Een vriend die ineens politiek veranderd is

12-06-2018 11:23 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.

Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.

Wat nu...
inkijk74 schreef:
13-06-2018 14:29
Ik zie dat nog geen maatschappelijk probleem worden.

Mannenverkrachting is al een maatschappelijk probleem. Het nadeel voor die mannen is dat het heersende idee is dat mannen altijd seks willen, met iedere vrouw en dat onvrijwillige seks voor mannen niet bestaat. Heel triest.
zazamaenade schreef:
13-06-2018 14:29
Of dat andere mannen dat doen , natuurlijk :idee:
Homoseksualiteit is al helemaal onbestaand, in bepaalde denkwijzes over vrouwen en mannen en hun 'natuurlijke plaats' in het geheel.
Nu ben je in de war met Islamitische partijen als Nida en DENK.
Snarky schreef:
13-06-2018 14:27
Jaja, de vrijheid van meningsuiting werkt wel vaker maar één kant op.
Het is mij ook een raadsel wat er nu zo ongepast was aan mijn post naast die van veel anderen, maar wie staft bepaalt, blijkbaar.

Te sneu voor woorden dit. Er was niks ongepast aan.
anoniem_96438 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 14:44
4.14% gewijzigd
nessemeisje schreef:
13-06-2018 14:35
Nu ben je in de war met Islamitische partijen als Nida en DENK.

Nâh, Thierry Baudet kan er ook wat van hoor, wat betreft traditioneel gelul, zie de eerdere link van Gelukspopje, in het interview met de Quote- hoofdredacteur, en niet te vergeten onze 'eigen' fundamentalisten van de SGP en sommigen van de Christenunie.
nounou
Ik reageer even ontopic: Als ik een vriend zou hebben die ineens vrouwonvriendelijke dingen gaat zeggen zou ik geen vrienden meer met hem willen zijn. Ik kan best overeen met mensen met andere standpunten dan ik heb, maar als het gaat over iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind, nee.

Al zou ik nog wel een keer het gesprek aangaan waarom hij zo over vrouwen denkt en of hij dan ook zo over mij denkt.
Gisselle schreef:
13-06-2018 11:18
Triest, echt heel triest, ik beoordeel mijn vrienden niet op hun stemkeuze, jij zal wel niet veel vrienden hebben denk ik zo.
Toevallig wel. Jammer he. De denkwijze van mensen die op Geert Wilders stemmen gaat tegen alles in van wat ik normaal vind. Dus vandaar.
Ik ken ook helemaal niemand die zo denkt, gelukkig.
Gisselle schreef:
13-06-2018 11:58
Vind ik niet. Alleen vrienden zijn met mensen die hetzelfde stemmen? Op dezelfde partij stemmen?. Ik ben zelf rechts maar heb verschillende hele fijne vriendschappen met mensen die links zijn (en zelfs politiek actief zijn GL, PVDA en zelfs DENK), dat weten we van elkaar en staat onze jarenlange vriendschap niet in de weg. Ik vind het nogal wat om hier op Viva te stellen dat je mensen, vrienden, waar je al (jaren) bevriend mee was af te serveren omdat ze niet denken zoals jij. Ik heb het niet over homo haters of racisten, gewoon mensen die anders stemmen.
Dat zei ik niet!! Ik had het over extremen, zoals Geert Wilders,
Zodra iemand in mijn aanwezigheid aandacht probeert te trekken door een inhumane, discriminerende of racistische opmerking te plaatsen ben ik helemaal klaar met diegene. Bij mij thuis mag je vertrekken en ergens anders stap ik zelf op of schuif ik een stukje van diegene weg, zoals dat erudiet (lol) heet distantieer ik me van zulke personen. Wil met zo iemand onder geen beding geassocieerd worden, zo simpel is het, ik ben geen politica gelukkig waar het mijn vak is om zulk soort mensen ook een podium te gunnen. Huichelachtige 'correctheid' is aan mij niet besteed.
We should have each other with cream.
ik ga dit onthouden voor als ik weer eens van iemand afwil
Dit zou mijn vriend niet meer zijn.

zo over vrouwen denken is echt een no-go.
ik houd niet van victimbashing en slutshaming

en ik verbaas mij echt over sommige mensen in dit topic
Miriam1981 schreef:
13-06-2018 13:41
Dat is nou zo'n typisch vooroordeel om vast te stellen dat de meeste PVV-stemmers racisten zijn.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je op iemand wil stemmen die zulke dingen zegt, ongeacht of je het met een deel van zijn verkiezingsprogramma eens zou zijn. En heel gek misschien, maar ik ken ook geen mensen die daar op stemmen.
Wel typisch dat de "linkse" mensen zo een afkeer hebben van de "rechtse" mensen maar andersom zie ik dat niet zo. Ben hier nog geen Pvv-er of FvD-er tegen gekomen die zegt niet om te willen gaan met een Groen Linkser of PVDA-er.
Miriam1981 schreef:
13-06-2018 16:21
Wel typisch dat de "linkse" mensen zo een afkeer hebben van de "rechtse" mensen maar andersom zie ik dat niet zo. Ben hier nog geen Pvv-er of FvD-er tegen gekomen die zegt niet om te willen gaan met een Groen Linkser of PVDA-er.

Mhuahahahahahaha even wat langer meelezen.
Goh nooit gedacht (echt niet) maar ik blijk toch behoorlijk ruimdenkend te zijn.
Iemand die op Silvana Simons (bij1) stemt komt er hier ook niet in hoor.
Wat iemand stemt zegt mij veel.
Dus....
Miriam1981 schreef:

:rofl: :rofl: :rofl:

Grapje zeker?

Ik ken overigens genoeg rechtse mensen die ook een sterke mening hebben over de PVV en zijn aanhangers.
YouWish schreef:
13-06-2018 16:30

Grapje zeker?

Ik ken overigens genoeg rechtse mensen die ook een sterke mening hebben over de PVV en zijn aanhangers.
Inderdaad. Je kunt de gemiddelde VVD-er niet dieper beledigen dan door hem een PVV-er te noemen.
Dat vrouwonvriendelijke zegt vooral veel over zijn eigen onzekerheid die hij probeert te overschreeuwen. Iemand die vindt dat je anderen hun fysieke integriteit op deze wijze mag overschrijden zou mijn vriend niet meer zijn en dat staat los van politieke voorkeur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LoVaKo schreef:
13-06-2018 14:53
Ik reageer even ontopic: Als ik een vriend zou hebben die ineens vrouwonvriendelijke dingen gaat zeggen zou ik geen vrienden meer met hem willen zijn. Ik kan best overeen met mensen met andere standpunten dan ik heb, maar als het gaat over iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind, nee.

Al zou ik nog wel een keer het gesprek aangaan waarom hij zo over vrouwen denkt en of hij dan ook zo over mij denkt.
Nee over jou niet natuurlijk want jij bent een vriendin alleen over al die andere vrouwen denkt hij zo....Net zoals Turken terug moeten naar Casablanca behalve die ene aardige buurman want die is wel ok.....Wat maakt het uit of het voor jou, haar of iedereen geldt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
YouWish schreef:
13-06-2018 16:30

Grapje zeker?

Het rechtse blog Jalta.nl volgt PVV en FvD zéér kritisch, hier een artikel over het congres van 'De Nederlandse Leeuw', waar Jordan Peterson de ster-gast was https://jalta.nl/binnenland/nederlandse ... erbinding/

'De Nederlandse Leeuw' is trouwens alweer opgeheven https://jalta.nl/binnenland/de-nederlandse-leeuw-stopt/
nounou
viva-amber schreef:
13-06-2018 17:01
Nee over jou niet natuurlijk want jij bent een vriendin alleen over al die andere vrouwen denkt hij zo....Net zoals Turken terug moeten naar Casablanca behalve die ene aardige buurman want die is wel ok.....Wat maakt het uit of het voor jou, haar of iedereen geldt?
Ik weet het, bij vrijwel elke extreme mening waarbij volledige groepen over één kam geschoren worden ben 'jij' de enige uitzondering. Toch wil ik altijd dan de vraag stellen waarom die persoon er dan vanuit gaat dat 'de rest' wel allemaal aan zijn/haar verwachtingen zou voldoen.

Zo heb ik vrijwel elke keer dat ik op de koffie kom een zeer vermoeiende discussie met mijn vader, die vrij tolerant is naar vanalles en nog wat behalve de Islam. Echt waar, zo vervelend.
Miriam1981 schreef:
nee, die noemen GLers boomknuffelaars en guttmenschen en mensen boven de 40 die links stemmer dom
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vandale schreef:
13-06-2018 09:18
Wat heb jij Baudet zo allemaal horen zeggen in de media dan?
Volgens mij is het vooral de media die Baudet allemaal woorden in de mond legt.
De eerste keer dat ik Meneer Boudoir op tv zag , was om coaching voor mannen te promoten. Waarin mannen geleerd werd dat nee niet nee is. En je vrouwen gewoon bij hun haar moet grijpen en andersoort debiele uitspraken. Denk dat dat precies dezelfde coachingdingen zijn waar de incels over zeveren.

Dus nee niks geen verkeerde beeldvorming. Ik vond hem meteen een kwal en vroeg mij af waarom hij eigenlijk op tv was?! Later werd duidelijk dat meneer een politieke agenda heeft.

T schijnt wel zo te zijn dat hij zijn imago van arrogante kwal eer aandoet bij zijn bijeenkomsten, waar hij zich tig keer aan dezelfde mensen voor schijnt te stellen. Hilarisch. Homeopatische verdunning van het beschaafd kennis maken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
13-06-2018 17:54
De eerste keer dat ik Meneer Boudoir op tv zag , was om coaching voor mannen te promoten. Waarin mannen geleerd werd dat nee niet nee is. En je vrouwen gewoon bij hun haar moet grijpen en andersoort debiele uitspraken. Denk dat dat precies dezelfde coachingdingen zijn waar de incels over zeveren.

Dus nee niks geen verkeerde beeldvorming. Ik vond hem meteen een kwal en vroeg mij af waarom hij eigenlijk op tv was?! Later werd duidelijk dat meneer een politieke agenda heeft.

T schijnt wel zo te zijn dat hij zijn imago van arrogante kwal eer aandoet bij zijn bijeenkomsten, waar hij zich tig keer aan dezelfde mensen voor schijnt te stellen. Hilarisch. Homeopatische verdunning van het beschaafd kennis maken.

:HA:
Bidet kan ook nog, als in je-ne-sais-quoi-chique.
Wist je dat baudet een oude Franse naam voor ezel is ?

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 18:10
6.15% gewijzigd
nounou
Miriam1981 schreef:
Ehh. Ik ben zowat mijn familie uitgezet omdat ik links stem.

Het is een poos geen onderwerp geweest tussen mijn familie en mij (bewust, zodra het politiek werd stapte ik op), maar sinds ik bewust heb gekozen om geen contact meer te hebben met mijn ouders (niet om politiek) heb ik al te horen gekregen dat linkse hypocriete mensen nu eenmaal niet te vertrouwen zijn.
Mijn ouders hebben ook contact met andere mensen verbroken vanwege hun linkse politieke mening. Net als een paar ooms van mij. Hier zijn ze ook openlijk over op hun sociale media, en inmiddels ben ik daar door meerdere familieleden op geblokt, zonder dat ik überhaupt iets politiek uit op sociale media.
Wilders en Baudet doen het beide erg goed bij deze groep mensen.

Maar goed.

Ik ken overigens geen linkse /midden mensen die zo afwijzend zijn over andersdenkenden.

En wat bij mijn vriend ook zo opviel is dat hij mijn keuze voor links ook ineens dom en slecht van me vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven