Digitaal vreemdgaan

10-01-2012 20:39 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd veel meegelezen te hebben, nu besloten om mijn verhaal hier neer te zetten.

2,5 maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend in een periode van 4 maanden veel sms' en heeft gestuurd naar een collega. Deze gingen veel te ver in de trant van ' ik mis je', ' ik denk aan je', etc. Wel werd ook duidelijk uit de sms' en dat er niets gebeurt is fysiek maar meer een digitale flirt.

Ik ben helemaal niet thuis in alles wat tegenwoordig erg normaal is maar mijn vriend zit wel veel op FB, twitter, etc.

Na de confrontatie is hij ingestort. Alsof hij toen ook pas voor het eerst las wat hij allemaal had gestuurd. Stuk was hij ervan omdat hij direct duidelijk aangaf hier live nooit iets mee te willen doen. Na wat sessies met een psycholoog en veel gesprekken met mij blijkt wel dat er bij hem een groot probleem is met het zelfvertrouwen. In een notendop heeft dat er voor gezorgd dat hij zoveel bevestiging heeft gezocht via de digitale weg.

Ik ben er zo door in de war. Tot op een zeker level kan ik het begrijpen hoe het zo ver heeft kunnen komen en van de andere kant vind ik het onacceptabel dat dat soort berichten naar een andere vrouw zijn gestuurd.

Ik hoop dat iemand dit ook ooit heeft meegemaakt want ik ben er zelf helemaal niet in thuis dus kan me daarom ook weinig voorstellen bij wat twitter, facebook, whatsapp, etc met je doen als persoon.
Hij heeft het sinds ik erachter ben gekomen geen enkele keer proberen goed te praten of af te doen met de smoes onzekerheid. De onzekerheid kwam bij de psycholoog naar boven. Hij is wel heel erg in de war omdat hij gewoon niet snapt waarom hij dit gedaan heeft en het mij ook niet uit kan leggen om die reden.

Mijn gut feeling zegt dat ik moet blijven maar, en dit is een grote maar, als ik kijk naar de feiten dan zou ik mezelf en ieder ander het advies geven van weggaan.

Eigenlijk volg ik altijd mijn gevoel, vandaar ook dat ik nu nog blijf. Maar het blijft raar alsof je ineens in een soap zit terwijl het je eigen leven is.

Ik heb dit overigens tegen 2 mensen in mijn omgeving verteld waarvan ik zeker wist dat zij 100% het advies zouden geven wat het beste is voor mij en beiden zeiden blijven. Plus dat zij ook aangeven absoluut in shock waren dat hij zoiets heeft gedaan want dit strookt zegt maar niet echt met hoe wij of ik hem kennen. Hij is nl alles behalve een flirt, eerder heel rustig en serieus.
Hij stuurt nu idd niets meer naar haar. Hij heeft in mijn bijzijn naar haar zijn excuses gestuurd voor alle berichtjes dat dit niet professioneel was en zij heeft teruggestuurd dat zij er hetzelfde over dacht en het graag zou vergeten en doorgaan als collega's.
Heb je de collega wel eens i.r.l ontmoet?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nee, niet ontmoet, wel inmiddels natuurlijk foto's gezien op FB
Facebook, twitter en whatsapp doen niks met je als persoon. Echt niet.
Precies. FB zegt wel iets over de persoon, maar lang nog niet alles.

Praat met haar en jouw vriend en observeer hun gedrag naar elkaar. Ogen spreken boekdelen en uit lichaamstaal kan je het e.e.a. uit opmaken.
Ik heb zelf ooit 5jaar lang met iemand gechat, dat ging allemaal best ver, nadat mjn man erachter was gekomen is onze relatie er eigenlijk alleen maar beter op geworden. Aandacht op wat voor manier dan ook kan zo verslavend werken, waarmee ik me geenszins wil excuseren.

Als jullie relatie verder goed is zou ik er verder niet te zwaar aan tillen.
die ik wilde bestaat al...
Attribuutje, had je vriend er dan niet heel veel moeite mee toen hij erachter kwam of werd jullie relatie hier vrij snel beter van.

Mijn vriend werkt op een uur rijden dus daar kom ik eigenlijk nooit, daardoor zal ik haar ook niet zo snel tegenkomen. Verder wil ik er haar zoveel mogelijk buiten houden omdat het niet haar probleem is maar dat van mijn vriend.
quote:attribuutje schreef op 11 januari 2012 @ 14:14:

Aandacht op wat voor manier dan ook kan zo verslavend werken, waarmee ik me geenszins wil excuseren.

Klopt. Vooral als je onzeker bent. Daarom zou dat best wel eens kunnen kloppen, ook in een relatie kan een mens onzeker zijn. Niet alleen een mens, zelfs een man.

TO ik weet niet zo goed waarom maar ik zou ook zeggen geef het nog een kans, hoe moeilijk dat ook moet zijn.
Mijn vriend is ook digitaal vreemdgegaan. Een tijd geleden kreeg ik een onderbuikgevoel over zijn vele gesprekken met een vrouw welke hij al jaren kent. Ze hadden op msn, via sms en WhatsApp veel momenten dat ze elkaar spraken. Ik heb op een bepaald moment - eigenlijk tegen mijn eigen principes in - zijn chatlogs bekeken. Hieruit bleek dat hij vanaf het begin van onze relatie al digitaal erg ver met haar ging. Elkaar vertellen hoe knap ze waren, dat ze een avond stappen best in een bed wilden laten eindigen, enz.

Na een confrontatie wist hij ook niet waarom hij het had gedaan, dat alles wat hij had gezegd tegen haar niet gemeend was, blabla. Hij heeft haar verwijdert van MSN. Al had ik liever gezien dat hij haar had gezegd dat alles wat ie zei niet waar was.

We zijn nu een aantal maanden verder. Zijn nog samen, maar het vertrouwen mis ik wel. Ik ken het gevoel dat je hem nu constant zou willen controleren. Ik denk dat vertrouwen met de tijd wel terug zal komen, ooit.
quote:Anthonius schreef op 11 januari 2012 @ 08:17:

Waarom is het bullshit dat deze man naar een psych is gegaan??

Omdat hij op die manier zijn reet onder de volledige verantwoordelijkheid van zijn acties kan draaien onder het mom van "ik ben onzeker".

En dat het niet verder is gegaan omdat ZIJ dat afhield? Hoe weten jullie dat nou?

Doet er niet toe, HIJ had dat contact niet 4 mnd zo moeten aanhouden.

Stel nou dat de vriend van TO een vrouw was en ze een topic had geopend dat ze smst met een collega maar dat ze wel gelukkig is in haar relatie enz enz... Wat was jullie advies dan geweest? Wel vertellen? Of, als je toch wel bij je partner wil blijven, niet vertellen en hulp zoeken, of wat anders?Ik spreek voor mezelf: dan had ik het ook afgekeurd

Trouwens TO, stuurt/stuurde hij ook lieve berichtjes naar jou? Of was dat alleen naar haar.......
Nou en of hij het er moeiljk mee had, nog niet eens zo zeer met hoe ver het wel niet ging, meer dat het steeds dezelfde man was. Ik heb na het hele chatgebeuren geleerd gewoon veel eerder aan de bel te trekken als iets me niet zinde, we werden opener en eerlijker tegen elkaar.
die ik wilde bestaat al...
'Ik mis je' en 'ik denk aan je', dat zijn toch niet zomaar sms-jes? Dan kom je de volgende dag op je werk en is er niets meer aan de hand? Dat vind ik vreemd. Hij heeft het contact gestopt in jouw bijzijn (via sms). Hij kon op dat moment natuurlijk ook weinig anders doen. Heb je wel duidelijk wat er nou echt is gebeurd? (ik bedoel niet alle details ofzo), maar er waren duidelijk gevoelens in het spel. En hoe gaan zij nu dan met elkaar om op het werk dan?
En hoe weet jij zo zeker dat er geen fysiek contact is geweest?
quote:lila01 schreef op 11 januari 2012 @ 16:54:

'Ik mis je' en 'ik denk aan je', dat zijn toch niet zomaar sms-jes?

Dan kom je de volgende dag op je werk en is er niets meer aan de hand? Dat vind ik vreemd. Hij heeft het contact gestopt in jouw bijzijn (via sms). Hij kon op dat moment natuurlijk ook weinig anders doen. Heb je wel duidelijk wat er nou echt is gebeurd? (ik bedoel niet alle details of zo), maar er waren duidelijk gevoelens in het spel. En hoe gaan zij nu dan met elkaar om op het werk dan?

En hoe weet jij zo zeker dat er geen fysiek contact is geweest?

Dit dus.

En dan kom ik weer terug met mijn post van 12:35
Dat zijn zeker niet zomaar sms' jes, ik zou me niet kunnen indenken dit ooit naar een ander te sturen zonder dat ik dat ook echt daadwerkelijk tot in mijn tenen voel.

Hij stuurt overigens ook wel vaak lieve sms' jes naar mij (dat was ergens een vraag).

Gek genoeg zegt mijn onderbuikgevoel dat zij er verder niet toe doet. Voel ik helemaal geen jaloezie of angst dat daar iets gebeurt of is gebeurt. Mijn bewijs is dat zij zoveel berichten naar elkaar hebben gestuurd maar geen enkele keer over dat er fysiek contact is geweest, pogingen tot afspreken, etc. Met de hoeveelheid die ik heb teruggevonden zou er dan wel iets tussen moeten staan lijkt me. Wat mij eigenlijk veel meer dwars zit is dat hij iets heeft gedaan wat ontzettend haaks staat op hoe ik hem ken en ik daardoor ook echt me afvraag of ik gek ben hij. Verder het intieme, dat hij zoiets naar iemand stuurt en daardoor onze relatie te grabbel gooit, op het spel zet.

Verder heb ik ook diezelfde dag heel zijn werkmail mogen doorlezen en daar waren heeeel veel contacten tussen hen maar alleen maar zakelijk. Raar hoor dat het zo'n verschillende wereld is geweest voor hun beiden. Overdag zakelijke mails met geen enkele toespeling en avonds wel...

Echt fijn om te horen voor jullie dat jullie er zo goed uit zijn gekomen attribuutje
Met de hoeveelheid die ik heb teruggevonden zou er dan wel iets tussen moeten staan lijkt me.

Met het geld wat ie heeft gespendeerd aan die hoeveelheid smssen, had hij ook fijn een bossie bloemen voor jou kunnen kopen.

Echt ik blijf het een raar verhaal vinden. Maar als jij hiermee verder kunt, dan hoop ik dat jullie er samen wel uitkomen.
Dat bossie bloemen had ook mijn voorkeur gehad!
Ik heb het meegemaakt en nu is hij mijn ex (wel 1 jaar en 2 maand doorgegaan nadat t gebeurde). Hij had grote praatjes en kon lullen als brugman maar hij zei ook altijd datjij bevestiging nodig heeft. En omdat ik ook andere dingen op een dag te doen heb en hij toch al de ladies man was, zocht hij dat bij anderen. Het is zijn probleem, hij moet zelf aan zijn zelfvertrouwen werken. Doet hij dat niet dan gebeurt het waarschijnlijk zo nog een keer... Succes!
Is dat onderbuikgevoel niet gewoon een ontkenning?? Ik vind het erg raar allemaal. Misschien spraken ze elkaar in de pauzes wel erg intiem (of heeft er zelfs fysiek contact plaatsgevonden.). Erg naar voor je.

Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen in ieder geval.

Maar heb dan ooit ook al een leugenaar gehad (op een ander gebied, nl: verslaving).
Zeker weten doe ik natuurlijk helemaal niets. Nu nog steeds ben ik vaak bang dat ze nog steeds berichten naar elkaar sturen maar hij inmiddels zo slim is om het te verwijderen voordat hij thuis komt. Het nare is dat ik er dan ook nooit meer achter ga komen aangezien hij alles kan verbergen als hij echt wil.
Ik zou meteen afknappen op een vrouw die duidelijk ook interesse had voor anderen dan mij.
Ik heb niet alle posts hier gelezen, maar wilde toch even een berichtje sturen als reactie op je topic. Ik heb weliswaar niet hetzelfde meegemaakt, maar een wel ongeveer vergelijkbare situatie om uit te leggen hoe zoiets als ´digitaal vreemdgaan´ kan gaan.

Laatst zat ik namelijk op Hyves.. kreeg ik ineens een berichtje van een man, dat ik zo´n leuke foto had en dat hem dat echt was opgevallen. Normaal deed hij echt nooit zoiets.. [tja..] Hij vertelde heel enthousiast over zijn kinderen, zijn vrouw, zijn seksleven..zijn geweldige leven. Ik kon gewoon de foto's zien op de hyves van zijn vrouw met 2 kleine kinderen.Ik heb de boot afgehouden, maar was ook wel weer nieuwgierig waar dit heen zou lopen. Ik vond het zo bizar. Ik heb zelf een vriend, dus was helemaal niet op zoek en heb al helemaal geen behoefte aan zo'n contact. Hij vertelde ook steeds dat hij echt niet op zoek was naar een relatie of vreemdgaan, maar dat hij het gewoon spannend vond om berichtjes naar elkaar te sturen. Op een gegeven moment ging het mij echt te ver en heb ik deze man verwijderd.

Ik wil hiermee zeggen, dat ik heel erg begrijp dat je teleurgesteld bent in je vriend en dat het vertrouwen geschaad is. Sommige mannen vinden het spannend om via internet zulk berichtjes te sturen naar andere vrouwen, terwijl ze zelf gewoon gelukkig zijn met hun eigen relatie en geen behoefte hebben aan fysiek of real life contact. En inderdaad gaat het volgens mij gewoon om bevestiging of aan jezelf bewijzen dat je echt wel in de markt ligt als persoon.. ofzo? Is dit fout? ... tja ik weet het eigenlijk niet, het kan ook een leermoment zijn. Ik kan het zelf ook echt niet begrijpen en ik zou zoiets zelf ook nooit doen.. toch kan ik inderdaad ook best geloven dat je vriend niet ECHT iets met haar hebt gedaan, maar dat het puur om de spanning ging. Het is dan wel aan jou of je hem nog genoeg vertrouwt voor een relatie.. als ik me zou indenken in jouw situatie en het was mijn vriend, dan zou ik hem denk ik nog wel een kans geven..

sorry voor mijn warrige berichtje, misschien heb je er nog iets aan ;) en heel veel sterkte, hoop dat jullie er samen uit komen.
Ik hoop dat het goedkomt voor je.

Mijn recent-ex was precies druk met hetzefde, eindeloos smsen, chatten en uiteindelijk te ver gegaan ipv het digitaal te houden. Binnen een week (voor mij dan, hij had het al langer druk natuurlijk) in 1 klap alles over.

Hij is verliefd... Relatie van 9 jaar zo over.

Probeer er over te blijven praten en zorg dat jij je weer goed gaat voelen.

Hij heeft dit veroorzaakt en mag het ook oplossen! Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven