Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jouw ideale avond of zondag zijn? Neem je daarin wel eens initiatief of moet het gezin hier zelf achter zien te komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jij dan om jezelf te vermaken behalve netflixen?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Omdat JIJ het niet leuk vindt, moet hij maar iets anders actiefs verzinnen met de kinderen. Ook al zijn ze met wandelen in beweging, hij moet maar voetballen?

Ik ben ook die leeftijd, vrouw en ik game meer dan mijn vriend. Dan maar kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Als jij 'quality time' tekort komt, bespreek dat met hem. Maar zonder waardeoordelen over wat hij leuk vindt om te doen (dat is immers aan hem). Dan kun je samen naar een beter verdeling van jullie tijd - met bezigheden apart, en samen.

Wat vind jij zelf leuke bezigheden? Met een vriendin naar film of concert? Sporten?

Ik snap de voorkeur van mijn man voor ellenlange films en af en toe gamen ook niet perse, maar dat hoeft ook niet. We hebben genoeg aandacht voor elkaar en ondernemen een hoop samen, en op andere momenten kijkt hij heerlijk die films (die ik niks zou vinden) of speelt hij een game, wanneer ik aan het zingen ben met koor of aan het volleyballen met vrienden. Dat volleyballen moet hij dan weer niet aan denken. Prima verdeeld, ieder zijn ding. Als ik thuiskom vraag ik dan even hoe de film was, hij informeert hij mijn avond was, en het is meteen weer gezellig.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16

Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.

Djeez.

Wat een hokjesdenken.
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
En misschien moet ik inderdaad blij zijn dat hij ze aandacht geeft, maar heb liever dat ze dan gaan voetballen of fietsen.
Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
Dit zit dus wel echt in jou. Jij hebt niet te bepalen voor jouw kinderen en voor hem wat zij leuk vinden. Het zijn geen robotjes die zich precies vormen naar jouw wensbeeld.

Kijk, dat je ook aandacht wil en samen leuke dingen doen is helemaal ok. En de dingen die jullie samen doen, daar heb jij net zoveel inbreng in als hij. Maar als hij iets leuk met de kinderen gaat doen of voor zichzelf, dan bepaalt hij dat met de kinderen/helemaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
Beinvloed het jullie seksleven?
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16

Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
En jij bent 82? Ik zou gaan scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Net als veel andere forummers val ik een beetje over dat Pokemon kinderachtig zou zijn. Mijn man en ik spelen, we zijn eind '40 en we hebben niet eens kinderen... we kennen ook meer volwassenen die het spelen dan kinderen in de buurt. Man gamed daarnaast ook regelmatig op de laptop terwijl ik netflix. Prima toch? Daarnaast voeren we ook regelmatig goede gesprekken en gaan we meestal op tijd naar bed. Geen probleem dus voor ons.

En wat wil je doen tijdens die wandelingen eigenlijk? Waarom erger je je aan die telefoon dan? Voor ons is het juist een reden voor nog eens een extra wandelingetje, als er ergens een zeldzame pokemon zit. We zijn echt meer in beweging door dit spel.

Daarnaast is het natuurlijk wel van belang dat hij nog steeds tijd voor jou heeft, naast de spelletjes. Als dat in de verdrukking komt heb je een punt.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jijzelf om je te vermaken? Het is toch leuk dat je kinderen mee willen wandelen om een pokemon te vangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had. Feit is wel dat de andere ochtend de kinderen weer vroeg aan ons bed staan. Hij komt er dan wel uit, maar ligt vervolgens eerst twee uur energieloos in het hoekje van de bank op zijn telefoon.
En dan denk ik wel, gisterenavond ga ik naar bed zit je te playstationen en we komen uit bed en je bent alweer aan het gamen op je telefoon.
Lopen in het bos zou ik inderdaad wel leuker kunnen vinden om het spel misschien ook te downloaden en mee te spelen. Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vind het ook vervelend als ik pokemon speel als we buiten zijn. Hij is wel een beetje zo dat hij graag alle aandacht heeft weet niet of dat bij jou ook zo is? Ik heb het opgelost met een gotcha, dus koop dat voor hem en neem zelf eens een vogelgids en een kijker mee als jullie weer naar het bos gaan. Heb je ook wat te doen.
Veel mensen met kinderen spelen pokemon go samen als gezin, je zou het eens kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Maak ook een account aan ;) hier zelf Pokemon speler en man ook we hebben nog nooit zoveel gewandeld als het afgelopen jaar . Het is echt onze gezamenlijke hobby geworden. Als iemwnd dit twee jaar terug verteld had had ik diegene keihard uitgelachen. Nooit geweten dat zoveel volwassenen dit spelen .
En verder wat is er mis met een hobby ? Ga zelf ook wat leuks doen .
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Jouw probleem is gewoon dat je gamen stom vindt. Newsflash: gamen is niet alleen voor kinderen en jongvolwassenen.

Het klinkt verder ook helemaal niet alsof je man er overmatig veel tijd aan besteedt. Dus ja, ik ben het met hem eens en vind dat je zeurt.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
Pokemons vangen is spelen.
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had. Feit is wel dat de andere ochtend de kinderen weer vroeg aan ons bed staan. Hij komt er dan wel uit, maar ligt vervolgens eerst twee uur energieloos in het hoekje van de bank op zijn telefoon.
En dan denk ik wel, gisterenavond ga ik naar bed zit je te playstationen en we komen uit bed en je bent alweer aan het gamen op je telefoon.
Lopen in het bos zou ik inderdaad wel leuker kunnen vinden om het spel misschien ook te downloaden en mee te spelen. Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
Ja, daarover zal je moeten praten en het dan houden bij wat jouw verlangens zijn. En dan ergens halverwege uitkomen. Ik denk dat als jij ook mee gaat spelen, iedereen daar blij van wordt. En dan in ruil wellicht ook iets anders wat niet zijn eerste keuze is, maar wat wel tegemoet komt aan jouw verlangens.
Alle reacties Link kopieren
I :heart: pokemon!
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
18-10-2021 11:34
Net als veel andere forummers val ik een beetje over dat Pokemon kinderachtig zou zijn. Mijn man en ik spelen, we zijn eind '40 en we hebben niet eens kinderen... we kennen ook meer volwassenen die het spelen dan kinderen in de buurt. Man gamed daarnaast ook regelmatig op de laptop terwijl ik netflix. Prima toch? Daarnaast voeren we ook regelmatig goede gesprekken en gaan we meestal op tijd naar bed. Geen probleem dus voor ons.

En wat wil je doen tijdens die wandelingen eigenlijk? Waarom erger je je aan die telefoon dan? Voor ons is het juist een reden voor nog eens een extra wandelingetje, als er ergens een zeldzame pokemon zit. We zijn echt meer in beweging door dit spel.

Daarnaast is het natuurlijk wel van belang dat hij nog steeds tijd voor jou heeft, naast de spelletjes. Als dat in de verdrukking komt heb je een punt.
Met Pokémon vangen heb ik eindelijk mijn kind naar buiten gekregen.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had. Feit is wel dat de andere ochtend de kinderen weer vroeg aan ons bed staan. Hij komt er dan wel uit, maar ligt vervolgens eerst twee uur energieloos in het hoekje van de bank op zijn telefoon.
En dan denk ik wel, gisterenavond ga ik naar bed zit je te playstationen en we komen uit bed en je bent alweer aan het gamen op je telefoon.
Lopen in het bos zou ik inderdaad wel leuker kunnen vinden om het spel misschien ook te downloaden en mee te spelen. Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
In je OP zeg je dat dit 1-2 keer per maand voor komt. Overdrijf dan niet zo.
En ze gaan toch spelen in de speeltuin? Eerst Pokémon vangen en dan spelen. Wat een drama.

Kom je aandacht te kort of oordeel je vooral over de manier waarop hij zijn tijd invult?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-10-2021 12:18
Met Pokémon vangen heb ik eindelijk mijn kind naar buiten gekregen.
Ik mijn man 🤣
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn man gamed ook graag. Zolang als ie niet hele nachten lijkbleek en schuimbekkend doet vindt ik t best.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
18-10-2021 11:23
Djeez.

Wat een hokjesdenken.
Ja inderdaad. Man en ik zijn bijna 60 en hebben allebei onze eigen PlayStation. Ik speel onder andere een multiplayer online game, en een van mijn spelvrienden is 77 🙂
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had. Feit is wel dat de andere ochtend de kinderen weer vroeg aan ons bed staan. Hij komt er dan wel uit, maar ligt vervolgens eerst twee uur energieloos in het hoekje van de bank op zijn telefoon.
En dan denk ik wel, gisterenavond ga ik naar bed zit je te playstationen en we komen uit bed en je bent alweer aan het gamen op je telefoon.
Lopen in het bos zou ik inderdaad wel leuker kunnen vinden om het spel misschien ook te downloaden en mee te spelen. Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
Het is zo te lezen geen populair standpunt, maar ik volg je hèlèmaal. Zou hier ook mega geïrriteerd van raken. Gelukkig is mijn man geen gamer. Mijn tienerzoon wel, en van zijn fixatie op schermen krijg ik ook regelmatig helemaal het rambam. Nu hij wat ouder wordt, laat ik het wat meer los, maar ik moet er niet aan denken dat mn partner zo zou zijn. Verder vind ik gamen eerlijk gezegd ook geen volwassen bezigheid, dus het is voor mij wel een eyeopener te lezen dat veel mensen hier dat wel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het gamen met de kinderen op zaterdagochtend in pyjama! Ze zijn nu deels het huis uit, of voor de middag niet meer wakker te krijgen.

Vreselijk veel gelachen, echt iets leuks samen als gezin, en je krijgt meteen ook meer inzicht in de wereld van je kinderen.
Kinderen van nu groeien op in een schermwereld. Daar op een positieve manier mee leren omgaan levert m.i. meer op dan ze er zoveel mogelijk af houden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven