Daten - Wanneer weet je het?

28-08-2018 12:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu zit ik zelf met iets waarvan ik dacht misschien kan een beetje advies winnen via het Viva forum wel handig zijn ;-)

Ik ben niet zo'n ervaren dater. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig mee heb. Toch ben ik een tijdje geleden op Tinder gegaan, meer uit nieuwsgierigheid, want over het algemeen voel ik me alleen ook wel prima. Ik kreeg een match met een jongen: woow, dacht ik. Na wat wikken en wegen (omdat ik het eigenlijk ook wel prima vind zo) toch met hem op date gegaan. Ik vond hem direct heel leuk. Na de tijd stuurde hij mij een appje met dat hij mij ontzettend leuk vond en niet kon wachten mij weer te zien. Ik vond het ook ontzettend leuk, maar waar ik vroeger al verliefd kon zijn op iemand die ik amper had gesproken en alleen van gezicht kende, voelde ik nu nog niet direct verliefdheid. Nu zijn we 4 dates verder. Het is nog steeds ontzettend leuk, ik voel me bij hem op mijn gemak, we hebben een paar keer gezoend, ik kijk naar de dates uit, maar ik zou ook wel zonder de dates kunnen... Of hoe moet ik dat zeggen? Dat hele speciale gevoel heb ik nog niet. Dat gevoel dat je nadat je 5 minuten geleden afscheid van elkaar hebt genomen, dat je dan alweer denkt van wanneer zie ik je ein-de-lijk weer. Ik wil hem wel weer zien, maar het gevoel nog helemaal niet zonder hem te kunnen uit verliefdheid, nee, dat heb ik (nog ) niet. Dus wat ik mij afvraag: kan dat speciale gevoel nog komen? Zijn dit te hoge eisen? Hoeveel dates heb ik nodig om daarover te kunnen oordelen? Ik heb werkelijk geen idee..Nou ja, misschien zijn er forummers die nog wat tips voor mij hebben. :)
anoniem_375284 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 13:13
4.07% gewijzigd
Soms weet je 'boem, oh oh' dat je verliefd bent en soms was het meer zo dat ik dacht 'heb ik het nou alweer over hem'
Soms was het na een uurtje al raak en soms duurde het een paar weken. Voortaan ga ik voor het laatste hoor.
Lorem Ipsum
Turquasi, ja, precies. Dat kan natuurlijk ook verschillen.
Maar wat maakt dat je doordate terwijl het gevoel er nog niet is?
Cameron7 schreef:
30-08-2018 08:07
Ook ik herken dit probleem helaas. Ik ben een aantal keren van tactiek veranderd. Tactiek 1 was alleen verder daten als ik iemand aantrekkelijk vond. Maar dan waren er altijd weer andere obstakels. Toen geswitcht op advies van mensen naar een andere tactiek: ook al vind ik iemand niet aantrekkelijk, toch doordaten, misschien komt het nog.
Maar dan loop ik tegen een ander probleem aan en misschien kan jij, Mokthee, daar iets over zeggen.
Als je date dan komen er na een of twee dates verwachtingen, aanraken, zoenen etc. Maar als ik iemand niet aantrekkelijk vind dan wil ik dat niet. De vraag is dus, hoe doen jullie dat. 10 dates vriendschappelijk als er niet direct een vonk is? Er moet dan toch wel een bepaalde mate van spanning zijn/komen?
Lastig lastig...
Je kunt dan best zeggen dat je daar nog even mee wil wachten, zo gek is dat niet. Tien dates is wel wat veel, maar ik zou zeker de eerste 5-6 dates niet met elkaar de koffer in duiken. En als je dan nog steeds niet moet dénken aan een aanraking met die persoon, dan kun je overwegen om het contact te verbreken. Maar voor die tijd kun je b.v. ook een activiteit doen waarbij elkaar aanraken spontaan kan gebeuren (ik noem maar wat, een wandeling door het bos, midgetgolfen, samen koken), en wie weet wat er dan met je gebeurt. Het kan best zijn dat je, naarmate je iemand leert kennen, die aantrekkelijkheid toch wel komt. Bij mij was dat iig wel zo, al moet ik zeggen dat ik vanaf de eerste date vond dat hij leuke pretogen had, maar verder vond ik hem niet aantrekkelijk. Het is nog steeds geen knappe man, maar voor mij wel de allerleukste die er rondloopt.
MokThee, ja, precies, het gewoon rustig de tijd geven. Het voelt dan alleen nog zo ‘leeg’ van binnen omdat ik nog niet zo’n speciaal gevoel heb, ook al vind ik het heel fijn met hem. Maar ik zal het moeten afwachten..
Hij appte overigens vandaag (hoé toevallig dat ik dat al in het topic aangaf dat ik erover fantaseerde) of het mij leuk leek om een weekendje met hem weg te gaan. Superleuk en superspannend! :) Maar waarom voel ik me dan toch ook lichtelijk schuldig, omdat ik het allemaal nog niet zo goed weet.
Waar voel je je dan schuldig over? Er staat nergens geschreven dat jullie gelijk op moeten gaan, toch? Als jij het nog te vroeg vindt voor een heel weekend weg, dan kun je dat ook gewoon zeggen :) Maar als je er wel zin in hebt, gewoon gaan. En je niet druk maken over zijn verwachtingen, die zijn van hem. Ga lekker genieten van de tijd en aandacht die jullie aan elkaar gaan besteden, de leuke dingen die je gaat doen. En maak je nou eens wat minder druk om die gevoelens, je denkt er veel te veel over na. Het is niet zo dat jij iets moet leveren of zo :)
MokThee, om eerlijk te zijn heb ik júist zin in een weekend weg met hem. Maar eens kijken wanneer we gaan :)
Ik zag hem toevallig vanochtend toen ik naar mijn werk reed en ik kreeg ineens een brok in mijn keel, een heel fijn zenuwachtig gevoel. Weer zin om met hem af te spreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven