financien

18-02-2012 11:09 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...)
Even voor de duidelijkheid: wat wij samen kopen (50-50 dus) betreft echt alleen het avondeten. Limonade, toiletpapier, mayonaise etc. koop ik altijd helemaal zelf. Die kosten delen we sowieso dus nooit, dat is ook mijn punt. Hij komt ook nooit op het idee om bijvoorbeeld eens een keer een pak drinken mee te nemen of iets (terwijl hij 3x zoveel drinkt als ik...)
Persoonlijk zou ik je inderdaad een enorme zeikerd vinden. Zeker gezien je al aangeeft de boodschappen 50/50 te betalen.

Hoe doen jullie het met betalen buiten de deur?
Pfff wat een gezeur zeg..

Ik zou hem vragen of hij de volgende keer zijn eigen pasta etc. mee wil nemen.

Ik zou hem ook voor water gas licht etc wat hij gebruikt laten betalen en een deel van de huur want hij is tenslotte vaker bij jou dan in zijn eigen kamer..
Als ik het goed begrijp gaat het qua eten vooral om de spullen die je al in huis had?

Een fles mayonaise gaat hier met vier man (studentenhuis) een halfjaar mee.. Net als potjes kruiden. De dingen die je opnoemt kosten echt geen drol! Ik vind eigenlijk dat je een beetje zeurt, aangezien jullie ook al 50/50 van de boodschappen betalen en het echt alleen gaat om dingen die je ofwel samen op kunt eten of weg moet gooien (groenten) en omdat je in je eentje echt wel goedkoper uit bent qua eten dan in je eentje.
ik vind dit wel een beetje krenterig onderwerp, heb je geld tekort? dan zou ik gewoon zeggen... luister, je kunt wel es wat meer bijdragen, ik heb geen geld.
Sorry maar ik vind dat je een beetje zeurt. Vraag je je visite die langs komt ook om een vergoeding voor drinken, wc papier etc etc???

Misschien moet je vaker bij hem langs gaan, dat trekt het weer in verhouding. En als je vindt dat hij te veel drinkt op jouw kosten dan moet je dat drinken ook bij de avondboodschappen doen. Maar wc papier vind ik echt bizar!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Leg hem gewoon uit dat hij nu maar een deel van de boodschappen betaalt en gebruik maakt van jouw voorraad. Vraag hem wat extra geld in te leggen waarvan jij de voorraad aanvult.
Hier dezelfde situatie overigens als bij jou.. En als ik geen zin heb om drie flessen cola te kopen (wat ik zelf niet drink) heb ik één fles aanmaaklimonade in huis. Dan kan hij dat krijgen, of koffie, thee of water.
Gewoon met je vriend er over praten dat je het financieel niet goed hebt.Hoge kosten weinig inkomen en vraag of hij je kan bijstaan in de kosten die hij extra maakt op momenten dat hij bij jou is.
Het is je vriend!

Jemig, wat een kneiterigheid.

Je gaat dit bespreken met je vriend? Wat een afknapper zal het voor hem zijn.
Panadol over welke hoge kosten heb je het in vredesnaam?? Denk je dat die vriend zich elke dag helemaal in wc-papier wikkelt, zich daarna overgiet met 4 liter douchegel en 3 tubes tandpasta om daarna een uur te gaan douchen?
Ik weet niet hoe hij verder is. Maar als jullie stappen, is hij dan diegene die meer bijdraagt. Dus af en toe drankjes voor jou of een etentje? Of een kaartje voor de bios...
quote:loulouise schreef op 18 februari 2012 @ 11:19:

Panadol over welke hoge kosten heb je het in vredesnaam?? Denk je dat die vriend zich elke dag helemaal in wc-papier wikkelt, zich daarna overgiet met 4 liter douchegel en 3 tubes tandpasta om daarna een uur te gaan douchen?Kijk dat zou ik nou een geniale actie vinden. Waarom doen mensen dat soort dingen nou nooit .
Dit ga je niet menen! Hoeveel zal je dat vriendje dan op jaarbasis extra kosten? Reken ons dat maar eens voor dan, en dan praten we verder!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Yep, zeikerd en vind je niet vindingrijk. Boodschappen 50/50, dan koop je toch gelijk ook wc papier, keukenrol, sap, cola e.d.

Vanavond vraag je m dan om in t vervolg n toilettas met tandpasta, shampoo, deo bij je te laten.

Waarom ga je niet vaker naar hem?
Ik snap jullie reacties wel (krenterig) aan de ene kant, maar ik denk wel dat zo (op afstand) makkelijk wordt afgedaan als zuinigheid, maar dat dat niet zo is als je zelf in deze situatie zit. Ik moet rondkomen van erg weinig geld per maand en hij heeft ongeveer 3x zoveel te besteden (en doet dat ook). Verder is hij toch wel 7 dagen per week bij mij en wonen we dus niet officieel samen, maar praktisch wel...
quote:h_l_g schreef op 18 februari 2012 @ 11:19:

Ik weet niet hoe hij verder is. Maar als jullie stappen, is hij dan diegene die meer bijdraagt. Dus af en toe drankjes voor jou of een etentje? Of een kaartje voor de bios...Nee ook 50-50...
Kom op met je kosten dan? Die ga je vanavond toch ook aan je vriend voorleggen? Ik bedoel, je moet het wel onderbouwen he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind dat je vreselijk zeurt. Zou voor mij een enorme afknapper zijn. Relax! Die paar euro. Dan koop je maar een bloesje minder per jaar.
Nou dan neem je toch mayo,shampoo etc mee bij de gezamenlijke boodschappen?
Tsjonge. Dan wil ik niet de rekening krijgen van mijn vriend als ik weer vast werk heb. hij is nu iig :P zo lief veel voor me te betalen ook al wil ik ook weleens betalen.....
Dan vind ik je nog een zeikerd Aurelie. Bovendien is het heel makkelijk op te lossen, zonder gesprek. Waarom doe je niet tijdens de boodschappen voor het avondeten ook de rest van de boodschappen?
Dat hij zelf een setje van zijn eigen verzorgings spullen bij jouw legt vind ik een goed idee. Eigenlijk niet meer dan normaal. Voor de rest denk ik dat het best al aardig gaat. De helft van de boodschappen betaalt hij al. Dan zou ik bij die boodschappen soms ook nog iets meepakken voor de voorraad. Zoals inderdaad frisdrank of een pot mayonaise en dan denk ik dat er weinig te zeuren overblijft.
Heb je eigenlijk helder om hoeveel concrete harde euro's het gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven