Een vriend die ineens politiek veranderd is
dinsdag 12 juni 2018 om 11:23
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.
Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.
Wat nu...
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.
Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.
Wat nu...
woensdag 13 juni 2018 om 13:28
Dat is toch triest dat je vrienden kiest op hun stemkeuze. Ik stem ook PVV, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Ik heb genoeg vrienden die links stemmen. Soms hebben we het over vluchtelingen of wat dan ook maar wij zijn van mening dat ieder z'n eigen mening mag hebben.Xanthan schreef: ↑13-06-2018 13:24Goh, wat bijzonder... dus als ik zeg dat ik alle vrouwen hoeren vindt en zeg dat iedereen die werkt gek is want je kan beter een uitkering hebben... dan denk jij “ach, verder is het een leuke meid, zal me een zorg zijn wat ze verder denkt”.
Heeeeel apart... ik kies vrienden wel degelijk op hun stemkeuze. Zou je ook moeten doen. Of sloeg je alleen aan op dat pvv stukje? Heb jij als pvver veel vegetarische groen links vrienden dan? En hoe gaat dat dan als er weer eens iets over vluchtelingen in het nieuws is? Daar hebben jullie het dan gewoob nooit over?
woensdag 13 juni 2018 om 13:28

woensdag 13 juni 2018 om 13:29
Ik ben ook een seksueel wezen met verlangens, en ik bepaal zelf wel of ik blote mannenbillen aantrekkelijk vind of niet. Bedankt.

woensdag 13 juni 2018 om 13:31
Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:28Dat is toch triest dat je vrienden kiest op hun stemkeuze. Ik stem ook PVV, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Ik heb genoeg vrienden die links stemmen. Soms hebben we het over vluchtelingen of wat dan ook maar wij zijn van mening dat ieder z'n eigen mening mag hebben.
Behalve wanneer iemand van mening is niet met PVVers bevriend te willen zijn

woensdag 13 juni 2018 om 13:39
Gisselle schreef: ↑13-06-2018 11:58Vind ik niet. Alleen vrienden zijn met mensen die hetzelfde stemmen? Op dezelfde partij stemmen?. Ik ben zelf rechts maar heb verschillende hele fijne vriendschappen met mensen die links zijn (en zelfs politiek actief zijn GL, PVDA en zelfs DENK), dat weten we van elkaar en staat onze jarenlange vriendschap niet in de weg. Ik vind het nogal wat om hier op Viva te stellen dat je mensen, vrienden, waar je al (jaren) bevriend mee was af te serveren omdat ze niet denken zoals jij. Ik heb het niet over homo haters of racisten, gewoon mensen die anders stemmen.
Dat zei ze ook helemaal niet. Ze wil specifiek niet bevriend zijn met pvvers (allicht omdat dikwijls racistische motieven de reden zijn PVV te stemmen). Jij geeft er een hele andere draai aan...
woensdag 13 juni 2018 om 13:41
Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:26Ik reageer op Pipootje waarin ze zegt dat mensen die PVV stemmen haar huis niet in komen.
Prima dat ze dat vind maar als Giselle daar op reageert gaat iedereen los.
Nee, je beweert dat er gezegd wordt dat PVV'ers allemaal racisten, homohaters en incels zijn.
En Giselle maakt een minachtende opmerking over de hoeveelheid vrienden die iemand heeft.
Waarom wordt er trouwens toch zo vaak gesneerd door mensen die blijkbaar PVV stemmen ?
Ik ken een paar mensen die PVV stemmen, en het valt me op dat dat niet altijd de gezelligste mensen zijn, en dat ze behoefte hebben om bovenmatig hun gal te laten lopen over van alles en nog wat.
Politieke meningsverschillen vind ik geen enkel probleem, maar wanneer mensen bovenmatig zeuren over bepaalde onderwerpen zonder enige humor of zelfspot en weinig andere conversatie hebben dan zie ik geen enkel raakvlak voor vriendschap.
Maar dat zullen die mensen dan misschien weer ook over mij zeggen, ik weet het niet. Of ze vinden me elitair.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 13:42
1.04% gewijzigd
nounou
woensdag 13 juni 2018 om 13:41
Dat is nou zo'n typisch vooroordeel om vast te stellen dat de meeste PVV-stemmers racisten zijn.
woensdag 13 juni 2018 om 13:42
Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:28Dat is toch triest dat je vrienden kiest op hun stemkeuze. Ik stem ook PVV, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Ik heb genoeg vrienden die links stemmen. Soms hebben we het over vluchtelingen of wat dan ook maar wij zijn van mening dat ieder z'n eigen mening mag hebben.
Waarom is dat triest? Ik vind het gewoon prettiger om samen te zijn met mensen die op een beetje dezelfde manier in het leven staan. En dat kan varieren van groen links, sp tot en met vvd maar Baudet en PVV, nee.
woensdag 13 juni 2018 om 13:46
PVV-stemmers die de deur gewezen worden kunnen bij mij terecht voor een kopje koffie. Ik stem trouwens geen PVV meer maar FvD.Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:28Dat is toch triest dat je vrienden kiest op hun stemkeuze. Ik stem ook PVV, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. ...
woensdag 13 juni 2018 om 13:46
Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:41Dat is nou zo'n typisch vooroordeel om vast te stellen dat de meeste PVV-stemmers racisten zijn.
Ik zou zeggen, open een topic om te 'bewijzen' dat dat niet zo is

Eerlijk gezegd denk ik dat PVV-stemmers grote moeite hebben met sociaal afgewezen te worden of zijn.
Door te sneren of andere mensen onterecht te beschuldigen wordt dat mechanisme van sociale afwijzing alleen maar sterker, omdat het
vooroordelen bevestigt.
Ik zie PVV-stemmers niet per se als baarlijke duivels maar zou graag eens positief verrast willen worden door opbouwende of vernieuwende ideeën, in plaats van bergen onvrede en verbitterde gal.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 13:56
47.73% gewijzigd
nounou
woensdag 13 juni 2018 om 13:47
Wat een zielig stukje tekst. Ik heb niet op de PVV gestemd al denk jij zeker te weten van wel. Ik ben wel rechts en heb vrienden die links zijn en dat is helemaal prima, daar kunnen wij gewoon over praten zonder elkaar de hersens in te slaan, we respecteren van elkaar dat we er anders over denken. Misschien ook wat voor jou? Om mensen gewoon te accepteren?.Xanthan schreef: ↑13-06-2018 13:24Goh, wat bijzonder... dus als ik zeg dat ik alle vrouwen hoeren vindt en zeg dat iedereen die werkt gek is want je kan beter een uitkering hebben... dan denk jij “ach, verder is het een leuke meid, zal me een zorg zijn wat ze verder denkt”.
Heeeeel apart... ik kies vrienden wel degelijk op hun stemkeuze. Zou je ook moeten doen. Of sloeg je alleen aan op dat pvv stukje? Heb jij als pvver veel vegetarische groen links vrienden dan? En hoe gaat dat dan als er weer eens iets over vluchtelingen in het nieuws is? Daar hebben jullie het dan gewoob nooit over?
Bij mij thuis is trouwens iedereen welkom, die vegetarische groen linkse vriend, de Geert Wilders stemmer en de asielzoeker.
woensdag 13 juni 2018 om 13:48
Oke, open jij dan een topic om te bewijzen dat dit wel zo is?zazamaenade schreef: ↑13-06-2018 13:46Ik zou zeggen, open een topic om te 'bewijzen' dat dat niet zo is![]()

woensdag 13 juni 2018 om 13:50
Miriam1981 schreef: ↑13-06-2018 13:41Dat is nou zo'n typisch vooroordeel om vast te stellen dat de meeste PVV-stemmers racisten zijn.
Mwah ik ken genoeg pvvers om een redelijk beeld te hebben van de gemiddelde stemmer. Geen vooroordeel dus.

woensdag 13 juni 2018 om 13:58
Gisselle schreef: ↑13-06-2018 13:47Wat een zielig stukje tekst. Ik heb niet op de PVV gestemd al denk jij zeker te weten van wel. Ik ben wel rechts en heb vrienden die links zijn en dat is helemaal prima, daar kunnen wij gewoon over praten zonder elkaar de hersens in te slaan, we respecteren van elkaar dat we er anders over denken. Misschien ook wat voor jou? Om mensen gewoon te accepteren?.
Bij mij thuis is trouwens iedereen welkom, die vegetarische groen linkse vriend, de Geert Wilders stemmer en de asielzoeker.
Jij leest niet goed. Ik heb het niet over gewoon links en rechts, daar ging de discussie niet over. Ik heb het over racisten, seksisten enzovoorts.
En bij mij is iedereen welkom maar pvvers en baudet stemmers zullen nooit vrienden van mij worden. Dat is geen vooroordeel van mij of dat ik er niet voor open sta, het is mijn ervaring. Ik match niet goed met mensen die hun eigen onvrede en negatieve emoties afwentelen op immigranten.
woensdag 13 juni 2018 om 13:59
Nee, want ik zit er helemaal niet zo mee,en jij blijkbaar wel. Ik denk niet dat alle PVV-stemmers racisten zijn, zoveel echte racisten zijn er niet.
Ik bedoelde het niet eens zo cynisch als jij het blijkbaar opvat.
nounou

woensdag 13 juni 2018 om 14:24
Je denkt dat vrouwen geen vingers in de kont van een halfblote kerel kunnen stoppen?
woensdag 13 juni 2018 om 14:26

woensdag 13 juni 2018 om 14:28
Ja, ik geloof dat ik inderdaad een fan heb. Misschien wel meerzazamaenade schreef: ↑13-06-2018 14:26Er stond helemaal niets vreemd in, toch ?
Niets anders dan al eerder verwoord door anderen.
Persoonlijke fittie van een staffende meelezer misschien ?

Beetje jammer dat de mods daarin meegaan.
woensdag 13 juni 2018 om 14:29