man?
woensdag 5 januari 2022 om 15:50
Als vriend ja, maar geen intimiteit dan geen relatie zei je al.
Hij ziet het wel als daten en heeft dat ook aan zijn ouders verteld. WTF? Wat hebben zijn ouders hier mee te maken? Hou oud is hij?
woensdag 5 januari 2022 om 20:03
Hoi! Ik denk dat het geloof jullie niet in de weg hoeft te staan. Het stukje intimiteit vind ik wel bijzonder, en los staan van het geloof. Ik beweeg me in hele gelovige kringen en op een paar na die zich bewaren voor het huwelijk, doen zij zeker wel intimiteiten delen. Zeker zoenen etc. komt aan de pas.
Als hij nog niet verliefd is en daarom geen intimiteit aan wil gaan.. ben ik bang dat dit er ook niet gaat komen. Kies voor jezelf, je bent meer waard.. Ik snap dat je verliefd bent.. maar je lijkt het te koppelen aan geloof om het goed te praten. Dat is het niet.. en als hij nu nog niet verliefd is dan komt het niet meer.
Ik wens je veel geluk en wijsheid toe.. zet jezelf op de 1e plaats.
Als hij nog niet verliefd is en daarom geen intimiteit aan wil gaan.. ben ik bang dat dit er ook niet gaat komen. Kies voor jezelf, je bent meer waard.. Ik snap dat je verliefd bent.. maar je lijkt het te koppelen aan geloof om het goed te praten. Dat is het niet.. en als hij nu nog niet verliefd is dan komt het niet meer.
Ik wens je veel geluk en wijsheid toe.. zet jezelf op de 1e plaats.
In the end everything will be okay, if it's not, it is not the end!
woensdag 5 januari 2022 om 20:50
Ik heb twee keer een serieuze relatie gehad met erg gelovige mannen. De spanning en erotiek spatte er vanaf het begin af, alleen wilden ze beiden niet op de eerste nacht al aan de seks (overigens had ik met beiden ook pas op de derde of vierde date de eerste zoen) en pas toen het wat serieuzer werd.
Daten zonder zoenen lijkt mij, zoals anderen al zeggen, een gezellige kennis voor erbij maar totaal geen serieus relatiemateriaal.
Daten zonder zoenen lijkt mij, zoals anderen al zeggen, een gezellige kennis voor erbij maar totaal geen serieus relatiemateriaal.
woensdag 5 januari 2022 om 22:31
Hij is 46 en ziet zijn ouders een paar keer per week. Hij is iedere dag welkom bij ze om mee te eten. Ik ben 35 en heb een narcistische vader, waardoor ik mijn leven lang al dingen en mensen najaag die niet te "krijgen" zijn. Daarvoor ben ik in therapie en dat weet hij.
Zoals ik al eerder vermeldde heb ik een gesprek met hem gehad en heb daarin ook gezegd dat ik onze afspraken als vriendschap niet meer aankan, waarna hij zei dat hij me vaker wil zien en dat hij denkt dat er wel liefde in zit. Ik vermoed dat hij erg onzeker is op het gebied van intimiteit, maar dat niet durft te laten blijken omdat hij onzekerheid niet mannelijk vindt.
Er wordt met name geflirt vanuit mij en zo nu en dan flirt hij leuk terug. Op whatsapp maakt hij zo nu en dan seksuele toespelingen, dus tot zover de spanning.
Zondag komt hij bij mij thuis en ga ik een spel voorschotelen met zelfbedachte vragen die de spanning wel zullen ophitsen. Afhankelijk van zijn reactie besluit ik of er meer in zit. Als vriendschap kan ik het (voorlopig) niet zien.
Zoals ik al eerder vermeldde heb ik een gesprek met hem gehad en heb daarin ook gezegd dat ik onze afspraken als vriendschap niet meer aankan, waarna hij zei dat hij me vaker wil zien en dat hij denkt dat er wel liefde in zit. Ik vermoed dat hij erg onzeker is op het gebied van intimiteit, maar dat niet durft te laten blijken omdat hij onzekerheid niet mannelijk vindt.
Er wordt met name geflirt vanuit mij en zo nu en dan flirt hij leuk terug. Op whatsapp maakt hij zo nu en dan seksuele toespelingen, dus tot zover de spanning.
Zondag komt hij bij mij thuis en ga ik een spel voorschotelen met zelfbedachte vragen die de spanning wel zullen ophitsen. Afhankelijk van zijn reactie besluit ik of er meer in zit. Als vriendschap kan ik het (voorlopig) niet zien.
woensdag 5 januari 2022 om 22:36
Waarom ga je nu a niet ermee beginnen om hem appen of zo uitte dagen, en het spel al gaan spelen..ingeving schreef: ↑05-01-2022 22:31Hij is 46 en ziet zijn ouders een paar keer per week. Hij is iedere dag welkom bij ze om mee te eten. Ik ben 35 en heb een narcistische vader, waardoor ik mijn leven lang al dingen en mensen najaag die niet te "krijgen" zijn. Daarvoor ben ik in therapie en dat weet hij.
woensdag 5 januari 2022 om 23:13
Ben heel benieuwd naar die vragen
woensdag 5 januari 2022 om 23:18
Dussssssssss, hij is na 3 maanden nog niet verliefd op je maar misschien, heel misschien en in bijna dezelfde zin vertel je dat je mensen najaagt en daarvoor in therapie zit. Of je houdt me voor de gek of je therapie werkt niet maar er moet makkelijker en leuker Wild te vinden zijn.ingeving schreef: ↑05-01-2022 22:31Hij is 46 en ziet zijn ouders een paar keer per week. Hij is iedere dag welkom bij ze om mee te eten. Ik ben 35 en heb een narcistische vader, waardoor ik mijn leven lang al dingen en mensen najaag die niet te "krijgen" zijn. Daarvoor ben ik in therapie en dat weet hij.
woensdag 5 januari 2022 om 23:26
Dus onder zware druk weet hij er een vage misschien uit te persen. Lijkt het je niet leuker dat een man echt voor je gaat in plaats van dit dooie christelijke paard?
donderdag 6 januari 2022 om 01:38
donderdag 6 januari 2022 om 03:28
O, ik kan bijna niet wáchten tot zondag.
Geen seks betekent dat hij niet verliefd is hè, hij zegt het zelf. Dus zondag gaat het aan of uit.
Maar beloof me één ding TO, ga niet wachten op iets dat nooit gaat komen. Ook niet als hij denkt dat het nog wel komt.
Liefde is geen bedenksel. Het is een gevoel. Dat kun je niet tevoorschijn toveren door eraan te denken.
Je kunt wel wat meer van jezelf houden. Of neem een hond of kat ofzo, die houden simpelweg onvoorwaardelijk van je.
Geen seks betekent dat hij niet verliefd is hè, hij zegt het zelf. Dus zondag gaat het aan of uit.
Maar beloof me één ding TO, ga niet wachten op iets dat nooit gaat komen. Ook niet als hij denkt dat het nog wel komt.
Liefde is geen bedenksel. Het is een gevoel. Dat kun je niet tevoorschijn toveren door eraan te denken.
Je kunt wel wat meer van jezelf houden. Of neem een hond of kat ofzo, die houden simpelweg onvoorwaardelijk van je.