Dreigen bij ruzie

18-09-2010 19:11 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te herkenbaar.
Mooie post op de vorige pagina Appelsientje! Heeft me geraakt.

@Aubrey: ja, idd. Ik hoop dat Neala door mijn verhaal het vertrouwen krijgt dat ook zij de stap kan zetten. Dank voor je bloemetje
quote:liselore schreef op 18 september 2010 @ 20:22:

Ga maandag naar de huisarts als je daar een geode band mee heb...vertel hem/haar je verhaal en dat je weg wilt, hij of zij zal je binnen de regio doorverwijzen naar instanties die je stapje voor stapje helpen.... spreek ook met jezelf af je hoeft niet een keer de deur achter je dicht te trekken als je daar nog niet aan toe bent. Begin maandag met een ding, de huisarts, zoek uit van wie je welke hulp kunt krijgen.

Echt je hebt nog een heel leven voor je, je zult zo geweldig trots op jezelf zijn als je straks het heft weer in eigen hand hebt...

Volledig mee eens!

Veel sterkte Neala, het is niet makkelijk!
Zorg dat je een overzicht hebt over de financiele situatie, ga naar een advocaat/rechtsbijstand, zodat je weet waar je financieel recht op hebt. Maak zo snel mogelijk en plan de campagne, en dan WEGWEZEN!!
Zo wil je toch niet de rest van je leven doorbrengen?
Knuffel!
[quote]Neala schreef op 18 september 2010 @ 19:45:

Er zit 24.000 in het huis en 20.000 is zijn lening mee afbetaald.

De erfenis was dus 44.000

Bij de taxatie van vorig jaar was dit huis 10.000 meer waard.

Dus ik zal 5.000 meekrijgen en daar kan ik wel het flatje van inrichten lijkt me.

Ik heb nu 1600 stiekem gespaard.

Ik ga echt even eruit, zit hier gewoon weer te janken om jullie reactie's. Lief gewoon, op het laatst denk je soms echt dat het aan jezelf ligt. Maar breken kon hij me niet. Hij zei vanmorgen nog: ik ben geestelijke vele malen sterker dan jij en ik zei braaf: ja dat is zo en dacht: je moest eens weten klootzak.[/quote]

Haha, you go girl!! Ik had ook zo'n fijne man (lees: die gun je je ergste vijand nog niet)...die zit nu nog steeds om mij te janken (lees: hij vindt zichzelf zo zielig) terwijl ik in no time m'n leven weer op orde had en super gelukkig ben. Het heeft me welgeteld 1 maand gekost om over hem heen te komen. En dat na 12 jaar relatie én koophuis én kinderen én ook geen geld meer (soort van soortgelijk verhaal als de jouwe).

Trouwens, je had het over autistisch? Ik denk dat je narcistisch bedoelt...google het maar even, er gaat een wereld voor je open!
Lieve Neala,

Ik heb net je topic gelezen. Dapper van je dat je alles zo eerlijk en duidelijk opschrijft hier. Er worden veel goede adviezen gegeven volgens mij. De adviezen zijn redelijk eenduidig: wegwezen! En ik denk dat je zelf ook al tot die conclusie was gekomen. Je hebt echt nog een leven voor je dat je op een betere manier kunt doorbrengen.

Wees niet te bang om om hulp te vragen. Drenthe las ik, hoeveel heb je met die omgeving? En hoe moeilijk is het om aan een woning te komen? Zou je ook elders willen/kunnen wonen?

En ook een knuffel van mij!

Daydream
Nou het lijkt me duidelijk dat deze man niet spoort. Jij voelt je ini een afhankelijkheidssituatie zitten en daar moet je dus vanaf. Beetje meer zelfvertrouwen kweken zal je ook geen kwaad doen.

En vraag eens bij de notaris na, voor zover je dat nog niet weet, of er een uitsluitingsclausule in je ouders testament heeft gestaan. Hadden ze uberhaupt een testament of heb je via het wettelijke erfrecht je erfenis gekregen?

Het kan dan zo zijn dat jij je erfdeel wat je in het huis hebt gestoken gewoon terug mag vorderen, het valt dan buiten de boedelverdeling.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
al het juiste is al gezegd.

quote:nlies schreef op 18 september 2010 @ 20:19:

[...]

Er zijn genoeg mensen die daarvan kunnen leven. En als je zover komt, ook als je werkt kun je bij de soc.dienst ondersteuning krijgen in de vorm van bijzondere bijstand. maar je moet er wel zelf achteraan, ze brengen het niet thuis

Klopt, het is echt onwijs goed geregeld in NL hoor. Iedereen kan scheiden als hij/ zij dat wil en je krijgt vaak bijzondere bijstand als je een minimum inkomen hebt! Zo ben ik zelf bijvoorbeeld voor 0 euro keurig netjes gescheiden. Nederland is super wat dat betreft (wist ik eerst ook niet). En wat betreft verhuiskosten: er zijn studenten die tegen een kleine vergoeding je helpen met verhuizen. Zoek maar eens op studenten uitzendbureaus. Waar een wil is, is een weg!

(Ter verduidelijking, ik had geen inkomen en wel 2 kinderen en het is mij ook geluk, dus jou moet het ook lukken!!)
Er zijn vrouwen die zo graag weg willen, maar niet durven en dan blijven 'voor de kinderen'. Vul hier 'honden' in en je hebt jouw situatie. Wat ik goed vind te lezen is dat je de eerste pagina van dit topic nog over je huisdieren praat, maar dat dit gelukkig al niet meer je grootste zorg is. Je grootste zorg is namelijk jijzelf. Ik hoop voor jou dat al wat hier gezegd is je over die streep doet trekken. Dat je direct vanaf maandagochtend voor jezelf gaat kiezen en stappen gaat ondernemen. Zorg dat jij het laatste woord krijgt en kijk eens wat dát met je gevoel voor eigenwaarde doet!

Ik wens je heel veel kracht toe en vooral een heel gelukkig leven!
lieve neala, het komt goed, als je eenmaal bij hem wegbent. ik word een beetje verdrietig van je verhaal, doet me aan mijn ouders denken. Ik denk dat mijn moeder al eerder weg had gewild, maar de stap is zo groot. Nu zijn ze gescheiden, mijn moeder heeft het niet breed, maar redt zich en emotioneel is dit voor iedereen beter. Het is een lange weg geweest, maar het is goedgekomen. Met zo'n man vallen eventuele geldzorgen weg, het gaat om je eigenwaarde en jouw geluk.

sterkte, neem de stap en kies voor jezelf!
quote:Appelsientje schreef op 18 september 2010 @ 19:53:

[...]

Zo is het Neala.

De erfenis van je ouders is niet het geld. De erfenis van je ouders ben jij zelf, jouw gevoel van trots, je kracht en je eigenwaarde. En die erfenis kun je gebruiken om jezelf los te maken uit deze relatie.Mooi gezegd.
PS ik hoop trouwens niet dat je herkenbaar bent met je verhaal en dat de griezel jouw internetactiviteiten nakijkt... if so, misschien even wat dingen weghalen.
Iemand zei het al eerder: Denk in mogelijkheden om weg te gaan, niet in beperkingen. Overal is een oplossing voor te vinden, dus ook voor je huisdieren.

Sterkte met alles en kies nu voor jezelf, Neala!
Neala, als je besluit weg te gaan, goed voorbereiden en niks zeggen tegen hem. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel jezelf zult kunnen zijn.
Mijn ex was ook narcistisch, en het heeft ook langer geduurd dan me lief is om bij hem weg te gaan, mede omdat ik dacht financieel klem te zitten, maar het is mijn beste beslissing ooit. Ik ben nu gelukkiger dan toen, maar dacht 'liever ongelukkig in m'n eentje dan ongelukkig met zo'n parasiet die bij gebrek aan eigenwaarde mijn eigenwaarde uitzuigt.'

Zorg bij zo'n figuur dat je je vertrek goed voorbereid, maak kopieën van alle belangrijke papieren (akten, bankafschriften, jaaropgaven, belastingaangiftes, (levens)verzekeringspolissen, etc.) en bewaar die ergens.

Pak je persoonlijke bezittingen (foto's, aandenken, etc.) en bewaar die ook ergens buitenshuis.

Maak foto's van alle spullen in huis (tbv latere verdeling), neem mee wat van jou is. Verwacht niet dat als je weg gaat, je ooit nog terug kunt / mag komen.

Veel beter nog is een advocaat een voorlopige voorziening te laten regelen dat jij in het huis kunt blijven in ieder geval tot het verkocht is. Je zit ook niet te wachten op een ex die niet meewerkt aan de verkoop van het huis (en daarmee het afsluiten van de relatie).

Maar boven alles: neem je verlies! Geld en materiële zaken bouw je wel weer op als je je leven op de rit hebt. Je eigenwaarde en je geluk zijn zoveel meer waard dan dat!! Echt!

Je bent PAS 44, op de helft van je leven als je geluk hebt. Wil je echt nog 40 jaar met deze man slijten?

Sterkte!
Wil je nog even een hart onder de riem steken..

Mijn ex had mij ook emotioneel een nul gemaakt,het lag altijd aan mij,en ook ik dacht:ik kan hier niet weg(want geen geld geen huis kids naar school en zo nog van alles)

Totdat hij met dingen begon te gooien,ben toen hij ging werken met kids en honden en kentekenbewijs(auto was 20.000 euro waard) weggereden.................

Hij vroeg niet waar ik was of waarom,,of zijn kinderen,het eerste wat hij zei was> waag het niet die wagen te verkopen!)

Had echt NIETS ingepakt,behalve het belangrijkste in mijn leven,mijn kinderen ,mijn honden........

Ben er ook gekomen hoor!

En jij gaat er ook komen.

Geld is maar geld...........

En spullen zijn maar spullen......
*dubbel*
Ik ben geen voorstander van scheiden enzo, maar mijn hemel wat een lamlul.
Een hele dikke knuffel voor jou, sterke vrouw!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven