financien

18-02-2012 11:09 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...)
Ik snap je heel goed, zeker als je weinig te besteden hebt en hij veel meer is het oneerlijk dat jij voor alle kosten op draait. En dat hij dan een keer een stukje vlees en een pot groente haalt, dat weegt daar absoluut niet tegen op.

Zeg tegen hem dat jij het fiancieel niet meer red. Dat jij op deze manier veel minder financiele vrijheid hebt. Stel voor dat hij 2x per maand grote boodschappen doet en jij 2x. Als hij dat niet van plan is, dan laat je 'm lekker elke dag z'n eigen prakkie halen, van z'n eigen geld. Z'n eigen pak drinken, klaar! Dit hoef je echt niet te pikken hoor!
Waarschijnlijk was hij gewoon erg verbaasd over zoveel mutserigheid. Kom op zeg, waar denk je over na? Typisch vrouwengeneuzel dit om alles op de weegschaal te leggen. Ga leven, ipv je druk te maken over dit soort futiliteiten.
quote:Blackdress schreef op 19 februari 2012 @ 16:47:

Waarschijnlijk was hij gewoon erg verbaasd over zoveel mutserigheid. Kom op zeg, waar denk je over na? Typisch vrouwengeneuzel dit om alles op de weegschaal te leggen. Ga leven, ipv je druk te maken over dit soort futiliteiten.Fijn dat je, voor je de moeite neemt om te reageren, je ook de moeite neemt om even verder dan de OP te lezen.
quote:vivaster schreef op 19 februari 2012 @ 16:45:

Ik snap je heel goed, zeker als je weinig te besteden hebt en hij veel meer is het oneerlijk dat jij voor alle kosten op draait. En dat hij dan een keer een stukje vlees en een pot groente haalt, dat weegt daar absoluut niet tegen op.

Zeg tegen hem dat jij het fiancieel niet meer red. Dat jij op deze manier veel minder financiele vrijheid hebt. Stel voor dat hij 2x per maand grote boodschappen doet en jij 2x. Als hij dat niet van plan is, dan laat je 'm lekker elke dag z'n eigen prakkie halen, van z'n eigen geld. Z'n eigen pak drinken, klaar! Dit hoef je echt niet te pikken hoor!Ik had het liefst ook zulke concrete afspraken met hem gemaakt, want zo'n oplossing zou inderdaad heel fijn zijn! Maar het was dus echt niet bespreekbaar (het meer betalen wel, maar de praktische invulling daarvan niet).
quote:aurelie26 schreef op 19 februari 2012 @ 16:49:

[...]

Fijn dat je, voor je de moeite neemt om te reageren, je ook de moeite neemt om even verder dan de OP te lezen.Nee hoor, ik heb meer gelezen dan alleen de OP. En ik vind het echt vrouwengezeik, sorry. Ik zou het echt een enorme afknapper vinden zoveel mutserigheid. Alleen je gesprek al van gisteren, sorry, ik zou denk ik eerst heel verbaasd kijken of je het serieus zou menen en dan keihard gaan lachen.
quote:Blackdress schreef op 19 februari 2012 @ 16:52:

[...]

Nee hoor, ik heb meer gelezen dan alleen de OP. En ik vind het echt vrouwengezeik, sorry. Ik zou het echt een enorme afknapper vinden zoveel mutserigheid. Alleen je gesprek al van gisteren, sorry, ik zou denk ik eerst heel verbaasd kijken of je het serieus zou menen en dan keihard gaan lachen.Dan heb jij misschien wat meer te besteden dan ik. Dat is fijn voor jou, maar wat voor jou een futiliteit is, maakt voor mij juist heel veel verschil. Ik zou ook wel iemand willen die hartstikke veel voor mij betaalt en waar ik praktisch gratis kan eten en drinken. Doe mij ook zo iemand
Idd geen concrete oplossingen dus. Laat je niet afschepen hoor.

Hij zou zich eerlijk gezegd zijn ogen uit zijn kop moeten schamen. Het enige dat hij betaalt is 50% van zijn aandeel van het avondeten. Jij sponsort dus ook nog eens 50% van zijn avondeten.

Eerlijk gezegd zou ik vrij pissig zijn over zijn houding en zijn reactie op jullie gesprek. Ik zou de bal bij hem neerleggen en de eerstvolgende keer dat hij 's avonds bij je eet aangeven dat er geen avondeten en geen ontbijt is en het toiletpapier bijna op is en dat hij - duw lijstje in zijn handen - dit eerst kan gaan halen bij de supermarkt. Ben benieuwd wat hij dan doet.
quote:_Branwen_ schreef op 19 februari 2012 @ 16:56:

Idd geen concrete oplossingen dus. Laat je niet afschepen hoor.

Hij zou zich eerlijk gezegd zijn ogen uit zijn kop moeten schamen. Het enige dat hij betaalt is 50% van zijn aandeel van het avondeten. Jij sponsort dus ook nog eens 50% van zijn avondeten.

Eerlijk gezegd zou ik vrij pissig zijn over zijn houding en zijn reactie op jullie gesprek. Ik zou de bal bij hem neerleggen en de eerstvolgende keer dat hij 's avonds bij je eet aangeven dat er geen avondeten en geen ontbijt is en het toiletpapier bijna op is en dat hij - duw lijstje in zijn handen - dit eerst kan gaan halen bij de supermarkt. Ben benieuwd wat hij dan doet.Dat is inderdaad precies hoe ik me nu voel, na dit gesprek. Klopt exact, wat jij zegt. En inderdaad, die 50% van zijn avondeten. Want daar kwam hij ook mee aan "ik betaal mijn eigen avondeten toch" maar toen zei ik ook al "...waar ik de helft van betaal". Tsja ik ben ook heel benieuwd. Maar op dit moment ben ik eerder een beetje teleurgesteld.
Zijn reactie is echt niet leuk.

Dat jij nog minder te besteden hebt omdat hij veel bij jou is boeit hem dus eigenlijk niet zoveel.

Tja, een echt concrete oplossing is denk ik dan een vast bedrag per week of zo. Anders heb je straks over elk lullig dingetje ruzie wie er moet betalen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Maar hoe doet hij dan met het eten als hij niet bij jou is. Betaalt hij daar dan wel zijn aandeel?
quote:aurelie26 schreef op 19 februari 2012 @ 16:55:

[...]

Dan heb jij misschien wat meer te besteden dan ik. Dat is fijn voor jou, maar wat voor jou een futiliteit is, maakt voor mij juist heel veel verschil. Ik zou ook wel iemand willen die hartstikke veel voor mij betaalt en waar ik praktisch gratis kan eten en drinken. Doe mij ook zo iemand

Dan moet je zorgen dat je situatie veranderd door een bijbaan te zoeken en je financiele situatie verbeterd.

En als je hem een profiteur vindt, dan doe je bij de gezamenlijke boodschappen elke keer iets extra's zoals wc-papier o.i.d. zoals hier al tig keer is aangedragen. Je kiest er zelf voor om dat apart te gaan halen.
quote:Blackdress schreef op 19 februari 2012 @ 16:52:

[...]

Nee hoor, ik heb meer gelezen dan alleen de OP. En ik vind het echt vrouwengezeik, sorry. Ik zou het echt een enorme afknapper vinden zoveel mutserigheid. Alleen je gesprek al van gisteren, sorry, ik zou denk ik eerst heel verbaasd kijken of je het serieus zou menen en dan keihard gaan lachen.Ik zou eerlijk gezegd zijn houding een behoorlijke afknapper vinden. TO heeft erg weinig geld. Hij zit 7 dagen per week bij haar, en het enige dat hij bijdraagt is 50% van zijn stukje vlees en groente. En dan weigert hij om eens een keer toiletpapier of drinken te betalen. Pathetisch gedrag van zijn kant.
quote:Francelle schreef op 19 februari 2012 @ 17:01:

Maar hoe doet hij dan met het eten als hij niet bij jou is. Betaalt hij daar dan wel zijn aandeel?Nee hij betaalt alleen zijn deel van het avondeten als hij mee eet. Dat vind ik op zich ook prima natuurlijk (je hoeft van mij niet te betalen voor wat je niet eet!) maar dan betaalt hij ook niet voor alle drankjes die hij bij mij drinkt, het toetje dat we samen eten, de tandpasta en de shampoo die hij gebruikt etc. Want ook al eet hij 's avonds niet mee, hij ontbijt en luncht hier wel en alle dingen die ik net noemde.
quote:Blackdress schreef op 19 februari 2012 @ 17:03:

[...]

Dan moet je zorgen dat je situatie veranderd door een bijbaan te zoeken en je financiele situatie verbeterd.

En als je hem een profiteur vindt, dan doe je bij de gezamenlijke boodschappen elke keer iets extra's zoals wc-papier o.i.d. zoals hier al tig keer is aangedragen. Je kiest er zelf voor om dat apart te gaan halen.Pff nou misschien moet je voortaan je leesbril opzetten als je de topics doorleest want hier heb ik allemaal al op gereageerd
quote:aurelie26 schreef op 19 februari 2012 @ 17:04:

[...]

Nee hij betaalt alleen zijn deel van het avondeten als hij mee eet. Dat vind ik op zich ook prima natuurlijk (je hoeft van mij niet te betalen voor wat je niet eet!) maar dan betaalt hij ook niet voor alle drankjes die hij bij mij drinkt, het toetje dat we samen eten, de tandpasta en de shampoo die hij gebruikt etc. Want ook al eet hij 's avonds niet mee, hij ontbijt en luncht hier wel en alle dingen die ik net noemde.Maar hoe gaat dat dan in de praktijk? Jullie doen boodschappen en kijken dat dan op de bon na? En dat betaalt hij dan? Dus echt op de cent af?
Maar je schreef ook ergens dat hij de andere avonden met zijn vrienden eet. Doet hij dat daar ook zo?
Aurelie, ik vind niet dat je zeurt.

Je vriend kan verder heel aardig zijn, maar het lijkt wel een oude vent die verwacht dat een vrouw of anderen zijn potje koken net als vroeger bij moeder thuis en nu bij moeder de vrouw. Erger nog je mag grotendeels ook nog alles betalen.

Maakt hij op de andere 3 dagen dat hij niet bij jou eet wel eens thuis op zijn eigen kamer zijn eten klaar of is hij altijd bij anderen om te eten?

Ik vind als iemand 4 dagen in de week bij je eet en 7 dagen bij je is wel mee mag betalen behalve alleen de groente,aard. en vlees.

Hoe is het met het huis schoonmaken, aangezien hij er 7 dagen is?
quote:Francelle schreef op 19 februari 2012 @ 17:07:

[...]

Maar hoe gaat dat dan in de praktijk? Jullie doen boodschappen en kijken dat dan op de bon na? En dat betaalt hij dan? Dus echt op de cent af?

Jep. Soms is ie scheutig en betaalt hij 3 euro als het 2,50 is

En wat ik ergens eerder al zei volgens mij, is dat hij soms(!) wel eens een paar boodschapjes betaalt (bijvoorbeeld het avondeten voor ons samen) maar dat hoor ik dan een maand lang ("ja maar ik heb toen al 5 euro betaald" terwijl we bij de kassa staan met boodschappen voor een hele week).

Nou ja, ik heb hier wat tips vandaan kunnen halen, ik heb het gesprek gehad en ik wacht nu eventjes af om te zien hoe het gaat.
Aurelie waarom reageer je zo heftig als mensen je een antwoord geven dat je niet wilt horen? Toch eens met Blackdress, helemaal omdat je er zelf na Het Gesprek nog steeds zo'n drama over maakt. Verder herhaling van mijn postings van gisteren.
quote:Francelle schreef op 19 februari 2012 @ 17:08:

Maar je schreef ook ergens dat hij de andere avonden met zijn vrienden eet. Doet hij dat daar ook zo?Ik weet het niet precies, volgens mij 50-50 of dat ze om en om koken. Dat hebben wij ook een tijdje gedaan, alleen maakte dat niet heel veel verschil (met zijn kookbeurt haalde hij nog altijd geen drinken bijv.) en als hij moest koken kreeg ik standaard aardappelpuree (uit een pakje) met een rookworst
quote:aurelie26 schreef op 19 februari 2012 @ 17:13:

[...]

Jep. Soms is ie scheutig en betaalt hij 3 euro als het 2,50 is

En wat ik ergens eerder al zei volgens mij, is dat hij soms(!) wel eens een paar boodschapjes betaalt (bijvoorbeeld het avondeten voor ons samen) maar dat hoor ik dan een maand lang ("ja maar ik heb toen al 5 euro betaald" terwijl we bij de kassa staan met boodschappen voor een hele week).

Nou ja, ik heb hier wat tips vandaan kunnen halen, ik heb het gesprek gehad en ik wacht nu eventjes af om te zien hoe het gaat.

Jezus, wat een gedoe zeg om elke keer zo te moeten afrekenen. Daar zou ik echt mee stoppen.

Laat hem gewoon elke week een vast bedrag bijdragen.
Grrrrrr.... -.-

Vriend van TO: 3x zoveel verdienen, de hele week bij TO, maar mekken over een pak melk, 50% van het avondeten betalen, en verwachten dat TO de helft van een stuk vlees aan hem terugbetaalt....... verder lekker stappen, kleding kopen, dure gadgets, waar TO niets van terugziet

Echte vent: schat, ik zie dat je weinig te besteden hebt (zonder dat to erover hoefde te beginnen), laten we voor jou de boodschappen voor een week doen, ik wil dat jij ook iets leuks kan kopen/uit kan gaan. Schat, zullen we uit eten gaan? Ik trakteer! Red je het allemaal nog? Hoe gaat het met je? Kan ik iets voor je doen? Ik wil dat jij het ook leuk hebt.

Zoek de verschillen!!

Succes Aurelie je zeurt helemaal niet.........

Er is een engels woord voor dit soort mensen. Leech? Moocher? Wat was het ook alweer.

Toch hoop ik dat jullie er samen uitkomen. Misschien is het .. onwetendheid..? Hij kan maar beter een goed excuus hebben.
Niet zo moeilijk doen, een simpel: "Hee ik kom er financieel niet zo goed uit met de boodschappen. Ik wil graag dat je de helft bijdraagt" moet toch voldoende zijn. Omslachtig gedoe.
quote:Siss schreef op 19 februari 2012 @ 17:14:

Aurelie waarom reageer je zo heftig als mensen je een antwoord geven dat je niet wilt horen? Toch eens met Blackdress, helemaal omdat je er zelf na Het Gesprek nog steeds zo'n drama over maakt. Verder herhaling van mijn postings van gisteren.

ik reageer zo omdat ik het vervelend vind dat mensen me ervan beschuldigen niets met de tips te doen die hier worden genoemd, terwijl ik dat wel wil, maar mijn vriend ze niet eens wilde bespreken. Daar baal ik van, mag ik?

Verder gaf blackdress ook aan meer te hebben gelezen dan de OP, stelt ze bijvoorbeeld vragen die ik al 100 keer heb beantwoord.

Ten slotte was jij gisteren degene die zei dat ik me hier niet druk om moest maken, omdat er ook mensen zijn waarvan hun partner ziek zijn. Dat snap ik heus wel, maar ik kan daar niet zoveel mee. Op de andere tips die jij me gaf heb ik gereageerd en uitgelegd dat mijn vriend dat niet wil (bijv. bonnen delen, omdat hij niet 7 dagen per week bij mij eet).

En nogmaals, ik vraag hier niet of iemand mij een zeur vindt of niet, daar kan en mag iedereen een andere mening over hebben. Ik heb gevraagd om tips, die heb ik gekregen. Ik hoop dat mijn vriend iets doet met het gesprek en met de opties die ik heb genoemd, ook al zijn ze niet verder gesproken.
quote:Siss schreef op 19 februari 2012 @ 17:17:

Niet zo moeilijk doen, een simpel: "Hee ik kom er financieel niet zo goed uit met de boodschappen. Ik wil graag dat je de helft bijdraagt" moet toch voldoende zijn. Omslachtig gedoe.Precies. Een officieel gesprek over zoiets zou ik werkelijk zonde van m'n tijd vinden en zou ik veel vinden zeggen over mijn relatie. Als ik op deze manier een relatie had zou ik daar hartelijk voor bedanken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven