Een vriend die ineens politiek veranderd is
dinsdag 12 juni 2018 om 11:23
Ik heb een vriend, die ik toch wel als goed vriend beschouw. Ik spreek hem niet zo vaak, maar als ik hem zie is het steevast erg gezellig. We lagen altijd erg op een lijn wat betreft politiek en ideeën over hoe de wereld volgens ons dan beter zou moeten. Nu ben ik vorige week weer eens wat met hem gaan drinken. Maar hij is 180 graden gedraaid. Waren we eerst beide nogal links georiënteerd, nu is hij ineens behoorlijk rechts en dweept nogal met Baudet (waar ik dan niks van moet hebben, vooral om zijn neerbuigendheid naar vrouwen toe).
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.
Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.
Wat nu...
Ik heb wel meer mensen in mijn omgeving die die kant op neigen (familieleden) en meestal doet het me niet zoveel. Maar omdat we juist altijd zo lekker over politieke dingen konden ouwehoeren is naar mijn idee ook onze vriendschapsband nogal veranderd.
Ook zei die vriend dingen als meiden zo nodig willen crowdsurfen tijdens concerten (iets wat ik in het verleden wel eens deed) ze ook moeten accepteren dat ze bij hun tieten of in hun kruis worden gegrepen. En daar doen ze het toch om? Ook met sexy kleding daag je als vrouw van alles uit en vraag je erom.
Vooral van dat laatste schrok ik nogal. En ik voelde me direct niet meer op mijn gemak.
Wat nu...

dinsdag 12 juni 2018 om 14:01
Hij heeft alleen gezegd hoe hij over bepaalde dingen dacht, waarom denken sommige dat hij dan niet zijn poten thuis houd?
Ze waren in discussie over bepaalde dingen, zo dacht hij er over, dan kan hij als nog een gewone vriend zijn die zich gewoon gedraagt en poten thuis houd.
Ondertussen lijkt dit een hele me too discussie te worden.
Ze waren in discussie over bepaalde dingen, zo dacht hij er over, dan kan hij als nog een gewone vriend zijn die zich gewoon gedraagt en poten thuis houd.
dinsdag 12 juni 2018 om 14:05
oh ik denk ook niet dat die vent ineens met zijn tengels aan me zou komen, maar hij ziet blijkbaar vrouwen ineens als seksobject en minderwaardig en daar zou ik geen vrienden mee willen zijn of in de buurt van mijn kinderen willen hebben8102 schreef: ↑12-06-2018 14:01Hij heeft alleen gezegd hoe hij over bepaalde dingen dacht, waarom denken sommige dat hij dan niet zijn poten thuis houd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 12 juni 2018 om 14:05
Daar gaat het toch helemaal niet om? Ik hoef geen vrienden die vrouwen minderwaardig vinden en die vinden dat vrouwen 'erom vragen' als ze bepaalde kleding dragen. Ook niet als ze wel hun poten thuis houden als ze bij mij zijn.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:06
Maar we waren niet aanwezig bij dit gesprek en we weten ook niet in welke bewoording het gegeven is.
dinsdag 12 juni 2018 om 14:07

dinsdag 12 juni 2018 om 14:13
Want als je uren met iemand in gesprek gaat komt er onvermijdelijk altijd wel iets seksistisch uit? Daar heb ik gelukkig nooit last van, ik kan prima ellenlange gesprekken voeren zonder ook maar ooit iets seksistisch of racistisch te zeggen.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:16
En de politieke voorkeur is ook al niet goed.
Maar wel uren lang blijven praten.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:16
Waarom heb jij de behoefte om mannen die dit soort gedrag vertonen/vergoelijken te verdedigen?8102 schreef: ↑12-06-2018 14:01Hij heeft alleen gezegd hoe hij over bepaalde dingen dacht, waarom denken sommige dat hij dan niet zijn poten thuis houd?

dinsdag 12 juni 2018 om 14:23
Dit.
Als een homo geen homohaters als vrienden wil, is dat dan ook enkel gerechtvaardigd als de hater de homo in kwestie zelf in elkaar geslagen?
Of mag de homo de hater ook uit de weg gaan als die laatste geweld tegen homo's "alleen maar" goedkeurt?
Iemand die mij vertelt dat "vrouwen maar jij niet want jij bent anders" om bepaalde dingen vragen moet zelf niet met zijn tengels aan mij gezeten hebben opdat ik hem uit de weg.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:31
Nou precies dit. Je verwacht bij crowdsurfen wel dat je door mensen die je niet kent wordt opgevangen en gedragen en ondertussen trap je een paar mensen per ongeluk? voor hun hoofd. Belachelijk vind ik het. En dan miepen als er een hand beland waar je dat niet wilt..JaneJane38 schreef: ↑12-06-2018 11:35Crowdsurfen heb ik zelf nooit gedaan ( want waarom in hemelsnaam?) maar wel regelmatig bij concerten geweest waar dat gebeurde. Als er een crowdsurfer passeert, grijp je die zonder nadenken vast waar je kan, zodat diegene niet op de grond plettert. Met andere woorden, ja je kunt dan als vrouw bij je borsten of kruis gegrepen worden en nee dat heeft geen seksuele lading. Ik deel de mening van je vriend, wil je dat niet dan moet je ook niet crowdsurfen.
Klaar mee
dinsdag 12 juni 2018 om 14:33

dinsdag 12 juni 2018 om 14:45
Iemand die het mijn eigen schuld vind als ik aangerand word omdat ik een kort rokje draag vind ik inderdaad niks waard. Daar hoef ik geen vrienden mee te blijven.
dinsdag 12 juni 2018 om 14:48
Vriend van TO geeft aan dat TO 'anders' is.
Hij past zijn ideeën aan à la tête du client. Ik zou van dat soort inconsequentie ook al niet bijzonder gecharmeerd zijn.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:49
8102 schreef: ↑12-06-2018 14:01Hij heeft alleen gezegd hoe hij over bepaalde dingen dacht, waarom denken sommige dat hij dan niet zijn poten thuis houd?
Hij vindt het normaal als andere kerels dit doen, want je vraagt er toch om? Allesbehalve normaal.

dinsdag 12 juni 2018 om 14:50
MrBurns schreef: ↑12-06-2018 12:38haha typisch linkse reactie
if you're not with us you're against us.
De man geeft aan dat hij zich tegenwoordig beter in de denkbeelden van Baudet kan vinden dan die van Groenlinks en wordt binnen een paar posts weggezet in de hoek Incel, vrouwen hater, bekrompen (facist al voorbij gekomen, anyone?)
Als politiek jullie enige binding was dan wordt dit een uitdagende vriendschap. Zeker als je linkse bent die haar eigen gedachtengoed als Enige Waarheid kan inzien, dan is het nog een kort leven beschoren
Ben jij het met hem eens dan dat vrouwen in sexy kleding ‘erom vragen’?
Los van zijn politieke voorkeur vind ik dat zo’n walgelijke uitspraak dat ik hem meteen bij het grofvuil had gezet. Incel, vrouwenhater hoe je hem ook noemen wil; iemand die zoiets zegt is gewoon een engerd.
anoniem_96438 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 14:55
0.29% gewijzigd