Een vriend die ineens politiek veranderd is

12-06-2018 11:23 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.

Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.

Wat nu...
Pusswithoutboots schreef:
12-06-2018 17:23
Religie en politiek zijn twee onderwerpen waarover je beter niet kan praten omdat de meningen daarover zover kunnen verschillen dat vriendschappen erdoor worden beïnvloed.

Waarom moet iedereen een zelfde mening hebben over dezelfde onderwerpen? Gewoon een andere mening respecteren en over andere onderwerpen praten.

Als een vriend of vriendin de kleur korenblauw niet mooi vindt maar jij wel dan hoef je toch ook niet degene te overtuigen van jouw gelijk?
Sommige meningen verdienen helemaal geen respect.
En Korenblauw niet mooi vinden is voor jou hetzelfde als hoe die vriend over vrouwen praat tegen TO? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
TO, geef hem een zakje lavendel, daar kalmeert je vriend misschien van, net als zijn held ;-D :

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-06-2018 11:29
Hij heeft een andere kijk gekregen op het vraagstuk hoe de wereld beter kan worden en dat komt niet meer overeen met jouw opvattingen. Mensen veranderen wel eens van inzicht, kan toch?
Dit
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 12:09
Ja ik geloof het ook.... Zal voortaan zorgvuldiger zijn met het omschrijven van de situatie.

Maar ja ik had vroeger nooit hoge cijfers voor mijn opstellen, dus het zal niet mijn sterkste kant zijn. ;)
Ik vond dat je het duidelijk omschreef hoor.
Hij is van politieke partij verandert en praat nu opeens met minachting over vrouwen. Dat crowd surfen was een voorbeeld van wat hij zei. Je gaf dit duidelijk aan in je OP door te zeggen: 'Ook zei die vriend dingen als'.

Dat mensen zo op dat crowd surfen gingen focussen was niet per se omdat ze dit niet begrepen, maar bij sommigen omdat ze ofwel linkse mensen of vrouwen met een mening irritant vinden. Ze kunnen echter moeilijk zeggen dat het wel okay is om vrouwen tegen hun wil aan te raken, dus gaan ze je op dat punt aanvallen.
Als je een ander voorbeeld had gegeven, dan had je daar geneuzel over gehad.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 12-06-2018 19:17
5.26% gewijzigd
zazamaenade schreef:
12-06-2018 19:09
TO, geef hem een zakje lavendel, daar kalmeert je vriend misschien van, net als zijn held ;-D :

Afbeelding
KAN DE MICROFOON AAN.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-06-2018 19:06
Sommige meningen verdienen helemaal geen respect.
En Korenblauw niet mooi vinden is voor jou hetzelfde als hoe die vriend over vrouwen praat tegen TO? :facepalm:
En dit.

Hij respecteert vrouwen niet en beledigt ons, maar moet dan wel zelf respect krijgen? Nee dus.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 13:24
...... maar mannen die vinden dat vrouwen in een kort rokje erom vragen om gegrepen te worden ..............
Als iemand zijn fiets niet op slot zet, vraagt iemand er dan om dat ie gestolen wordt? Nee. maar de dief zal zeggen ja. Die vroeg erom!

Als vrouw heb je gewoon een zware verantwoordelijkheid wat betreft je eigen veiligheid. We kunnen als maatschappij niet op elke hoek van de straat een politieagent neerzetten. Strafrecht kan eigenlijk heel moeilijk recht doen op dit punt.

Een sexy vrouw op straat doet mij er aan herinneren dat ik een seksueel wezen ben. Ik heb geleerd om mezelf in te houden om die seksuele gevoelens weg te drukken (om er niet op te acteren), maar een deel van de mannen doet dit niet. Die sub-groep mannen is vrij ongeremd, maar het gaat niet gebeuren dat die allemaal opgesloten worden.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
12-06-2018 17:06
heb ik dat gezegd? Heb je daar ook een quote van? Nee he? :)
Nee het is een vraag, aan jou, er staat nl. een vraagteken achter.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
12-06-2018 21:35
Als iemand zijn fiets niet op slot zet, vraagt iemand er dan om dat ie gestolen wordt? Nee. maar de dief zal zeggen ja. Die vroeg erom!

Als vrouw heb je gewoon een zware verantwoordelijkheid wat betreft je eigen veiligheid. We kunnen als maatschappij niet op elke hoek van de straat een politieagent neerzetten. Strafrecht kan eigenlijk heel moeilijk recht doen op dit punt.
Als man heb je gewoon een zware verantwoordelijkheid wat betreft je eigen veiligheid.
Grappig genoeg gaat niemand vergelijkingen met gebruiksvoorwerpen als fietsen maken wanneer een man in elkaar geslagen wordt door een stel dronkenlappen als hij laat over straat gaat.
inkijk74 schreef:
12-06-2018 21:35
Als iemand zijn fiets niet op slot zet, vraagt iemand er dan om dat ie gestolen wordt? Nee. maar de dief zal zeggen ja. Die vroeg erom!

Als vrouw heb je gewoon een zware verantwoordelijkheid wat betreft je eigen veiligheid. We kunnen als maatschappij niet op elke hoek van de straat een politieagent neerzetten. Strafrecht kan eigenlijk heel moeilijk recht doen op dit punt.

Een sexy vrouw op straat doet mij er aan herinneren dat ik een seksueel wezen ben. Ik heb geleerd om mezelf in te houden om die seksuele gevoelens weg te drukken (om er niet op te acteren), maar een deel van de mannen doet dit niet. Die sub-groep mannen is vrij ongeremd, maar het gaat niet gebeuren dat die allemaal opgesloten worden.
Zo simpel ligt het niet. In vele landen waar vrouwen compleet bedekt over straat gaan vind er vaak nog het meeste geweld plaats tegen vrouwen. Het maakt dus barweinig uit wat je draagt.
En door de verantwoordelijkheid bij vrouwen neer te leggen krijg je enge toestanden waarbij mensen, vrouwen dus in dit geval, steeds een stukje vrijheid wordt ontnomen want hey, die boerka of niqaab schijnt ookal niet te helpen. Nou weetje wat we laten vrouwen gewoon helemaal niet meer over straat tenzij onder toezicht van een man. Wat in een aantal islamitische landen dus al het geval is.
Kortom geweldplegers dienen harder aangepakt te worden. Levenslang laten wegkwijnen wat mij betreft of een spuitje als er geen ruimte voor is.
Anders houdt het nooit op.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
12-06-2018 22:57
Zo simpel ligt het niet. In vele landen waar vrouwen compleet bedekt over straat gaan vind er vaak nog het meeste geweld plaats tegen vrouwen. Het maakt dus barweinig uit wat je draagt.
En door de verantwoordelijkheid bij vrouwen neer te leggen krijg je enge toestanden waarbij mensen, vrouwen dus in dit geval, steeds een stukje vrijheid wordt ontnomen want hey, die boerka of niqaab schijnt ookal niet te helpen. Nou weetje wat we laten vrouwen gewoon helemaal niet meer over straat tenzij onder toezicht van een man. Wat in een aantal islamitische landen dus al het geval is.
Kortom geweldplegers dienen harder aangepakt te worden. Levenslang laten wegkwijnen wat mij betreft of een spuitje als er geen ruimte voor is.
Anders houdt het nooit op.
Nee, het houdt nooit op! Of we moeten een totale big-brother maatschappij creëren.

Harder aanpakken en straffen? Geloof je het zelf in dit softe linkse landje? En de bewijslast is altijd lastig. Of je moet het: 'onschuldig tenzij bewezen schuldig-principe overboord gooien.

Kijk alleen al naar de rechtszaak tegen Weinstein. De bewijslast lijkt overweldigend, toch is hij niet 1-2-3 veroordeeld. Dat soort gasten hebben de meest geslepen dure advocaten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 13:24
Politiek a la maarhij kijkt op vrouwen neer (wat hij voorheen volgens mij niet deed). Kan heel flauw zijn van mij, maar mannen die vinden dat vrouwen in een kort rokje erom vragen om gegrepen te worden (zo zei hij het) dalen toch in mijn achting.


Idd erg flauw, want wees nou wel, wanneer is kort in zo'n man's ogen kort?
Net op de knie, er net iets boven, of toch minstens halverwege het dijbeen?

Het is zo moeilijk als je de regels om niet gegrepen te worden door een willekeurige man waar dan ook(op straat/bioscoop/supermarket/kerk)
als vrouw(tje) zijnde je de pet te boven gaat.
:roll: :moon:
Ik zou deze vriendschap doodverklaren TO, jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
12-06-2018 23:23
Nee, het houdt nooit op! Of we moeten een totale big-brother maatschappij creëren.

Harder aanpakken en straffen? Geloof je het zelf in dit softe linkse landje? En de bewijslast is altijd lastig. Of je moet het: 'onschuldig tenzij bewezen schuldig-principe overboord gooien.

Kijk alleen al naar de rechtszaak tegen Weinstein. De bewijslast lijkt overweldigend, toch is hij niet 1-2-3 veroordeeld. Dat soort gasten hebben de meest geslepen dure advocaten.
Links landje...en toch zit de VVD al het langst in het kabinet.
De VS is niet bepaald een links landje (zeker niet naar Nederlandse maatstaven) en toch komen rijke mensen daar vaak met heel veel weg. Gek he.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
12-06-2018 20:26


Hij respecteert vrouwen niet en beledigt ons, maar moet dan wel zelf respect krijgen? Nee dus.

Grappig. Dit is wat een partij als DENK uitstraalt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:59

En voor mijn gevoel heeft dat zeker relatie tot elkaar omdat ik Baudet behoorlijk neerbuigend over vrouwen heb horen praten in de media.



Wat heb jij Baudet zo allemaal horen zeggen in de media dan?
Volgens mij is het vooral de media die Baudet allemaal woorden in de mond legt.

Ik heb het het voor de zekerheid even opgezocht en alle ophef over Baudet bestaat uit:

1. het feit dat hij een roman geschreven heeft waarin hij een verkrachting beschrijft, wat op hemzelf betrokken wordt.
2. deze opmerking:
“Vrouwen excelleren over het algemeen minder in een heleboel beroepen”, aldus de fractievoorzitter van Forum voor Democratie. Om te vervolgen: “Ze hebben minder ambitie en meer interesse in familie-achtige dingen.”


Met deze opmerking kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn, Nederlandse vrouwen zijn kampioen part-time werken om werk/gezin te combineren.
Helemaal niets mis mee, mag iedereen zelf weten, maar dan moet je niet piepen over vrouwenquota of je aangesproken voelen op gebrek aan ambitie.

Nu gaat iedereen uitzonderingen aandragen, maar Baudet zegt ook "in het algemeen", en de full-time werkende vrouwen die ik ken zijn het allemaal met bovenstaande eens.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:30
Geen idee wat het is. Hij woont al jaren in een koophuis, heeft een eigen bedrijf en geen relatie. Dat laatste frustreert hem nogal helaas...
Hij is 35
Ah! Hij is een incel. (Involontary Celibatair) Die dwepen vaak met Jordan Peterson en komen in Nederland dan vaak bij Baudet uit. Volgens hen is veel de schuld van de zogenaamde “cultuurmarxisten” die via, onder andere, het feminisme de mannelijkheid van echte mannen zoals jouw vriend ondermijnen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
13-06-2018 09:18
Met deze opmerking kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn, Nederlandse vrouwen zijn kampioen part-time werken om werk/gezin te combineren.
Helemaal niets mis mee, mag iedereen zelf weten, maar dan moet je niet piepen over vrouwenquota of je aangesproken voelen op gebrek aan ambitie.

Een dergelijke observatie gaat volledig voorbij aan de oorzaken van dit fenomeen. Die liggen in een ongelijkwaardige taakverdeling tussen de geslachten. Zo gaan mannen na de geboorte van hun kinderen doorgaans alleen maar meer werken, waardoor de zorglast vanaf het begin onevenredig zwaar op de vrouw terecht komt. De normalisering die daarna plaatsvindt bestendigt het patroon. Die verdeling is geen biologisch fenomeen, maar een cultureel probleem dat zijn basis heeft in praktische zaken - het bevallingsverlof bijvoorbeeld - en in ideologische zaken - in de ideeen die we hebben over mannen en vrouwen en die onze kinderen met de paplepel ingegoten krijgen. De nuance die achter dit soort observaties zit, ontbreekt volledig, waardoor de gevolgtrekkingen (geen ambitie) geen recht doen aan het werkelijke probleem.
vandale schreef:
13-06-2018 09:18
Wat heb jij Baudet zo allemaal horen zeggen in de media dan?
Volgens mij is het vooral de media die Baudet allemaal woorden in de mond legt.

Ik heb het het voor de zekerheid even opgezocht en alle ophef over Baudet bestaat uit:

1. het feit dat hij een roman geschreven heeft waarin hij een verkrachting beschrijft, wat op hemzelf betrokken wordt.
2. deze opmerking:
“Vrouwen excelleren over het algemeen minder in een heleboel beroepen”, aldus de fractievoorzitter van Forum voor Democratie. Om te vervolgen: “Ze hebben minder ambitie en meer interesse in familie-achtige dingen.”


Met deze opmerking kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn, Nederlandse vrouwen zijn kampioen part-time werken om werk/gezin te combineren.
Helemaal niets mis mee, mag iedereen zelf weten, maar dan moet je niet piepen over vrouwenquota of je aangesproken voelen op gebrek aan ambitie.

Nu gaat iedereen uitzonderingen aandragen, maar Baudet zegt ook "in het algemeen", en de full-time werkende vrouwen die ik ken zijn het allemaal met bovenstaande eens.
Heb nog een quote van hem:
„Het is eigenlijk normaal voor een vrouw om een beetje linksig te zijn”, zei Baudet. „Dan ontmoet ze een man die gewoon rechts is, en dan zegt ze: nou, die heeft ook wel gelijk. Eerst krijg je wat linkse praatjes, en dan zeg jij hoe het echt zit, en dan zegt zij: oké, dat is ook wel waar.” Seksistisch? „Het is gewoon zo.”
zimi schreef:
13-06-2018 09:48
Heb nog een quote van hem:

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-06-2018 22:02
Nee het is een vraag, aan jou, er staat nl. een vraagteken achter.
die verdween een beetje door de hysterisch lachende smileys
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@vandale

‘Hij schreef een ‘essay‘ waarin hij aangaf begrip te hebben voor de vrouwonvriendelijke versiermethoden van Julien Blanc – aardige jongens komen volgens hem niet aan de bak bij het andere geslacht. “Geen diersoort is zo wreed als de jonge vrouw,” aldus Baudet.’

Sorry iedereen die begrip heeft voor de ‘versiermethode’ en uitspraken van die engnek Blanc is in mijn ogen vrouwonvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
13-06-2018 09:18
Wat heb jij Baudet zo allemaal horen zeggen in de media dan?
Volgens mij is het vooral de media die Baudet allemaal woorden in de mond legt.
....
....
Dan ben je niet goed geïnformeerd. Ik heb even iets opgezocht :

Thierry Baudet en Geraldine Kemper over 'versiercoach' Julien Blanc (bij DWDD) https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/326855

Wat Thierry Baudet zelf hierover schreef (artikel van TPO, :facepalm: ) https://cult.tpo.nl/2017/03/17/julien-b ... en-gelijk/

( Thierry Baudet schrijft zelfs over de 'Viva-lezende vrouw' :roll: )
Een quote uit dat artikel :

En het werkt. Wat een hypocrisie om hem ‘misogynie’ te verwijten als vrouwen bij bosjes voor zijn methodes vallen (en massaal het masochistische Vijftig Tinten Grijs lezen). De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig “respect” behandeld willen worden door hun sexpartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden. Julien Blanc heeft volkomen gelijk en alle ‘jongens, maar aardige’ zouden zijn cursus moeten volgen.


En een column van Stella Bergsma uit HP/de Tijd https://www.hpdetijd.nl/2017-03-18/grab ... ry-baudet/

Het is allemaal lachwekkend, bizar en treurig tegelijk.
Er is een stroming binnen wat 'hysterisch rechts' genoemd wordt die een fort voor teleurgestelde mannen aan het worden is, en waarschijnlijk zal het die mannen alleen maar meer sociale en seksuele teleurstelling en gefrustreerde woede opleveren, denk ik zo.
Ik vind het een toxisch geheel.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 11:13
21.81% gewijzigd
nounou
De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig “respect” behandeld willen worden door hun sexpartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden. Julien Blanc heeft volkomen gelijk en alle ‘jongens, maar aardige’ zouden zijn cursus moeten volgen.

:blabla:

Leuke jongen hoor die Baudet. Dat er hier nog vrouwen rondlopen die hem verdedigen en beweren dat
hij niet vrouwonvriendelijk is vind ik echt verbazingwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Wat Thierry Baudet, Julien Blanc en consorten waarschijnlijk niet begrijpen is dat sommige vrouwen soms in bed houden van dominantie, maar dat zegt niets over hoe ze sociaal functioneren en van welk soort mannen ze houden.
Dat onzekere mannen vaak niet aantrekkelijk gevonden worden heeft daar niets mee te maken.
Onzekere vrouwen worden namelijk ook niet aantrekkelijk gevonden.
Je kunt onzekerheid niet verdrijven met een kunstmatige, brallerige seksueel-agressieve houding. Dat is de verwarring waar sommige mannen aan ten prooi zijn, denk ik.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-06-2018 11:06
8.87% gewijzigd
nounou
zazamaenade schreef:
13-06-2018 11:01
Wat Thierry Baudet, Julien Blanc en consorten waarschijnlijk niet begrijpen is dat sommige vrouwen soms in bed houden van dominantie.
Dat onzekere mannen vaak niet aantrekkelijk gevonden worden heeft daar niets mee te maken.
Onzekere vrouwen worden namelijk ook niet aantrekkelijk gevonden.
Je kunt onzekerheid niet verdrijven met een kunstmatige, brallerige seksueel-agressieve houding. Dat is de verwarring waar sommige mannen aan ten prooi zijn, denk ik.

Alleen al het feit dat ze denken dat er een universele methode is die op álle vrouwen werkt laat zien dat ze vrouwen niet als individuen zien met elk een eigen mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven