Digitaal vreemdgaan

10-01-2012 20:39 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd veel meegelezen te hebben, nu besloten om mijn verhaal hier neer te zetten.

2,5 maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend in een periode van 4 maanden veel sms' en heeft gestuurd naar een collega. Deze gingen veel te ver in de trant van ' ik mis je', ' ik denk aan je', etc. Wel werd ook duidelijk uit de sms' en dat er niets gebeurt is fysiek maar meer een digitale flirt.

Ik ben helemaal niet thuis in alles wat tegenwoordig erg normaal is maar mijn vriend zit wel veel op FB, twitter, etc.

Na de confrontatie is hij ingestort. Alsof hij toen ook pas voor het eerst las wat hij allemaal had gestuurd. Stuk was hij ervan omdat hij direct duidelijk aangaf hier live nooit iets mee te willen doen. Na wat sessies met een psycholoog en veel gesprekken met mij blijkt wel dat er bij hem een groot probleem is met het zelfvertrouwen. In een notendop heeft dat er voor gezorgd dat hij zoveel bevestiging heeft gezocht via de digitale weg.

Ik ben er zo door in de war. Tot op een zeker level kan ik het begrijpen hoe het zo ver heeft kunnen komen en van de andere kant vind ik het onacceptabel dat dat soort berichten naar een andere vrouw zijn gestuurd.

Ik hoop dat iemand dit ook ooit heeft meegemaakt want ik ben er zelf helemaal niet in thuis dus kan me daarom ook weinig voorstellen bij wat twitter, facebook, whatsapp, etc met je doen als persoon.
Wat een qudt smoes, it wasn t me it was facebook. Zou er klaar mee zijn.
Wat aardig dat je hoopt dat nog iemand dit heeft meegemaakt.
maar een collega zie je toch ook fysiek?
Nee, hoop natuurlijk niet dat iemand dit nog heeft meegemaakt dat is misschien niet de juiste woordkeuze.

Een collega zie je idd ook fysiek maar (als ik het moet geloven) was het niet face to face flirten en spreken ze elkaar op het werk eigenlijk vrijwel niet. Maar digitaal dus wel...
quote:Aspasiaa schreef op 10 januari 2012 @ 20:49:

Maar een collega zie je toch ook fysiek?

Precies.

Elize, weet je wel zeker dat jouw vriend echt de hele waarheid heeft verteld?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik kan je als ervaringsdeskundige van de andere kant vertellen dat wat hij verkoopt lariekoek is. Hij is hooguit 'ingestort' omdat hij betrapt is.

Begin van het einde, sorry.
Zeker weten doe ik helemaal niets meer want mijn vertrouwen was echt 200% en dat was ook niet terecht blijkbaar. Maar vanuit de berichten is wel duidelijk dat er niets is gebeurt. Maar echt hem op zijn woord vertrouwen kan ik nu nog niet dus die twijfel van hele waarheid blijft wel knagen ja.
Je kunt er vanuit gaan dat als er niets gebeurd is, dit niet is gebeurd omdat zij dat heeft afgehouden.

Het instorten is idd ook heel klassiek. Er zijn twee manieren van betrapt voelen. Het ene is overdreven verontwaardigd zijn en meteen schuld bij de ander leggen en deze.

Denk je nu werkelijk dat hij het niet doorhad?

Hij komt niet uit een ei!
quote:elize1980 schreef op 10 januari 2012 @ 20:58:

Zeker weten doe ik helemaal niets meer want mijn vertrouwen was echt 200% en dat was ook niet terecht blijkbaar. Maar vanuit de berichten is wel duidelijk dat er niets is gebeurt. Maar echt hem op zijn woord vertrouwen kan ik nu nog niet dus die twijfel van hele waarheid blijft wel knagen ja.

Maakt dat uit dan, of wel wel of niet fysiek iets gebeurd is?

Hij zat met z`n gedachten bij haar, maanden lang. Vraag hem of hij verliefd op haar is, en of hij twijfels heeft over jullie relatie. De meeste mensen durven dat niet direct te zeggen, maar dat zat er bij mij wel achter.
Ik vind het typisch gedrag van iemand die betrapt is. Diegene weet dondersgoed dat wat hij doet niet door de beugel kan. Daarna worden er maar redenen buiten zichzelf gezocht, om het goed te praten.

Ik zou hem niet meer vertrouwen in ieder geval.

Ook ik heb fb, whatsapp en nu even geen relatie. Maar had ik die wel dan ging ik nog niet zulke berichtjes uitwisselen met iemand die niet mijn partner is.

Dit doe je toch echt moedwillig hoor.

Je weet echt wel dat het niet door de beugel kan. Maar ja de spanning he.

Ik vind het sneu! En nu zielig gaan doen..bah!
quote:butterfly_80 schreef op 10 januari 2012 @ 21:08:

Ik vind het typisch gedrag van iemand die betrapt is. Diegene weet dondersgoed dat wat hij doet niet door de beugel kan. Daarna worden er maar redenen buiten zichzelf gezocht, om het goed te praten.

Ik zou hem niet meer vertrouwen in ieder geval.

Ook ik heb fb, whatsapp en nu even geen relatie. Maar had ik die wel dan ging ik nog niet zulke berichtjes uitwisselen met iemand die niet mijn partner is.

Dit doe je toch echt moedwillig hoor.

Je weet echt wel dat het niet door de beugel kan. Maar ja de spanning he.

Ik vind het sneu! En nu zielig gaan doen..bah!

Eens. Het hoeft de spanning trouwens niet te zijn, kan wel. Het kan ook zijn dat hij al een tijdje niet meer gelukkig is en verliefd is geworden en nu ontzettend aan het twijfelen is.

Het is een beetje gek van hem dat hij zijn onzekerheid, aandacht en bevestiging zoeken blablabla erbij haalt. Dat zwakt z`n verhaal af, en dat maakt mij alert.

Het zou hem sieren nu echt eerlijk te zijn, want dat psychologische verhaal is natuurlijk kul.
quote:TheEmpress schreef op 10 januari 2012 @ 21:07:

[...]

Maakt dat uit dan, of wel wel of niet fysiek iets gebeurd is?

Hij zat met z`n gedachten bij haar, maanden lang. Vraag hem of hij verliefd op haar is, en of hij twijfels heeft over jullie relatie. De meeste mensen durven dat niet direct te zeggen, maar dat zat er bij mij wel achter.Of spanning. Hoeveel mannen (en vrouwen) houden hun partner niet aan, om ernaast buiten de deur te "snoepen" . Het gebeurt nu eenmaal veel. Ik zou deze man niet meer kunnen vertrouwen in ieder geval. Het gaat mij al te ver. Wat als je het niet had gelezen?? Wat is de stap naar echt vreemdgaan?
Dat heb ik al gevraagd en eerlijk gezegd heb ik hem die eerste dagen bijna gesmeekt om naar haar toe te gaan en mij met rust te laten. Nu nog zeg ik wel ooit tegen hem dat ik raar genoeg soms bijna hoop dat hij weggaat en met haar verder gaat. Maar zoals hij zelf aangeeft is dit echt geen optie en wil hij alleen maar met mij oud worden.

Als ik dit van iemand anders had gelezen of een vriendin was hiermee aangekomen zou mijn oordeel hard zijn ' wegwezen' maar nu zit ik er zelf middenin en merk ik dat het erg moeilijk is om mijn hoofd helder te krijgen. Gevoelsmatig maakt het zeker uit dat er fysiek niets gebeurt is maar dit is al klote genoeg.
O ja, de psycholoog is het rookgordijn dat is opgetrokken om jou te neppen. In geval je niet in de digitale smoes zou trappen dan is er een medische oorzaak want daar heeft hij hulp voor gezocht. Klassieke schuinsmarcheerder.
Dat klinkt eigenlijk alsof hij niet zozeer verliefd was, maar er naast wil snoepen. Dit hou je ben ik bang niet tegen.

Wil je weten hoeveel bossen bloemen, excuses, psycholoog bezoekjes van hem, smeekbedes ik heb aangehoord?

Heeft hij een historie met vreemdgaan in eerdere relaties?
Ik zie nu pas je andere post Empress. Eens, het hoeft niet perse spanning te zijn

Maar ook niet verliefdheid. Maar de redenen die hij opnoemt die geloof ik echt niet en doen mij ook voorkomen als smoezen om de verantwoordelijkheid af te schuiven.

Het oude cliche..
quote:Dickens schreef op 10 januari 2012 @ 21:13:

O ja, de psycholoog is het rookgordijn dat is opgetrokken om jou te neppen. In geval je niet in de digitale smoes zou trappen dan is er een medische oorzaak want daar heeft hij hulp voor gezocht. Klassieke schuinsmarcheerder.Dat is nog een vele malen ergere manier dan een keertje de fout in gaan. Dit is met voorbedachte rade, doortrapt en compleet empathieloos tov jou en dat andere meisje.
Weet je, wij flirten ook best veel op onze werkplek maar ik kom daarna thuis en vertel hem echt alles omdat ik het belangrijk vind dat hij alles weet. Dus dat hij bepaalde (niet alle hoor!) dingen heeft gestuurd kan ik echt nog begrijpen maar omdat het zo stiekem en vaak is gebeurt is het vertrouwen gewoon weg.

Van de andere kant heb ik wel 8 jaar vertrouwen opgebouwd dus dat zit ook nog in mijn achterhoofd. Hij is natuurlijk daarnaast wel degene die altijd mijn maatje, mijn liefde en beste vriend is geweest.
Sja, je bent een gewaarschuwd mens nu. En geloof me: Vroeg of laat ga je weer zo`n situatie beleven, een vervolg aan dit of een nieuwe kwestie.
Nee, hij heeft voor mij een relatie van 14 jaar gehad en nu sinds 8 jaar met mij.
Nouja, als het echt alleen om die smsjes gaat dan moet hiet misschien nog wel iets van te maken zijn.
En hij houdt van verboden vruchten. Je gaat deze man nooit kunnen vertrouwen. Hij wil ook niet bij je weg, hij wil thuis het vertrouwde en lekkere spanning voor erbij. Als je daar tegen kan, doen.
Het erge vind ik dat het mij verandert, ik wil hem telkens checken maar ook weer niet omdat ik zo niet wil zijn.
Wat gaf hij als antwoord dan? Op de vraag of hij verliefd is.

Denk je dan dat hij de waarheid spreekt? Wat geeft hij als reden voor het sms-gedrag?

2 lange relaties geven mij de indruk dat het menens is, niet zomaar voor de grap. Dit gaat dieper.

Tuurlijk houdt hij van je en heeft hij een toekomst met jou in zijn hoofd, dat maakt het voor hem ook zo moeilijk.

Dat psychologenverhaal, onzeker, bevestiging nodig bleehhh daar gaan mijn alarmbellen van af. Smoes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven