Duidelijkheid

01-01-2012 20:00 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalve maand geleden een date gehad met een leuke vrouw. Het was leuk en het klikte. Bij het afscheid spraken we af contact te houden. De eerste paar dagen na de date deden we dit ook en we gaven allebei aan graag een tweede date te willen. Daarna verwaterde het contact en op een gegeven moment stuurden we elkaar ongeveer 1 keer per week een sms of mail dat we elkaar leuk vinden en elkaar wilden zien, maar het kwam er niet van door een aantal externe redenen. Nu zijn die redenen, voor zover ik kan beoordelen, vervallen en is het wat mij betreft nu echt wel tijd voor die tweede date. Want de eerste is inmiddels hartstikke lang geleden en in het beginstadium zouden zulke dingen toch wel wat soepeler kunnen? Nu heb ik ergens vorige week een sms gestuurd met een voorstel tot een date, maar hier nog geen antwoord op gekregen. Ik ben niet wanhopig en ben ook zeker niet van plan om met mezelf te gaan leuren, maar ik zou inmiddels graag willen weten of er nou wel of niet een vervolgdate in zit. Mij lijkt het leuk. Mijn wereld stort niet in als ze niet wil, al zou ik dat oprecht jammer vinden, maar dan wil ik dat wel graag weten. Wat kan ik nu het beste doen? Is dit nu typisch zo'n kwestie van 'She's just not that into you'? Afwachten of er soms toch nog reactie komt heb ik geen zin meer in, die eerste date wordt zo veel te lang geleden, dat gaat gewoon nergens meer over. Dus... wat vinden jullie?
Waarom verwaterde het contact?

Snap ik niet als je haar zo leuk vindt.
Omdat zij dan ook maar 1 bericht stuurde en ik geen type ben om er dan nog tientallen achteraan te sturen.
Als ze niet terug smet vrees ik het ergste.
Daarom kun je gewoon veel beter bellen!

Dan heb je gelijk antwoord.
dan sms je: Beste.... laten we aanstaande vrijdag, zo en zo laat, daar en daar afspreken, tot dan!

Klaar
Dus je vind dat ik nu toch moet wachten? Of misschien bellen zodat we in een 'echt' gesprek kunnen bespreken wat nou de bedoeling is? Of is dat too much omdat ik ook al die sms heb gestuurd?
Heb je echt een duidelijk date-voorstel gedaan? Dus tijd (en eventueel een plek en activiteit) voorgesteld?
quote:jo12345 schreef op 01 januari 2012 @ 20:10:

Daarom kun je gewoon veel beter bellen!

Dan heb je gelijk antwoord.Daar dacht ik ook al aan, maar twijfelde er een beetje over.
quote:Hangmat schreef op 01 januari 2012 @ 20:11:

dan sms je: Beste.... laten we aanstaande vrijdag, zo en zo laat, daar en daar afspreken, tot dan!

KlaarDat kan dan beter per telefoon denk ik, want je weet helemaal niet of en wanneer ze zo'n sms leest.
quote:hekje schreef op 01 januari 2012 @ 20:14:

Heb je echt een duidelijk date-voorstel gedaan? Dus tijd (en eventueel een plek en activiteit) voorgesteld?Nee, dat niet, dat was dus beter geweest?
Ik zou bellen als ik jou was voor een afspraakje, sommige mensen zijn wat chaotisch of vergeetachtig of zo bezig met iets anders of weten gewoon even niet wat ze moeten verzinnen of er kunnen tientallen andere redenen zijn dan 'she's just not that into you'... en je kunt gewoon neutraal een telefoontje plegen om een afspraak te maken, toch? Lijkt me wel relaxed voor jezelf.
Nogal onbeleefd dat ze niet op je sms'je antwoordde. Als je dat slikt, zou ik nog één keer contact opnemen.
it's a big club and you ain't in it
Je hebt helemaal gelijk, zephora!

En riony: Inderdaad, dat bellen is dat ook echt de enige verdere poging.
quote:roos8017 schreef op 01 januari 2012 @ 20:15:

[...]

Nee, dat niet, dat was dus beter geweest?Ik vind zelf eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt of je iets concreets had voorgesteld of niet. Imo is het niet reageren toch ook een duidelijk? Iemand die wel meer contact wil, of dit nu vriendschappelijks is of meer, zou toch wel reageren?
quote:roos8017 schreef op 01 januari 2012 @ 20:15:

[...]

Nee, dat niet, dat was dus beter geweest?Nou, dat weet ik niet, maar voordat je haar afschrijft zou ik in elk geval wel even duidelijk zijn. Stel dag en tijd voor, als je geen positieve reactie krijgt is het duidelijk. Ik zou niet gaan bellen trouwens, maar dat komt omdat ik niet zo van bellen (laat staan gebeld worden) hou ;)
quote:krokusje schreef op 01 januari 2012 @ 20:25:

[...]

Ik vind zelf eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt of je iets concreets had voorgesteld of niet. Imo is het niet reageren toch ook een duidelijk? Iemand die wel meer contact wil, of dit nu vriendschappelijks is of meer, zou toch wel reageren?Is ook weer zo, maar denk dat ik 'gewoon' eenmalig bel en het dan rechtstreeks vraag en dan ook een concreet antwoord wil en anders gaat het helaas over.
quote:hekje schreef op 01 januari 2012 @ 20:25:

[...]

Nou, dat weet ik niet, maar voordat je haar afschrijft zou ik in elk geval wel even duidelijk zijn. Stel dag en tijd voor, als je geen positieve reactie krijgt is het duidelijk. Ik zou niet gaan bellen trouwens, maar dat komt omdat ik niet zo van bellen (laat staan gebeld worden) hou ;)Ik hou ook niet van bellen, maar mijn ervaring is wel dat je met bellen/face2face eerder/meer duidelijkheid krijgt dan per geschreven woord (sms/msn/mail etc)
quote:krokusje schreef op 01 januari 2012 @ 20:25:

[...]

Ik vind zelf eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt of je iets concreets had voorgesteld of niet. Imo is het niet reageren toch ook een duidelijk? Iemand die wel meer contact wil, of dit nu vriendschappelijks is of meer, zou toch wel reageren?Ja klopt, ik ging er vanuit dat TO nog wel contact had gehad maar zonder duidelijkheid. Fout gedacht.
Ik denk dat het een zaak is van she is just not that into you.. anders zou ze wel wat happiger zijn. Maar ik vind het wel onfatsoenlijk van haar dat ze je niet even netjes laat weten hoe ze erin staat, niet iedereen is even goed in hints..
SMS'jes komen niet altijd aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Toevallig hè, dat het netwerk altijd plat ligt bij smsjes van schimmige dates of partners waar je toch al twijfels bij hebt...

De smsjes van mijn moeder komen altijd aan...
Misschien is ze op vakantie?
quote:bloemetje77 schreef op 02 januari 2012 @ 00:38:

Toevallig hè, dat het netwerk altijd plat ligt bij smsjes van schimmige dates of partners waar je toch al twijfels bij hebt...

De smsjes van mijn moeder komen altijd aan... Inderdaad. Heel kinderachtig, maar ik heb die smoes ook weleens gebruikt wanneer ik geen zin had om te reageren bij iemand "oh? Ik heb je sms nooit gezien!". Terwijl hij echt wel aan was gekomen.
Ik heb gebeld, maar ze neemt niet op. Zal ik het dan maar als een verloren zaak beschouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven