Ex en kinderen help!
maandag 3 september 2018 om 08:38
Hallo allemaal, ik zit even met mijn handen in het haar, ik zal hieronder even kort vertellen wat er allemaal aan de hand is. Mn ex en ik zijn sinds 6 weken uit elkaar. (Dit vanwege leugens, schulden en appen met andere vrouwen van zijn kant). Dat heeft mij uiteindelijk doen besluiten een punt erachter te zetten, gevoel is weg van mijn kant door alles wat er is gebeurt.
Het is zijn huis, maar we zouden daar om en om zijn voor de kindjes tot ik een ander huis zou hebben.
Vanaf dag 1 dat de relatie over is is het al mis. Hele dagen dreig berichtjes, we kunnen niet samen onder 1 dak omdat ik hem snachts bovenop me vond. Hij heeft terwijl ik daar sliep ingebroken, de telefoons verstopt en de deuren op slot gedaan, me wakker geschreeuwd. Ik ben ontsnapt en naar de overburen gevlucht. Een paar dagen later heeft hij een hartaanval gefaked bij de kindjes en mij om medelijden op te wekken. Toen de ambulance weg was heeft ie me aangevallen omdat hij vond dat ik hem liet stikken (waren de kinderen ook bij). Hij heeft in zijn tijd in dat huis mn ondergoed en kleding kapot gesneden, en nog wel veel meer....
Ik hou mij nu al 6 weken lang rustig en probeer zoveel mogelijk bewijs te verzamelen.
Maar nu heeft hij me uit dat huis gezet waardoor ik dus op straat sta, en niet meer bij mijn kindjes kan.
Instanties zijn allemaal al betrokken. Ik word echt een beetje radeloos van de situatie en wil dus weten welke stappen ik kan ondernemen?
-urgentie word al geregeld
-advocaat word vandaag gezocht.
-meldingen van geweld is er
Wie nog meer tips heeft mag ze hier neerzetten. Ik zet de kids op de eerste plek en hou me zo rustig mogelijk in de situatie. Groetjes
Het is zijn huis, maar we zouden daar om en om zijn voor de kindjes tot ik een ander huis zou hebben.
Vanaf dag 1 dat de relatie over is is het al mis. Hele dagen dreig berichtjes, we kunnen niet samen onder 1 dak omdat ik hem snachts bovenop me vond. Hij heeft terwijl ik daar sliep ingebroken, de telefoons verstopt en de deuren op slot gedaan, me wakker geschreeuwd. Ik ben ontsnapt en naar de overburen gevlucht. Een paar dagen later heeft hij een hartaanval gefaked bij de kindjes en mij om medelijden op te wekken. Toen de ambulance weg was heeft ie me aangevallen omdat hij vond dat ik hem liet stikken (waren de kinderen ook bij). Hij heeft in zijn tijd in dat huis mn ondergoed en kleding kapot gesneden, en nog wel veel meer....
Ik hou mij nu al 6 weken lang rustig en probeer zoveel mogelijk bewijs te verzamelen.
Maar nu heeft hij me uit dat huis gezet waardoor ik dus op straat sta, en niet meer bij mijn kindjes kan.
Instanties zijn allemaal al betrokken. Ik word echt een beetje radeloos van de situatie en wil dus weten welke stappen ik kan ondernemen?
-urgentie word al geregeld
-advocaat word vandaag gezocht.
-meldingen van geweld is er
Wie nog meer tips heeft mag ze hier neerzetten. Ik zet de kids op de eerste plek en hou me zo rustig mogelijk in de situatie. Groetjes
maandag 3 september 2018 om 09:00
“Instanties zijn allemaal al betrokken. Ik word echt een beetje radeloos van de situatie en wil dus weten welke stappen ik kan ondernemen?”
De stappen die de instanties aanraden. Laat zien dat er met jou samen te werken valt en dat jij het belang van de kinderen voorop hebt staan, daar heb je op langere termijn meer aan.
De stappen die de instanties aanraden. Laat zien dat er met jou samen te werken valt en dat jij het belang van de kinderen voorop hebt staan, daar heb je op langere termijn meer aan.
maandag 3 september 2018 om 09:03
Erizon schreef: ↑03-09-2018 09:00“Instanties zijn allemaal al betrokken. Ik word echt een beetje radeloos van de situatie en wil dus weten welke stappen ik kan ondernemen?”
De stappen waren dus dat we om en om in dat huis zouden zijn voor de kinderen. Tot ik een ander huis heb mogen de kinderen daar niet weggehaald worden. Daar zijn ze duidelijk in geweest. Alleen sluit mijn ex me nu buiten dat huis waardoor ik niet meer bij mijn kindjes kan.
maandag 3 september 2018 om 09:04
Omdat ik elke keer de hoop had dat het beter zou gaan. Dat hij eroverheen zou komen en we de afspraken gewoon na konden komen voot de kindjes. Omdat ik misschien niet kan snappen dat iemand zn kinderen niet op 1 kan zetten.
maandag 3 september 2018 om 09:10
serieuslillsitsme schreef: ↑03-09-2018 09:04Omdat ik elke keer de hoop had dat het beter zou gaan. Dat hij eroverheen zou komen en we de afspraken gewoon na konden komen voot de kindjes. Omdat ik misschien niet kan snappen dat iemand zn kinderen niet op 1 kan zetten.
na telefoons zoeken
op je zitten (whatever) in de nacht
onderbroeken kapot maken etc
aanvallen waar kids bij zijn
in de afgelopen 6 weken
duidelijk signalen dat wachten tot hij er over heen komt en daar blijven NIET GEZOND WAS voor jou en je kinderen
de instanties waren niet voor niks al betrokken dat is ook niet sinds vorig week
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 3 september 2018 om 09:12
dus enigste optie is nu inderdaad via een advocaat en instanties zorgen dat je kinderen onder begeleiding te zien krijglillsitsme schreef: ↑03-09-2018 09:03De stappen waren dus dat we om en om in dat huis zouden zijn voor de kinderen. Tot ik een ander huis heb mogen de kinderen daar niet weggehaald worden. Daar zijn ze duidelijk in geweest. Alleen sluit mijn ex me nu buiten dat huis waardoor ik niet meer bij mijn kindjes kan.
het huis staat dus ook alleen op zijn naam ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 3 september 2018 om 09:22
En wat adviseert jeugdzorg jullie nu te doen? Wat is de bedoeling met de advocaat?lillsitsme schreef: ↑03-09-2018 09:03De stappen waren dus dat we om en om in dat huis zouden zijn voor de kinderen. Tot ik een ander huis heb mogen de kinderen daar niet weggehaald worden. Daar zijn ze duidelijk in geweest. Alleen sluit mijn ex me nu buiten dat huis waardoor ik niet meer bij mijn kindjes kan.
•
maandag 3 september 2018 om 09:36
Heel gauw naar die advocaat, en hem via een kortgeding uit huis laten zetten.
En waarom heb je de politie niet gebeld toen hij bezig was met boven op je liggen-inbreken-je ondergoed kapot snijden-bedreigen? Het is mogelijk om hem een tijdelijk straatverbod te bezorgen, maar dan moet je wel in actie komen.
En waarom heb je de politie niet gebeld toen hij bezig was met boven op je liggen-inbreken-je ondergoed kapot snijden-bedreigen? Het is mogelijk om hem een tijdelijk straatverbod te bezorgen, maar dan moet je wel in actie komen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
maandag 3 september 2018 om 09:38
Dat zou best eens kunnen, ware het niet dat TO zijn huis uitgezet is. TO moet nu hard aan de slag met eigen onderdak regelen zodat co-ouderschap goed geregeld kan worden.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑03-09-2018 09:36Heel gauw naar die advocaat, en hem via een kortgeding uit huis laten zetten.
maandag 3 september 2018 om 10:00
Dat kan dus niet. Vroeger toen mensen nog trouwden en een huis op beide namen hadden kon je naar de rechter om een voorlopige voorziening vragen zodat je als moeder met de kinderen in ieder geval voorlopig in een huis konden blijven.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑03-09-2018 09:36Heel gauw naar die advocaat, en hem via een kortgeding uit huis laten zetten.
Maar dat kan dus niet als hij de enige eigenaar is van het huis.
maandag 3 september 2018 om 10:04
Alsof je je kinderen zomaar mee kunt nemen. Ik heb dat geprobeerd, belde de politie om te komen helpen want hij liet me niet gaan. De politie kwam inderdaad en legde uit dat ik niet zomaar weg kon gaan met de kinderen. Dat kan alleen als er een directe bedreiging is. Die was er ook, en bij TO ook, maar als de politie er was, dan was hij natuurlijk poeslief en vertelde hen dat ik knettergek was en alles verzon.TanteBedelia schreef: ↑03-09-2018 09:41Waarom blijf jij daar nog met je kinderen? Vlucht naar een veilig onderkomen, iets van Leger des Heils die kunnen je ook goed verder helpen.
TO, dit is een zaak van de lange adem. Blijf bewijzen verzamelen. Bewaar alle appjes, SMS-jes, telefoontjes, mailtjes waarin hij je bedreigt of rare dingen zegt. En regel vandaag nog een advocaat. Hij mag je namelijk niet uit je eigen huis zetten. Daar kun je trouwens ook de politie voor bellen. Heb je dat al geprobeerd?
maandag 3 september 2018 om 10:05
maandag 3 september 2018 om 10:11
misschien ouderwets hoor, maar een man die zijn ex bedreigt, aanvalt, hartaanvallen faket etc waardoor er een totaal onveilige situatie voor de kinderen ontstaat vind ik niet de meest geschikte persoon vd 2 om bij de kinderen te blijven en in het huissugarmiss schreef: ↑03-09-2018 10:05Vroeger kregen de vrouwen dan ook vaak het huis toegewezen omdat er een ouderwetse omgangsregeling was waarbij de kinderen hoofdzakelijk bij de moeder verbleven. Maar als er sprake is van co-ouderschap heeft vader net zo goed een huis nodig waar de kinderen kunnen zijn.
ik zag het graag zo dat beiden evenveel rechten hebben mits beiden zich ook in het belang van de kinderen kunnen denken
maandag 3 september 2018 om 10:16
Wat een ontzettend domme uitspraak. Het kan maanden duren voordat to een eigen huis heeftPotjePindakaas schreef: ↑03-09-2018 09:20Zo snel mogelijk op zoek naar een eigen huis. Tot die tijd kunnen de kinderen volledig bij hun vader wonen.
Het lijkt mij ontzettend traumatisch voor een kind als je moeder van de ene op de andere dag zo maar maanden lang uit je leven verdwijnt. Vader gaat vast niet vertellen dat dit onvrijwillig is.
Als je dat een goed idee vindt denk je echt niet in het bang van de kinderen. Maar alleen in het belang van de vader.
maandag 3 september 2018 om 10:16
En terecht.sugarmiss schreef: ↑03-09-2018 10:05Vroeger kregen de vrouwen dan ook vaak het huis toegewezen omdat er een ouderwetse omgangsregeling was waarbij de kinderen hoofdzakelijk bij de moeder verbleven. Maar als er sprake is van co-ouderschap heeft vader net zo goed een huis nodig waar de kinderen kunnen zijn.
maandag 3 september 2018 om 10:27
.sugarmiss schreef: ↑03-09-2018 10:16Wat een ontzettend domme uitspraak. Het kan maanden duren voordat to een eigen huis heeft
Het lijkt mij ontzettend traumatisch voor een kind als je moeder van de ene op de andere dag zo maar maanden lang uit je leven verdwijnt. Vader gaat vast niet vertellen dat dit onvrijwillig is.
Ik vind het eigenlijk een goede suggestie. Stop de strijd met vader om de woning en zoek elders een onderkomen. Het zien van de kinderen staat daar los van, daar hoeft ze niet in toe te geven en kan ze afdwingen via de advocaat. Op termijn kan ze de zorg voor de kinderen weer meer op zich nemen, maar nu moet ze in het belang van de kinderen handelen. Ook als dat tegen haar eigen gevoel van willen zorgen ingaat.