een affaire

17-11-2025 20:46 282 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, ik heb sinds 4 maanden een man ontmoet.
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.

Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.

En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.

In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.

(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
Zenah schreef:
19-11-2025 09:40
H
Dat heeft weinig te maken met écht een relatie willen het gaat om bevestigd worden.
Bij mensen die onzeker zijn, ontstaat juist daar de afhankelijkheid..niet omdat ze een leven met die man willen, maar omdat ze willen dat hij een leven met hen zou wíllen.
Dat werkt als een pleister op de onderliggende “wond”.
ja klopt helemaal, het is gezien willen worden, bevestigd etc.
Lila-Linda schreef:
19-11-2025 09:58
Maar dat is een zwart gat. Alles verdwijnt erin. De leegte blijft. Wat TO moet leren is hoe ze niet meer afhankelijk is van aandacht van mannen.
Lila-Linda schreef:
19-11-2025 09:58
Óf je doet het terwijl je partner ervanaf weet (toestemming).
En als dat niet zo is dan ga eens na waarom je het doet?
Aandacht? Bevestiging? Gezien worden?
Alle 3 tekens van onzekerheid bij jezelf.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Yara,
Ga in relatieherapie of zelf in therapie om te onderzoeken wat je mist in je eigen relatie. Kreeg je als kind weinig bevestiging en handel je nu nog vanuit de positie van het kind wat niet kreeg waar ze naar verlangde?
Deze minnaar geeft je ook niet waar je naar verlangt. Ja voor even, maar dan keert hij terug naar zn eigen gezin. Hij is er niet écht voor jou.
Je man kan er wel écht voor je zijn. Maar dan moet je wel aangeven naar hem wat je mist. Misschien ben je dat niet gewend vanuit je jeugd. Versterk de emotionele verbinding weer door samen te onderzoeken wat jullie beiden daarvoor nodig hebben.
Affaires aangaan zullen je niet geven waar je naar verlangt.
Valerie schreef:
21-11-2025 10:58
Yara,
Ga in relatieherapie of zelf in therapie om te onderzoeken wat je mist in je eigen relatie. Kreeg je als kind weinig bevestiging en handel je nu nog vanuit de positie van het kind wat niet kreeg waar ze naar verlangde?
Deze minnaar geeft je ook niet waar je naar verlangt. Ja voor even, maar dan keert hij terug naar zn eigen gezin. Hij is er niet écht voor jou.
Je man kan er wel écht voor je zijn. Maar dan moet je wel aangeven naar hem wat je mist. Misschien ben je dat niet gewend vanuit je jeugd. Versterk de emotionele verbinding weer door samen te onderzoeken wat jullie beiden daarvoor nodig hebben.
Affaires aangaan zullen je niet geven waar je naar verlangt.
Klinkt mooi. Maar als ik de partner van TO was en de hele waarheid wist (bewust op zocht gegaan online naar meerdere minnaars) had ze die hulp echt mooi alleen mogen zoeken. Ik had geen deel meer uit willen maken van haar leven op respectvol omgaan ivm de kinderen na
Het zijn er al drie alleen dit jaar al he. Ze gaat bewust op zoek. Moet mijn vent echt niet mee aankomen. Daar is het gat van de deur en meteej. Maar TO werkt parttime en is vermoedelijk financieel afhankelijk van haar partner
BuzzieBee schreef:
21-11-2025 13:31
Klinkt mooi. Maar als ik de partner van TO was en de hele waarheid wist (bewust op zocht gegaan online naar meerdere minnaars) had ze die hulp echt mooi alleen mogen zoeken. Ik had geen deel meer uit willen maken van haar leven op respectvol omgaan ivm de kinderen na
Eens! Als mijn partner dit zou doen, zou ik hem echt niet gaan helpen om emotioneel te helen.
BuzzieBee schreef:
21-11-2025 13:33
Het zijn er al drie alleen dit jaar al he. Ze gaat bewust op zoek. Moet mijn vent echt niet mee aankomen. Daar is het gat van de deur en meteej. Maar TO werkt parttime en is vermoedelijk financieel afhankelijk van haar partner
Je bedoelt dat ze er intussen ook nog van profiteert om zich te laten onderhouden door haar man terwijl zij op een ander zit?
Hoe mooi zou het zijn als de vrouw van de minaar en de man van TO elkaar zouden vinden???? :flirting:
Nou ja, het is in ieder geval behoorlijk triest. Voor de vrouw zelf, want ze lijkt totaal niet te snappen dat het probleem in haar zit en niet opgelost kan worden door weer een nieuwe lover. En triester nog voor de kinderen en de partner die hier absoluut schade van gaan ondervinden, want dit komt natuurlijk uit.
Gisteren met hem afgesproken om te praten.
We hebben een goed gesprek gehad.
Hij vond dit niet leuk natuurlijk.

Heb het er lastig mee.
Maar heb ook geen contact meer met hem en alles verwijderd of geblokkeerd.

Het gaat lastig worden
Maar dit is het verstandigst.

Zijn vrouw had al vermoedens
Maar dat vind hij blijkbaar niet zo erg.
Maar ik wel.

Het is goed zo.
Goed gedaan. Nou op naar de volgende.
Eind goed al goed.
Itsnojoke schreef:
21-11-2025 16:31
Goed gedaan. Nou op naar de volgende.

Dit. En nog even je man inlichten, vergeet er niet bij te zeggen dat dit niet de eerste keer was dat je vreemdging.
Delulu
Yara2025 schreef:
21-11-2025 16:16
Gisteren met hem afgesproken om te praten.
We hebben een goed gesprek gehad.
Hij vond dit niet leuk natuurlijk.

Heb het er lastig mee.
Maar heb ook geen contact meer met hem en alles verwijderd of geblokkeerd.

Het gaat lastig worden
Maar dit is het verstandigst.

Zijn vrouw had al vermoedens
Maar dat vind hij blijkbaar niet zo erg.

Maar ik wel.

Het is goed zo.
Dat klink écht niet best.

Wat ga je doen als zijn vrouw opeens op de stoep staat en in je gezicht komt brullen? Vrouwen zijn doorgaans supergoed in speurwerk en niet iedereen is even redelijk wanneer je in hun huwelijk zit te knoeien.
Het lijkt erop dat je escapades je eindelijk beginnen in te halen, TO.

Misschien daarom goed om eerlijk te zijn tegen je man over wat er de afgelopen tijd is gebeurd, zodat hij er niet op de meest pijnlijke of schandelijke manier achter hoeft te komen.
Zenah schreef:
21-11-2025 19:17

Wat ga je doen als zijn vrouw opeens op de stoep staat en in je gezicht komt brullen? Vrouwen zijn doorgaans supergoed in speurwerk en niet iedereen is even redelijk wanneer je in hun huwelijk zit te knoeien.
Nou dat zal wel wat meevallen. Het is uiteindelijk haar man die vreemdgaat hè?

Even los van wat TO haarzelf en omgeving aandoet met haar gedrag.
I wanna live my life with the volume full!
Zenah schreef:
21-11-2025 19:17

I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
21-11-2025 19:54

Dat hoop ik maar voor haar. Na drie minnaars kun je een keer de verkeerde tegenkomen. Voor sommige mensen is het makkelijker om hun woede te richten op degene met wie hun partner vreemdging en dat kan behoorlijk heftig aflopen.
Eidde schreef:
21-11-2025 19:54

Nou, ik heb de minnares van mijn ex aardig haar vet gegeven hoor. Wat een huichelachtig klotewijf was dat.
Delulu
En dat is misschien nog niet eens het grootste risico. Stel dat haar man op een andere manier erachter komt, niet één affaire maar drie achter zijn rug om. Dat kan enorme kortsluiting bij hem veroorzaken en misschien overdreven, maar ik denk dan meteen aan wat dat voor haar veiligheid kan betekenen en voor de kinderen die er mogelijk middenin zitten. Het lijkt me veel verstandiger om het zelf op te biechten en daarna te zorgen dat je jezelf veilig stelt.
Zenah schreef:
21-11-2025 21:21
En dat is misschien nog niet eens het grootste risico. Stel dat haar man op een andere manier erachter komt, niet één affaire maar drie achter zijn rug om. Dat kan enorme kortsluiting bij hem veroorzaken en misschien overdreven, maar ik denk dan meteen aan wat dat voor haar veiligheid kan betekenen en voor de kinderen die er mogelijk middenin zitten. Het lijkt me veel verstandiger om het zelf op te biechten en daarna te zorgen dat je jezelf veilig stelt.
Inderdaad behoorlijk overdreven. Er is voor ons geen enkele reden om aan te nemen dat to zichzelf in fysiek gevaar brengt door haar ontrouw op te biechten.
Beetje opruiend dit.
Itsnojoke schreef:
21-11-2025 21:37
Inderdaad behoorlijk overdreven. Er is voor ons geen enkele reden om aan te nemen dat to zichzelf in fysiek gevaar brengt door haar ontrouw op te biechten.
Beetje opruiend dit.
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo ver gezocht. Als je kijkt naar hoe mensen zich kunnen gedragen in emotioneel geladen situaties, is het juist niet ondenkbaar dat iemand heftig reageert. Het gaat er niet om paniek te zaaien, maar gewoon om realistisch te zijn over hoe ingewikkeld zulke confrontaties kunnen zijn.
Jij noemt dat realistisch. Ik noem het overdramatisch en onwaarschijnlijk.
Itsnojoke schreef:
21-11-2025 21:46
Jij noemt dat realistisch. Ik noem het overdramatisch en onwaarschijnlijk.
Dat snap ik wel, het is ook niet iets wat elke dag gebeurt. Het gaat erom dat mensen in zulke emotioneel geladen situaties soms heel onverwacht reageren. Het is dus niet onrealistisch om er even bij stil te staan en na te denken over je eigen veiligheid, vooral als het gaat om meerdere affaires achter iemands rug om. Dat versterkt de intensiteit van een mogelijke uitbarsting enorm.
Je overdrijft nu echt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven