Een vriend die ineens politiek veranderd is

12-06-2018 11:23 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.

Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.

Wat nu...
Alle reacties Link kopieren
Ik ken overigens geen linkse /midden mensen die zo afwijzend zijn over andersdenkenden.
waar gaat het dan over
maak het uit of praat over andere dingen
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
13-06-2018 00:07
Grappig. Dit is wat een partij als DENK uitstraalt.
En ik ga dus ook niet om met mensen die DENK stemmen.
Zo makkelijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
ken je die wel
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
13-06-2018 14:53
Ik reageer even ontopic: Als ik een vriend zou hebben die ineens vrouwonvriendelijke dingen gaat zeggen zou ik geen vrienden meer met hem willen zijn. Ik kan best overeen met mensen met andere standpunten dan ik heb, maar als het gaat over iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind, nee.

Al zou ik nog wel een keer het gesprek aangaan waarom hij zo over vrouwen denkt en of hij dan ook zo over mij denkt.
Goed verwoord.

Dit is dus wat meerdere mensen hier zeggen. Jammer dat er dan gereageert wordt met: "je wil niet met mensen omgaan die iets anders denken." Nee, ik wil niet omgaan met mensen die mij minachten.

Gelukkig is TO slim genoeg om te snappen dat het 'ja, maar jij bent anders' verhaal onzin is. Hij is boos op alle vrouwen, en draagt dat opeens graag naar TO uit.

Denk dat ook maar weinig mannen vriendschappelijk met een vrouw om willen gaan die dingen zegt als: "mannen zijn leeg, en waaien qua politiek met alle winden mee." Of: 'mannen vragen erom om in elkaar geslagen te worden als ze 's avonds nog laat in een kroeg hangen'.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
13-06-2018 14:44
Nâh, Thierry Baudet kan er ook wat van hoor, wat betreft traditioneel gelul, zie de eerdere link van Gelukspopje, in het interview met de Quote- hoofdredacteur, en niet te vergeten onze 'eigen' fundamentalisten van de SGP en sommigen van de Christenunie.
Nida, Denk, FvD en PVV... Het zijn in wezen allemaal partijen die de moderniteit afwijzen en terug willen naar een verleden dat nooit heeft bestaan. En allemaal bedrijven ze identity politics waarin mensen niet als individu maar als onderdeel van een groep worden benaderd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/video/2188787-het-is-wal ... -niet.html

Laat hem dit maar zien. Dit is een echte man imho.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
13-06-2018 20:20
https://nos.nl/video/2188787-het-is-wal ... -niet.html

Laat hem dit maar zien. Dit is een echte man imho.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
13-06-2018 20:20
https://nos.nl/video/2188787-het-is-wal ... -niet.html

Laat hem dit maar zien. Dit is een echte man imho.

Ja, precies, daar moest ik vanmiddag ook aan denken :high5:
nounou
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
13-06-2018 20:20
https://nos.nl/video/2188787-het-is-wal ... -niet.html

Laat hem dit maar zien. Dit is een echte man imho.
Ik was hierbij (ik stond ergens achterin) en heb het niet zien gebeuren. Maar ik was zo blij met die zanger op dat moment.
Ik zal mijn vriend die link eens mailen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven