Daten met een christen
dinsdag 4 januari 2022 om 14:04
In september ontmoette ik een hele bijzondere man. Hij blijkt christelijk te zijn, maar niet heel streng. Ik ben niet gelovig. Sinds eind oktober zijn we aan het daten en we hebben het erg gezellig. Al van meerdere mensen heb ik gehoord dat we goed bij elkaar passen.
Echter, hij wil alleen met mij naar bed als hij verliefd is. Ik ben dat wel, maar hij vindt mij erg leuk en denkt dat het kan groeien. Ik ga steeds meer naar hem verlangen en heb dat vorige week met hem besproken. Hij wil me vaker zien en heeft ook zijn ouders al over mij verteld, dus ik heb goede hoop dat hij wel voor me wil gaan.
Zijn enige -korte- relatie strandde 15 jaar geleden. Dit is schijnbaar zijn enige moment van ervaring met zoenen en seks geweest. Ik heb een lange relatie gehad en veel gedatete en dat weet hij. Ik vermoed dat hij bang is om me te zoenen.
Qua geloof is hij niet streng en het voelt -buiten het gemis van intimiteit- op alle vlakken erg goed. Ik denk dat hij de liefde van mijn leven is en hoop dat hij verliefd op mij wordt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Echter, hij wil alleen met mij naar bed als hij verliefd is. Ik ben dat wel, maar hij vindt mij erg leuk en denkt dat het kan groeien. Ik ga steeds meer naar hem verlangen en heb dat vorige week met hem besproken. Hij wil me vaker zien en heeft ook zijn ouders al over mij verteld, dus ik heb goede hoop dat hij wel voor me wil gaan.
Zijn enige -korte- relatie strandde 15 jaar geleden. Dit is schijnbaar zijn enige moment van ervaring met zoenen en seks geweest. Ik heb een lange relatie gehad en veel gedatete en dat weet hij. Ik vermoed dat hij bang is om me te zoenen.
Qua geloof is hij niet streng en het voelt -buiten het gemis van intimiteit- op alle vlakken erg goed. Ik denk dat hij de liefde van mijn leven is en hoop dat hij verliefd op mij wordt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
dinsdag 4 januari 2022 om 14:52
Ik denk eerder dat hij op basis van zijn geloofsovertuiging geen intimiteiten wil totdat er een behoorlijke mate van vastigheid is. Ik denk daarom ook dat je de rol van zijn geloof onderschat. Hij denkt, over de grondbeginselen van het leven, anders dan jij. Er zijn stellen die dat prima kunnen, maar als je na 3-4 maanden daar nog niet bent (als in: hij weet niet of hij met jou verder wil) dan weet ik niet of het realistisch is dat dit nog komt.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:53
dinsdag 4 januari 2022 om 14:58
dinsdag 4 januari 2022 om 14:59
Niet zoenen en niet verliefd = een vriendschap
Dit heeft niets met geloof te maken en alles met het feit dat jij wel verliefd bent en dat je hem niet als toekomst materiaal en hij jou niet.
Ik zou je niet van alles op de mouw laten spelden over het geloof en wat hij allemaal aan zijn ouders vertelt.
Dit heeft niets met geloof te maken en alles met het feit dat jij wel verliefd bent en dat je hem niet als toekomst materiaal en hij jou niet.
Ik zou je niet van alles op de mouw laten spelden over het geloof en wat hij allemaal aan zijn ouders vertelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:07
Hij is na 2 maand daten nog niet verliefd en heeft zelfs geen behoefte om je te kussen. Hoe veel tijd wil jij het nog geven?
De liefde van je leven? Hoe kan je dat weten als je geen idee hebt hoe hij is op het vlak van intimiteit? Heeft hij daar wel behoefte aan?
Het is inderdaad een heel bijzondere man... maar denk dat wij het over een andere vorm van bijzonder zijn hebben.
Ik ben ook niet van kussen op een eerste date of seks na een paar keer elkaar zien maar dit gaat zelfs voor mij te ver... of net niet ver genoeg.
De liefde van je leven? Hoe kan je dat weten als je geen idee hebt hoe hij is op het vlak van intimiteit? Heeft hij daar wel behoefte aan?
Het is inderdaad een heel bijzondere man... maar denk dat wij het over een andere vorm van bijzonder zijn hebben.
Ik ben ook niet van kussen op een eerste date of seks na een paar keer elkaar zien maar dit gaat zelfs voor mij te ver... of net niet ver genoeg.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:15
dinsdag 4 januari 2022 om 15:24
Mijn man is ook gelovig en ik niet.
Gaat prima, ik heb respect voor hem en hij voor mij. Ik vloek bijvoorbeeld niet, maar dat deed ik ervoor ook al niet. Dus mijn aanpassing aan hem heb ik niet ervaren dat het mij energie kost. Van mij werd ook niet gevraagd of ik gelovig wilde worden. Wel staan we qua normen en waarden op 1 lijn natuurlijk.
Zoenen heeft niet lang geduurd, maar seks wel en dat vond ik prima.
Gaat prima, ik heb respect voor hem en hij voor mij. Ik vloek bijvoorbeeld niet, maar dat deed ik ervoor ook al niet. Dus mijn aanpassing aan hem heb ik niet ervaren dat het mij energie kost. Van mij werd ook niet gevraagd of ik gelovig wilde worden. Wel staan we qua normen en waarden op 1 lijn natuurlijk.
Zoenen heeft niet lang geduurd, maar seks wel en dat vond ik prima.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:41
Om mezelf een enorme bak hartzeer te besparen zou ik maken dat ik wegkwam.
Daarna zou ik in alle stilte gaan nadenken hoe het komt dat ik dit voor mezelf zo'n poos een acceptabele gang van zaken vond.
Maar ja, ik gok dat ik flink ouder ben dan jij, en dus de bijbehorende levenservaring heb om zo te handelen.
Als je jong bent ontkom je er niet aan soms een stukje van je leven te vergooien om de benodigde les te leren.
Sterkte alvast!
Daarna zou ik in alle stilte gaan nadenken hoe het komt dat ik dit voor mezelf zo'n poos een acceptabele gang van zaken vond.
Maar ja, ik gok dat ik flink ouder ben dan jij, en dus de bijbehorende levenservaring heb om zo te handelen.
Als je jong bent ontkom je er niet aan soms een stukje van je leven te vergooien om de benodigde les te leren.
Sterkte alvast!
dinsdag 4 januari 2022 om 15:48
Of hij is gewoon vreselijk onzeker. Dat kan ook.Pergamon schreef: ↑04-01-2022 14:52Ik denk eerder dat hij op basis van zijn geloofsovertuiging geen intimiteiten wil totdat er een behoorlijke mate van vastigheid is. Ik denk daarom ook dat je de rol van zijn geloof onderschat. Hij denkt, over de grondbeginselen van het leven, anders dan jij. Er zijn stellen die dat prima kunnen, maar als je na 3-4 maanden daar nog niet bent (als in: hij weet niet of hij met jou verder wil) dan weet ik niet of het realistisch is dat dit nog komt.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:52
Misschien omdat verliefdheid niet zoveel meer is dan een chemische reactie in je lijf?
Verstand en verliefdheid kunnen prima zonder elkaar helaas.
Ik zou hier denk ik ook voor passen. Een liefdevolle band ontwikkelen doe je ook door middel van intimiteit. Dat hoeft geen sex te zijn, maar knuffelen en af en toe een kus, dat zou voor mij persoonlijk wel het minste zijn na een aantal weken.