Dreigen bij ruzie

18-09-2010 19:11 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te herkenbaar.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:32:

Nog even snel:

Hij in therapie? Echt niet, het ligt nooit aan hem. Ik opperde dat al eens die relatie therapie en toen moest ik maar in mijn eentje gaan want met hem is niets mis.

Hij is 45

Dan moet je spullen en je beesten pakken, er is overal wel een mouw aan te passen.

Ik zou bij weg gaan tegen hem zeggen dat het een onwijze loser is die zijn huwelijk heeft laten mislukken en dat hij nu zijn vrouw de deur uit ziet lopen.....
Als ik jou was zou ik per direct op zoek gaan naar goed onderdak voor de dieren en zodra dat in kannen en kruiken is staat niets je meer in de weg om een fijn leven voor jezelf te beginnen zonder deze akelige man.
Hij dreigt dat jij het huis uit moeten. Prima, dat zou je ook moeten willen want dan moet hij jou uitkopen, het is tenslotte jouw geld wat in het huis zit. Laat hem daar die moeite voor doen en dan heb jij een startkapitaal voor een nieuwe toekomst.
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:11:

Hallo iedereen ik heb een probleem waar ik erg mee zit.

Als mijn man en ik ruzie hebben dan dreigt hij altijd met dat ik het huis uit moet en/of dat hij de dieren naar het asiel doet. Dit doet erg veel pijn. Hij verdient meer als ik, ik kan het huis niet in mijn eentje betalen en de dieren ook niet. Vandaar dat hij daarmee dus dreigt.

Omdat ik veel minder verdien zegt hij ook dingen als: donder maar op, jij hebt hier geen enkele toegevoegde waarde.

Je snapt dat ik ruzies probeer te vermijden en hem vaak gelijk geef omdat die uitspraken van hem zo kwetsen.

Al vaak over gepraat en hij maakt nadien wel excuses maar het is allemaal wel weer gezegd. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind het telkens zo vernederend.

Ik kan natuurlijk meer gaan werken maar dan zouden de honden weg moeten want die kunnen niet de hele tijd alleen thuis zijn. Ik wil de dieren niet kwijt. Als ik bij hem weg zou gaan dan kom ik op een flat terecht en kan ik de dieren ook niet houden en hij zal ze gerust naar het asiel doen. Dit zijn trouwens dieren die hij zelf gewild heeft.

Ook ben ik en dat klinkt misschien stom, mijn hele erfenis kwijt, dat zit allemaal in het huis en het afbetalen van een zijn lening. Dat zal best pijn doen dat ik alles wat ik nog van mijn ouders had verkwanseld heb aan een man.

Ik moet hier dus blijven, hij wil dat ook, hij zegt dat hij veel van me houdt. Het gaat heel goed tussen ons zolang ik geen tegenspraak heb dus, want dan komt er ruzie. Iets wat hij ook vaak zegt is: ik heb gewoon altijd gelijk. Dit geloofd hij echt, hij geloofd echt dat alle ruzies in de 10 jaar dat we bijelkaar zijn mijn schuld zijn. Dat is erg triest want er valt zo nooit iets uit te praten.

Soms denk ik wel eens dat hij iets heeft. Hij heeft namelijk nooit ergens schuld aan, dreigt met hele erge dingen waarvan hij weet dat hij een ander daarmee kapot maak, vind zichzelf slimmer dan al de mensen die we kennen inclusief zijn collega's, kan niet invoelen wat iemand anders voelt. Zijn beide kinderen zijn autistisch. De eentje in erge mate en de ander licht. Zou dit erfelijk kunnen zijn of zoek ik nu te ver?

Wat zouden jullie doen? Ik weet het soms niet meer. Als ik maar achter hem aanloop en hem overal gelijk in geef dan is het een prima vent. Wij hebben mede door zijn gedrag ook geen vrienden meer.

Bedankt voor het lezen en ik hoop op wat adviezen of wat dan ook, zodat ik me hier niet meer zo alleen in voel.Allemaal smoezennnnnnnnnn
Ik ben er al 10 jaar bij omdat ik mezelf niets waard vond maar steeds meer denk dat ik het wel waard ben. En omdat ik al op de helft van mijn leven ben en niet mijn hele leven wil verknoeien, een soort van inzicht dus.
Rennen zolang je nog kan.

Zie het niet als opnieuw beginnen, maar beter verdergaan. En dat je 100 euro per maand weglegt, vind ik ook niet zo verwonderlijk.
Wat voor dieren heb je? Ik kan er best een paar kwijt hoor.
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:35:

Ik ben er al 10 jaar bij omdat ik mezelf niets waard vond maar steeds meer denk dat ik het wel waard ben. En omdat ik al op de helft van mijn leven ben en niet mijn hele leven wil verknoeien, een soort van inzicht dus.Goedzo!
Meid, waarom ben je 9, 8 of 7 jaar geleden al niet bij hem weggegaan??? Dit is een asshole eerste klas en jij laat het gebeuren.

Hartstikke knap van je dat je nu hier op het forum je verhaal gespuid hebt, maar nu moet je actie gaan ondernemen. Zijn jullie eigenlijk getrouwd? Op huwelijkse voorwaarden? Staat het huis op jullie beider naam? (dan zal hij je toch op zijn minst de meerwaarde terug moeten geven en als jij daar erfenisgeld in hebt gestopt en jullie er al lang wonen, kan ik me niet voorstellen dat er in ieder geval íets is). Bel een goede advocaat voor een oriënterend gesprek.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Je kan hem ook het huis uitzetten hoor,als jij zoveel van je eigen geld erin gestoken hebt.

Zou zeggen okee ik ga wel,maar dan wil ik mijn erfdeel minimaal terug...moet je eens kijken hoe poeslief hij wordt..
Eens met de rest. Je hoeft je dieren echt niet perse weg te doen hoor, aan alles is wel een mouw te passen. Als je gaat scheiden zal hij je moeten uitkopen, wat betekent dat je een leuk startkapitaal hebt voor een nieuwe toekomst.
Als je in gemeenschap van goederen trouwt zal hij haar toch gewoon de helft van de waarde van het huis moeten betalen? Niet alleen wat zij erin gestoken heeft.
quote:Dana schreef op 18 september 2010 @ 19:34:

Sterkte Neala. En laat me je 1 ding zeggen: dat je geld opzij legt is in jouw situatie zeker niet gemeen. (Maar heel verstandig.)Op die manier sluis je je erfenis een beetje terug.
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:35:

Ik ben er al 10 jaar bij omdat ik mezelf niets waard vond maar steeds meer denk dat ik het wel waard ben. En omdat ik al op de helft van mijn leven ben en niet mijn hele leven wil verknoeien, een soort van inzicht dus.

Hartstikke goed!

Ik snap dat het ook heel eng om daadwerkelijk de stappen te zetten maar je zult zien dat je zo trots wordt op jezelf. Zoek hulp daarbij en vanaf hier zul je ook alle steun krijgen die je nodig hebt om daadwerkelijk weg te gaan..... zeker weten!
Je hebt trouwens recht op alimentatie als je bij hem weggaat.

Als jullie weer ruzie hebben en hij jankt dat je dan maar weg moet, pak je koffer en ga gewoon.
Er zit 24.000 in het huis en 20.000 is zijn lening mee afbetaald.

De erfenis was dus 44.000

Bij de taxatie van vorig jaar was dit huis 10.000 meer waard.

Dus ik zal 5.000 meekrijgen en daar kan ik wel het flatje van inrichten lijkt me.

Ik heb nu 1600 stiekem gespaard.

Ik ga echt even eruit, zit hier gewoon weer te janken om jullie reactie's. Lief gewoon, op het laatst denk je soms echt dat het aan jezelf ligt. Maar breken kon hij me niet. Hij zei vanmorgen nog: ik ben geestelijke vele malen sterker dan jij en ik zei braaf: ja dat is zo en dacht: je moest eens weten klootzak.
Helemaal niet op die ruzie wachten maar gewoon gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is vaak moeilijker Nousch..
Met zo'n opmerking over geestelijk vele malen sterker zijn hoef je toch niet eens op ruzie te wachten? Wat een stuk verdriet.
Laatste nog even, ben over een uurtje wel terug dus zal alles lezen.

Ik heb geen auto meer en 0 vrienden meer. Dus niks nada nakkes hulp met verhuizen. Ik kan nu dus niet weg, ik moet eerst een flatje hebben. Ik moet een plan maken en dat geheim houden anders maakt hij me kapot. Hij weet dat hij het kan en zal het doen.

Familie ook niet want mijn ouders zijn beiden in 2008 overleden en heb geen broers of zussen. Alleen wat ooms en neven en nichten die ik eigenlijk al 30 jaar niet gezien heb.
Hij probeert je aan alle kanten klein te krijgen omdat hij weet dat je sterker bent dan hij.

Gaan, al moet je in een kartonnen doos slapen, je red het wel.
quote:Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:45:

Hij zei vanmorgen nog: ik ben geestelijke vele malen sterker dan jij en ik zei braaf: ja dat is zo en dacht: je moest eens weten klootzak.

Zo is het Neala.

De erfenis van je ouders is niet het geld. De erfenis van je ouders ben jij zelf, jouw gevoel van trots, je kracht en je eigenwaarde. En die erfenis kun je gebruiken om jezelf los te maken uit deze relatie.
Blijf van mijn lijf huis....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven