Een vriend die ineens politiek veranderd is

12-06-2018 11:23 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.

Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.

Wat nu...
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben politieke voorkeur en crowdsurfen met elkaar te maken?

Qua wereldbeeld heeft je vriend duidelijk het licht gezien.

Qua crowdsurfen vraag ik mij af hoe dit ter sprake kwam.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:31
jezus ja.... O my god dat zal toch niet....
Ja! Ik zou er eens over nadenken. Dat vrouwen gegrepen mogen worden, flirten met Baudet.... tjaaaa, het is wel erg toevallig allemaal.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-06-2018 11:31
Waarom bespreek je crowdsurfen?
Ja jemig dat kwam ter sprake. Dat heb je wel eens als je uren met iemand praat. Of moet hier iets achter worden gezocht
Alle reacties Link kopieren
Mensen die tegen hun zin geen liefde en seks hebben, krijgen soms een nogal ongenuanceerd idee over het andere geslacht. Een idee van entitlement. Alsof wederzijdse liefde geen gelukkig toeval is, maar een universeel recht dat ze ontzegd wordt door de misvatting van gelijkheid. Misschien dat zijn frustratie over zijn gebrek aan liefde zijn blik op de werkelijkheid nogal incelkleurig kleurt.
waarom word incel hierbij betrokken?
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:36
Ja jemig dat kwam ter sprake. Dat heb je wel eens als je uren met iemand praat. Of moet hier iets achter worden gezocht
Zal wel omdat jullie het over vrouwen en die vervelende Baudet hadden. Die zal daar ook wel een theorie over hebben ofzo.
JaneJane38 schreef:
12-06-2018 11:35
Crowdsurfen heb ik zelf nooit gedaan ( want waarom in hemelsnaam?) maar wel regelmatig bij concerten geweest waar dat gebeurde. Als er een crowdsurfer passeert, grijp je die zonder nadenken vast waar je kan, zodat diegene niet op de grond plettert. Met andere woorden, ja je kunt dan als vrouw bij je borsten of kruis gegrepen worden en nee dat heeft geen seksuele lading. Ik deel de mening van je vriend, wil je dat niet dan moet je ook niet crowdsurfen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-06-2018 11:40
waarom word incel hierbij betrokken?
Omdat Baudet = Incel volgens bange linkse meisjes. :roll:
Ik vind dat vriendschap prima kan eindigen als iemand rechts gaat lullen en het normaal vind dat vrouwen betast worden als ze gaan crowdsurfen of bepaalde kleding aan heeft.

Niks met met het stoppen van contact met iemand dus fundamentaal anders denkt over best belangrijke zaken.
LizBakker schreef:
12-06-2018 11:40
Zal wel omdat jullie het over vrouwen en die vervelende Baudet hadden. Die zal daar ook wel een theorie over hebben ofzo.
En dan geeft hij zijn mening en is het nog niet goed.
nessemeisje schreef:
12-06-2018 11:42
Omdat Baudet = Incel volgens bange linkse meisjes. :roll:
Kijk iemand die dit soort dingen zegt hoef ik bijvoorbeeld geen vrienden mee te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je de OP goed leest gaat het niet om het crowdsurfen, maar om zijn idee dat vrouwen crowdsurfen omdát ze dan bij hun edele delen worden gegrepen. En dat als vrouwen zich sexy kleden, ze 'er' om vragen. Dus om de gedachte dat vrouwen seksueel benaderd willen worden door vreemden, omdat ze kiezen voor bepaalde kleding of activiteiten.
Lucifer2018 schreef:
12-06-2018 11:42
Ik vind dat vriendschap prima kan eindigen als iemand rechts gaat lullen en het normaal vind dat vrouwen betast worden als ze gaan crowdsurfen of bepaalde kleding aan heeft.

Niks met met het stoppen van contact met iemand dus fundamentaal anders denkt over best belangrijke zaken.
Na uren in gesprek zijn geweest deel ik je hierbij mede dat de vriendschap wordt verbroken. Zo iets?
Alle reacties Link kopieren
Merendeel van de geschiedenis van onze westerse beschaving werd de vrouw gezien en behandeld als tweederangs burger, wat is er makkelijker dan weer in het oude vertrouwde patroon terug vallen? Daarom vind ik die Baudet ook een achterlijke joker. Nederland heeft zulke achterlijken kennelijk nodig aangezien wij er 2 van zulke piassen hebben rondlopen in de politiek. Ik hoef de ander niet bij de naam te noemen. Ik denk dat mensen steeds achterlijker worden en de politiek moet nu eenmaal de mensen dienen.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 11:47
0.20% gewijzigd
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou zo raar dat als ik iets met iemand ga drinken en een paar uur klets dat er meerdere zaken ter sprake komen?
Of houden jullie het bij een onderwerp en gaan dan naar huis of zo?

Dat crowdsurfen was even een voorbeeld, we hadden het over welke festivals we dit jaar willen bezoeken (hij is meer van de dance ik meer rock)
En ja bij crowdsurfen wordt je aangeraakt (maar betasten toch niet en zeker niet in het kruis of je borsten, tenzij je face down crowdsurft) maar hij vond sexy kleding ook een signaal dat vrouwen eigenlijk ergens op uit zijn.

Overigens officieel mag het niet, en ik vind het eigenlijk ook best irritant want ja je kan een schoen ik je gezicht krijgen, ik heb het ook al zeker 15 jaar niet meer gedaan en dan nog maar een paar keer. Sorry voor dat.

Die hele me too discussie vond hij maar gezeik van de vrouwen. Want ze vragen er zelf om.
Hij vond ook dat vrouwen politiek gezien nogal leeg zijn, en vaak met hun partner mee stemmen wat ik echt heel erg fout vond.

We zijn ook niet zo heel leuk uit elkaar gegaan.

Maar ik merk in de (sociale) media de laatste tijd sowieso dat links ineens fout blijkt te zijn. Alsof ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor alle problemen met vluchtelingen en dergelijke. Die discussie hadden we ook (jee nog een onderwerp, moet niet gekker worden)
Frox schreef:
12-06-2018 11:44
Als je de OP goed leest gaat het niet om het crowdsurfen, maar om zijn idee dat vrouwen crowdsurfen omdát ze dan bij hun edele delen worden gegrepen. En dat als vrouwen zich sexy kleden, ze 'er' om vragen. Dus om de gedachte dat vrouwen seksueel benaderd willen worden door vreemden, omdat ze kiezen voor bepaalde kleding of activiteiten.
Puntje bij paaltje is dat natuurlijk ook gewoon zo. Vrouwen die niet op een seksdate uit zijn zullen geen decoleté tot op hun kruis aantrekken als ze naar 'n concert gaan. En als je niet op je tieten aangeraakt wil worden moet je niet crowdsurfen. Je mag blij zijn dat mensen je uberhaupt opvangen als je zo debiel doet, je kunt moeilijk van ze verwachten dat ze uitkienen dat ze je edele delen vermijden als opeens iemand op hun nek dreigt te duiken.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je vriend juist bijzonder content moet zijn met de aanwas van Moslim-gedachtengoed in Nederland. Zijn ideeen over gender sluiten naadloos aan.
JaneJane38 schreef:
12-06-2018 11:35
Crowdsurfen heb ik zelf nooit gedaan ( want waarom in hemelsnaam?) maar wel regelmatig bij concerten geweest waar dat gebeurde. Als er een crowdsurfer passeert, grijp je die zonder nadenken vast waar je kan, zodat diegene niet op de grond plettert. Met andere woorden, ja je kunt dan als vrouw bij je borsten of kruis gegrepen worden en nee dat heeft geen seksuele lading. Ik deel de mening van je vriend, wil je dat niet dan moet je ook niet crowdsurfen.
Inderdaad. Maar het is natuurlijk spannender om hier ook gelijk een #metoo hetze van te maken. Net als dat er gelijk een incel hetze van gemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:46
Ben ik nou zo raar dat als ik iets met iemand ga drinken en een paar uur klets dat er meerdere zaken ter sprake komen?
Of houden jullie het bij een onderwerp en gaan dan naar huis of zo?
nee, wat raar is, is dat jij deze twee voorbeelden hier benoemt, daarmee zet je een beeld neer. Jullie hebben het vast ook over het weer gehad, over jouw kinderen?, of jullie ouder worden ouders, wederzijdse vrienden, leuke muziek die je ontdekt hebt.
Maar jij benoemt:
- hij is ineens rechts
- hij kijkt ineens anders naar vrouwen
Alsof dat blijkbaar bij elkaar hoort
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
12-06-2018 11:45
Merendeel van de geschiedenis van onze westerse beschaving werd de vrouw gezien en behandeld als tweederangs burger, wat is er makkelijker dan weer in het oude vertrouwde patroon terug vallen? Daarom vind ik die Baudet ook een achterlijke joker. Nederland heeft zulke achterlijken kennelijk nodig aangezien wij er 2 van zulke piassen hebben rondlopen in de politiek. Ik hoef de ander niet bij de naam te noemen. Ik denk dat mensen steeds achterlijker worden en de politiek moet nu eenmaal de mensen dienen.
Dat is ook wel hoe ik hierin sta en wat ik ook tegen die vriend heb gezegd... Hij vond dat ik daar nog wel achter kwam want hij doet het mega goed in de peilingen (dat zou ik moeten checken).
Gelukspopje schreef:
12-06-2018 11:46
Ben ik nou zo raar dat als ik iets met iemand ga drinken en een paar uur klets dat er meerdere zaken ter sprake komen?
Of houden jullie het bij een onderwerp en gaan dan naar huis of zo?

Dat crowdsurfen was even een voorbeeld, we hadden het over welke festivals we dit jaar willen bezoeken (hij is meer van de dance ik meer rock)
En ja bij crowdsurfen wordt je aangeraakt (maar betasten toch niet en zeker niet in het kruis of je borsten, tenzij je face down crowdsurft) maar hij vond sexy kleding ook een signaal dat vrouwen eigenlijk ergens op uit zijn.

Overigens officieel mag het niet, en ik vind het eigenlijk ook best irritant want ja je kan een schoen ik je gezicht krijgen, ik heb het ook al zeker 15 jaar niet meer gedaan en dan nog maar een paar keer. Sorry voor dat.

Die hele me too discussie vond hij maar gezeik van de vrouwen. Want ze vragen er zelf om.
Hij vond ook dat vrouwen politiek gezien nogal leeg zijn, en vaak met hun partner mee stemmen wat ik echt heel erg fout vond.

We zijn ook niet zo heel leuk uit elkaar gegaan.

Maar ik merk in de (sociale) media de laatste tijd sowieso dat links ineens fout blijkt te zijn. Alsof ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor alle problemen met vluchtelingen en dergelijke. Die discussie hadden we ook (jee nog een onderwerp, moet niet gekker worden)
Nee, niks raars aan als je dat allemaal niet tof vind.
catskin schreef:
12-06-2018 11:45
Merendeel van de geschiedenis van onze westerse beschaving werd de vrouw gezien en behandeld als tweederangs burger, wat is er makkelijker dan weer in het oude vertrouwde patroon terug vallen? Daarom vind ik die Baudet ook een achterlijke joker. Nederland heeft zulke achterlijken kennelijk nodig aangezien wij er 2 van zulke piassen hebben rondlopen in de politiek. Ik hoef de ander niet bij de naam te noemen. Ik denk dat mensen steeds achterlijker worden en de politiek moet nu eenmaal de mensen dienen.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-06-2018 11:47
Puntje bij paaltje is dat natuurlijk ook gewoon zo. Vrouwen die niet op een seksdate uit zijn zullen geen decoleté tot op hun kruis aantrekken als ze naar 'n concert gaan. En als je niet op je tieten aangeraakt wil worden moet je niet crowdsurfen. Je mag blij zijn dat mensen je uberhaupt opvangen als je zo debiel doet, je kunt moeilijk van ze verwachten dat ze uitkienen dat ze je edele delen vermijden als opeens iemand op hun nek dreigt te duiken.
Geldt ook voor coughsurfing.
We should have each other with cream.
8102 schreef:
12-06-2018 11:44
Na uren in gesprek zijn geweest deel ik je hierbij mede dat de vriendschap wordt verbroken. Zo iets?
Ik zou gewoon zeggen dat hij me mag bellen als hij weer normaal kan doen. Anders laat maar. :-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-06-2018 11:47
Puntje bij paaltje is dat natuurlijk ook gewoon zo. Vrouwen die niet op een seksdate uit zijn zullen geen decoleté tot op hun kruis aantrekken als ze naar 'n concert gaan. En als je niet op je tieten aangeraakt wil worden moet je niet crowdsurfen. Je mag blij zijn dat mensen je uberhaupt opvangen als je zo debiel doet, je kunt moeilijk van ze verwachten dat ze uitkienen dat ze je edele delen vermijden als opeens iemand op hun nek dreigt te duiken.

Het gaat niet om 'uit zijn op een seksdate', het gaat erom of kleding en activiteiten van vrouwen seksueel gedrag van vreemden rechtvaardigt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven