Daten - Wanneer weet je het?
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:45
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu zit ik zelf met iets waarvan ik dacht misschien kan een beetje advies winnen via het Viva forum wel handig zijn 
Ik ben niet zo'n ervaren dater. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig mee heb. Toch ben ik een tijdje geleden op Tinder gegaan, meer uit nieuwsgierigheid, want over het algemeen voel ik me alleen ook wel prima. Ik kreeg een match met een jongen: woow, dacht ik. Na wat wikken en wegen (omdat ik het eigenlijk ook wel prima vind zo) toch met hem op date gegaan. Ik vond hem direct heel leuk. Na de tijd stuurde hij mij een appje met dat hij mij ontzettend leuk vond en niet kon wachten mij weer te zien. Ik vond het ook ontzettend leuk, maar waar ik vroeger al verliefd kon zijn op iemand die ik amper had gesproken en alleen van gezicht kende, voelde ik nu nog niet direct verliefdheid. Nu zijn we 4 dates verder. Het is nog steeds ontzettend leuk, ik voel me bij hem op mijn gemak, we hebben een paar keer gezoend, ik kijk naar de dates uit, maar ik zou ook wel zonder de dates kunnen... Of hoe moet ik dat zeggen? Dat hele speciale gevoel heb ik nog niet. Dat gevoel dat je nadat je 5 minuten geleden afscheid van elkaar hebt genomen, dat je dan alweer denkt van wanneer zie ik je ein-de-lijk weer. Ik wil hem wel weer zien, maar het gevoel nog helemaal niet zonder hem te kunnen uit verliefdheid, nee, dat heb ik (nog ) niet. Dus wat ik mij afvraag: kan dat speciale gevoel nog komen? Zijn dit te hoge eisen? Hoeveel dates heb ik nodig om daarover te kunnen oordelen? Ik heb werkelijk geen idee..Nou ja, misschien zijn er forummers die nog wat tips voor mij hebben.
Ik ben niet zo'n ervaren dater. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig mee heb. Toch ben ik een tijdje geleden op Tinder gegaan, meer uit nieuwsgierigheid, want over het algemeen voel ik me alleen ook wel prima. Ik kreeg een match met een jongen: woow, dacht ik. Na wat wikken en wegen (omdat ik het eigenlijk ook wel prima vind zo) toch met hem op date gegaan. Ik vond hem direct heel leuk. Na de tijd stuurde hij mij een appje met dat hij mij ontzettend leuk vond en niet kon wachten mij weer te zien. Ik vond het ook ontzettend leuk, maar waar ik vroeger al verliefd kon zijn op iemand die ik amper had gesproken en alleen van gezicht kende, voelde ik nu nog niet direct verliefdheid. Nu zijn we 4 dates verder. Het is nog steeds ontzettend leuk, ik voel me bij hem op mijn gemak, we hebben een paar keer gezoend, ik kijk naar de dates uit, maar ik zou ook wel zonder de dates kunnen... Of hoe moet ik dat zeggen? Dat hele speciale gevoel heb ik nog niet. Dat gevoel dat je nadat je 5 minuten geleden afscheid van elkaar hebt genomen, dat je dan alweer denkt van wanneer zie ik je ein-de-lijk weer. Ik wil hem wel weer zien, maar het gevoel nog helemaal niet zonder hem te kunnen uit verliefdheid, nee, dat heb ik (nog ) niet. Dus wat ik mij afvraag: kan dat speciale gevoel nog komen? Zijn dit te hoge eisen? Hoeveel dates heb ik nodig om daarover te kunnen oordelen? Ik heb werkelijk geen idee..Nou ja, misschien zijn er forummers die nog wat tips voor mij hebben.
anoniem_375284 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 13:13
4.07% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:25
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar denk er eens wat minder over na en ga gewoon genieten van de dates. Zolang je ernaar uitkijkt, is er weinig aan de hand. En wanneer weet je het? Soms na vier dates, veel vaker pas later. Soms pas na een jaar, soms na een paar maanden. Er is goddank geen handboek voor.
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:46
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:51
hij heeft die avond ook nog bijna mijn neus gebrokenPelan-Pelan schreef: ↑28-08-2018 14:46Haha, fraaie binnenkomer, Pinda-Kaas. Anderhalf uur...
Lastig dan als ik dat allemaal zo lees. Ik lees wel dat het bij anderen allemaal meteen bekend was, maar geldt dat dan ook voor mij. Ik heb werkelijk geen idee.
Vanavond zie ik hem weer, daar heb ik wel heel veel zin in.
Ik denk dat het met daten vooral belangrijk is dat de verwachtingen niet scheef zijn
en dat je eerlijk daarover bent naar elkaar.
Als je er beiden hetzelfde in staat, dan is er niks aan de hand.
Dan kan je het gewoon leuk hebben met elkaar tot het niet meer leuk is.
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:47
Pinda-Kaas: Nee precies, al weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Ik had verwacht gelijk al verliefd te worden, maar dat is niet gebeurd. Het is een beetje zoeken hoelang ik het een kans moet geven. Ik vind het daten wel heel leuk en fijn met hem.
Yolo, ik heb niks ontvangen?
Yolo, ik heb niks ontvangen?
anoniem_375284 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 16:59
7.98% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:01
De jongen waar ik nu serieus mee ben, heeft 4 maanden geduurt voordat 'het' gevoel er was. Kan zeker nog komen, liefde is onvoorspelbaar. Maar als je geen zin hebt om te kijken of het na een langere tijd nog wel komt, kun je het ok gewoon laten. De vraag is, hoeveel tijd wil je nemen om te kijken of dit wat kan worden?
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:45
Aami, ik vind het eigenlijk prima om aan te zien of de gevoelens groeien. Vooral omdat we het zo leuk hebben samen en ik mij aangetrokken tot hem voel. Soms fantaseer ik er over om een weekendje met zijn tweeën weg te gaan.
Maar omdat ik het inprincipe niet ken dat het 'kan groeien' wil ik hem uiteraard niet aan het lijntje houden. Dat voelt ergens wat tegenstrijdig.
Maar omdat ik het inprincipe niet ken dat het 'kan groeien' wil ik hem uiteraard niet aan het lijntje houden. Dat voelt ergens wat tegenstrijdig.
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:46
Het ligt er een beetje aan denk ik. Hier zijn gewoon veel verschillende visies over. Persoonlijk merk ik dat er van het eerste moment een duidelijke vonk is, of gewoon niet, en dat die vonk naderhand nog overslaat heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. Maar genoeg mensen die anders zullen beweren.
Gezien het feit dat je aangeeft voorheen wel vaak snel verliefd te zijn is dit het misschien gewoon net niet voor jou. Vooral ook omdat je zelf al aangeeft dat je ook wel zonder de dates zou kunnen, dat spreekt misschien wel boekdelen.
Gezien het feit dat je aangeeft voorheen wel vaak snel verliefd te zijn is dit het misschien gewoon net niet voor jou. Vooral ook omdat je zelf al aangeeft dat je ook wel zonder de dates zou kunnen, dat spreekt misschien wel boekdelen.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:08
Ik loop ook al een tijdje met dezelfde vraag en weet het ook niet goed.
Ben nu regelmatig aan het daten, en voel meestal de eerste date geen klik dus dan kap ik het af.
Wel 1x echt een klik gehad, nog paar keer afgesproken, maar hij was helaas niet over zijn ex heen dus mee gestopt.
Ik heb ook een paar vriendinnen gevraagd die hun partner via internet hebben leren kennen en de een zegt, ik wist meteen de eerste date dat het goed voelde en ik hem vaker wilde zien, werden wel later pas verliefd. En een andere vriendin zei dat de vonk pas na een aantal dates oversprong..
Dus ik twijfel ook steeds een beetje of ik het langer de tijd moet geven dan 1 date voordat ik het afkap. Maar heb geen goed advies voor je helaas!
Ben nu regelmatig aan het daten, en voel meestal de eerste date geen klik dus dan kap ik het af.
Wel 1x echt een klik gehad, nog paar keer afgesproken, maar hij was helaas niet over zijn ex heen dus mee gestopt.
Ik heb ook een paar vriendinnen gevraagd die hun partner via internet hebben leren kennen en de een zegt, ik wist meteen de eerste date dat het goed voelde en ik hem vaker wilde zien, werden wel later pas verliefd. En een andere vriendin zei dat de vonk pas na een aantal dates oversprong..
Dus ik twijfel ook steeds een beetje of ik het langer de tijd moet geven dan 1 date voordat ik het afkap. Maar heb geen goed advies voor je helaas!
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:19
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:38
Ja, die donder en bliksem komt echt niet altijd op de eerste date. Soms helemaal nooit, maar kan het toch echt wel uitgroeien tot iets moois. Ik zou het sowieso langer dan één date geven, de eerste date ben je misschien nog nerveus (of hij), en zie je niet elkaars beste versie. Een tweede date is vrijwel altijd meer ontspannen en kun je wat meer van elkaar leren kennen. Tenzij je vanaf het begin heel duidelijk 'neeeeee' voelt, zou ik het zeker ook een tweede date geven.diedietje schreef: ↑28-08-2018 17:08Ik loop ook al een tijdje met dezelfde vraag en weet het ook niet goed.
Hier kwam het ook niet gelijk, heeft wel een paar maanden geduurd. Nu heel erg gelukkig met elkaar.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:41
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:04
MokThee, zo simpel is het eigenlijk wel, maar zo voelt het niet helemaal. Ik denk dat ik mijzelf ergens toch druk opleg om nu of nooit te weten wat ik voel. En als ik dan aan NU denk, dan denk ik dat ik het leuk met hem heb, maar nog geen diepere gevoelens voor hem heb. Het zal wel aan het gebrek aan ervaring liggen bij mij of zo..
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:09
Als je denkt dat je de eerstkomende tien jaar elke dag naast hem wakker wil worden, als je behoefte hebt om hem je diepste zielenroerselen te vertellen en je weet zeker dat hij dan nog evenveel van je houdt, als hij maakt dat jij je de mooiste, knapste, liefste vrouw van de wereld voelt, dan zal het wel goed zitten.
Maar ook dan moet je niet uitgaan van eeuwig. Fijn als het drie jaar, acht jaar of twintig jaar duurt, maar ook daarna kan het nog veranderen.
Maar ook dan moet je niet uitgaan van eeuwig. Fijn als het drie jaar, acht jaar of twintig jaar duurt, maar ook daarna kan het nog veranderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven