Een fout van 10 jaar geleden speelt weer op...

14-03-2018 16:08 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ruim 10 jaar geleden, iets waar ik me nog steeds voor schaam.

Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.

Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Tampaxropeje schreef:
14-03-2018 18:04
TO

Jij weet wat er is gebeurd en wat je hebt gedaan. Dat jouw vriendin het niet weet doet er niet toe. Ga je er nu op haar huwelijk ook weer een toneelstuk van maken?

Echt walgelijk. Dat noemt zich een beste vriendin. Een vriendin ben je al heel lang niet meer. Een echte vriendin had het A niet gedaan en B als ze het met haar domme kop wel gedaan had, dan zelf de vriendschap beeindigd omdat het een ondraagelijk verraad is.

Ik hoop maar dat je vriendin er alsnog achter komt.
Leuk zo vlak voor haat trouwdag. Ik hoop dat vriendin er niet achter komt.
TO zou kunnen bedanken voor het ceremoniemeesterschap.
Goh lastig, ik twijfel tussen twee reacties:

1) Het is lang geleden, laat gaan en ben gewoon ceremoniemeester. Gewoon niet meer dan nodig is contact hebben met de ouders (dat is volgens mij amper nodig) en doen alsof het nooit gebeurd is.

2) Geen ceremoniemeester zijn, er speelt zo'n grote leugen/verzwijging in jullie vriendschap, ik vind dat niet passen. Bedenk een smoes, iemand anders wordt ceremoniemeester.

Niet vertellen, daar schiet niemand nu iets mee op, daar verpest je de bruiloft mee.
.
Ik zou trouwens een smoes verzinnen en afzien van de hele bruiloft. Jullie vriendschap is nu niet echt oprecht. Zou je vriendin je nog steeds zo graag zien als ze de waarheid wist?
Tijd om de vriendschap te laten verwateren.
Moiren’ schreef:
14-03-2018 18:07
Leuk zo vlak voor haat trouwdag. Ik hoop dat vriendin er niet achter komt.
TO zou kunnen bedanken voor het ceremoniemeesterschap.
Ik zeg niet dat ze het voor haar trouwdag moet vertellen.

Nog leuker als ze de poppenkast voortzet en het later alsnog uitkomt. Zulke dingen komen vaak genoeg uit. Leuk op de bruidsfoto's overal die nepvriendin.
Lillybit schreef:
14-03-2018 18:10
Ik zou trouwens een smoes verzinnen en afzien van de hele bruiloft. Jullie vriendschap is nu niet echt oprecht. Zou je vriendin je nog steeds zo graag zien als ze de waarheid wist?
Ja, dit is denk ik het beste.
.
Niet meer vertellen nu natuurlijk. Maar ook geen ceremoniemeester zijn. Gun iemand anders die eer. Als je vriendin er in de toekomst ooit achter komt, zal ze een bittere smaak overhouden aan haar trouwdag.
Die vader heeft er net zo min belang bij dat het uitkomt. Je zal je uiterste best gaan doen er normaal mee om te gaan en hij zal hetzelfde doen. Heb je hem sindsdien dan nooit meer gezien en gesproken?
OKcomputer schreef:
14-03-2018 18:09
Goh lastig, ik twijfel tussen twee reacties:

1) Het is lang geleden, laat gaan en ben gewoon ceremoniemeester. Gewoon niet meer dan nodig is contact hebben met de ouders (dat is volgens mij amper nodig) en doen alsof het nooit gebeurd is.

2) Geen ceremoniemeester zijn, er speelt zo'n grote leugen/verzwijging in jullie vriendschap, ik vind dat niet passen. Bedenk een smoes, iemand anders wordt ceremoniemeester.

Niet vertellen, daar schiet niemand nu iets mee op, daar verpest je de bruiloft mee.
De kans bestaat ook nog dat haar vader het uiteindelijk vertelt als hij beseft hoe zijn dochter twee mensen heeft die zo nauw bij haar leven betrokken zijn en haar beiden niet recht in de ogen kunnen kijken. Toen hij (de loser) TO in die 10 jaar niet zag is het wellicht weg te stoppen geweest. Als hij geconfronteerd wordt met zijn eigen en TO's huichelarij op zijn dochter's verjaardag is dat toch andere koek. Stalen zenuwen moeten ze beiden hebben.
Tampaxropeje schreef:
14-03-2018 18:05
Zo niet mee eens.
Als ze al die jaren haar in de ogen heeft kunnen kijken met zo een geheim zegt dat veel over iemand.
Ja dat zegt misschien veel over iemand, maar dat zegt nog steeds niets over to's intenties naar haar vriendin, ja ze heeft een stomme fout gemaakt, maar dat zegt weinig over wat ze voor haar vriendin voelt.
Ik heb een soortgelijk iets aan de hand gehad, en wat mijn vriendin toen flikte had met mij niks te maken.

Het gaat nu om damagecontroll.
Trouwens, toen het gebeurde, was ze een jaar of 17/18.
Dat maakt iemand in mijn ogen nog onvolwassen, en vooral op emotioneel vlak, maar dus niet perse een slecht mens.
en het was geen misdaad als moord of iets dergelijks.
En ja het is not done, maar waarom nutteloos extra puinzooi schoppen om iets dat niet meer is terug te draaien?
Ze heeft er vast van geleerd.
En het is haar leven.
Lillybit schreef:
Waarom is die vriendschap niet oprecht? Ze geeft al aan dat ze wel steeds vriendinnen waren maar dat ze nooit meer bij haar ouders zijn geweest.
Waarom zou dat vervolgens moeten verwateren?
8102 schreef:
14-03-2018 18:19
Waarom is die vriendschap niet oprecht? Ze geeft al aan dat ze wel steeds vriendinnen waren maar dat ze nooit meer bij haar ouders zijn geweest.
Waarom zou dat vervolgens moeten verwateren?
Omdat de vriendin van TO niet alle feiten heeft om de vriendschap op te baseren.
Het heeft geen nut om het haar te vertellen maar het blijft wel tussen hen in staan.
Lillybit schreef:
Bij verwateren denkt de vriendin dat het stukgaan van hun vriendschap aan haar ligt/zal het niet begrijpen. Zal net zoveel pijn doen. Is het niet meer. Je wil toch weten waarom je beste vriendin haar best doet om uit je leven te verdwijnen.
Tampaxropeje schreef:
14-03-2018 18:22
Bij verwateren denkt de vriendin dat het stukgaan van hun vriendschap aan haar ligt/zal het niet begrijpen. Zal net zoveel pijn doen. Is het niet meer. Je wil toch weten waarom je beste vriendin haar best doet om uit je leven te verdwijnen.
Ik spreek voor mezelf dat ik me nooit meer volkomen op mijn gemak zou voelen bij mijn beste vriendin wetende wat er tussen ons in staat.
Lillybit schreef:
14-03-2018 18:21
Omdat de vriendin van TO niet alle feiten heeft om de vriendschap op te baseren.
Het heeft geen nut om het haar te vertellen maar het blijft wel tussen hen in staan.
Je maakt er een heel drama van.
8102 schreef:
14-03-2018 18:25
Je maakt er een heel drama van.
Dank je.
Lillybit schreef:
14-03-2018 18:21
Helemaal mee eens. Als je het argument gebruikt: wat niet weet wat niet deert, dus het maakt niet uit. Wat blijft er dan nog van loyaliteit en oprechtheid over? Toch wel basiswaarden in relaties, vind ik. En dat het lang geleden was en dat TO jong was, tsja,ik vind de leugen/verwijziging wel erg groot. Nu vertellen: nee. Maar de vriendschap laten verwateren lijkt mij inderdaad het beste of in elk geval geen ceremoniemeester zijn.
.
iemand00 schreef:
14-03-2018 18:18
Ja dat zegt misschien veel over iemand, maar dat zegt nog steeds niets over to's intenties naar haar vriendin, ja ze heeft een stomme fout gemaakt, maar dat zegt weinig over wat ze voor haar vriendin voelt.
Ik heb een soortgelijk iets aan de hand gehad, en wat mijn vriendin toen flikte had met mij niks te maken.

Het gaat nu om damagecontroll.
Trouwens, toen het gebeurde, was ze een jaar of 17/18.
Dat maakt iemand in mijn ogen nog onvolwassen, en vooral op emotioneel vlak, maar dus niet perse een slecht mens.
en het was geen misdaad als moord of iets dergelijks.
En ja het is not done, maar waarom nutteloos extra puinzooi schoppen om iets dat niet meer is terug te draaien?
Ze heeft er vast van geleerd.
En het is haar leven.
Iedereen maakt fouten in zijn leven. Hoe je de verantwoordelijkheid voor je fouten neemt laat je ware aard zien.

Ik vind de vader nog 100x fouter. Echter 10 jaar lang met zo een geheim lopen is 10 jaar lang elke dag weten en voelen dat je jouw vriendin's vriendschap niet waard bent. En er dan toch mee doorgaan. Niet om haar te sparen, maar om zichzelf te sparen. Wat blijft er dan van je over als mens?

They can't take away my dignity hoeft TO in ieder geval niet mee te zingen.
Ik hou zoveel van mijn vriendinnen. Ik zou in huilen uitbarsten. Echt zo een geheim als een steen op mijn hart.
anoniem_362855 wijzigde dit bericht op 14-03-2018 18:52
2.63% gewijzigd
tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.

En steeds weer gezellig aan het ontbijt/avondeten verschijnen.
Wat een misselijke vent.

Hoe je ermee om wil gaan is geheel aan jou. Ik zou geen onthullingen gaan plegen.
Heb je er geen lust in dan excuseer je je gewoon. Niet iedereen ligt dit soort klussen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tampaxropeje schreef:
14-03-2018 18:41
Iedereen maakt fouten in zijn leven. Hoe je de verantwoordelijkheid voor je fouten neemt laat je ware aard zien.

Ik vind de vader nog 100x fouter. Echter 10 jaar lang met zo een geheim lopen is 10 jaar lang elke dag weten en voelen dat je jouw vriendin's vriendschap niet waard bent. En er dan toch mee doorgaan. Niet om haar te sparen, maar om zichzelf te sparen. Wat blijft er dan van je over als mens?

They can't take away my dignity hoeft TO in ieder geval niet mee te zingen.
Ik ben het in grote lijnen met je eens hoor,
Maar ik denk dat TO, daar al zelf genoeg last van heeft gehad ( en nu misschien weer)
En het heeft gewoon geen zin om het op te rakelen.
Mijn beste vriendin heeft me een soortgelijk iets ( niet mijn vader maar een man van een familie-lid) geflikt toen ze jong was, en het liefst had ik het niet geweten, loyaliteits conflicten alom, want ze was als een zus voor me.
En nog liever had zij het niet gedaan.
Maar ze was jong, en ze heeft zich kapotgeschaamd, en soms nog.

Nou dat was het helemaal niet waard.
Bij ons is alles uitgekomen, uitgesproken, en verwerkt, met alle partijen, en het zand ging erover, etc.
Ik baal er soms nog steeds van wat het met het beeld dat ik van haar had, heeft gedaan, maar dat is geheeld op een andere manier, maar wordt nooit meer hetzelfde.
Ik zie werkelijk niet wat het in dit geval goed zou gaan doen.
Daarom, soms is er geen sprake van het doel heiligt alle middelen.
Niemand gaat hier gelukkig van worden, als dit wordt uitgesproken.
En wat To hiermee doet, is aan haarzelf.
Moet de M in je naam geen K zijn ikke.merel?
Mijn hemel, wat een aanstelleritis. Ook ik heb geloept en zie niets vreemds.

TO, als ik jou was zou ik het niet (voor de bruiloft) aan die vriendin vertellen. Alleen ik denk ook inderdaad dat je misschien niet de juiste ceremoniemeester bent.
Erizon schreef:
14-03-2018 17:25
.
TO was vast nog erg jong en naïef. De vader heeft dat excuus niet, hij had verdorie een jong meisje onder zijn hoede. Heel erg fout. Van hem dus.

En “honesty is the best policy” gaat niet op als je daarmee de bruiloft van je beste vriendin verpest. Wat een nare instelling heb jij.
Ik ging ervan uit dat ze het bij het volle verstand deed.
Natuurlijk wil ik niet dat ze de bruiloft van haar beste vriendin verpest. Ik begrijp alleen niet dat je een vriendschap zo lang kunt aanhouden met zo'n leugen.
lise1985 schreef:
14-03-2018 19:24
Ik ging ervan uit dat ze het bij het volle verstand deed.
Natuurlijk wil ik niet dat ze de bruiloft van haar beste vriendin verpest. Ik begrijp alleen niet dat je een vriendschap zo lang kunt aanhouden met zo'n leugen.
Ze heeft niet staan liegen, ze heeft alleen niets verteld. En waarom zou ze dat ook moeten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven