een affaire
maandag 17 november 2025 om 20:46
Hallo, ik heb sinds 4 maanden een man ontmoet.
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.
Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.
En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.
In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.
(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.
Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.
En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.
In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.
(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
woensdag 19 november 2025 om 09:58
ja klopt helemaal, het is gezien willen worden, bevestigd etc.Zenah schreef: ↑19-11-2025 09:40H
Dat heeft weinig te maken met écht een relatie willen het gaat om bevestigd worden.
Bij mensen die onzeker zijn, ontstaat juist daar de afhankelijkheid..niet omdat ze een leven met die man willen, maar omdat ze willen dat hij een leven met hen zou wíllen.
Dat werkt als een pleister op de onderliggende “wond”.
woensdag 19 november 2025 om 10:26
Maar dat is een zwart gat. Alles verdwijnt erin. De leegte blijft. Wat TO moet leren is hoe ze niet meer afhankelijk is van aandacht van mannen.Lila-Linda schreef: ↑19-11-2025 09:58ja klopt helemaal, het is gezien willen worden, bevestigd etc.
woensdag 19 november 2025 om 10:48
Óf je doet het terwijl je partner ervanaf weet (toestemming).Lila-Linda schreef: ↑19-11-2025 09:58ja klopt helemaal, het is gezien willen worden, bevestigd etc.
En als dat niet zo is dan ga eens na waarom je het doet?
Aandacht? Bevestiging? Gezien worden?
Alle 3 tekens van onzekerheid bij jezelf.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 21 november 2025 om 10:58
Yara,
Ga in relatieherapie of zelf in therapie om te onderzoeken wat je mist in je eigen relatie. Kreeg je als kind weinig bevestiging en handel je nu nog vanuit de positie van het kind wat niet kreeg waar ze naar verlangde?
Deze minnaar geeft je ook niet waar je naar verlangt. Ja voor even, maar dan keert hij terug naar zn eigen gezin. Hij is er niet écht voor jou.
Je man kan er wel écht voor je zijn. Maar dan moet je wel aangeven naar hem wat je mist. Misschien ben je dat niet gewend vanuit je jeugd. Versterk de emotionele verbinding weer door samen te onderzoeken wat jullie beiden daarvoor nodig hebben.
Affaires aangaan zullen je niet geven waar je naar verlangt.
Ga in relatieherapie of zelf in therapie om te onderzoeken wat je mist in je eigen relatie. Kreeg je als kind weinig bevestiging en handel je nu nog vanuit de positie van het kind wat niet kreeg waar ze naar verlangde?
Deze minnaar geeft je ook niet waar je naar verlangt. Ja voor even, maar dan keert hij terug naar zn eigen gezin. Hij is er niet écht voor jou.
Je man kan er wel écht voor je zijn. Maar dan moet je wel aangeven naar hem wat je mist. Misschien ben je dat niet gewend vanuit je jeugd. Versterk de emotionele verbinding weer door samen te onderzoeken wat jullie beiden daarvoor nodig hebben.
vrijdag 21 november 2025 om 13:31
Klinkt mooi. Maar als ik de partner van TO was en de hele waarheid wist (bewust op zocht gegaan online naar meerdere minnaars) had ze die hulp echt mooi alleen mogen zoeken. Ik had geen deel meer uit willen maken van haar leven op respectvol omgaan ivm de kinderen naValerie schreef: ↑21-11-2025 10:58Yara,
vrijdag 21 november 2025 om 13:51
Eens! Als mijn partner dit zou doen, zou ik hem echt niet gaan helpen om emotioneel te helen.BuzzieBee schreef: ↑21-11-2025 13:31Klinkt mooi. Maar als ik de partner van TO was en de hele waarheid wist (bewust op zocht gegaan online naar meerdere minnaars) had ze die hulp echt mooi alleen mogen zoeken. Ik had geen deel meer uit willen maken van haar leven op respectvol omgaan ivm de kinderen na
vrijdag 21 november 2025 om 14:04
Je bedoelt dat ze er intussen ook nog van profiteert om zich te laten onderhouden door haar man terwijl zij op een ander zit?
vrijdag 21 november 2025 om 14:11
Nou ja, het is in ieder geval behoorlijk triest. Voor de vrouw zelf, want ze lijkt totaal niet te snappen dat het probleem in haar zit en niet opgelost kan worden door weer een nieuwe lover. En triester nog voor de kinderen en de partner die hier absoluut schade van gaan ondervinden, want dit komt natuurlijk uit.
vrijdag 21 november 2025 om 16:16
Gisteren met hem afgesproken om te praten.
We hebben een goed gesprek gehad.
Hij vond dit niet leuk natuurlijk.
Heb het er lastig mee.
Maar heb ook geen contact meer met hem en alles verwijderd of geblokkeerd.
Het gaat lastig worden
Maar dit is het verstandigst.
Zijn vrouw had al vermoedens
Maar dat vind hij blijkbaar niet zo erg.
Maar ik wel.
Het is goed zo.
Heb het er lastig mee.
Het gaat lastig worden
Maar ik wel.
Het is goed zo.
vrijdag 21 november 2025 om 19:17
Dat klink écht niet best.Yara2025 schreef: ↑21-11-2025 16:16Gisteren met hem afgesproken om te praten.
Heb het er lastig mee.
Het gaat lastig worden
Maar ik wel.
Het is goed zo.
Wat ga je doen als zijn vrouw opeens op de stoep staat en in je gezicht komt brullen? Vrouwen zijn doorgaans supergoed in speurwerk en niet iedereen is even redelijk wanneer je in hun huwelijk zit te knoeien.
Het lijkt erop dat je escapades je eindelijk beginnen in te halen, TO.
Misschien daarom goed om eerlijk te zijn tegen je man over wat er de afgelopen tijd is gebeurd, zodat hij er niet op de meest pijnlijke of schandelijke manier achter hoeft te komen.
vrijdag 21 november 2025 om 19:54
Nou dat zal wel wat meevallen. Het is uiteindelijk haar man die vreemdgaat hè?
Even los van wat TO haarzelf en omgeving aandoet met haar gedrag.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 21 november 2025 om 19:54
Nou dat zal wel wat meevallen. Het is uiteindelijk haar man die vreemdgaat hè?
Even los van wat TO haarzelf en omgeving aandoet met haar gedrag.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 21 november 2025 om 20:09
Dat hoop ik maar voor haar. Na drie minnaars kun je een keer de verkeerde tegenkomen. Voor sommige mensen is het makkelijker om hun woede te richten op degene met wie hun partner vreemdging en dat kan behoorlijk heftig aflopen.
vrijdag 21 november 2025 om 20:09
vrijdag 21 november 2025 om 21:21
En dat is misschien nog niet eens het grootste risico. Stel dat haar man op een andere manier erachter komt, niet één affaire maar drie achter zijn rug om. Dat kan enorme kortsluiting bij hem veroorzaken en misschien overdreven, maar ik denk dan meteen aan wat dat voor haar veiligheid kan betekenen en voor de kinderen die er mogelijk middenin zitten. Het lijkt me veel verstandiger om het zelf op te biechten en daarna te zorgen dat je jezelf veilig stelt.
vrijdag 21 november 2025 om 21:37
Inderdaad behoorlijk overdreven. Er is voor ons geen enkele reden om aan te nemen dat to zichzelf in fysiek gevaar brengt door haar ontrouw op te biechten.Zenah schreef: ↑21-11-2025 21:21En dat is misschien nog niet eens het grootste risico. Stel dat haar man op een andere manier erachter komt, niet één affaire maar drie achter zijn rug om. Dat kan enorme kortsluiting bij hem veroorzaken en misschien overdreven, maar ik denk dan meteen aan wat dat voor haar veiligheid kan betekenen en voor de kinderen die er mogelijk middenin zitten. Het lijkt me veel verstandiger om het zelf op te biechten en daarna te zorgen dat je jezelf veilig stelt.
Beetje opruiend dit.
vrijdag 21 november 2025 om 21:41
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo ver gezocht. Als je kijkt naar hoe mensen zich kunnen gedragen in emotioneel geladen situaties, is het juist niet ondenkbaar dat iemand heftig reageert. Het gaat er niet om paniek te zaaien, maar gewoon om realistisch te zijn over hoe ingewikkeld zulke confrontaties kunnen zijn.
vrijdag 21 november 2025 om 21:51
Dat snap ik wel, het is ook niet iets wat elke dag gebeurt. Het gaat erom dat mensen in zulke emotioneel geladen situaties soms heel onverwacht reageren. Het is dus niet onrealistisch om er even bij stil te staan en na te denken over je eigen veiligheid, vooral als het gaat om meerdere affaires achter iemands rug om. Dat versterkt de intensiteit van een mogelijke uitbarsting enorm.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in