Een break..

02-06-2010 16:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 10 jaar een relatie met een ontzettend lieve man.. We waren 17 toen we elkaar leerden kennen en eigenlijk vanaf dag 1 is het al aan tussen ons.. We hebben goeie momenten gekend en ook slechte maar dat heeft iedereen wel.. Ik had de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ik niet gelukkig ben en dat is echt niet allemaal de schuld van onze relatie.. Het speelt alleen wel een ontzettende grote rol.. Maar toch doe ik twijfelen aan onze relatie en dat is iets wat ik ontzettend erg vind want ik hou van hem.. Echt van hem daar ben ik wel achter voor mezelf.. En tuurlijk hebben wij ook last van een sleur maar daar proberen we samen aan te werken want we erkennen het ook allebei..

En toch heb ik besloten om een break in te lassen en een tijdje weg te gaan.. Is dat raar.. Ik weet het niet.. Ook al werken we aan de relatie het gaat nog steeds niet altijd goed.. En ik weet dat hij ook geniet van zn rust.. Dus ik ga voorlopig even weg want voor hem is het niet zo handig om weg te gaan.. En ik hoop dat daarmee onze passie weer terugkomt.. En dat we weer kunnen genieten samen niet zoals vroeger want vroeger bestaat niet meer maar wel dat we weer gelukkig kunnen zijn samen.. Het klinkt misschien een beetje raar.. We houden van elkaar en zijn toch niet gelukkig.. En toch willen we eraan werken.. En misschien komen we er wel achter dat het niks gaat worden meer tussen ons.. Dan zou het heel erg veel verdriet doen maar dan moeten we ook zo eerlijk zijn om toe te geven.. Ik denk dat dit onze relatie zou kunnen helpen.. Hij voelt het niet zo.. Ik wil gewoon alles proberen.. Niet als ik later echt oud ben dat ik denk ''had ik maar...''

Hebben jullie er ervaring mee of al eens meegemaakt..
Lach Als Je Geen Reden Hebt Om Te Huilen..
Ik vind het heel verstandig, zo'n break.

Praten is natuurlijk leuk en aardig, maar helpt maar tot zekere hoogte. Als jullie een tijdje uit elkaar zijn weet je nadien ook beter wat je mist.

Hoe lang denk je weg te gaan?
Een break kan heel heilzaam zijn. Tenzij je natuurlijk op de oude voet verder gaat. Patronen zitten soms diep ingesleten.

Weet je waarom je precies niet gelukkig voelt in de relatie? Alleen een gebrek aan passie, of zijn er andere dingen waar jullie nog aan moeten werken samen? Dingen die misschien niet alleen door even weg te zijn verdwijnen?
Soms kan een break heel goed zijn. Ligt er helemaal aan. Als het alleen de passie is, zou een relatietherapeut/seksuoloog misschien beter zijn.

Want als er nog wel liefde is, maar geen passie, zouden jullie daar aan moeten werken en dat gaat moeilijk als je niet bij elkaar woont...
wat is dat toch voor onzin.

Twee mensen houden veel van elkaar, maar het leven is geen hollywoodfilm, nou ik heb een nieuwtje, dat klopt.

Het leven bestaat niet uit het grote avontuur en je kan maar 1 keer samen de kama sutra door, de tweede keer is dat ook sleur.

Wat ik hier niet begrijp is die hypermoderne behoefte aan constante input, het leven kabbelt nou eenmaal en een relatie die vele jaren duurt, wordt intenser, maar ook dagelijkser.

Neem geen break in je eentje, neem er samen één, met elkaar, ga inderdaad weer eens samen op avontuur, creëer een nieuwe situatie waarin je elkaar op een andere manier leert kennen, tijdens een vakantie of zo.

Maar een break? afschuwelijk.
Waarop is de gedachte gebaseerd dat een tijdelijke break zou helpen?
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2010 @ 17:51:

wat is dat toch voor onzin.

Twee mensen houden veel van elkaar, maar het leven is geen hollywoodfilm, nou ik heb een nieuwtje, dat klopt.

Het leven bestaat niet uit het grote avontuur en je kan maar 1 keer samen de kama sutra door, de tweede keer is dat ook sleur.

Wat ik hier niet begrijp is die hypermoderne behoefte aan constante input, het leven kabbelt nou eenmaal en een relatie die vele jaren duurt, wordt intenser, maar ook dagelijkser.

Neem geen break in je eentje, neem er samen één, met elkaar, ga inderdaad weer eens samen op avontuur, creëer een nieuwe situatie waarin je elkaar op een andere manier leert kennen, tijdens een vakantie of zo.

Maar een break? afschuwelijk.Ben ik het helemaal mee eens!
Het is niet alleen de passie.. Zo kwam het misschien wel over.. Op het moment willen we wel heel graag bij elkaar zijn maar dat gaat niet echt.. Er zijn te veel ruzie's over de kleinste dingen.. Hij heeft stress van zn werk en ikzelf van thuis.. En nog wat andere prive dingen.. Dus daarom denk ik ook dat een break goed is.. En wat Cateautje schrijft zoek samen het avontuur op.. Dat willen we wel maar een vakantie samen lost het niet op.. Dus we willen elkaar weer opnieuw leren kennen soort van.. En dan hopen dat we hebben geleerd vand de fout die we nu hebben gemaakt dat het zo gelopen is en dat het weer goedkomt..
Lach Als Je Geen Reden Hebt Om Te Huilen..
quote:Muppie schreef op 02 juni 2010 @ 18:48:

Het is niet alleen de passie.. Zo kwam het misschien wel over.. Op het moment willen we wel heel graag bij elkaar zijn maar dat gaat niet echt.. Er zijn te veel ruzie's over de kleinste dingen.. Hij heeft stress van zn werk en ikzelf van thuis.. En nog wat andere prive dingen.. Dus daarom denk ik ook dat een break goed is.. En wat Cateautje schrijft zoek samen het avontuur op.. Dat willen we wel maar een vakantie samen lost het niet op.. Dus we willen elkaar weer opnieuw leren kennen soort van.. En dan hopen dat we hebben geleerd vand de fout die we nu hebben gemaakt dat het zo gelopen is en dat het weer goedkomt..

Maar als je een tijdje uit elkaar gaat en later weer bij elkaar komt, dan verval je binnen een paar weken in dezelfde sleur. Ik ben bang dat jullie toch iets beters moeten verzinnen.

Stress van het werk hoor je daar ook gewoon te laten en niet mee naar huis te nemen, misschien kan hij er mee terecht bij de bedrijfspsycholoog, als deze aanwezig is.

En voor jou lijkt het me het beste om iets buiten de deur te zoeken om je bezig te houden, misschien dat je je dan snel wat beter gaat voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven