financien

18-02-2012 11:09 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...)
Ik vind niet dat je zeurt. Als hij 7 dagen in de week bij jou is, dan vind ik ook dat hij de helft van alle boodschappen mag betalen. Dus ook voor de voorraad. Ik zou t gewoon bespreken, hoor. Doen!!
Ik weet precies wat het is om in jouw situatie te zitten. Zou er toch niet over denken om alles zo precies door te rekenen. Er is niets zo onaantrekkelijk als een vrouw die zeurt over geld.
Je woont praktisch samen want hij is er 7 dagen. Boodschappen doen jullie 50/50.

Hoe kan het dan in hemelsnaam dat hij dingen gebruikt die jij zelf koopt? Als jullie alle boodschappen delen, zitten daar toch ook die restjes pasta/groente/watdanook bij? Want die hebben jullie tenslotte 50/50 gekocht.
quote:loulouise schreef op 18 februari 2012 @ 11:19:

Panadol over welke hoge kosten heb je het in vredesnaam?? Denk je dat die vriend zich elke dag helemaal in wc-papier wikkelt, zich daarna overgiet met 4 liter douchegel en 3 tubes tandpasta om daarna een uur te gaan douchen?
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:23:

[...]

Nee ook 50-50...

Nou als alles 50-50 is. En je het ECHT een krap budget hebt (dus je leurt niet met een iphone/mac air/uggs/nieuwe kleding/etc... dus je hebt het ECHT krap) dan moet je het gewoon aankaarten en zeggen dat je niet rond kan komen. Dat hij ofwel meer moet bijdragen, of dat jullie minder samen stappen zodat er voor jou meer geld over is voor de avondjes thuis...

Maar dan wel echt krap hebben he. En niet bij de CC een frapucciono van 4 euri wegklokken.
Ik denk dat hij per dag nog niet eens 2 euro kwijt is aan ontbijt, lunch, avondeten en drankjes. Dit omdat hij dus eigenlijk alles bij mij nuttigt. Dat betekent dus 56 euro per maand. Heb je ooit iemand gekend die rondkomt van 56 euro per maand en 'gewoon' volwaardige maaltijden eet? De rest van zijn geld geeft hij uit aan drank, uitgaan, kleding, telefoon etc.

Misschien nu iets duidelijker?
Wat kan jij zeuren zeg
Nee, het is niet duidelijker Aurelie. Het gaat namelijk om de kosten die jij extra maakt voor hem. Niet wat hij in een maand uitgeeft.
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:29:

Ik denk dat hij per dag nog niet eens 2 euro kwijt is aan ontbijt, lunch, avondeten en drankjes. Dit omdat hij dus eigenlijk alles bij mij nuttigt. Dat betekent dus 56 euro per maand. Heb je ooit iemand gekend die rondkomt van 56 euro per maand en 'gewoon' volwaardige maaltijden eet? De rest van zijn geld geeft hij uit aan drank, uitgaan, kleding, telefoon etc.

Misschien nu iets duidelijker?

Verzorgen jullie dit samen? Qua kosten ed. Of eet hij dan uit jouw 'pot'?

Ik kan mij overigens best voorstellen dat als jij krap leeft en bewust shopt en hij aan de andere kant zn geld over de balk smijt dat dat wringt...

Maar dit kan ook een levenshouding zijn. Sommige mensen staan daar gewoon anders in. Misschien wel iets om goed over na te denken want als een relatie serieuzer is, dan zijn het juist deze dingen die enorm veel conflict op kunnen leveren...
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:29:

Misschien nu iets duidelijker?Wat zijn dan in godsnaam jullie gezamenlijke boodschappen waar hij de helft van betaald als daar geen brood etc bij zit?
Gaat het je nu om het eten of dat hij zijn overige geld overal aan uitgeeft?
Echt waar? miep je om maar 65 euro?
Oriane, das nog niet duidelijk
quote:h_l_g schreef op 18 februari 2012 @ 11:31:

[...]

Verzorgen jullie dit samen? Qua kosten ed. Of eet hij dan uit jouw 'pot'?Van mij. Hij eet mijn brood, mijn pindakaas, mijn kaas, drinkt mijn melk, mijn sinaasappelsap etc.
quote:Oriane schreef op 18 februari 2012 @ 11:32:

Echt waar? miep je om maar 65 euro?Dat is voor sommige mensen veel geld.
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Van mij. Hij eet mijn brood, mijn pindakaas, mijn kaas, drinkt mijn melk, mijn sinaasappelsap etc.

Ik had er nog wat bijgezet. Sorry dat het dan mss onduidelijk is geworden.

Maar dan begrijp ik je wel. Jij leeft bewuster/zuiniger/etc. En misschien stoort het je dat jij al die moeite doet en hij lekker voor 2 euri zit te ontbijten elke dag. Zo van ja lekker makkelijk is dat. Dit is denk ik een levenshoudingsding. Dit zal ook niet snel veranderen.
quote:superstar_2 schreef op 18 februari 2012 @ 11:31:

[...]

Wat zijn dan in godsnaam jullie gezamenlijke boodschappen waar hij de helft van betaald als daar geen brood etc bij zit?Ja, dus bijna niets. Dat is het punt. Echt puur en alleen bijv. groente en een stukje vlees. De rest heb ik allemaal in huis (van mijn eigen geld dus).
En je hebt niet eerder gedacht: goh dit bespreek ik even luchtig met mijn vriend voordat de frustraties zo erg oplopen dat je wellicht van een mug een olifant maakt? Je neemt het hem - zoals ik het nu lees - vooral erg kwalijk terwijl je vriend zich misschien niet eens bewust is hiervan.
Aurelie, druk het nou eens in euro's uit! Dat maakt de discussie een stuk makkelijker.

Bovendien, waarom doe je tijdens het boodschappen doen met hem niet gewoon alle boodschappen? Volgens mij doe je nu namelijk overdreven en onnodig moeilijk.
Ik weet niet hoor, maar als vriendlief en ik boodschappen doen halen we ook ontbijt voor de volgende dag, lekkers dat ik ook weleens alleen op(vr)eet en vriend gaat gedurende de dag gewoon naar de wc op werk/uni (en neemt dan geen rol mee van mij thuis daarvoor). Vriend betaalt ook weleens de bios, afhaalmaaltijden o.i.d. voor mij.

Ik weet wel dat ik in mijn eentje veel meer geld kwijt ben aan boodschappen dan dat ik ben als ik samen met vriend of huisgenoten eet. Omdat je dan kosten deelt én bijkomstig voordeel: je kunt veel versere producten eten!
quote:h_l_g schreef op 18 februari 2012 @ 11:36:

[...]

Ik had er nog wat bijgezet. Sorry dat het dan mss onduidelijk is geworden.

Maar dan begrijp ik je wel. Jij leeft bewuster/zuiniger/etc. En misschien stoort het je dat jij al die moeite doet en hij lekker voor 2 euri zit te ontbijten elke dag. Zo van ja lekker makkelijk is dat. Dit is denk ik een levenshoudingsding. Dit zal ook niet snel veranderen.Dat weet je toch helemaal niet? (Dat laatste)
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:36:

[...]

Ja, dus bijna niets. Dat is het punt. Echt puur en alleen bijv. groente en een stukje vlees. De rest heb ik allemaal in huis (van mijn eigen geld dus).Dan gooi je toch bij die avondboodschappen een pak melk, sinaasappelsap en een blok kaas erbij en zeg je 'dat was op'. Klaar is kees. Geen gesprek voor nodig in mijn ogen..
quote:elastiekje schreef op 18 februari 2012 @ 11:36:

En je hebt niet eerder gedacht: goh dit bespreek ik even luchtig met mijn vriend voordat de frustraties zo erg oplopen dat je wellicht van een mug een olifant maakt? Je neemt het hem - zoals ik het nu lees - vooral erg kwalijk terwijl je vriend zich misschien niet eens bewust is hiervan.Dat denk ik ook.
Ik snap niet dat je je zo druk maakt. Tijdens het boodschappen doen meteen brood, kaas, melk enz meenemen, dan is het toch opgelost?
Helemaal met je eens Ster. Was hier, toen er nog een vriend was, ook altijd het geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven