De fantastische reacties van medeforummers

19-07-2009 19:44 131 berichten
Zow.......

Als tegenhanger van het 'vervelende reacties' topic.

In de afgelopen vijf jaar heb ik - en met mij vele, vele anderen - de meest geweldige, heerlijke, lieve, vriendelijke, meelevende, originele, grappige, mooie reacties gehad op de topics die we openenden of waar we op mee schreven.

Hebben jullie dat ook, dat je soms helemaal ondersteboven bent van de leuke/lieve reacties die je kreeg op wat je schreef? Wat zijn hier toch veel fantastische mensen! Ik ben, in tegenstelling tot de TO van het vervelende reactie topic, vaak juist zo blij en (misschien misplaatst hoor) trots op wat hier geschreven wordt en hoe pal forummers voor elkaar staan.

Hoe ga je om met al die positiviteit?

PS

Ik ben momenteel volkomen mateloos laveloos on a natural high van alle lieve aanbiedingen, steunbetuigingen en ga zo maar door, die ik krijg van mijn medeforumsters omdat ik ergens tussen neus en lippen liet vallen dat ik er even doorheen zit.

Dat mag verdorie ook wel eens gezegd worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Verana schreef op 19 juli 2009 @ 22:30:

Vriendin belde me zelf, dus dat zie ik als een goed teken. Ze voelt zich iets beter dan eerder, maar heeft druk op haar borst en last van haar linkerarm en linkerschouderblad. Morgen krijgt ze nadere onderzoeken.

Het is inderdaad raar, om eerst te denken dat je een gezellige avond zal hebben, en dan zo'n bericht te krijgen.

Zit me af te vragen of ik mezelf zo een wijntje in zal schenken tegen de schrik. Gewoon maar doen, denk ik.1 wijntje? Dit vraagt om een hele fles!
He Leo, ondanks dat je mij (nog) niet kent wil ik je toch eerst bedanken voor alle adviezen die je iedereen gegeven hebt.

Naar wat ik lees ben je echt een heel goed persoon met een groot hart, de wereld zou een betere plek zijn als er meer mensen zoals jij waren.

Mijn ervaringen met het viva forum tot nu toe zijn ook heel goed. Ik ben nog niet zo heel lang ingeschreven, maar heb er wel al steun aan gehad. Toen ik rond vaderdag niet helemaal lekker in mijn vel zat heb ik veel steun gehad aan de de reacties op het topic 'Vaderdag zonder vader'.
Semper ubi sub ubi
quote:Muis66 schreef op 19 juli 2009 @ 23:04:

[...]

1 wijntje? Dit vraagt om een hele fles!

Ja, eigenlijk wel hè?

* schenkt zich er nog eentje in *
Verana, hoe is het met de vriendin?
Norre, fijn hoor, dat jij ook even wat billen liet zien, dat waardeer ik, dat weet je.....

Verana, ik ben ook benieuwd naar je vriendin, laat je het ons even weten?

Ik vind het ongelooflijk wat mensen voor elkaar kunnen betekenen zo dwars door een computerscherm heen. Zelf ben ik dan ook niet van de 'het is maar internet' generatie, voor mij is internet een belangrijk communicatiemiddel gebleken in de afgelopen 15 jaar of zo en ik heb er ook mijn man van neergeladen.

Hoe hard het er soms ook aan toegaat, ik zie nog altijd veel meer mooie dan lelijke dingen op dit forum.

(f)
quote:Idreamofgenie schreef op 19 juli 2009 @ 23:12:

He Leo, ondanks dat je mij (nog) niet kent wil ik je toch eerst bedanken voor alle adviezen die je iedereen gegeven hebt.

Naar wat ik lees ben je echt een heel goed persoon met een groot hart, de wereld zou een betere plek zijn als er meer mensen zoals jij waren.

Mijn ervaringen met het viva forum tot nu toe zijn ook heel goed. Ik ben nog niet zo heel lang ingeschreven, maar heb er wel al steun aan gehad. Toen ik rond vaderdag niet helemaal lekker in mijn vel zat heb ik veel steun gehad aan de de reacties op het topic 'Vaderdag zonder vader'.En hier word ik gewoon verlegen van.....
Ik wil echt iedereen op het forum bedanken. Hoewel er niet altijd gepost wordt wat je wil lezen/horen, zijn de reacties wel 100% eerlijk waardoor TO gedwongen wordt kritisch naar zichzelf te kijken.

Dit forum helpt mensen in moeilijke tijden van ontslag, verbroken relaties, eenzame vaderdagen, rode wazen/tranen, verliefd op een ander, etc.

Ik hecht heel veel waarde aan dit forum. Dagelijks meeleven maakt me niet alleen wijzer wanneer ik advies mag geven aan mijn omgeving, maar ook een beter mens.

voor iedereen!
Ik ben helegaar flabbergasted van het lieve topic van Zoeb. Thnx!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik kom hier nog niet zolang (kleine 2 jaar) maar ik ben hier niet weg te slaan. Ik heb hier een hardloopmaatje ontmoet, gezellige strandmeeting met een paar forumsters gehad. En laatst ontving ik van een forumster een vriendjesverzoek op hyves omdat zij nog goede tips voor mij had inzake een familiekwestie.

En als ik zie hoe een forumster op bijv. de relatiepijler wordt geholpen bij het nemen van de juiste stappen om zodoende weg te komen uit een ongelijkwaardige relatie, dan vind ik dat echt heel erg bijzonder. En mooi.
Ik ben ook gek op het forum, volgens mij ben ik rond dezelfde tijd als Char komen aanwaaien . Hoop vermaak, maar ook serieus veel informatie kunnen vinden en krijgen, zowel voor zakelijke werkdingen (Wuiles, Nummerzoveel & Zwanger02: ) als prive-zaken (lang leve de schrijfsters en cheerleaders op ons "Slimme Meid"-topic op Kinderen!).

Zou het bijna fijn gaan vinden dat ik inmiddels werkloos thuis ben: meer forumtijd .

Ik geloof niet in 'die groep': ik denk dat veel posters zich niet realiseren dat dit een ander soort forum is dan Libelle of Babybrabbel (no offence) en je wat ongezoutener reacties kunt krijgen. We houden gewoon niet van huilies, maar wel van mensen die ook voor zichzelf kunnen denken, zelf de schouders ergens onder zetten en zich tegelijkertijd daarbij realiseren dat hulp vragen niet verkeerd is. Maar het wel uiteindelijk zelf oplossen in plaats van alles en iedereen buiten henzelf om de schuld te geven.
Ik heb de afgelopen jaren heel veel lieve en hartverwarmende reacties gelezen (en ook zelf gehad).

Maar vind het forum wel een beetje saai de laatste tijd.

Interessante discussies bloeden snel dood. Of mensen gaan meteen met drogredenen of beschuldigingen smijten, of ze stoppen helemaal te reageren. Of het eindigt in zo'n prietpraat topic, waarin iedereen aan het giechelen is en steeds maar één of twee regels post.

Dan de 'ik zoek hulp' topics. Mensen met problemen worden direct afgekapt dat ze huilies zijn. Of er worden adviezen gegeven in de trant van het-is-weer-hetzelfde-liedje.

Kortom, er zijn niet zoveel topics meer waar je echt heerlijk in op kunt gaan. Het raakt me niet meer echt, en dat vind ik soms wel eens jammer.
Hi TD, je hoort toch bij mijn groep
quote:Muis66 schreef op 19 juli 2009 @ 20:28:

Heb veel steun gevonden - en herkenning - nav mijn mcdd topic. Overigens niet alleen daar hartverwarmende reacties, ook op andere topics die ik opende of waar ik in reageerde. Maar het mcdd topic gaf herkenning en steun, begrip, en dat heeft de afgelopen dagen mij veel goed gedaan.

Idem.

Maar sowieso, als ik weer eens over de autist begin. Soms voel ik me zo'n zeikerd met mijn gezever over hem, maar dan vertellen forumsters altijd dat ik altijd alles mag zeggen , wel 100x, zonder dat het erg is.

Er is welgeteld 1 forumster geweest die daar eens een nare opmerking over gemaakt heeft, maar zij komt hier gelukkig niet meer .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Laat ik dan ook maar een Euro in het zakje doen: ik ben oprecht verbaasd, nog steeds, over hoe lief en meelevend forummers kunnen zijn.

Als ik zie wat mijn topic me heeft gebracht, dan ben ik soms bijna verbouwereerd, zo van: dat dat kàn, via internet.

Het loopt door naar het "echte" leven, dat blijkt maar weer.

Dat mensen iemand van een anoniem topic in hun hart sluiten en er in hun echte leven ook nog moeite voor doen, dat verwarmt mijn hart.

Ooit, als ik me beter voel, ga ik iets terugdoen voor al die lieve mensen.

Een tuinfeest in Frankrijk of zo :-)
quote:robo schreef op 20 juli 2009 @ 10:49:

Ooit, als ik me beter voel, ga ik iets terugdoen voor al die lieve mensen.

Een tuinfeest in Frankrijk of zo :-)Muis biedt zich aan voor meehelpen! Du pain, du vin....
quote:Chardonnay schreef op 20 juli 2009 @ 10:39:

Hi TD, je hoort toch bij mijn groep

En dat terwijl ik al tijden niet meer naar mijn hardloopschoenen heb gekeken
Vind het altijd een gezellige en bruisende boel hier op t forum.

Altijd wel wat te kletsen.

En natuurlijk, ook ik heb fijne en gezellige reacties gehad. Schrijf zelf mee in een topic dat me heel dierbaar is geworden.

Zou dat gevoel voor geen goud meer willen missen!
quote:Tia Dalma schreef op 20 juli 2009 @ 15:35:

[...]

En dat terwijl ik al tijden niet meer naar mijn hardloopschoenen heb gekeken Ik ook niet. Daarom pas je er zo goed bij
Heb ook positieve ervaringen met het forum al hier....maar heb mij hier als nieuweling wel moeten "invechten" toentertijd...althans dat voelde voor mij zo.

Wat ik herken in de tegenhanger van dit topic is dat nieuwelingen (die niet weten wat voor cultuur hier heerst en dat ook niet kunnen weten) vaak op een "vivaforumachtige wijze"op hun nummer worden gezet als zij een topic openen met een vraagstelling of onderwerp waarvan de mensen die hier vaker komen denken: Ahhhh daar zullen de rapen aardig gaar worden.

Echte emotionele steun heb ik hier nooit ervaren, wel steun en medeleven (wat mij overigens goed heeft gedaan) maar dat komt ook omdat ik (op 1 na) nooit dergelijke topics open..wat ik wel zie is dat mensen deze steun wel krijgen...ligt maar helemaal aan de aard en het onderwerp van je topic.

Wat betreft de reacties op sommige topics van nieuwelingen, ikkan daar meestal wel om lachen maar kan mij ook voorstellen dat dit als negatief wordt opgevat en soms zijn mensen ook wel eens ronduit bot...dat het voor hen nu gesneden koek is, dat hoeft nog niet zo te zijn voor de nieuweling van wie de inkt van de avater nog niet eens is opgedroogd.

Heb hier wel eens een aantal topics voorbij zien komen van meiden van een jaar of 16...na wat flauw gedoe wordt er meestal wel leuk, goed, helpend en ondersteunend op gereageerd..dat vind ik dan weer positief en leuk. En met hand in eigen boezem: ik wil ook nog wel eens superflauw van leer trekken op de babypijler....gewoon omdat ik dat leuk vind.

Soms zie ik ook wel eens topics voorbij komen waarvan ik denk: zonde van de energie om over zo'n futiliteit zo breeduit te discussieren maargoed...ieder zijn ding.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Muis66 schreef op 20 juli 2009 @ 09:37:

Verana, hoe is het met de vriendin?

Ik heb nog niets gehoord van mijn vriendin.

Ik vind het een beetje lastig wat ik nu moet doen. Of ik vanavond haar zal bellen, of nog even moet wachten?

We hebben gisteravond afgesproken dat ze mij zou bellen als ze hulp nodig heeft, of als ze wil dat ik op bezoek kom.

Bij iedere andere vriendin had ik overigens vandaag al op de stoep gestaan. Maar dat ligt bij deze vriendin iets anders. Ze is namelijk een behoorlijke einzelgänger, die het liefst alles alleen opknapt en het moeilijk vindt om hulp te vragen en te accepteren. Als je ongevraagd hulp biedt, of zo maar op de stoep staat, raakt ze enorm gestresst. Vandaar ook dat ik gisteren het initiatief aan haar heb gelaten: "als je me nodig hebt, bel me".

En toch heb ik er een rotgevoel van, en zou ik het liefst nu meteen bellen of op bezoek gaan. Maar dan ben ik weer bang dat ik over haar grenzen ga.

Terwijl ik het heel heftig vind, dat nu ze met hartklachten in het ziekenhuis ligt, ze dit ook nog weer alleen wil opknappen.

Ze heeft dan ook nog eens geen familie die kan helpen, die zijn of overleden, of te oud, of wonen in het buitenland. En vrienden heeft ze ook nauwelijks. Ik weet dat ze naast mij nog een andere vriendin heeft waar ze meer mee optrekt dan met mij, dus ik hoop dat ze die om hulp heeft gevraagd.

Ik neig ernaar om haar morgen te bellen. Ik denk dat ik dat een mooie mix vind tussen haar grenzen respecteren, en mijn belangstelling en bezorgdheid.

Ik heb er zelf gewoon last van, dat ze dit weer helemaal alleen doet. Ik zit er al de hele dag mee in m'n hoofd. Maar ik vind dat ik nu moet doen wat zij wil, en niet wat mij het beste lijkt.
@ Eleonora:

Ik hoop dat je het geen probleem vindt, dat ik je topic gebruik voor mijn verhalen over mijn vriendin?

Je informeert er zelf ook naar, dus ik ga ervan uit dat je het okee vindt.

Maar mocht je het wel vervelend gaan vinden, zeg me dit dan gerust!
Geen enk-el probleem Verana!

Ik hoop dat je snel iets hoort van haar.

Ik zou persoonlijk wel zelf naar haar toe gaan of bellen trouwens, gewoon om te weten hoe het is.

(f)
quote:eleonora schreef op 20 juli 2009 @ 20:32:

Geen enk-el probleem Verana!

Ik hoop dat je snel iets hoort van haar.

Ik zou persoonlijk wel zelf naar haar toe gaan of bellen trouwens, gewoon om te weten hoe het is.

(f)Ik ook. Misschien voelt zij zich wel 'bezwaard' dat jullie avondje in het water is gevallen. Ja, zul je denken, wat raar, maar er zijn van die mensen.....desnoods stuur je eerst een smsje of alles gaat en dat je haar nog even gaat bellen.
quote:Verana schreef op 19 juli 2009 @ 22:18:

Zoals ik in het andere topic ook al had geschreven, vind ik het over het algemeen een prettig forum.

Ik heb nog niet zoveel topics geopend, maar wat ik heb geopend, daar kreeg ik positieve en constructieve reacties op.

Ik ben geregeld getroffen door het medeleven en de behulpzaamheid van de posters hier. Zoals ik in het andere topic al schreef: ik zit soms met tranen in m'n ogen achter de computer, omdat ik me dan geraakt voel door de lieve en behulpzame adviezen die gegeven worden aan mensen die je IRL niet eens kent.

En ff offtopic, als ik even m'n verhaal kwijt mag, want zit een beetje geschrokken te zijn achter mijn computer....

Ik zou naar de bioscoop vanavond met een vriendin, maar ze kwam niet opdagen. We hadden eerst in een cafeetje afgesproken om wat te gaan drinken.

Dus ik op haar voicemail ingesproken waar ze bleef, en dat ik een uur zou wachten en dan naar huis zou gaan. Belt ze mij zonet, is ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen met hartklachten....

Ben er echt ff een beetje ondersteboven van....

Sorry voor offtopic, maar moest dit ff kwijt!

Lees het nu pas,sterkte meid.Dat is zeker schrikken.Hoe gaat het nu met haar?

Een dikke knuf voor je!
Ik heb hier weleens zulke lieve reacties gekregen dat ik er letterlijk verlegen van werd. Was blij dat niemand de blosjes op mijn wangen kon zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven