financien

18-02-2012 11:09 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...)
@Aurelie,

Er zijn mensen die helemaal geen partner hebben. Of waarvan de partner vreselijk ziek wordt. Samen de kosten moeten opbrengen van ziekte en behandeling en inkomstenderving. Of een partner die overlijdt.

Jij maakt je druk hierom in plaats van het gewoon met je vriend te bespreken?

Deze discussie vind ik van een heel vervelend niveau. Jemig.
quote:Pietjebel schreef op 18 februari 2012 @ 12:55:

Je stoort je eraan dat hij niet wil bijdragen, je ruimt zijn rotzooi op, je voelt je gebruikt.

Je hebt nu n kleuter als vriend. Ik zou m dumpen en bij de volgende gegadigde geen moederrol meer op je nemen.Wel eerst ZIJN koelkast he-le-maal leegeten!
U

I

T

M

A

K

E

N
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 12:01:

[...]

GWL is inclusief bij mij. Ik ben niet bij hem omdat zijn kamer... vies en rommelig is (en ik heb echt geen smetvrees hoor, maar echt vies en rommelig). Hij krijgt een erg hoge toelage van zijn ouders + studiefinanciering. Ik alleen studiefinanciering.Of je gaat bij hem schoonmaken en nog meer over je heen laten lopen. Wanneer je daar eet zijn de kosten wel 50-50
@siss dat is natuurlijk heel makkelijk. Beetje een dooddoener ala 'in Afrika hebben de kindjes het veel zwaarder'

Het is gewoon iets waar TO tegenaan loopt in haar relatie. Kom op zeg ze is waarschijnlijk rond de twintig.

Moet iedereen dan rekening gaan houden bij het openen van topics dat er mensen zijn die ernstig zieke partners/kinderen hebben, net zijn ontslagen, weduwnaar zijn geworden?

En ja ik heb ook de nodige shit meegemaakt in mijn leven, maar ik vind dit echt een dooddoener.
quote:Siss schreef op 18 februari 2012 @ 12:56:

@Aurelie,

Er zijn mensen die helemaal geen partner hebben. Of waarvan de partner vreselijk ziek wordt. Samen de kosten moeten opbrengen van ziekte en behandeling en inkomstenderving. Of een partner die overlijdt.

Jij maakt je druk hierom in plaats van het gewoon met je vriend te bespreken?

Deze discussie vind ik van een heel vervelend niveau. Jemig.Ja en er zijn ook kindertjes in Afrika die geen water hebben. Moet ik daarom ook maar de loodgieter niet bellen als mijn kraan het niet doet?! Bovendien gaat het in jouw bericht waarschijnlijk over mensen die al wat langer samen zijn, niet als je pas een relatie hebt...
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 11:50:

[...]

Ik zie dat heel veel mensen als optie noemen dat ik dingen extra moet kopen als we samen boodschappen doen. Misschien is dat iets wat ik moet gaan doen, maar dan moet ik eerst beginnen met het samen doen van de boodschappen. Die doen we nooit samen. Meestal beslist hij last minute of hij mee eet en dan zeg ik dat dat prima is, als hij even een stukje vlees extra haalt ofzo (voor hem). En daar betaal ik dus de helft van.Of hij zegt: laat maar zitten en als ik dan de volgende keer het eten heb gehaald (als ik dus wel van te voren wist dat hij mee zou eten) en ik wist dat hij mee zou eten, dan wil hij daar niet de helft van betalen "want hij heeft de vorige keer al dat vlees betaald" (wat dus voor hem alleen was, ik had al vlees voor mezelf...)

En de volgende keer zeg je dus: neem ook even een brood mee, want dat ben ik vergeten en anders is er morgen geen ontbijt voor je.

En als hij dan de helft terug wil zeg je: jouw helft zit helaas al in de kaas en de melk.
Bedankt voor je begripvolle reactie.quote:gemini2011 schreef op 18 februari 2012 @ 13:01:

@siss dat is natuurlijk heel makkelijk. Beetje een dooddoener ala 'in Afrika hebben de kindjes het veel zwaarder'

Het is gewoon iets waar TO tegenaan loopt in haar relatie. Kom op zeg ze is waarschijnlijk rond de twintig.

Moet iedereen dan rekening gaan houden bij het openen van topics dat er mensen zijn die ernstig zieke partners/kinderen hebben, net zijn ontslagen, weduwnaar zijn geworden?

En ja ik heb ook de nodige shit meegemaakt in mijn leven, maar ik vind dit echt een dooddoener.
quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 12:23:

[...]

Nee, want dat brengt ons ook terug op mijn vraag uit de openingspost :-) Feit is dat als je met 2 personen bent, dingen sneller op gaan. Maar het is moeilijk om in te schatten hoeveel dat is. Daarom is de meest handige manier natuurlijk om alles 50-50 te doen en dat is waarom de meeste mensen het zo doen. Maar dat heb ik wel eens aan hem voorgesteld, maar dan is zijn argument dat hij bijv. niet altijd mee eet (4x per week) dus dat wilde hij niet. Terwijl hij er wel 7 dagen per week is (maar soms met vrienden eet bijv.)

Sorry dat ik het zeg, maar je vriend is een hork.

Mijn vriend had geen gelijk, blijkbaar heeft je vriend het wel door, maar vindt hij het prima je geen cent te makken hebt en dat hij vervolgens ook nog eens jouw boodschappen op eet.

Fijne basis voor een relatie lijkt me dat, alles samen delen en elkaar helpen in moeilijke tijden enzo.
quote:gemini2011 schreef op 18 februari 2012 @ 13:01:

haha, we dachten allebei aan kindjes in Afrika :p

Natuurlijk begrijp ik wel wat er wordt bedoeld en ik wil ook echt niet zeggen dat dit het meest rampzalige is wat me ooit is overkomen. Ik ben recentelijk een dierbare verloren, dus ik weet hoe ik dingen in perspectief moet zetten. Maar inderdaad: het leven gaat uiteindelijk weer door en dan loop je tegen andere, veel kleinere dingen aan. Maar dat neemt niet weg dat ze vervelend (en hardnekkig ) kunnen zijn
Okee dan, de strekking van mijn boodschap is je dus ontgaan. Jammer maar had ik kunnen verwachten gezien je eerdere postings. Bespreek het gewoon met je vriend. C.o.m.m.u.n.i.c.e.r.e.n.

Geen levensgroot probleem van maken. Succes.quote:aurelie26 schreef op 18 februari 2012 @ 13:02:

[...]

Ja en er zijn ook kindertjes in Afrika die geen water hebben. Moet ik daarom ook maar de loodgieter niet bellen als mijn kraan het niet doet?! Bovendien gaat het in jouw bericht waarschijnlijk over mensen die al wat langer samen zijn, niet als je pas een relatie hebt...
Aan het begin van het topic was TO een zeur en nu is haar vriend een hork. Het gaat de goede kan op.
quote:ster89 schreef op 18 februari 2012 @ 12:52:

[...]

Dit doet me erg denken aan thuiswonende vrienden van mij. Als ze bij mij op bezoek komen denken ze ook dat brood altijd vers is, eieren onbeperkt en cola uit de kraan komt.

Toen ik er een keer mee op vakantie ging vonden de alles maar belachelijk duur, terwijl het dezelfde prijzen waren als in Nederland...Ja, nu ik er ook meer over nadenk, heb ik ook het idee dat het misschien niet niet-willen is maar ook niet-weten (of een combinatie daarvan). Want bij hem thuis was natuurlijk alles er, daarna kwam hij al heel snel bij mij en dat vindt hij wel prima denk ik zou (zou ik ook wel relaxed vinden, gratis lekker en gezond eten hihi). Verder is onze relatie heel leuk hoor! Vooral omdat we veel dezelfde dingen leuk vinden Maar nu je het zegt, ik loop wel vaker tegen dingen aan die uit gemakzucht voortkomen (bijv die vieze kamer). Dat maakt mij niet uit (ik heb er geen last van als ik er niet ben) maar misschien dat het wel wat over de persoon zegt? Dit hele topic is natuurlijk een beetje negatief over hem, maar we hebben het heel leuk samen. Anders was ik ook niet druk bezig met het zoeken van een oplossing, maar had ik hem 'gewoon' gedumpt
quote:Siss schreef op 18 februari 2012 @ 13:05:

Okee dan, de strekking van mijn boodschap is je dus ontgaan. Jammer maar had ik kunnen verwachten gezien je eerdere postings. Bespreek het gewoon met je vriend. C.o.m.m.u.n.i.c.e.r.e.n.

Geen levensgroot probleem van maken. Succes.

[...]

L.e.e.s. mijn openingspost: ik wil met mijn vriend p.r.a.t.e.n. (= c.o.m.m.u.n.i.c.e.r.e.n.)
quote:daydream schreef op 18 februari 2012 @ 13:09:

Aan het begin van het topic was TO een zeur en nu is haar vriend een hork. Het gaat de goede kan op. Dat was echt niet mijn intentie hoor, of iets waar ik op 'hoopte'! Ik kwam voor de tips (en ervaringen)
Dan heeft hij er waarschijnlijk geen flauw benul van hoe duur boodschappen zijn en wat jij voor hem betaalt.
Het is niet niet-weten, want je hebt het hem zelf verteld.

Hij is lekker gemakkelijk en dat zal zich heus nog wel in veel meer zaken gaan uiten.
@TO: ik snap dat het vervelend is, maar je zult hier echt met je vriend uit moeten komen.

Toen ik mijn vriend leerde kennen moesten wij ook even op zoek naar een manier waarop boodschappen delen voor ons werkte, dat kost soms even wat tijd. Ik vind het alleen vervelend voor je dat jouw vriend geen enkele blijk geeft van "samen". Jij mag alles betalen, hij wil 60 euro cent terug voor een stukje vlees, maar kan niet zonder morren een pak melk mee nemen.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je niet meer wilt dat jullie elke cent verdelen en dat hij elke keer als hij bij jouw luncht OF ontbijt 2 euro in de pot mag doen als bijdrage voor de kosten en dat hij anders van harte welkom is om in zijn eigen bed te gaan slapen. Als hij daar niet blij mee is is de andere optie dat hij elke week 2 broden een pak kaas en een pak melk in brengt zonder daar ook maar enig moment over te zeuren.
quote:gemini2011 schreef op 18 februari 2012 @ 12:49:

De volgende keer als hij mee eet een hij vraagt wat hij mee moet nemen zeg dan: een kipschnitzel en broccoli voor het avondeten. En kun je ook brood, melk, ham en cola meenemen? Dat is op.

Ik snap jou echt wel, maar je moet het gesprek met hem aangaan. Als hij zegt dat hij 's avonds niet altijd mee eet, zeg dan dat hij wel 5 dagen brood eet, koffie en cola drinkt.

Ik heb ook op kamers gewoond en was vaak bij mijn vriend. Nu was het zo dat wij gewoon op zaterdag boodschappen gingen doen en naar rato een pot hadden. Daar legde ik dan ¤25 in en hij ¤40 ofzo. Als er door de week iets op was, dan ging een van ons naar de super om dat te halen.

Als ik een maand wat minder geld had gaf ik dat aan en kocht hij dingen of hij gaf me wat geld waarmee ik naar de super ging.

Maar wij hebben er dan nooit gezeik mee gehad, omdat we er beiden hetzelfde in staan en geld niet zo belangrijk vinden. Bovendien verdiende mijn vriend meer dan ik en vond hij zolang ik niet van hem profiteerde (in de zin dat ik ook gewoon werkte naast mijn studie als dat kon) hij gewoon meer bijlegde.

Zonde om geld zo'n rol te laten spelen. Maar ik snap jouw redenering wel. Kunnen anderen miereneukerig vinden, maar je hebt gewoon weinig geld.

Kortom: praten met je vriend!

kijk, dat klinkt voor mij als een goede, eerlijke situatie! Ik zou voor zoiets direct tekenen haha.

En misschien ben ik dan nog iets 'makkelijker' want (als je puur naar inkomsten kijk) zou ik naar rato minder in hoeven te leggen, maar ik zou 50-50 echt helemaal prima vinden! En ik zou het ook prima vinden als ik eens iets lekkers koop wat ik helemaal zelf op zou eten - om dat dan ook helemaal zelf te betalen bijvoorbeeld. Daar hoeft hij niet aan mee te betalen.

Ik hoef er helemaal niet op vooruit te gaan ofzo, ik wil niets aan hem verdienen (dat zou wel heel raar zijn!) maar eerlijk delen lijkt mij fijn
Even off topic. Ik zag je naam staan en moest meteen aan de doopnaam van mijn dochter denken Aurelia

Verder heb ik geen bijdrage te leveren als alles 50/50 te doen en ieder z'n eigen shampoo etc te kopen
waarom maak je geen wiebetaaltwat account aan? en dan voer jij gewoon ook brood, pindakaas, yoghurt e.d. in waar hij van eet? en vraag je aan hem of hij dat ook in wil voeren? Dus dat stukje vlees zou je dan kunnen zeggen van he dat was alleen voor jou dus daar betaal ik niet aan mee.

Dan weet je precies hoe het zit,( en als ie vraagt waarom zeg dat je meer over je uitgave patroon wilt weten of gewoon eerlijk)
Lijkt mij dat, als je hier zelfs een topic opent om de mening van wildvreemden te vragen, communicatie niet het best ontwikkelde punt in je relatie is.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 februari 2012 @ 13:16:

@TO: ik snap dat het vervelend is, maar je zult hier echt met je vriend uit moeten komen.

Toen ik mijn vriend leerde kennen moesten wij ook even op zoek naar een manier waarop boodschappen delen voor ons werkte, dat kost soms even wat tijd. Ik vind het alleen vervelend voor je dat jouw vriend geen enkele blijk geeft van "samen". Jij mag alles betalen, hij wil 60 euro cent terug voor een stukje vlees, maar kan niet zonder morren een pak melk mee nemen.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je niet meer wilt dat jullie elke cent verdelen en dat hij elke keer als hij bij jouw luncht OF ontbijt 2 euro in de pot mag doen als bijdrage voor de kosten en dat hij anders van harte welkom is om in zijn eigen bed te gaan slapen. Als hij daar niet blij mee is is de andere optie dat hij elke week 2 broden een pak kaas en een pak melk in brengt zonder daar ook maar enig moment over te zeuren.Ja klopt. Ik denk dat mijn insteek vanavond wordt dat ik hem ga uitleggen wat er allemaal zoal nodig is, wat ik allemaal zelf koop dat hij ook gebruikt. Zodat hij weet waar ik het over heb. En dan aangeven dat ik ongeveer heb uitgerekend hoeveel het hem kost en dat ik dat niet helemaal eerlijk vind. Uiteindelijk zou ik eerst aan hem willen vragen wat zijn oplossing hiervoor is, wat hij denkt dat goed is. Zo kan hij zelf meedenken. En als hij dan met niets komt, een van de oplossingen van hier voor te stellen (samen boodschappen, potje maken, hem vaker meer dingen te laten halen of bijv. zeggen dat ik voor dit en dat zorg, als hij dat en dat haalt). Ik hoop dat we er dan zo uit zullen komen
Maargoed. Gewoon even met elkaar afspreken dus. Als je er echt zo over wilt kniezen zou je de bonnen kunnen bewaren en aan het eind van de maand door 2 delen. Dat lijkt me niet zo moeilijk toch?

Of de helft van de tijd bij hem afspreken.
quote:evelynv schreef op 18 februari 2012 @ 13:17:

waarom maak je geen wiebetaaltwat account aan? en dan voer jij gewoon ook brood, pindakaas, yoghurt e.d. in waar hij van eet? en vraag je aan hem of hij dat ook in wil voeren? Dus dat stukje vlees zou je dan kunnen zeggen van he dat was alleen voor jou dus daar betaal ik niet aan mee.

Dan weet je precies hoe het zit,( en als ie vraagt waarom zeg dat je meer over je uitgave patroon wilt weten of gewoon eerlijk)Heb ik inderdaad ook aan gedacht, bedankt voor de tip! Ik hou zelf mijn uitgaven al bij in Excel en heb dit wiebetaaltwat (nog?) niet gedaan omdat ik... nou ja soms ook een beetje lui ben haha. Ik heb echt geen overzichtje nodig om te weten wat ik nu al weet: dat ik veeeeel meer betaal (zou ik alleen maar een hartverzakking van krijgen denk ik haha). Maar misschien toch nog eens overwegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven