Financële ongelijkheid
maandag 9 september 2019 om 19:05
Hoi allemaal,
ik wil graag vragen of jullie objectief advies kunnen geven. Ik weet niet zeker meer of mijn standpunt gerechtvaardigd is en wat ik nou precies wil zelfs.
Ik zit in een situatie waarin ik eigenlijk supergelukkig ben. Ik heb een lieve vriend, drie gezonde kinderen en we wonen samen. Maar waar ik al maanden, bijna een jaar al, tegenaan loop en vriend en ik niet in uit komen, is hoe het bij ons geregeld is qua financiën.
Eigenlijk is er niets geregeld.
Feiten: ik werk 8 uur. Waarvan ik zwemles, kleding, schoenen, kapper, kinderfeestcadeautjes en boodschappen, rekeningen bv tandarts en overblijven, clubje oudste en mijn zorgpremie en benzine betaal. Dat is het gros. Met 8 uur per week red ik dit niet en sta ik geregeld honderden euro's rood.
Mijn oudste zoon is van een eerdere relatie, ik kreeg jaren geen kinderalimentatie, inmiddels 116 euro per maand. De kosten voor mijn oudste zijn volledig voor mij.
Ik betaal niet mee aan het koophuis van mijn vriend. Hij woonde eerder bij mij in mijn huurhuis waar hij af en toe boodschappen deed. En hij vond dit voldoende. Ik kon het toen financieel ook niet goed redden maar vooruit.
Waar ik tegenaan loop, is dat ik voor ons gezin boodschappen doe en zo een week werk voor de boodschappen (die 8 uur) en mijn geld op is. We hebben geen en/of rekening want dat vindt vriend niet nodig. Als het op is, is het op en leen ik wat van mijn moeder.
Mijn moeder is onze lieve gratis oppas, ze doet het graag maar past zo'n vier keer per week dagdelen op. Ik kan haar niets geven financieel.
Ook mijn vriend doet dat niet.
Dan is mijn vriend loonwerker en is vaak lang van huis, ook 's avonds en in het weekend en heb ik dus mijn moeder die op onze andere twee jongsten past, zij zijn één jaar. Ze verrijdt benzine hiervoor en ook dat kan ik niet vergoeden.
Ik heb geen inzicht in zijn financiën want hij zit in een maatschap met zijn ouders en de boekhouding is bij zijn ouders thuis.
Hij weet wel precies wat ik verdien en wat mijn kosten zijn.
Hij heeft het testamentair zo geregeld dat onze twee jongste kinderen zijn koophuis erven en dat als hem iets overkomt ik tot hun 21e het vruchtgebruik heb, hier betaal ik maandelijks premie voor. Mijn oudste doet niet mee en daar zal ik voor sparen (bijv. voor studie, hij is nu 7).
Maar vriend heeft straks de overwaarde en ik niets. Ik kan proberen meer werken en dán pas wil hij de kinderopvangkosten delen. En dat overweeg ik nu. Maar hij wil financieel alles gescheiden houden en zijn argument is dat ik gratis onderdak heb. Letterlijk die woorden. Maar dat ik mijn hele salaris aan boodschappen en de kinderen geef, lijkt hem niet te storen. Ik bouw niets op voor later. Eerst dacht ik, we doen het samen en doordat ik zo veel zorg voor de kinderen en al het geregel, school, clubjes, et cetera, ontlast ik hem want hij werkt erg veel uur en kan op stel en sprong vertrekken omdat ik thuis ben. Hier krijg ik echter niets voor terug.
Hij wil niets regelen verder financieel en spaardoelen die ik voorstel doet hij ook niet aan mee. Het geld wat hij verdient investeert hij in zijn bedrijf zegt hij. Dan least hij dure tractoren et cetera. Terwijl ik momenteel de overblijfrekening en de kapper voor de kinderen niet kan betalen.. En dan heb ik pech. Zijn argument is ook dat hij vaak voor 200 euro ong boodschappen doet. Maar ik voor meer, een gezin van vijf heeft meer nodig. Verder ben ik zelf 10 jaar niet op vakantie geweest, niet erg, maar ik dacht, als ik werk, nu we samenwonen, kan ik voor de extra's werken en kunnen we hiervan leuke dingen doen.
Hij zegt dat de meerwaarde van het huis voor hem is en dat begrijp ik, maar ik kan soms geen boodschappen genoeg halen, omdat ik bijvoorbeeld zwemles moet betalen. En dan heb ik gewoon echt een dichte deur bij hem.
Hij noemt me ondankbaar maar je moet toch voor elkaar zorgen? Hij kan gaan en staan waar hij wil met werk en ik vang alles maar op thuis.
Er is voor mij een enorme kloof bij ons ontstaan in het voor elkaar zorgdragen. Trouwen wil hij eventueel op huwelijkse voorwaarden wat ik best begrijp maar een en/of rekening is toch een begin? Zonder onze jongsten zou ik de hele week kunnen werken en ik zorg toch voor ook zijn kinderen?
Ik zou graag objectief advies wil, misschien is het verhaal warrig. Ik ben er ook zo moe van. Ik was net bij de supermarkt en ik nam de helft mee van wat nodig is omdat ik het gewoon niet heb en hij is laat thuis en eet elders. Begrijpen jullie mijn frustratie?
Wat moet ik hiermee of ben ik echt ondankbaar? Ik zou graag willen sparen...
ik wil graag vragen of jullie objectief advies kunnen geven. Ik weet niet zeker meer of mijn standpunt gerechtvaardigd is en wat ik nou precies wil zelfs.
Ik zit in een situatie waarin ik eigenlijk supergelukkig ben. Ik heb een lieve vriend, drie gezonde kinderen en we wonen samen. Maar waar ik al maanden, bijna een jaar al, tegenaan loop en vriend en ik niet in uit komen, is hoe het bij ons geregeld is qua financiën.
Eigenlijk is er niets geregeld.
Feiten: ik werk 8 uur. Waarvan ik zwemles, kleding, schoenen, kapper, kinderfeestcadeautjes en boodschappen, rekeningen bv tandarts en overblijven, clubje oudste en mijn zorgpremie en benzine betaal. Dat is het gros. Met 8 uur per week red ik dit niet en sta ik geregeld honderden euro's rood.
Mijn oudste zoon is van een eerdere relatie, ik kreeg jaren geen kinderalimentatie, inmiddels 116 euro per maand. De kosten voor mijn oudste zijn volledig voor mij.
Ik betaal niet mee aan het koophuis van mijn vriend. Hij woonde eerder bij mij in mijn huurhuis waar hij af en toe boodschappen deed. En hij vond dit voldoende. Ik kon het toen financieel ook niet goed redden maar vooruit.
Waar ik tegenaan loop, is dat ik voor ons gezin boodschappen doe en zo een week werk voor de boodschappen (die 8 uur) en mijn geld op is. We hebben geen en/of rekening want dat vindt vriend niet nodig. Als het op is, is het op en leen ik wat van mijn moeder.
Mijn moeder is onze lieve gratis oppas, ze doet het graag maar past zo'n vier keer per week dagdelen op. Ik kan haar niets geven financieel.
Ook mijn vriend doet dat niet.
Dan is mijn vriend loonwerker en is vaak lang van huis, ook 's avonds en in het weekend en heb ik dus mijn moeder die op onze andere twee jongsten past, zij zijn één jaar. Ze verrijdt benzine hiervoor en ook dat kan ik niet vergoeden.
Ik heb geen inzicht in zijn financiën want hij zit in een maatschap met zijn ouders en de boekhouding is bij zijn ouders thuis.
Hij weet wel precies wat ik verdien en wat mijn kosten zijn.
Hij heeft het testamentair zo geregeld dat onze twee jongste kinderen zijn koophuis erven en dat als hem iets overkomt ik tot hun 21e het vruchtgebruik heb, hier betaal ik maandelijks premie voor. Mijn oudste doet niet mee en daar zal ik voor sparen (bijv. voor studie, hij is nu 7).
Maar vriend heeft straks de overwaarde en ik niets. Ik kan proberen meer werken en dán pas wil hij de kinderopvangkosten delen. En dat overweeg ik nu. Maar hij wil financieel alles gescheiden houden en zijn argument is dat ik gratis onderdak heb. Letterlijk die woorden. Maar dat ik mijn hele salaris aan boodschappen en de kinderen geef, lijkt hem niet te storen. Ik bouw niets op voor later. Eerst dacht ik, we doen het samen en doordat ik zo veel zorg voor de kinderen en al het geregel, school, clubjes, et cetera, ontlast ik hem want hij werkt erg veel uur en kan op stel en sprong vertrekken omdat ik thuis ben. Hier krijg ik echter niets voor terug.
Hij wil niets regelen verder financieel en spaardoelen die ik voorstel doet hij ook niet aan mee. Het geld wat hij verdient investeert hij in zijn bedrijf zegt hij. Dan least hij dure tractoren et cetera. Terwijl ik momenteel de overblijfrekening en de kapper voor de kinderen niet kan betalen.. En dan heb ik pech. Zijn argument is ook dat hij vaak voor 200 euro ong boodschappen doet. Maar ik voor meer, een gezin van vijf heeft meer nodig. Verder ben ik zelf 10 jaar niet op vakantie geweest, niet erg, maar ik dacht, als ik werk, nu we samenwonen, kan ik voor de extra's werken en kunnen we hiervan leuke dingen doen.
Hij zegt dat de meerwaarde van het huis voor hem is en dat begrijp ik, maar ik kan soms geen boodschappen genoeg halen, omdat ik bijvoorbeeld zwemles moet betalen. En dan heb ik gewoon echt een dichte deur bij hem.
Hij noemt me ondankbaar maar je moet toch voor elkaar zorgen? Hij kan gaan en staan waar hij wil met werk en ik vang alles maar op thuis.
Er is voor mij een enorme kloof bij ons ontstaan in het voor elkaar zorgdragen. Trouwen wil hij eventueel op huwelijkse voorwaarden wat ik best begrijp maar een en/of rekening is toch een begin? Zonder onze jongsten zou ik de hele week kunnen werken en ik zorg toch voor ook zijn kinderen?
Ik zou graag objectief advies wil, misschien is het verhaal warrig. Ik ben er ook zo moe van. Ik was net bij de supermarkt en ik nam de helft mee van wat nodig is omdat ik het gewoon niet heb en hij is laat thuis en eet elders. Begrijpen jullie mijn frustratie?
Wat moet ik hiermee of ben ik echt ondankbaar? Ik zou graag willen sparen...
maandag 9 september 2019 om 21:21
Vivianne, ik heb het gechekt, dit is jouw enige topic.
Ik kon het en kan het niet geloven dat DIT echt bestaat.
Ik denk dat ik weinig voorstellingsvermogen heb.
Ik bedoel dit niet l*llig als jij echt bent. Ik snap het alleen echt niet.
Mocht je wel echt bestaan, zou je hem een rekening sturen van alle uren van alle jaren dat jij op ZIJN kinderen past.
En volgens mij kun je ook binnen een relatie alimentatie afdwingen.
Of vergis ik mij?
Ik kon het en kan het niet geloven dat DIT echt bestaat.
Ik denk dat ik weinig voorstellingsvermogen heb.
Ik bedoel dit niet l*llig als jij echt bent. Ik snap het alleen echt niet.
Mocht je wel echt bestaan, zou je hem een rekening sturen van alle uren van alle jaren dat jij op ZIJN kinderen past.
En volgens mij kun je ook binnen een relatie alimentatie afdwingen.
Of vergis ik mij?
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
maandag 9 september 2019 om 21:23
Misschien is ze juist vanwege de komst van de tweeling minder gaan werken? Een tweeling krijgen is natuurlijk best heftig, vaak is er sprake van vroeggeboorte, complicaties en/of extra zorg. Bij een kinderdagverblijf geldt tegenwoordig de norm max. 3 (gezonde) nuljarigen op 1 leidster. Nou ok zij had er 2. Alleen als het vreemde kinderen waren geweest was het opeens een baan en nu is ze een profiteur.
Wel denk ik dat het nu verstandig is voor TO om meer te gaan werken en onafhankelijk te worden, gelukkig heeft ze wel steun aan haar moeder, misschien daar maar gaan wonen voorlopig.
maandag 9 september 2019 om 21:25
Je spreekt je telkens ontzettend tegen en je probeerd de situatie voor jezelf ook te bagatelliseren.
Je blijft maar aan de positieve punten vasthouden en de negatieve punten wuif je weg.
Ga eens inzien wat hij aan het doen is. Ik begrijp dat het confronterend is en je het niet wilt zien maar hij gedraagt zich echt als de "baas" in huis en jij moet je aanpassen. En dan is het graag of niet.
Jij wilt het graag zien als het gezin en samen een toekomst opbouwen. Ik kan je vertellen hij bouwt zijn eigen toekomst en die stelt hij veilig.
Er is geen jullie maar een ik en jij.
Misschien denk ik te ver maar ik vraag het me toch af ...heb je geen vermoeden dat hij misschien iets verbergt en je daarom de financiën niet mag zien? Voor hem natuurlijk makkelijk om het te gooien op bedrijf of ouders bladiebla enzovoort. Dat kunnen smoezen zijn zodat jij het er misschien bij laat.
Je blijft maar aan de positieve punten vasthouden en de negatieve punten wuif je weg.
Ga eens inzien wat hij aan het doen is. Ik begrijp dat het confronterend is en je het niet wilt zien maar hij gedraagt zich echt als de "baas" in huis en jij moet je aanpassen. En dan is het graag of niet.
Jij wilt het graag zien als het gezin en samen een toekomst opbouwen. Ik kan je vertellen hij bouwt zijn eigen toekomst en die stelt hij veilig.
Er is geen jullie maar een ik en jij.
Misschien denk ik te ver maar ik vraag het me toch af ...heb je geen vermoeden dat hij misschien iets verbergt en je daarom de financiën niet mag zien? Voor hem natuurlijk makkelijk om het te gooien op bedrijf of ouders bladiebla enzovoort. Dat kunnen smoezen zijn zodat jij het er misschien bij laat.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 9 september 2019 om 21:29
Vivianne800 schreef: ↑09-09-2019 21:14In het begin van onze relatie wilde hij samen met mij op het erf van de boerderij van zijn ouders iets bouwen en daar wonen.
Dat ketste op meerdere punten af.
Dat deed hem verdriet en daardoor is hij een andere woning gaan zoeken.
Ik denk wel eens dat zijn jongensdroom teniet is gedaan en hij ons/mij dat kwalijk neemt want door onze relatie woont hij niet op/bij de boerderij.
Dat hij daardoor zich zo opstelt naar mij? Dat hij eigenlijk niet kan verkroppen dat hij niet woont waar hij wilde wonen. Maar ik ken hem, jullie niet, dit is gewoon soms een idee van mij.
Is dat niet een mooie uitweg dan: jij naar een eigen woning met je eigen inkomen en hij naar z'n boerderij. En dan een co-ouderschap.
maandag 9 september 2019 om 21:29
Maar hoe hebben jullie het goed dan? Jij hebt constant geldzorgen dankzij hem, hij werkt heel erg veel en ook nog eens onregelmatig waardoor je altijd , hij behandelt jou als minderwaardig, heeft 0,0 waardering voor wat je allemaal doet, etc.Vivianne800 schreef: ↑09-09-2019 20:58Wat lief Vlietleeuw. Dankjewel.
Ik houd van deze man. En van mijn gezin. Ik wil hier dus uitkomen. Als dat niet met hem gaat moet ik het zelf redden en dat voelt rot want dan kan ik inderdaad beter latten. Het klopt gewoon niet zoals we leven nu.
Ik sta al jaren ingeschreven bij de woningbouwvereniging. En met mijn oudste woonde ik jaren alleen. Ik voel de meerwaarde van dit gezin dus ontzettend en we hebben ook plezier, hebben het goed, alleen ..Mijn geldzorgen en dat gescheiden deel en wat iemand al zei: ik voel me onderdanig behandeld. Dat steekt me.
Diegene die ik ben wordt niet gezien, zo voelt het wel eens. Maar ik kan ook gelukkig zijn met wat ik wel heb. Ik heb in ieder geval stof tot nadenken gekregen. Dankjulliewel.
Hoe vaak zorgt hij eigenlijk echt voor de kinderen, hoe vaak brengt hij ze naar bed, speelt hij met ze, etc?
maandag 9 september 2019 om 21:35
Als hij zijn geld verkiest boven zijn gezin dan is er geen sprake van liefde.
Er is geen samen, je kijkt door een roze bril. Zet die bril af en dan zie je jezelf met kinderen en hij die ‘ik-gericht’ is.
Als jij op jezelf woont met kinderen, heb je recht op alle toeslagen en stel je werkt 16 uur per week kan je rekenen op 2000 netto incl toeslagen.
Er is geen samen, je kijkt door een roze bril. Zet die bril af en dan zie je jezelf met kinderen en hij die ‘ik-gericht’ is.
Als jij op jezelf woont met kinderen, heb je recht op alle toeslagen en stel je werkt 16 uur per week kan je rekenen op 2000 netto incl toeslagen.
maandag 9 september 2019 om 21:35
ik denk het niet, iemand die haar eigen broek kan ophouden financieel maakt niet zulke rare denkfouten mbt geld, toeslagen, erfenis etclattemachiato schreef: ↑09-09-2019 21:23Misschien is ze juist vanwege de komst van de tweeling minder gaan werken? Een tweeling krijgen is natuurlijk best heftig, vaak is er sprake van vroeggeboorte, complicaties en/of extra zorg. Bij een kinderdagverblijf geldt tegenwoordig de norm max. 3 (gezonde) nuljarigen op 1 leidster. Nou ok zij had er 2. Alleen als het vreemde kinderen waren geweest was het opeens een baan en nu is ze een profiteur.
Wel denk ik dat het nu verstandig is voor TO om meer te gaan werken en onafhankelijk te worden, gelukkig heeft ze wel steun aan haar moeder, misschien daar maar gaan wonen voorlopig.
maandag 9 september 2019 om 21:37
Echt, dat iemand dit nog toestaat in 2019 notabene, dat geloof je toch niet? Ik zou als eerste openheid eisen in de financiën. Wat er bij hem binnenkomt.. En eerlijk gezegd denk ik dat jij gaat schrikken, hoeveel dat zal zijn. Het is een gierige, egoïstische zak hooi. Maar als jij er gelukkig van wordt...
maandag 9 september 2019 om 21:40
Vivianne800 schreef: ↑09-09-2019 20:58Wat lief Vlietleeuw. Dankjewel.
Ik houd van deze man. En van mijn gezin. Ik wil hier dus uitkomen. Als dat niet met hem gaat moet ik het zelf redden en dat voelt rot want dan kan ik inderdaad beter latten. Het klopt gewoon niet zoals we leven nu.
Ik sta al jaren ingeschreven bij de woningbouwvereniging. En met mijn oudste woonde ik jaren alleen. Ik voel de meerwaarde van dit gezin dus ontzettend en we hebben ook plezier, hebben het goed, alleen ..Mijn geldzorgen en dat gescheiden deel en wat iemand al zei: ik voel me onderdanig behandeld. Dat steekt me.
Diegene die ik ben wordt niet gezien, zo voelt het wel eens. Maar ik kan ook gelukkig zijn met wat ik wel heb. Ik heb in ieder geval stof tot nadenken gekregen. Dankjulliewel.
Waarom, in GODSNAAM, neem je het zo voor hem op en doe je niks met de adviezen??? Gelukkig zijn met wat je hebt?! Wie in dit topic geeft dat als advies?? Ga ALSJEBLIEFT voor jezelf zorgen, geef je kinderen een voorbeeld in zelf inzicht hebben in financiën en een volwaardig onderdeel zijn van een gezin. Laat je alsjeblieft niet zo piepelen en zorg dat je een gezond beeld van financiën en financiële verdelingen krijgt. (ook ten aanzien van wat jij nu voor je kinderen doet)
maandag 9 september 2019 om 21:44
Als hij zoveel werkt dan verdient hij heel goed denk ik. Hij staat ook niet helemaal in contact met de realiteit volgensmij dat hij denkt dat dit normaal is.lolly-pop schreef: ↑09-09-2019 21:37Echt, dat iemand dit nog toestaat in 2019 notabene, dat geloof je toch niet? Ik zou als eerste openheid eisen in de financiën. Wat er bij hem binnenkomt.. En eerlijk gezegd denk ik dat jij gaat schrikken, hoeveel dat zal zijn. Het is een gierige, egoïstische zak hooi. Maar als jij er gelukkig van wordt...
maandag 9 september 2019 om 21:45
appelientjex schreef: ↑09-09-2019 21:44Als hij zoveel werkt dan verdient hij heel goed denk ik. Hij staat ook niet helemaal in contact met de realiteit volgensmij dat hij denkt dat dit normaal is.
Wat dat betreft passen ze goed bij elkaar, want TO staat ook niet helemaal in contact met de realiteit
maandag 9 september 2019 om 21:46
het kan natuurlijk ook dat er maar heel weinig binnenkomt. hard werken betekent niet perse veel geld verdienenappelientjex schreef: ↑09-09-2019 21:44Als hij zoveel werkt dan verdient hij heel goed denk ik. Hij staat ook niet helemaal in contact met de realiteit volgensmij dat hij denkt dat dit normaal is.
maandag 9 september 2019 om 21:49
appelientjex schreef: ↑09-09-2019 21:47Dat denk ik zeker.
Hij autistisch en zij weinig opleiding genoten.
Waarom autistisch? Die zie ik echt even niet. Mijn partner is ASSer, maar no way dat dit zo zou gebeuren. Egoïstisch is het, maar dat is heel wat anders.
maandag 9 september 2019 om 21:51
Komt wel overeen idd:Subnautica schreef: ↑09-09-2019 21:20Wacht even, heb jij daar toen niet ook een topic over geopend over dat huis op het erf?
geld-recht/maatschap-van-schoonouders/l ... ges/407768
relaties/bij-schoonouders-in-voorhuis/l ... #p27866482
maandag 9 september 2019 om 21:54
Dit!
Nadat je door je ex was genaaid dat ie je met een kind liet zitten en er niet voor betaalde, heb je toch weer nieuwe kinderen genomen met een vent zonder dat je je financieen voor jezelf op de rit had. Zulke dingen moet je van te voren vastleggen (of er gewoon niet aan beginnen) Die man heeft zijn zaakjes wel prima voor elkaar. Jij bent van anderen afhankelijk als je zo weinig uur in de week werkt. Probeer een fulltime baan te krijgen zodat je je financieel kan redden.
maandag 9 september 2019 om 21:55
Ga dan gewoon 32 uur werken en regel opvang. Hij wil jou niet onderhouden. Dat kun je niet leuk vinden maar het is zijn goed recht. Ik wil ook niet mijn man die maar 8 uur werkt onderhouden. Ik ben wel voor gezamenlijke financiën maar dan wel als iedereen het eens is over de verdeling. Als jij 32 uur werkt betaal je beide opvang. Het is zijn huis dus hij betaald. Je woont dan gratis ja. Je moet niets meebetalen. Of je gaat samen op het contract. Maar goed dat wil hij denk niet.
maandag 9 september 2019 om 21:55
oh ja, nou dit verhaal zal dus ook wel weer verdwijnenm-april schreef: ↑09-09-2019 21:51Komt wel overeen idd:
geld-recht/maatschap-van-schoonouders/l ... ges/407768
relaties/bij-schoonouders-in-voorhuis/l ... #p27866482
maandag 9 september 2019 om 21:58
Dit is de nieuwe romantiek, zij zorgt voor hem en hij ook.
Lieve to, uiteindelijk ben ik bij mijn ex weg door oa bijna wekelijkse ruzies over geld.
Situatie was redelijk gelijkwaardig, ik 4 dgn werken en hij 5. Hij verdiende meer, dus op mijn voorstel naar rato bijdragen aan onze huishouding. Toen werd ons gezamenlijk kind geboren. We zouden beiden minder gaan werken, maar minder dan 36 u ging echt niet bij hem. Dus ik maar naar de drie dagen.
Toen wilde hij financieel niks veranderen, want ik had toch meer vrije tijd??
Ik had er wel wat ruzies voor over om duidelijk te maken dat voor een baby die ook nog extra zorg nodig heeft, niet bepaald vrije tijd is.
Totdat ik ging rekenen hoe het uit zou pakken als ik wel 4 dgn ging werken en kind 4 dgn naar de opvang. Ik vergeet het nooit meer, ik zou er 60 euro op vooruit gaan en hij 400 erop achteruit.
Toen hield hij eindelijk een beetje op, maar we hebben 2,5 jaar geleefd alsof we zeer arm waren. Samen boven de Balkenende norm he.
Nu betaalt hij een hele flinke kinderalimentatie, ik durf het hier niet op te schrijven.
Als je echt met hem door wil, ga rekenen, rekenen, rekenen en leg hem je berekeningen voor.
Hoe oud zijn de kinderen? Dubbele kinderopvang is best duur als je al niet voor kgb in aanmerking komt. Bereken ook een schoonmaakster erbij, minimaal eens per week.
Lieve to, uiteindelijk ben ik bij mijn ex weg door oa bijna wekelijkse ruzies over geld.
Situatie was redelijk gelijkwaardig, ik 4 dgn werken en hij 5. Hij verdiende meer, dus op mijn voorstel naar rato bijdragen aan onze huishouding. Toen werd ons gezamenlijk kind geboren. We zouden beiden minder gaan werken, maar minder dan 36 u ging echt niet bij hem. Dus ik maar naar de drie dagen.
Toen wilde hij financieel niks veranderen, want ik had toch meer vrije tijd??
Ik had er wel wat ruzies voor over om duidelijk te maken dat voor een baby die ook nog extra zorg nodig heeft, niet bepaald vrije tijd is.
Totdat ik ging rekenen hoe het uit zou pakken als ik wel 4 dgn ging werken en kind 4 dgn naar de opvang. Ik vergeet het nooit meer, ik zou er 60 euro op vooruit gaan en hij 400 erop achteruit.
Toen hield hij eindelijk een beetje op, maar we hebben 2,5 jaar geleefd alsof we zeer arm waren. Samen boven de Balkenende norm he.
Nu betaalt hij een hele flinke kinderalimentatie, ik durf het hier niet op te schrijven.
Als je echt met hem door wil, ga rekenen, rekenen, rekenen en leg hem je berekeningen voor.
Hoe oud zijn de kinderen? Dubbele kinderopvang is best duur als je al niet voor kgb in aanmerking komt. Bereken ook een schoonmaakster erbij, minimaal eens per week.