dilemma...

11-01-2012 10:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde weer even jullie advies vragen op het datingvlak...

Date al een paar maanden met iemand die heel veel goede kanten heeft, lief, qua uiterlijk mijn type, het klikt heel erg goed, we hebben lol samen. Alleen... hij verzorgt zichzelf niet goed. Het is niet dat hij stinkt maar zijn kleding is echt verslonst en hij besteedt daar duidelijk geen aandacht aan. Bovendien is zijn woning ook echt een behoorlijke zooi en ook vies. En hij rookt als een ketter dus er hangt een permanente rooklucht. Ben er afgelopen week voor het eerst geweest.

Af en toe voel ik behoorlijke kriebels, vooral door wie hij is als persoon maar regelmatig denk ik bah gatver, en ook: hoe kan je zo leven! Ik heb het het wel met hem besproken, aangegeven dat het voor mij belangrijk is. Gister heb ik direct tegen hem gezegd dat als het zo blijft dat ik daar niet mee kan leven. Is dit belangrijk genoeg om een potentieel leuke man op af te kappen? Of kan hij hierop veranderen? Ik heb wel het gevoel dat hij, met een beetje aandacht voor zichzelf, veel kan verbeteren!

Tot overmaat van ramp kwam ik afgelopen weekend weer iemand tegen die ik al langer stiekem wel leuk vind, en die zowaar ook begon te flirten met mij. Die jongen ken ik veel minder goed maar hij ziet er altijd tiptop verzorgd uit en merkte dat dat toch wel een behoorlijk effect had op me. In het begin probeerde ik de boot af te houden omdat ik geen zin heb in ingewikkeld gedoe maar de verleiding is heel groot om met hem af te spreken. Aan de andere kant vind ik het ergens gemeen van mezelf, want ik ben tenslotte aan het daten met een ander. Al weet die ander wel dat ik nog behoorlijke twijfels heb.

Ben ik egoïstisch als ik het gewoon nog even aankijk allemaal, en die andere jongen ook wat beter leer kennen, of hou ik daarmee die eerste jongen aan het lijntje?
Zolang het nog daten is, ben je niemand verantwoording schuldig, behalve jezelf. En ik zou ook totaal afknappen op iemand die zo slecht voor zichzelf en zijn huis zorgt.

Ik ben zelf gestopt met roken en ruik nu ook als er bij anderen wel wordt gerookt. Dat is niet fris. Dus bij mij thuis mag niet gerookt worden. Ik ben geen abnormale poetser, maar als het ergens smerig is of een zooi, knap ik daar op af.
Eerlijkheid staat voor alles!!

Je kan best met die andere jongen uitgaan maar als je al een aantal MAANDEN met die ander omgaat is het wel zo eerlijk tegen hem te zeggen dat je nogal oppervlakkig bent en uiterlijk een grote rol vind spelen. Dan kan die jongen waar je nu al een een aantal MAANDEN mee omgaat ook zijn eigen conclusies trekken.

Heb nu net t gevoel van; even kijken of die nieuwe jongen echt leuk is (en niet bijvoorbeeld heel raar niest, want ja, wat moet je dan?) dan kan ik veilig deze aan de kant zetten. En is deze jongen tegenvallend kan ik natuurlijk nog even alles in de strijd gooien om deze, waar je al MAANDEN mee omgaat, precies zo te maken naar mijn likings.

Iets met oude schoenen...;)
Ja, DAT zou egoistisch en niet integer zijn! Een chronologisch correcte volgorde lijkt me toch echt fatsoenlijker.
Je bent gevoelig voor aandacht van andere mannen. Dat zegt genoeg over je gevoelens voor man nummer 1. Zo leuk vind je hem dus niet.

Stop met nummer 1, die wil je alleen als hij verandert (kan niet).

Nummer 2 kun je mee daten als je het contact verbroken hebt met 1.
Als je dat soort dingen nu al irritant vindt dan zal ik maar snel tegen hem zeggen dat het niks wordt tussen jullie.
Iemand kan zich in een relatie wel een beetje aanpassen, maar echt veranderen, gaat niet gebeuren.

Eigenlijk moet je , zeker de eerste maanden, zo verliefd op iemand zijn dat je zijn mindere eigenschappen voor lief kunt nemen. De meeste mensen die geloven dat de ander nog wel tenm goede zal veranderen komen er na een jaar of wat achter dat er niets is veranderd en zijn dan zwaar teleurgesteld.

Misschien zal deze man toelaten dat jij voortaan zijn kleren koopt en zijn huis schoonmakt omdat jij het belangrijk vindt, mss vat hij het op als een belediging en een teken dat hij niet goed genoeg voor je is zoals ie is.

Aangezin jij nu al openstaat voor een ander, heb je je conclusie al getrokken, jij bent al afgeknapt, dus lijkt het me wel zo eerlijk om die man waar je nu al maanden mee date in ider geval te vertellen dat je ook met anderen wil gaan daten. Zolang je maar eerlijk tegen man nummer 1 zegt dat je ook met nummer twee gaat daten ben je niet egoïstisch, maar loop je wel de kans dat nummer 1 zich terugtrekt.

Met nummer twee gaan daten terwijl nummer 1 denkt dat hij de enige is grenst in mijn ogen an bedrog. (Stel dat jouw nummer twee ook meerdere ijzers in het vuur zou hebben, dan zou je je toch ook belazerd voelen als die over twee maanden zou zeggen, sorry, maar ik date al maanden met een andere vrouw en die vind ik toch net een tikkie leuker, toedeloe.)
quote:ivlas schreef op 11 januari 2012 @ 10:03:

Gister heb ik direct tegen hem gezegd dat als het zo blijft dat ik daar niet mee kan leven. Is dit belangrijk genoeg om een potentieel leuke man op af te kappen? Of kan hij hierop veranderen? Ik heb wel het gevoel dat hij, met een beetje aandacht voor zichzelf, veel kan verbeteren!

Dat kan alleen als hij het zelf wil, voor zichzelf en niet voor jou. Anders is het gedoemd te mislukken. Misschien wil hij het heel graag, maar weet hij niet waar te beginnen. Praat erover en als hij het wil, help hem op weg.

Mijn man had toen ik hem leerde kennen ook kleren die ik niet leuk vond en daarvan was de gebruiksduur eigenlijk al verlopen. Ouderwets en versleten. Reden hiervan, we zaten nog op school, ouders hadden het niet breed. En hij winkelde met zijn moeder! Door samen te gaan winkelen ging hij er al snel beter uitzien. Ik zie dat niet als iemand veranderen, meer als anders omgaan met de mogelijkheden.
Of iets "belangrijk genoeg" is in termen van dealbrakers kun je eigenlijk alleen maar zelf bepalen.

Ik vind het roken en een rommeltje in huis bijvoorbeeld minder belangrijk worden als het verder goed klikt. Wel zou ik het goed bespreken. Zijn reactie is daarbij vooral van belang en of jij daarmee uit de voeten kunt.
Eens met return_ofkreng
Voor mij zijn mensen die extreem opgeruimd zijn en moeilijk doen over roken en rook serieus een dealbreaker. Zo hebben we allemaal wat! Maar hem veranderen moet je echt niet willen. Er is niks mis met hem. Jullie verschillen alleen.
In rook zit radioactief materiaal. Niet zo gek dat ik rook haat.

Verder vind ik dat jij je moet gaan binden wanneer jij hier klaar voor bent. Je merkt zelf snel genoeg wanneer je hier klaar voor bent.
Volgens mij moet je die eerste man beoordelen los van de mogelijkheden van die andere man.

Een rommeltje in huis is tot daaraantoe. Dat kun je opruimen. Maar iemand die zichzelf niet goed verzorgt( als in niet regelmatig onder de douchen) vind ik wel een afknapper. En iemand die rookt in huis heeft bij mij een probleem. Prima, maar niet als ik er bij ben.

Nou heb ik sowieso een hekel aan roken en ik vindt het ook bepaald geen turn on. Er zit dan wel verschil in of iemand voor de gezelligheid eens in de week een sigaar rookt of de hele dag zware shag.

Dat eerste trek ik nog, dat tweede echt niet.

Rookt hij ook als jij er bent?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Roken is voor mij 'n dealbreaker. Niet alleen stinkt zijn huis 'n uur in de wind, maar hoogstwaarschijnlijk ook zijn auto, zijn kleren en hijzelf. Laat staan als je hem nog moet zoenen ook... brrrr!!!
wat een verschillende reacties! grootste gemene deler, en wist ik eigenlijk zelf wel, is beter niet afspreken met die tweede. Ga ik dus ook niet doen. Het is wel een eye-opener, want zoals hierboven ook gezegd wordt, het feit dat ik uberhaupt voor iemand opensta zegt al genoeg.

@Anthonius, is het echt oppervlakkig om van iemand te wensen dat hij zichzelf gewoon basic verzorgt? Ik neem aan dat jij man bent, als een vrouw met half ongekamd haar in haar gezicht en slonzige kleding rondloopt, vind jij dat aantrekkelijk? Is het abnormaal om zoiets onaantrekkelijk te vinden? Ik weet heus wel dat iedereen zijn mindere kanten heeft. En dat verhaal over oude schoenen vind ik echt onzin, alsof ik die eerste jongen ga aanhouden tot er iets beters voorbij komt en als het met die ander niets wordt toch maar weer terug. Daar gaat het helemaal niet om. Bovendien, we hebben elkaar in die maanden nu 5 keer gezien, dus niet elke week of zo, en ben slechts 1 keer bij hem thuis geweest, toen kwam ik er pas achter hoe het daar was.

@returnofkreng, eens.

@sandt, vind ik een mooie reactie. Hij gaat idd ook met moeder winkelen en moeder knipt ook zijn haar.... Ik heb hem ook gezegd dat het moet passen bij wie hij is, dus alleen iets veranderen als hij het echt zelf wil want ik weet dat het anders gewoon niet gaat werken.

@ailien, ook eens. Het is niet dat ik mezelf zie als de maatstaf, en dat hij zich maar zou moeten aanpassen aan mij. Ik moet er gewoon achter komen of ik met deze dingen uit de voeten kan, en juist daarvoor heb ik meer tijd nodig.

@Merano, hij rookt echt flink, geen zware shag maar wel de hele dag door. Hij rookt in mijn huis met hoofd buiten het raam, in zijn eigen kamer wel gewoon als ik erbij ben.

@Elninjoo, het zoenen viel nog mee maar de geur is inderdaad allesoverheersend, daar moet ik ook wel aan wennen. Maar het is niet het belangrijkste, het is vooral de rotzooi en de kledingstijl...

Blijkbaar ben ik er gewoon nog niet klaar voor om me aan deze jongen te gaan binden.... best confronterend dit allemaal te lezen, maar dank jullie voor de reacties!
Ik vind het moeilijk de intensiteit vd relatie te bepalen, jullie darren al maanden, je was pad voor het eerst bij hem thuis. Heeft hij het afgehouden, of is het eet niet van gekomen?

Was het voor zijn doen opgeruimd, wist hij dat je zou komen?

Als het echt vies is, een 'officiële' bende, hij nooit iets leuks aan heeft: heeft hij geen geld of geen interesse?

Als hij wist dat je zou komen en niet heeft opgeruimd vraag ik me af of het in zijn ogen wel anders moet.

Als je dan iemand anders ook heel leuk vindt is dat een goede aanleiding voor een goed gesprek.
@madderijn, we wonen niet heel dicht bij elkaar en sowieso zat er idd best een tijdje tussen de dates in, wel hadden we veel contact via msn.

Met je derde stukje heb je voor mij een heel belangrijk punt: hij wist dat ik zou komen inderdaad. Ik vroeg het hem gister op msn nog en hij vond het toch wel meevallen, voor hem is het blijkbaar wel best zo, opgeruimd zat.... We hebben er dus wel al over gepraat, al 2 keer zelfs maar ik wil niet steeds blijven zeuren erover of voorstellen om samen te gaan winkelen of zo, ik wil niet de betweter zijn. Het moet uit hemzelf komen.

Ik zal kijken of dit voor hem aanleiding is om iets te gaan doen, als het zo blijft vrees ik het ergste.
Dit lijkt me echt geen goede insteek voor een relatie... en je bent ook al met andere mannen bezig, dus wees gewoon eerlijk tegen hem. Dit is niet echt een eerlijke situatie.
Ik vind het eerlijk gezegd wel oppervlakkig om iemand af te wijzen op kledingstijl en vies huis. Dat roken is wel lastig, aangezien ie dat nogal veel doet en er dus constant naar ruikt (en proeft :P). Tja als ik iemand heel leuk zou vinden zou het mij wss niet tegenhouden, maar dat ben ik.

Wat al gezegd is, zo te lezen vind je hem niet leuk genoeg om overheen te kijken.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven