financien

18-02-2012 11:09 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...)
quote:thee schreef op 19 februari 2012 @ 17:42:

Gezien het verloop van het gesprek heb ik er weinig vertrouwen in. Ik zie 'm geen enkele 'toezegging/belofte' nakomen met telkens een ander k*tsmoesje (ik heb toch van de week 2 ijsjes, patat whatever betaald).

Hoe leuk jullie relatie ook is, zijn lapzwansreactie op jouw poging tot gesprek lijkt me dat je zo zo'n klaploper beter kwijt dan rijk kunt zijn, al is het om te beginnen maar een time out voor een maand of 2. Misschien dat dat het financiele kwartje een keer bij hem valt.
quote:Francelle schreef op 19 februari 2012 @ 17:31:

Ik denk dat als deze jongen precies de helft van 300 gram brocolli wil betalen je er niet bent met 1 keer in de maand op zijn kosten boodschappen doen, dat wordt waarschijnlijk iedere keer een hele discussieDat vermoed ik ook.
Dubbel

Eens met Branwen, zijn houding is naar, en zeker niet liefdevol... zoals je van een partner zou (moeten) verwachten.
quote:Siss schreef op 19 februari 2012 @ 17:43:

Natuurlijk, het is jouw topic meid dus alles mag dan. Hoop voor jou dat jullie hieruit komen. Ik vind niet dat je niets met tips doet. Heb ik ook nergens gezegd. Vind het alleen een heel groot verhaal worden, iets wat eigenlijk in mijn ogen een futiliteit is. Zou ook niets kunnen met de ogenschijnlijk ongeinteresseerde reactie van je vriend, maar kan me ook niets voorstellen bij een gesprek van dit kaliber over iets simpels als boodschappen delen.[...]En dat was inderdaad ook mijn punt. Misschien niet zo helder gebracht . Verder is jullie relatie goed zeg je, TO, maar als je helder kijkt is dat dan ook echt zo? Of zijn er meer dingen waar jullie niet tevreden over zijn, zoals huishouden o.i.d.?
Ik dacht aan het begin ook wat een gemier en getut maar in de loop van het topic lijkt het dat je vriend gewoon een heel berekenende vrek is die zelf heel goed in de gaten houdt en heeft hoe hij een zo'n makkelijk mogelijk leven (=goedkoop) leidt. Als hij zich echt van geen kwaad bewust zou zijn, zou hij heel anders gereageerd hebben lijkt mij.

Als iemand met mij zo'n gesprek zou beginnen, zou ik schrikken. Schrikken omdat ik het vervelend zou vinden dat mijn partner het zo voelt en dat natuurlijk niet mijn bedoeling is. Pas later zou ik eventueel verbaasd zijn mocht het inderdaad toch vooral gemier zijn.
Daarbij vind ik het gedrag van bonnetjes delen en zo op de centen letten heel ongezellig gedrag. Ik kan me niet voorstellen dat daar een genereus gezellig Bourgondisch mens bij past. En gezelligheid vind ik essentieel binnen een relatie. In jullie geval heb jij het niet zo ruim maar hij heeft wel meer te besteden en zou hij wel eens gewoon gezellig kunnen tracteren bijvoorbeeld.
quote:tiepmiepie schreef op 19 februari 2012 @ 15:55:

Jouw vriend heeft het goed geregeld voor zichzelf, Aurelie! Jij ruimt voor hem op, jij kookt voor hem en als klap op de vuurpijl betaal je ook nog eens praktisch alles voor hem. En dat terwijl híj meer te besteden heeft.

Tijd voor een gesprek ja. Een exit-gesprek zou ik ervan maken. Zo'n egoïstische lul zou ik niet als vriend hoeven. Als hij je terug wil, laat hem dan eerst maar zijn eigen zaakjes voor elkaar krijgen (huis opruimen, zelf tot een eerlijke verdeling van de kosten komen: naar rato dus en voor álles wat hij gebruikt).

Als jij de rest van je leven met een egoïstische vriend opgescheept wil zitten die geen oog heeft voor jouw behoeftes en jouw noden, dan moet je vooral proberen het op te lappen. Maar onthoud: zijn gedrag kan hij misschien nog wel een beetje aanpassen, maar die egoïstische houding is karakter. Dat verandert niet, hoeveel ruzie je er ook over gaat maken. Je bent nog jong, je kunt ook gewoon op zoek naar iemand die wel oog heeft voor jouw noden en behoeftes en die jou het gunt om niet slechter te worden van jullie relatie.

Ik quote mezelf maar even...

En die reactie van je vriend? Die voelt zich gewoon betrapt in zijn egoïstische gedrag, nogal wiedes dat hij het daar niet over wil hebben. En ook al niet verbazingwekkend dat de sfeer tussen jullie sinds dit gesprek anders is. Is ook wel heel zielig voor hem hè, dat jij nu weet wat voor egoïstische vrek het is.

Als je hier bij blijft dan weet je zeker dat je in de toekomst om elke stuiver strijd moet gaan voeren. Ik zou liever verkering hebben met een leuke man.
Ik vroeg me af hoe het met je is? Verbetering merkbaar?
Wow, wat een apart topic, hoe dit loopt. Heb het net helemaal gelezen (had een beetje laat door dat het al van een paar dagen geleden is) en ben nu eigenlijk wel heel benieuwd of er al wat veranderd is tussen TO en vriend.

Ik heb niet zo veel toe te voegen aan alles wat steeds al gezegd is, maar er is één ding nog helemaal niet gezegd volgens mij. Aurélie, je hebt het steeds over dat je het 'niet eerlijk' vindt, hoe hij nu bijdraagt (niet dus). Ik denk dat het niet gaat om 'eerlijk', maar om wat jij je kunt veroorloven en waar jij je prettig bij voelt. In mijn ogen maakt dat wel uit, want 'eerlijk' is nogal een subjectief begrip dat voor iedereen iets anders kan betekenen.

Wat vreselijk jammer dat je niet aan je vriend duidelijk hebt kunnen maken dat dit belangrijk voor je is, ik hoop dat er een goed vervolg op is gekomen!
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:09:

We doen de boodschappen meestal 50-50, maar gebruiken wel dingen die ik al had (bijv. pasta of groente die ik nog heb liggen, maar ook mayonaise en limonade bijvoorbeeld). Verder gebruikt hij ook wel eens mijn tandpasta, shampoo of deodorant als hij die van hem is vergeten (en met 'wel eens' bedoel ik 1 tot 2x per week ofzo).

Aan de ene kant is het een beetje zeurdering, maar aan de andere kant vind ik het toch niet helemaal fair. Alle kleine dingetjes (eten, toiletpapier, afwasmiddel, kruiden, drinken, koekjes etc.) bij elkaar worden toch 1 heel groot ding denk ik zo… Toch?

Serieus? Ik kom een beetje laat binnenvallen, maar jezus, wat ben jij een knieperd! Ik hoop dat er meer achter zit dan alleen dit want anders is het wel heel sneu.

Ah, ik zie dat er meer achter zit. Nou, als je je over dit soort dingen zorgen moet maken zou ik zeggen:
Ik volgde het topic van het begin, heb dus alle berichtjes gelezen.

En ik vind niet dat TO zich aanstelt, ook al had ze het wel wat breder, ALSNOG wat een afknapper dat haar vriend begint over die 5 euro vd vorige keer.

Er kan over TO gezegd worden dat ze een knieperd is, maar dat is eerder haar vriend, aangezien zij meer betaald.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, hoop nog van je te horen TO.
Love my life!
Hee wat lief dat ernaar wordt gevraagd! :-)

Eerlijk gezegd is er niet veel nieuws, behalve dat ik hem even wat minder wil zien. Had er even niet zoveel zin meer in, na dat gesprek. Ben een beetje afgeknapt door hoe dat ging (niet eens echt wat betreft dat geld hoor, meer dat hij zo vreemd/vaag/kortaf reageerde). Ik zei al in een van mijn eerdere posts dat er sindsdien een beetje een rare sfeer hangt omdat hij heel afstandelijk begon te doen, dus ik heb nog een keer geprobeerd om erover te praten maar weer geen reactie. Toen heb ik dus tegen hem gezegd dat als hij zo wilde blijven doen: prima, maar niet hier bij mij. We hebben geen ruzie ofzo, maar ik heb geen zin om tegen een chagrijnig en afstandelijk persoon aan te gaan zitten kijken die het niet samen met mij wil bespreken/oplossen. Heb het druk met mijn studie, dus daar richt ik me nu even op. En als ie wel wil praten/weer normaal wil doen, dan hoor ik het wel.

Oh trouwens: er stond gisteren wel ineens een pak drinken in mijn koelkast!! :-)
Hey Aurélie, jammer zeg, dat het nou zo loopt. Wel goed van je dat je nu je poot stijf houdt en duidelijk maakt dat je er zo niet zo veel zin in hebt. Hopelijk binnenkort een positiever bericht!
Hey Aurelie,

wat rot dat hij hier niet gewoon over met je wil praten, dat maakt het voor jou ook niet makkelijk om het aan te snijden. Wel goed dat je hebt gezegd dat hij maar thuis gaat zitten chagarijnen.

Heb je wel benoemd dat je blij was dat hij een pak fris voor je had meegenomen? ik denk dat het belangrijk is dat je positief gedrag gaat belonen, is vast beter voor de sfeer;)
Wat vervelend dat hij zo reageert. Wel goed dat jij

jij hebt aangegeven hem liever niet te zien als hij zo doet, kan ie even nadenken over zijn rol.
pff, gezeur, als je denkt dat ie mee moet betalen aan de schampoo, toiletpapier em tandpasta, dan moet je dat gewoon bij de gezamelijke boodschappen meenemen. als je m'n vriendin zou zijn, en dit zou voorleggen, dan was ik direct daarna weg om mezelf te bedrinken in de plaatselijke kroeg, voor een uur of twee

(echte afknapper dus
Hé Groenoog, wel alles lezen. To en vriend staan nml. niet samen in de supermarkt...
quote:aurelie26 schreef op 19 februari 2012 @ 16:36:

Het zit me overigens niet helemaal lekker omdat we normaal over ALLES kunnen praten en we elkaar altijd serieus nemen. Dat is ook iets wat ik heel erg fijn vind aan onze relatie. Dat is, wat dit onderwerp betreft, nu dus eventjes weg/minder en dat vind ik jammer.

Laat me raden; dit is de eerste keer dat je een echt gesprek hebt gehad over iets waar hij persoonlijk bij betrokken is? Je hebt zelfs kritiek geleverd..

Dat je over koetjes en kalfjes goed kan praten is geen kunst hoor. Comminiceren en elkaar kunnen aanspreken op gedrag; dat is meer een lakmoesproef.. Waar je vriend keihard door het ijs gaat.

Ach ja, langzaamaan flikker je wel van die roze wolk af en blijkt je vriend gewoon een verwende egocentrische luie flikker te zijn. Doe je niks aan.
Aurelius hoe is het?
quote:lovedestiny schreef op 21 februari 2012 @ 21:57:

Ik volgde het topic van het begin, heb dus alle berichtjes gelezen.

En ik vind niet dat TO zich aanstelt, ook al had ze het wel wat breder,

ALSNOG wat een afknapper dat haar vriend begint over die 5 euro vd vorige keer.

Er kan over TO gezegd worden dat ze een knieperd is, maar dat is eerder haar vriend, aangezien zij meer betaald.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, hoop nog van je te horen TO.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:julius schreef op 22 februari 2012 @ 13:03:

[...]

Laat me raden; dit is de eerste keer dat je een echt gesprek hebt gehad over iets waar hij persoonlijk bij betrokken is? Je hebt zelfs kritiek geleverd..

Dat je over koetjes en kalfjes goed kan praten is geen kunst hoor. Communiceren en elkaar kunnen aanspreken op gedrag; dat is meer een lakmoesproef... Waar je vriend keihard door het ijs gaat.

Ach ja, langzaamaan flikker je wel van die roze wolk af en blijkt je vriend gewoon een verwende egocentrische luie flikker te zijn. Doe je niks aan.

TO heeft haar vriend een spiegel voorgehouden.

Haar vriend is idd keihard door de mand gevallen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven