Dreigen bij ruzie
zaterdag 18 september 2010 om 19:53
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:45:
Er zit 24.000 in het huis en 20.000 is zijn lening mee afbetaald.
De erfenis was dus 44.000
Bij de taxatie van vorig jaar was dit huis 10.000 meer waard.
Dus ik zal 5.000 meekrijgen en daar kan ik wel het flatje van inrichten lijkt me.
Ik heb nu 1600 stiekem gespaard.
Ik ga echt even eruit, zit hier gewoon weer te janken om jullie reactie's. Lief gewoon, op het laatst denk je soms echt dat het aan jezelf ligt. Maar breken kon hij me niet. Hij zei vanmorgen nog: ik ben geestelijke vele malen sterker dan jij en ik zei braaf: ja dat is zo en dacht: je moest eens weten klootzak.
Waarom zou je maar 5000 meekrijgen? Ik snap dat niet helemaal... Er zit 24000 in het huis, dan is je hypotheek toch lager, of niet? Heb je hier al advies over ingewonnen?
Je zegt dat je halve leven al voorbij is, maar misschien heb je nog maar 5 jaar. Natuurlijk is dat niet te hopen, maar het kan wel. Wat zou je in die 5 jaar willen? Probeer daar eens aan te denken en bedenk dat iedere dag in dit ongeluk een dag teveel is.
Dus ik zal 5.000 meekrijgen en daar kan ik wel het flatje van inrichten lijkt me.
Ik ga echt even eruit, zit hier gewoon weer te janken om jullie reactie's. Lief gewoon, op het laatst denk je soms echt dat het aan jezelf ligt. Maar breken kon hij me niet. Hij zei vanmorgen nog: ik ben geestelijke vele malen sterker dan jij en ik zei braaf: ja dat is zo en dacht: je moest eens weten klootzak.
Waarom zou je maar 5000 meekrijgen? Ik snap dat niet helemaal... Er zit 24000 in het huis, dan is je hypotheek toch lager, of niet? Heb je hier al advies over ingewonnen?
Je zegt dat je halve leven al voorbij is, maar misschien heb je nog maar 5 jaar. Natuurlijk is dat niet te hopen, maar het kan wel. Wat zou je in die 5 jaar willen? Probeer daar eens aan te denken en bedenk dat iedere dag in dit ongeluk een dag teveel is.
zaterdag 18 september 2010 om 19:54
Van die 100 per maand? Dat zou al 16 maanden zijn.
Volgens mij weet je heel goed wat het beste is, maar die smoesjes... Kijk eens eerlijk naar je situatie en kies en zorg voor jezelf.
Ik zie het anders nog wel gebeuren dat je door blijft sparen 'voor als je het nodig hebt' en er uiteindelijk wanneer hij lief is er samen van op vakantie gaat oid...
Van die 100 per maand? Dat zou al 16 maanden zijn.
Volgens mij weet je heel goed wat het beste is, maar die smoesjes... Kijk eens eerlijk naar je situatie en kies en zorg voor jezelf.
Ik zie het anders nog wel gebeuren dat je door blijft sparen 'voor als je het nodig hebt' en er uiteindelijk wanneer hij lief is er samen van op vakantie gaat oid...
zaterdag 18 september 2010 om 19:54
Raadpleeg een advocaat, die kan jou vertellen waar jij recht op hebt.
En bij het eerste teken dat hij geweldadig gaat worden, ga jij naar de politie. Zorg voor jezelf en pas goed op.
Raadpleeg een advocaat, die kan jou vertellen waar jij recht op hebt.
En bij het eerste teken dat hij geweldadig gaat worden, ga jij naar de politie. Zorg voor jezelf en pas goed op.
zaterdag 18 september 2010 om 19:56
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:52:
Laatste nog even, ben over een uurtje wel terug dus zal alles lezen.
Ik heb geen auto meer en 0 vrienden meer. Dus niks nada nakkes hulp met verhuizen. Ik kan nu dus niet weg, ik moet eerst een flatje hebben. Ik moet een plan maken en dat geheim houden anders maakt hij me kapot. Hij weet dat hij het kan en zal het doen.
Familie ook niet want mijn ouders zijn beiden in 2008 overleden en heb geen broers of zussen. Alleen wat ooms en neven en nichten die ik eigenlijk al 30 jaar niet gezien heb.Kun je dan niet beter dat geld ergens anders bewaren? Just in case...
Laatste nog even, ben over een uurtje wel terug dus zal alles lezen.
Ik heb geen auto meer en 0 vrienden meer. Dus niks nada nakkes hulp met verhuizen. Ik kan nu dus niet weg, ik moet eerst een flatje hebben. Ik moet een plan maken en dat geheim houden anders maakt hij me kapot. Hij weet dat hij het kan en zal het doen.
Familie ook niet want mijn ouders zijn beiden in 2008 overleden en heb geen broers of zussen. Alleen wat ooms en neven en nichten die ik eigenlijk al 30 jaar niet gezien heb.Kun je dan niet beter dat geld ergens anders bewaren? Just in case...
zaterdag 18 september 2010 om 20:01
Drenthe en die 24.000 in het huis is een verbouwing geweest, uitbraak van wat muren en extra ramen en boven de badkamer naar een slaapkamer gebracht zodat er meer ruimte was. Maar het huis is er dus maar 10.000 meer waard van geworden. Dus als ik dan reken dan krijg ik de helft van de overwaarde en dat is 5000. En 39.000 ben ik kwijt. Maar goed, gedana zaken nemen geen keer en het is maar geld. Mijn ouders weten dit gelukkig niet meer en ik kan hen er gelukkig niet mee kwetsen.
zaterdag 18 september 2010 om 20:05
Ik heb recht op partner alimentatie maar ik verdien nu onder de bijstandsnorm en dat wordt dan aangevuld tot de bijstandsnorm. Dus ik zou ongeveer van 1000 euro per maand moeten kunnen leven of een betere baan vinden maar ik werk nu bij TNT en vrees al voor dit baantje. En ik ben 44 dus veel illusies over goede banen moet ik me ook niet maken. Ik denk hooguit uitzendbanen.
zaterdag 18 september 2010 om 20:06
weg wezen!!! Zo iemand maakt jou alleen maar verder kappot, ook ik heb de stap gezet, doodeng maar o zo waard!!! Als ik nu terug kijk snap ik niet dat ik dit niet eerder had gedaan!
Neem een post adres, geld op de bank, zoek een advocaat, zorg voor een huis, vraag en zoek onderdak voor je dieren miss komen ze in de toekomst weer bij je terug! Maar kies voor je zelf!! Ook jij kan dit!
Neem een post adres, geld op de bank, zoek een advocaat, zorg voor een huis, vraag en zoek onderdak voor je dieren miss komen ze in de toekomst weer bij je terug! Maar kies voor je zelf!! Ook jij kan dit!
zaterdag 18 september 2010 om 20:11
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 20:05:
Ik heb recht op partner alimentatie maar ik verdien nu onder de bijstandsnorm en dat wordt dan aangevuld tot de bijstandsnorm. Dus ik zou ongeveer van 1000 euro per maand moeten kunnen leven of een betere baan vinden maar ik werk nu bij TNT en vrees al voor dit baantje. En ik ben 44 dus veel illusies over goede banen moet ik me ook niet maken. Ik denk hooguit uitzendbanen.Meid, een uitzendbaan is ook een baan en al moet je tien baantjes per maand hebben om rond te komen, alles beter als blijven in de situatie waar je nu zit
Ik heb recht op partner alimentatie maar ik verdien nu onder de bijstandsnorm en dat wordt dan aangevuld tot de bijstandsnorm. Dus ik zou ongeveer van 1000 euro per maand moeten kunnen leven of een betere baan vinden maar ik werk nu bij TNT en vrees al voor dit baantje. En ik ben 44 dus veel illusies over goede banen moet ik me ook niet maken. Ik denk hooguit uitzendbanen.Meid, een uitzendbaan is ook een baan en al moet je tien baantjes per maand hebben om rond te komen, alles beter als blijven in de situatie waar je nu zit
zaterdag 18 september 2010 om 20:14
zaterdag 18 september 2010 om 20:15
geen geld, geen vrienden geen leven
En voor al die "genen' blijf jij bij hem?
Hoe zou jij reageren als je beste vriiendin zo leeft?
O je hebt natuurlijk ook geen beste vriendin meer, want die heeeft je man al weggewerkt.
je bent 44, al eens bedacht hoe oud je gemiddeld kunt worden?
Wil je al die tijd ja en amen zeggen en toegeven voor de lieve vrede?
En voor al die "genen' blijf jij bij hem?
Hoe zou jij reageren als je beste vriiendin zo leeft?
O je hebt natuurlijk ook geen beste vriendin meer, want die heeeft je man al weggewerkt.
je bent 44, al eens bedacht hoe oud je gemiddeld kunt worden?
Wil je al die tijd ja en amen zeggen en toegeven voor de lieve vrede?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 18 september 2010 om 20:19
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 20:05:
Ik heb recht op partner alimentatie maar ik verdien nu onder de bijstandsnorm en dat wordt dan aangevuld tot de bijstandsnorm. Dus ik zou ongeveer van 1000 euro per maand moeten kunnen leven of een betere baan vinden maar ik werk nu bij TNT en vrees al voor dit baantje. En ik ben 44 dus veel illusies over goede banen moet ik me ook niet maken. Ik denk hooguit uitzendbanen.Er zijn genoeg mensen die daarvan kunnen leven. En als je zover komt, ook als je werkt kun je bij de soc.dienst ondersteuning krijgen in de vorm van bijzondere bijstand. maar je moet er wel zelf achteraan, ze brengen het niet thuis
Ik heb recht op partner alimentatie maar ik verdien nu onder de bijstandsnorm en dat wordt dan aangevuld tot de bijstandsnorm. Dus ik zou ongeveer van 1000 euro per maand moeten kunnen leven of een betere baan vinden maar ik werk nu bij TNT en vrees al voor dit baantje. En ik ben 44 dus veel illusies over goede banen moet ik me ook niet maken. Ik denk hooguit uitzendbanen.Er zijn genoeg mensen die daarvan kunnen leven. En als je zover komt, ook als je werkt kun je bij de soc.dienst ondersteuning krijgen in de vorm van bijzondere bijstand. maar je moet er wel zelf achteraan, ze brengen het niet thuis
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 18 september 2010 om 20:22
Ga maandag naar de huisarts als je daar een geode band mee heb...vertel hem/haar je verhaal en dat je weg wilt, hij of zij zal je binnen de regio doorverwijzen naar instanties die je stapje voor stapje helpen.... spreek ook met jezelf af je hoeft niet een keer de deur achter je dicht te trekken als je daar nog niet aan toe bent. Begin maandag met een ding, de huisarts, zoek uit van wie je welke hulp kunt krijgen.
Echt je hebt nog een heel leven voor je, je zult zo geweldig trots op jezelf zijn als je straks het heft weer in eigen hand hebt...
Echt je hebt nog een heel leven voor je, je zult zo geweldig trots op jezelf zijn als je straks het heft weer in eigen hand hebt...
zaterdag 18 september 2010 om 20:28
Neala... Allereerst mijn vader en jouw man zijn niet met elkaar te vergelijken als ik het zo lees, toch wil ik je het volgende zeggen. Mijn moeder is sinds 3 maanden bij mijn vader weg: ze is bijna 60 jaar en herstellende van acute leukemie en stamceltransplantatie 5 jaar geleden. Ze heeft nu haar eigen (huur)flatje, maar ik zie haar opbloeien. Kies voor jezelf... Dit is killing voor je gevoel van eigenwaarde. Je bent nog maar 44 jaar. Voor de dieren (met name de honden lijkt me lastig) is ongetwijfeld een oplossing te vinden. Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen.
Sterkte!
Sterkte!