financien
zaterdag 18 februari 2012 om 11:12
Even voor de duidelijkheid: wat wij samen kopen (50-50 dus) betreft echt alleen het avondeten. Limonade, toiletpapier, mayonaise etc. koop ik altijd helemaal zelf. Die kosten delen we sowieso dus nooit, dat is ook mijn punt. Hij komt ook nooit op het idee om bijvoorbeeld eens een keer een pak drinken mee te nemen of iets (terwijl hij 3x zoveel drinkt als ik...)
zaterdag 18 februari 2012 om 11:14
zaterdag 18 februari 2012 om 11:14
Als ik het goed begrijp gaat het qua eten vooral om de spullen die je al in huis had?
Een fles mayonaise gaat hier met vier man (studentenhuis) een halfjaar mee.. Net als potjes kruiden. De dingen die je opnoemt kosten echt geen drol! Ik vind eigenlijk dat je een beetje zeurt, aangezien jullie ook al 50/50 van de boodschappen betalen en het echt alleen gaat om dingen die je ofwel samen op kunt eten of weg moet gooien (groenten) en omdat je in je eentje echt wel goedkoper uit bent qua eten dan in je eentje.
Een fles mayonaise gaat hier met vier man (studentenhuis) een halfjaar mee.. Net als potjes kruiden. De dingen die je opnoemt kosten echt geen drol! Ik vind eigenlijk dat je een beetje zeurt, aangezien jullie ook al 50/50 van de boodschappen betalen en het echt alleen gaat om dingen die je ofwel samen op kunt eten of weg moet gooien (groenten) en omdat je in je eentje echt wel goedkoper uit bent qua eten dan in je eentje.
zaterdag 18 februari 2012 om 11:15
Sorry maar ik vind dat je een beetje zeurt. Vraag je je visite die langs komt ook om een vergoeding voor drinken, wc papier etc etc???
Misschien moet je vaker bij hem langs gaan, dat trekt het weer in verhouding. En als je vindt dat hij te veel drinkt op jouw kosten dan moet je dat drinken ook bij de avondboodschappen doen. Maar wc papier vind ik echt bizar!
Misschien moet je vaker bij hem langs gaan, dat trekt het weer in verhouding. En als je vindt dat hij te veel drinkt op jouw kosten dan moet je dat drinken ook bij de avondboodschappen doen. Maar wc papier vind ik echt bizar!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 18 februari 2012 om 11:20
quote:loulouise schreef op 18 februari 2012 @ 11:19:
Panadol over welke hoge kosten heb je het in vredesnaam?? Denk je dat die vriend zich elke dag helemaal in wc-papier wikkelt, zich daarna overgiet met 4 liter douchegel en 3 tubes tandpasta om daarna een uur te gaan douchen?Kijk dat zou ik nou een geniale actie vinden. Waarom doen mensen dat soort dingen nou nooit .
Panadol over welke hoge kosten heb je het in vredesnaam?? Denk je dat die vriend zich elke dag helemaal in wc-papier wikkelt, zich daarna overgiet met 4 liter douchegel en 3 tubes tandpasta om daarna een uur te gaan douchen?Kijk dat zou ik nou een geniale actie vinden. Waarom doen mensen dat soort dingen nou nooit .
zaterdag 18 februari 2012 om 11:21
zaterdag 18 februari 2012 om 11:22
Ik snap jullie reacties wel (krenterig) aan de ene kant, maar ik denk wel dat zo (op afstand) makkelijk wordt afgedaan als zuinigheid, maar dat dat niet zo is als je zelf in deze situatie zit. Ik moet rondkomen van erg weinig geld per maand en hij heeft ongeveer 3x zoveel te besteden (en doet dat ook). Verder is hij toch wel 7 dagen per week bij mij en wonen we dus niet officieel samen, maar praktisch wel...
zaterdag 18 februari 2012 om 11:23
zaterdag 18 februari 2012 om 11:25
Dat hij zelf een setje van zijn eigen verzorgings spullen bij jouw legt vind ik een goed idee. Eigenlijk niet meer dan normaal. Voor de rest denk ik dat het best al aardig gaat. De helft van de boodschappen betaalt hij al. Dan zou ik bij die boodschappen soms ook nog iets meepakken voor de voorraad. Zoals inderdaad frisdrank of een pot mayonaise en dan denk ik dat er weinig te zeuren overblijft.