Daten - Wanneer weet je het?

28-08-2018 12:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu zit ik zelf met iets waarvan ik dacht misschien kan een beetje advies winnen via het Viva forum wel handig zijn ;-)

Ik ben niet zo'n ervaren dater. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig mee heb. Toch ben ik een tijdje geleden op Tinder gegaan, meer uit nieuwsgierigheid, want over het algemeen voel ik me alleen ook wel prima. Ik kreeg een match met een jongen: woow, dacht ik. Na wat wikken en wegen (omdat ik het eigenlijk ook wel prima vind zo) toch met hem op date gegaan. Ik vond hem direct heel leuk. Na de tijd stuurde hij mij een appje met dat hij mij ontzettend leuk vond en niet kon wachten mij weer te zien. Ik vond het ook ontzettend leuk, maar waar ik vroeger al verliefd kon zijn op iemand die ik amper had gesproken en alleen van gezicht kende, voelde ik nu nog niet direct verliefdheid. Nu zijn we 4 dates verder. Het is nog steeds ontzettend leuk, ik voel me bij hem op mijn gemak, we hebben een paar keer gezoend, ik kijk naar de dates uit, maar ik zou ook wel zonder de dates kunnen... Of hoe moet ik dat zeggen? Dat hele speciale gevoel heb ik nog niet. Dat gevoel dat je nadat je 5 minuten geleden afscheid van elkaar hebt genomen, dat je dan alweer denkt van wanneer zie ik je ein-de-lijk weer. Ik wil hem wel weer zien, maar het gevoel nog helemaal niet zonder hem te kunnen uit verliefdheid, nee, dat heb ik (nog ) niet. Dus wat ik mij afvraag: kan dat speciale gevoel nog komen? Zijn dit te hoge eisen? Hoeveel dates heb ik nodig om daarover te kunnen oordelen? Ik heb werkelijk geen idee..Nou ja, misschien zijn er forummers die nog wat tips voor mij hebben. :)
anoniem_375284 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 13:13
4.07% gewijzigd
Zo, Retrostar, dat vind ik eerlijk gezegd best zwaar klinken..
Naamloosjes, wat heb je beide gehad? Gelijk verliefd worden en dat het later ontstond, bedoel je?
Pelan-Pelan schreef:
28-08-2018 19:16
Naamloosjes, wat heb je beide gehad? Gelijk verliefd worden en dat het later ontstond, bedoel je?
Ja klopt. Wel is meteen super verliefd, maar zegt niks over of het stand houdt. Ook wel eens na langere tijd.
Nee, precies!

We daten gewoon rustig verder. Ik heb hem afgelopen weekend weer gezien en dat voelde weer heel vertrouwd. Ook nu we elkaar al wat vaker hebben gezien, blijf ik zenuwachtig voor ik hem tegenkom en ik heb nog steeds die spanning tijdens de dates of er evt. meer gaat gebeuren en dat voelt allemaal ook ontzettend fijn.
Klinkt alsof je je inderdaad niet te veel zorgen hoeft te maken.
Hier ook wel eens superverliefd geweest, liever ben ik dat niet meer. Het verblindde me heel erg, achteraf denk ik echt dat ik een vlaag van verstandsverbijstering had, want die man was zó onvolwassen. Maar allejezus, wat was ik ondersteboven van hem.

Het klinkt goed hoor, bij jou! Gezonde spanning, uitkijken naar de dates, helemaal goed. Richt je daarop en niet op eventuele twijfelstemmen tussen de dates door, want die hebben het niet bij het rechte eind. Have fun!
Pelan-Pelan schreef:
29-08-2018 10:31
Nee, precies!

We daten gewoon rustig verder. Ik heb hem afgelopen weekend weer gezien en dat voelde weer heel vertrouwd. Ook nu we elkaar al wat vaker hebben gezien, blijf ik zenuwachtig voor ik hem tegenkom en ik heb nog steeds die spanning tijdens de dates of er evt. meer gaat gebeuren en dat voelt allemaal ook ontzettend fijn.

Dan is het goed toch 😁😁
Ik ben wel eens ontzettend verliefd geweest op iemand die echt een spel speelde. Het aantrekken en afstoten zorgde voor soort aantrekking, maar echt goed zat het niet.
Naamloosjes, snap ik. Dat lijkt mij namelijk ook wel weer veel onzekerheid en onrust geven. We gaan zien hoe het verder zal lopen.

MokThee, ik ga mijn best doen. Haha. Ik ben toch geneigd om sneller naar de negatieve (voor zover ze negatief zijn) dingen te kijken. Zoals: waarom denk je erover na. Houdt dat dan al niet in dat ik een gevoel weg druk wat niet verder met hem wil? Maar waarom zou ik dan wel uitkijken naar een vervolgdate met hem of een weekendje weg, want dat doe ik.
de keren dat ik op slag verliefd werd liepen altijd het vervelendst af

de keren dat ik langzaam verliefd werd zijn de mooiste relaties (geweest)
Lorem Ipsum
Turquasi, hoe lang duurde het dan bij jou voordat die gevoelens op gang leken te komen? Je kunt uiteraard niks beloven aan je date, maar het lijkt mij dan ook wel lastig om door te daten terwijl je die garantie niet kunt geven dat die gevoelens zich zullen gaan ontwikkelen?
Ik vi d het juist in het begin ook lastig, ik heb een beetje bindingsangst in het begin, en denk te veel. Ik accepteer dat maar gewoon van mezelf voor zover het voor de rest goed zit (zoals de dingen die jij noemt).
Man en ik zijn ondertussen al heel wat jaar samen. Hij wist het meteen. Eigenlijk al voor de eerste date, toen hij mij voor het eerst zag.
Ik had een half jaartje nodig. Ik vond hem wel meteen leuk en sympathiek en grappig. Maar ook totaal niet mijn type en ik kon me echt niet voorstellen dat hij het zou zijn voor de rest van mijn leven. Toen ging hij op vakantie en miste ik hem ineens onwijs. Toen hij terugkwam wist ik het zeker.
Als mensen nu vragen hoe lang wij bij elkaar zijn, zeg ik ook hij 5 jaar, ik 4,5 (behoorlijk wat langer in het echt) ;-)
Coolpack, vanwaar komt die bindingsangst dan? Ik herken me er wel in dat ik er te veel over nadenk, ook al heeft dat geen invloed op mijn gevoel. Voor nu denk ik dat ik nog niet genoeg voel om een relatie met hem aan te gaan, maar ik heb mezelf ook al weleens afgevraagd of dat komt omdat ik het moeilijk vind om mij te binden of omdat ik simpelweg (nog) niet genoeg voor hem voel. Ik vind het lastig te bepalen wanneer je dit soort dingen helder voor jezelf moet hebben..
anoniem_375284 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 14:27
0.32% gewijzigd
Duufje, ik herken je verhaal zo ongeveer van een vriendin van mij. Ook een paar maanden met elkaar gedate, toen heeft zij er even een punt achter gezet en toen is ze uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ze hem toch wel erg miste. Nu zijn ze al een paar maanden bij elkaar :)
Vond je het gevoelsmatig niet lastig dat hij jou al helemaal zag zitten, maar jij hem eigenlijk (nog) niet?

Niet dat het bij mij zo zal lopen, maar die onzekerheid vind ik best lastig. Vooral omdat hij al wel wat verder is met zijn gevoelens.
Ach ja, zo lang ik zin heb om hem weer te zien en leuke dingen met hem te doen..
Ik kan een beetje overwhelmed raken als iemand verder lijkt qua gevoel, maar hoeft aan beide kanten niks te betekenen. Ik zet mezelf met beide voeten op de grond en als dat benauwde vrij makkelijk weer wegtrekt en er genoeg nieuwsgierigheid is, is het goed. Ik weet niet waar het vandaan komt.

Met 'beide kanten' bedoel ik dat het ook gewoon kan zijn dat iemand enthousiame wat ehh enthousiaster uit. Hoeft niet te betekenen dat hij me elke dag moet zien of al met me wil trouwen 😜 ik moet de dingen soms even in perspectief plaatsen en even 'schakelen', dat heb ik met meer dingen in het leven.
Coolpack, daar herken ik mij wel in. Misschien heb ik dit ook vanuit een eerdere ervaring waarin ik compleet over mijn ex heen kon lopen. Hij vond alles best, alles goed en ik hoefde (niet dat ik dat deed) maar met mijn vingers te knippen of hij stond al naast me. Dat heeft ons eigenlijk voor mij de das om gedaan.
Misschien voel ik me een beetje zo omdat dat gevoel weer wat naar boven komt..
Ja, ik ben op zulke momenten (nu nog ff niet, ben een breuk die niet door mij geïnitieerd is aan het verwerken) geloof ik ook bang dat het zo'n type is. Maar dat gevoel overdrijft in het begin nogal eens, ik leg dan elke 'negatieve' gedraging onder de microscoop. Maar dat zegt dus niks, alleen als dat gevoel na een tijdje niet weggaat.
Ik vond het niet lastig nee. Vond het eerder vrij idioot dat hij direct zo zeker was ;-).
Ik ben ook eerlijk geweest, heb gezegd dat ik hem leuk vond en graag beter wilde leren kennen en wilde blijven zien, maar nog niet wist of er toekomst in zat. Hij was zo overtuigd van zijn gelijk, dat hij dat wel aandurfde...
Ik heb ook altijd even tijd nodig (met alles). En ik vind het ook nogal wat om echt te kiezen voor iemand voor de rest van je leven. Want ik wist wel dat dit het dan was. Als ik voor hem zou kiezen, zou ik echt voor altijd kiezen. Ik realiseerde me wel dat mijn inmiddels man, geen materiaal was voor een 'fling' of voor even tussendoor.
Daar mag je best een half jaartje over denken toch?
Duufje, herkenbaar! Dat is dus ook wat ik tijdens mijn vorige relatie heb gevoeld: oh help, dit is voor altijd. Ja, en hoe moet je dat nu binnen een paar dates weten of je dat wilt..
Maar wat voor verliefdheid heb je verder gevoeld? Kwam dat echt van het ene op het andere moment dat je dacht: "ja, dit is hem!"
Eigenlijk wel ja.
Ik vond hem leuk en lief en grappig en dat was het zo'n beetje. Tot hij op vakantie ging en ik hem ging missen. Toen schoot er af en toe wel door m'n hoofd dat ik misschien toch wel hartstikke verliefd was. Maar zo voelde dat toen nog niet. Toen ik hem voor de eerste keer na zijn vakantie weer zag wel. Toen deed ik de deur open en was ik verliefd. En dat was ik het halve jaar daarvoor echt niet geweest. Nooit meer getwijfeld sindsdien.
TO, geniet gewoon. Je zit teveel in je hoofd. Niks is leuker dan het gewoon te laten zijn voor wat het nu is.

Verliefd worden kan over een tijdje gebeuren, plotsklaps of helemaal niet. Wanneer je jezelf gaat afvragen wat het nu precies is, ontneem je jezelf een zekere spontaniteit.

Ik ben verliefd geworden na een aantal dates, tijdens de eerste oogopslag en op nog vele andere manieren. Elke verliefdheid was mooi op zijn eigen manier.

Date lekker met die vent. Je voelt vanzelf wel wat het is.
turquasi schreef:
29-08-2018 13:19
de keren dat ik op slag verliefd werd liepen altijd het vervelendst af
bij mij ook inderdaad..en nu met mijn huidige vriend hadden we dat dan wel..maar eerlijk gezegd voelde het na een paar maanden ook alsof we iets hadden 'overleefd'. En toen kon het pas echt gaan groeien.
Als ik het niet meteen voel dan komt het ook niet. Dus die echte klik moet er bij mij direct zijn, zo niet dan kan ik net zo goed meteen weer naar huis gaan. Verliefd worden op iemand die ik al jaren ken is mijn dus ook nog nooit gebeurd.
Madrid, met dé klik bedoel je verliefd zijn? Ik voel namelijk wel een fijne klik met mijn date, alleen de kriebels blijven nog achter.
MokThee schreef:
28-08-2018 17:38
Ja, die donder en bliksem komt echt niet altijd op de eerste date. Soms helemaal nooit, maar kan het toch echt wel uitgroeien tot iets moois. Ik zou het sowieso langer dan één date geven, de eerste date ben je misschien nog nerveus (of hij), en zie je niet elkaars beste versie. Een tweede date is vrijwel altijd meer ontspannen en kun je wat meer van elkaar leren kennen. Tenzij je vanaf het begin heel duidelijk 'neeeeee' voelt, zou ik het zeker ook een tweede date geven.

Hier kwam het ook niet gelijk, heeft wel een paar maanden geduurd. Nu heel erg gelukkig met elkaar.
Ook ik herken dit probleem helaas. Ik ben een aantal keren van tactiek veranderd. Tactiek 1 was alleen verder daten als ik iemand aantrekkelijk vond. Maar dan waren er altijd weer andere obstakels. Toen geswitcht op advies van mensen naar een andere tactiek: ook al vind ik iemand niet aantrekkelijk, toch doordaten, misschien komt het nog.
Maar dan loop ik tegen een ander probleem aan en misschien kan jij, Mokthee, daar iets over zeggen.
Als je date dan komen er na een of twee dates verwachtingen, aanraken, zoenen etc. Maar als ik iemand niet aantrekkelijk vind dan wil ik dat niet. De vraag is dus, hoe doen jullie dat. 10 dates vriendschappelijk als er niet direct een vonk is? Er moet dan toch wel een bepaalde mate van spanning zijn/komen?
Lastig lastig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven