Digitaal vreemdgaan

10-01-2012 20:39 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd veel meegelezen te hebben, nu besloten om mijn verhaal hier neer te zetten.

2,5 maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend in een periode van 4 maanden veel sms' en heeft gestuurd naar een collega. Deze gingen veel te ver in de trant van ' ik mis je', ' ik denk aan je', etc. Wel werd ook duidelijk uit de sms' en dat er niets gebeurt is fysiek maar meer een digitale flirt.

Ik ben helemaal niet thuis in alles wat tegenwoordig erg normaal is maar mijn vriend zit wel veel op FB, twitter, etc.

Na de confrontatie is hij ingestort. Alsof hij toen ook pas voor het eerst las wat hij allemaal had gestuurd. Stuk was hij ervan omdat hij direct duidelijk aangaf hier live nooit iets mee te willen doen. Na wat sessies met een psycholoog en veel gesprekken met mij blijkt wel dat er bij hem een groot probleem is met het zelfvertrouwen. In een notendop heeft dat er voor gezorgd dat hij zoveel bevestiging heeft gezocht via de digitale weg.

Ik ben er zo door in de war. Tot op een zeker level kan ik het begrijpen hoe het zo ver heeft kunnen komen en van de andere kant vind ik het onacceptabel dat dat soort berichten naar een andere vrouw zijn gestuurd.

Ik hoop dat iemand dit ook ooit heeft meegemaakt want ik ben er zelf helemaal niet in thuis dus kan me daarom ook weinig voorstellen bij wat twitter, facebook, whatsapp, etc met je doen als persoon.
quote:elize1980 schreef op 10 januari 2012 @ 21:20:

Het erge vind ik dat het mij verandert, ik wil hem telkens checken maar ook weer niet omdat ik zo niet wil zijn.

Daar zeg je iets wat heel erg belangrijk is.

Je vriend maakt zijn eigen keuzes. Of je het nu leuk vind of niet. Hij doet wat hij wil, daar is geen controle op te krijgen. Als hij met jou en jou alleen wil zijn, dan zal hij dat zijn.

Op het moment dat hij acties van welke aard dan ook doet die jou als persoon gaan veranderen, dan zit ie over de grens. En jij bepaald of je dat laat gebeuren.

Wees waakzaam. Want daar zit een sleutel naar een deur die je niet open wil maken als je eigen grenzen gaat overschrijden.
Dat hij absoluut niet verliefd is op haar. Dat hij haar heel aardig vind als collega en dat hij het leuk vind dat ze altijd zo'n vlotte reacties teruggeeft en dat dat er ook voor heeft gezorgd dat hij er ook steeds verder in is gegaan. Je ziet ook een opbouw in de teksten.

Hij geeft daarbij absoluut niet haar de schuld want hij weet heel goed dat hij degene is die dit niet had mogen doen.

Hij zegt er echt ingerold te zijn. 1 grappig smsje een paar maanden geleden en het balletje ging steeds verder rollen. Het begon ook gewoon met leuke sms' jes maar je zag door de maanden heen dat het steeds verder ging. Nooit op niveau van ' ik ben verliefd op je' etc. Maar waar hij eerst stuurde ' ik mis het werk' stuurde hij later in de maanden ' ik mis jou'. Hij zegt zelf er toen al zo diep in te zitten dat hij dingen stuurde zonder echt echt echt na te denken over wat hij stuurde.
Dat heb ik ook bij hem aangegeven. Dat ik het best wel de tijd wil geven om te kijken of het vertrouwen weer opgebouwd kan worden maar dat ik weiger mezelf hierdoor te laten veranderen als persoon.
Zijn er verdere alarmbellen? Gedrag naar jou? Hoe is jullie relatie?

Als hij echt een stabiele factor is en respectvol naar jou toe dan kan je hem een kans geven. Deep down weet je vaak als iets, ook voor die tijd, niet goed zit.
Hoe ben je er trouwens achtergekomen?

Vermoedde je al iets?
Verder echt geen alarmbellen maar dat vind ik misschien nog wel moeilijker. Het ging juist heel erg goed tussen ons.
nee, er verscheen een berichtje op zijn scherm dus ik hoefde het ook niet te openen om te zien dat het niet klopte. Toen heb ik hem direct erbij geroepen en waar hij bij was heel zijn telefoon doorgespit. Hij zat er dus naast toen ik berichtje na berichtje las.
Het lijkt me knap lastig. Het feit dat hij op deze manier met iemand omgaat klopt gewoonweg niet. Kan een heel psychisch lulverhaal bij worden gehaald maar het hoort niet. Er zijn wel meer onzekere mensen die zo wat extra aandacht willen krijgen.

Vraag is alleen waar eindigt het en vooral; waar was het geëindigd als jij het niet gezien had?
Relatie therapie iets voor jullie?
hij zit dus al bij een therapeut waar ik ook sindsdien een paar keer naar toe ben gegaan. Ze heeft wel voorgesteld om ook een keer samen te komen. Van de andere kant maakt het elke moeite die ik er in moet stoppen met zo boos omdat ik vind dat hij dit probleem heeft veroorzaakt. Van de andere kant weet ik natuurlijk dat ik ook wel moeite wil doen (weet niet echt hoe) om het vertrouwen weer op te bouwen.
Vriend komt zo thuis dus dan kan ik minder reageren vanavond. Wel fijn dat jullie meedenken en reacties geven want in je eentje over een onderwerp in rondjes blijven denken is ook maar niets.
Kijk. Hij heeft een fout gemaakt en die zal hij moeten rechttrekken. Hij zal er alles aan moeten doen om het vertrouwen te herstellen en alles wat ook maar lijkt op iets wat niet deugt nalaten.

Echter als je besluit te blijven ligt er ook een grote verantwoordelijkheid aan jouw kant. En dat is het vertrouwen geven dat hij er aan gaat werken en openstaan om echt weer het vertrouwen terug te krijgen.

Die verantwoordelijkheid neem je voor hem, voor je relatie en voor jezelf. Want zo voorkom je dat iets je 'overkomt' . Je kiest bewust om weer te gaan vertrouwen, dat doe je met reden lijkt me.

Dat voorkomt trouwens ook dat je veranderd, als mens.
Mijn vriend heeft iets soort van soortgelijks geflikt door seksueel getinte berichten met zijn ex uit te wisselen.

Groot verschil: het was (voor zover uit de berichten bleek) éénmalig; het was een zwaktebod van hem om in te gaan op haar verleidingspoging.

Ik nam het hem heel erg kwalijk dat het gebeurd was én dat hij het niet zelf had opgebiecht. Maar omdat het eenmalig was en omdat hij zweerde dat er nooit méér van was gekomen dan sms-contact, heb ik me er overheen kunnen zetten.

Eerlijk is eerlijk, ik weet niet of dat was gelukt als het een maandenlange uitwisseling van berichten was. Je moet voor jezelf bepalen of je je hier overheen kunt zetten. Sterkte!
Wijze woorden, Rozenstruikje.
Na wat sessies met een psycholoog en veel gesprekken met mij blijkt wel dat er bij hem een groot probleem is met het zelfvertrouwen. In een notendop heeft dat er voor gezorgd dat hij zoveel bevestiging heeft gezocht via de digitale weg.

Wat een kul om hiervoor naar een psycholoog te stappen. Dat onzekerheidsverhaal is ook bullshit. Na zoveel jaar met jou "onzeker"??? Want?

En smssen met een andere vrouw verhelpt dat?

Vooral de tekst dat hij niet meer nadacht over wat hij stuurde....het is toch geen volslagen randdebiel?

Hij had/heeft blijkbaar de aandacht van andere vrouwen nodig...

Ik zou vooral niet meegaan met zijn "ik kan er niets aan doen, ik ben zielig" houding. Nu draait het namelijk allemaal om hem, zijn gesprekken met de psych, zijn onzekerheid.

Maar dat hij enorm respectloos naar jou toe heeft gehandeld: gaat het daar wel eens over?
quote:Mopsie41 schreef op 10 januari 2012 @ 22:00:

Wat een kul om hiervoor naar een psycholoog te stappen. Dat onzekerheidsverhaal is ook bullshit. Na zoveel jaar met jou "onzeker"??? Want?

En smssen met een andere vrouw verhelpt dat?

Vooral de tekst dat hij niet meer nadacht over wat hij stuurde....het is toch geen volslagen randdebiel?

Hij had/heeft blijkbaar de aandacht van andere vrouwen nodig...

Ik zou vooral niet meegaan met zijn "ik kan er niets aan doen, ik ben zielig" houding. Nu draait het namelijk allemaal om hem, zijn gesprekken met de psych, zijn onzekerheid.

Maar dat hij enorm respectloos naar jou toe heeft gehandeld: gaat het daar wel eens over?
Een vriend van me heeft een vriendin, ze zijn al jaren samen. Hij sms'te wel met een of ander meisje die hij kent van een datingsite (hoe mongolig wil je het hebben) en als ze vroeg waar hij zat dan vertelde hij dat aan dat meisje. Gevolg dat meisje zat achter hem aan. Hij dat "mens" afzeiken omdat ze ineens bij de deur stond e.d. Maar de waarheid is dat hij dit gewoon zelf veroorzaakt door zijn hufterige gedrag.

Zo ook jouw vriend, hij SMS't met haar en zegt jou hier niks over. Kortom hij heeft er toch een bepaalde interesse voor gehad. Ik zou het anders vinden als hij meteen open kaart zou spelen en zou zeggen; ik sms wat met een meisje van werk, lees maar.

Probleem is denk ik wel dat hetgeen je vond nogal onschuldig is qua toonzetting. Wat zegt je gut feeling?
Ik kan me niet voorstellen dat jouw vriend niet nadenkt voordat hij smsjes stuurt, Yeah right.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Heb je nu alle berichten gelezen? Dus ook die op Facebook, of losse mails die op het werk naar elkaar zijn gestuurd? Heeft hij nog een mobieltje van het werk?
Wat een hoop bullshit verkoopt die gast zeg.
Ik neem aan dat hij nu gestopt is met haar te sms en. Weet jij hoe dat gesprek tussen hun gegaan is? Wist zij al dat hij een relatie had of moest hij dat opbiechten toen hij vertelde dat hij niet meer kon sms en. Ik zou het namelijk raar vinden als iemand zonder uitleg ineens stopt met berichtjes. Wat was haar reactie?
Waarom is het bullshit dat deze man naar een psych is gegaan??

En dat het niet verder is gegaan omdat ZIJ dat afhield? Hoe weten jullie dat nou?

Stel nou dat de vriend van TO een vrouw was en ze een topic had geopend dat ze smst met een collega maar dat ze wel gelukkig is in haar relatie enz enz... Wat was jullie advies dan geweest? Wel vertellen? Of, als je toch wel bij je partner wil blijven, niet vertellen en hulp zoeken, of wat anders?
"

... 'ik mis je' ...

"

Dat klinkt fysiek.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Ehhh hoezo?

Je kan toch ook juist iemand in gedachten missen?
Ja ik ben dan misschien ook pas de tweede die het niet persé een kulverhaal vindt. Vind het zelfs wel goed dat ie ervoor naar een psych gaat. Neemt niet weg dat hij zélf die sms'jes stuurde en daar dus ook gewoon verantwoordelijk voor is natuurlijk. Het lijkt mij dat hij zelf toch wel had kunnen bedenken dat het te ver ging en er mee op moest houden. Maar dat was natuurlijk moeilijk, en zeker met zijn eventuele bevestingingsprobleem. Maarja, dan is het wel te hopen dat hij dat met therapie op kan lossen, anders zit je hier straks weer.

8 jaar is echt lang, en als de relatie verder goed was zou ik het denk ik nog wel een kans geven maar alleen als je zo zeker als kan weet dat hij zoiets niet meer flikt. Met andere vrouwen flikflooien ter bevestiging is nou niet meer ver weg natuurlijk. Ik zou (eens) meegaan naar die psych en vragen wat zij denkt, of dit te verhelpen is of dat de kans op herhaling groot is (weet niet of ze zoiets eerlijk zal antwoorden)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven