Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
Ik hou van Mario Kart met vriendinnen! En super Mario speel ik ook vaak zat alleen wanneer man eeo duffe serie zit te kijken waar ik niks aan vind.

Gamen is voor mij ook een stukje ontspanning op zijn tijd en als ik er dan helemaal in opga kan ik ook uren zitten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je hem overhalen te gaan larpen. Dan zit hij minder achter het scherm. :proud:
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
En misschien moet ik inderdaad blij zijn dat hij ze aandacht geeft, maar heb liever dat ze dan gaan voetballen of fietsen.
Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
Je zoekt het heel erg bij je man. Maar jij hebt een probleem, hij niet. Ben jij wel zo gezellig? Jij kunt ook met je jongens voetballen.
En wat is er mis met gamen als je ouder bent dan 24 jaar? Wat denk jij bijzonder. Ik vind puzzelen leuk en kleuren. Ben ik dan een kleuter in mijn gedrag? Wat doe je zelf om je relatie leuk te houden? Het klinkt eerder of jij de ingeslapen saaie moeke bent en je man juist jong van geest en actief.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat als je lekker op de bank zit, dat je dan misschien even op je telefoon wil spelen of een filmpje kijken. Ik ga zelf dan vaak een tijdschrift of boek lezen. Je kan niet continu diepe gesprekken hebben toch? Als je dat mist kun je misschien van die ijsbreker-kaartjes kopen, waar vragen op staan die je dan omstebeurt kan beantwoorden. Je man klinkt best opgewekt (als hij zo trots aan zoon vertelt over een gevangen Pokemon) dus het lijkt me dat hij best in is voor zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
18-10-2021 12:31
Verder vind ik gamen eerlijk gezegd ook geen volwassen bezigheid, dus het is voor mij wel een eyeopener te lezen dat veel mensen hier dat wel vinden.
Veel games zijn zelfs ontworpen voor volwassenen 🙂 ik denk dat je geen idee hebt wat voor games er allemaal zijn, het zijn beslist niet allemaal domme schietspelletjes. Er zijn zoveel verschillende soorten, van pretpark of wijngaard ontwerpen en succesvol laten draaien, tot open world games waar je vrij in een fantasiewereld kan rondlopen en avonturen kan beleven.
Ik snap het nooit : als ik een western kijk, ben ik volwassen bezig. Maar als ik Red Dead Redemption speel ( western game waar je een rol speelt in een ontzettend goed verhaal ) ben ik kinderachtig ?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, koop een Gotcha. Dat is een soort ‘afstandsbediening’ (geen angst, er hoeft niet op knopjes gedrukt te worden) die zonder er verder iets voor te hoeven doen, pokestops draait en Pokemons vangt. En dan kunnen man en en kinderen dus als ze met jou gaan wandelen, dat apparaatje gebruiken. En dan als ze thuis zijn kijken wat ze gevangen hebben.

https://www.amazon.nl/Mcbazel-Catch-arm ... 0489&psc=1
himalaya wijzigde dit bericht op 20-10-2021 08:27
83.09% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
18-10-2021 12:55
Veel games zijn zelfs ontworpen voor volwassenen 🙂 ik denk dat je geen idee hebt wat voor games er allemaal zijn, het zijn beslist niet allemaal domme schietspelletjes. Er zijn zoveel verschillende soorten, van pretpark of wijngaard ontwerpen en succesvol laten draaien, tot open world games waar je vrij in een fantasiewereld kan rondlopen en avonturen kan beleven.
Ik snap het nooit : als ik een western kijk, ben ik volwassen bezig. Maar als ik Red Dead Redemption speel ( western game waar je een rol speelt in een ontzettend goed verhaal ) ben ik kinderachtig ?
Terwijl je in de eerste instantie enkel een beetje zit de consumeren en bij de tweede ook nog wat moet doen met je hersenen. (Speel je ook Far Cry ed?)
En wanneer is iets een volwassen hobby? Want bijna alle dingen die volwassenen doen, doen kinderen ook. Als die volwassenen die aan voetbal doen, zijn dan ook vreselijk kinderachtig! (Eigenlijk is dat geen goed voorbeeld.) Of kleuren. Of knutselen. Of lasergamen.

Je hoeft elkanders hobby niet leuk te vinden, maar zolang het niet teveel ingrijpt op het gezamelijk leven, is het gewoon iets wat je moet accepteren. Mijn vriend gamet ook, soms kijk ik even mee, soms zat ik erbij te lezen en soms ging ik iets voor mijzelf doen. Ik vond het fijner dat hij gamede dan dat hij tv keek. Van het laatste werd hij veel meer een zombie dan van het eerste, daar werd hij alleen maar enthousiast en blij van.
dianaf wijzigde dit bericht op 18-10-2021 13:54
18.82% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar uitkijken met dat Pokemon. Hier in het dorp een Pokemongroep die samen op pad gaan als er bv Community Day is. Daar is zelfs al een stelletje uit voort gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ga ook Pokémon spelen! Het is echt heel leuk. Man en ik spelen samen (wij hebben geen kinderen). We gaan er samen op uit om te wandelen in het bos en pokemons te vangen.
En ik wilde ook de tip geven die Himalaya gaf: geef je man een gotcha evolve. Dit is een horloge dat tijdens het wandelen stopjes spint en pokemons vangt. Hoeft je man niet meer op zijn telefoon te kijken. Win-win.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
Het is ook niet zo dat hij alleen maar schermt. Doordeweeks kijk ik film en hij zit achter de playstation. Of we kijken samen een serie.
De frustratie zit meer in het weekend. Als hij opstaat eerst op zijn telefoon zit en dan als we als gezin lekker een stuk gaan lopen in het bos de telefoon weer te voorschijn komt om pokemons te vangen.
Ik probeer de schermtijd voor de kinderen te beperken en vind dat lastig als ze steeds weer bij mijn man aan het meekijken zijn en pokemons aan het vangen zijn.
En misschien moet ik inderdaad blij zijn dat hij ze aandacht geeft, maar heb liever dat ze dan gaan voetballen of fietsen.
Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
Pokemon Go is typisch niet iets wat je onder schermtijd zou moeten laten vallen. Daarvoor moet je juist naar buiten. Bij die boswandeling kan het kinderen juist stimuleren om nog een extra stukje te lopen (dan komt dat ei misschien wel uit). Hier in de buurt ken ik hele gezinnen die samen spelen, dat is juist leuk. Misschien moet je het zelf ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
je bent aan het zeuren en zit waarschijnlijk zelf niet lekker in je vel. Dan ga je je aan kleine dingen ergeren.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
Als mijn man dan op zaterdagavond met zijn koptelefoon op zit te gamen denk ik: je bent 42 jaar. Je bent geen 24 meer.
Ik moet hier wel een beetje om lachen, want zo ziet het er bij ons met regelmaat uit. Als de kinderen in bed liggen, en wij bijgepraat zijn, gaat mijn man op een keukenstoel met een koptelefoon op voor de tv zitten gamen. Ik zit vervolgens lekker met een boek op de bank. Voor ons werkt dit echt prima. Zolang we wel ook onze gesprekken voeren, kan ik me er niet druk om maken.

Staat het gamen je echt zo tegen, of vind je vooral dat jij te weinig aandacht van je man krijgt? Als het het laatste is, zou ik eens goed bedenken wat je het liefst van hem zou willen in dat opzicht en dan eens met hem praten om te kijken in hoeverre hij jou daarin tegemoet kan en wil komen. Als het alleen maar gaat om het feit dat jij gamen kinderachtig vindt, kan ik me voorstellen dat hij dat gezeur vindt.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had. Feit is wel dat de andere ochtend de kinderen weer vroeg aan ons bed staan. Hij komt er dan wel uit, maar ligt vervolgens eerst twee uur energieloos in het hoekje van de bank op zijn telefoon.
En dan denk ik wel, gisterenavond ga ik naar bed zit je te playstationen en we komen uit bed en je bent alweer aan het gamen op je telefoon.
Lopen in het bos zou ik inderdaad wel leuker kunnen vinden om het spel misschien ook te downloaden en mee te spelen. Maar als we in een speeltuin staan en de kinderen (en man) eerst pokemons aan het vangen zijn, waarom zijn we dan naar de speeltuin gegaan. Dacht om te spelen.....
Jeetje wat zit jij die man op zijn nek zeg... ga jij nooit eens te laat naar bed omdat je nog q aflevering van een serie wilde kijken ofzo? Als ik in het weekend opsta dan ga ik ook eerst een of 2 uur op de bank zitten rustig wakker worden. Als mijn vriend daar iets over zou zeggen zou ik hem uitlachen.

Kom op to jij bent zijn moeder niet. Jij bepaalt niet wat hij leuk vindt en hoe laat hij naar bed gaat.

Als je vindt dat jullie te weinig quality time hebben kan je daar natuurlijk over praten. Maar je hebt niks te zeggen over wat voor hobby's hij heeft en wat hij leuk vindt om te doen. Kom op meid... je kan jezelf ook wel even vermaken toch?
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan de tijd dat mijn vader als hij moe thuis kwam van zijn werk de TV aanzette en dan helemaal vertrokken was, hetzij in een film of show, hetzij in dromenland.

Op mijn dringende vraag om toch eens met zijn gezin te praten zette hij dan plotseling de TV af: "Praat! Je moest toch praten?"
En dan wist je opeens niets meer te zeggen. En dan zette hij de TV weer aan. :)

Oh ja en de moraal van het verhaal: met onwillige honden is het slecht hazen vangen. Voor contact zijn er twee nodig. Wil er een niet wat jij wil, dan gaat het niet door.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Wat trouwens ook leuk is om buiten te doen, en heel volwassen, is de app Seek. Kan hij voortaan bomen, bloemen en paddenstoelen vangen.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
18-10-2021 12:23
Ik mijn man 🤣
Ik ook :P
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
18-10-2021 15:55
Wat trouwens ook leuk is om buiten te doen, en heel volwassen, is de app Seek. Kan hij voortaan bomen, bloemen en paddenstoelen vangen.

Dat mag dan ook niet, want schermpje en dingen vangen, dus gamen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2021 15:59
Dat mag dan ook niet, want schermpje en dingen vangen, dus gamen.
Nee! Het is determineren en natuurvorsen, dat is héél anders.

En als het toch niet mag, dan zou ik haar de ouderwetse, papieren flora laten dragen en daar eens op m’n gemak de naam van paddenstoel in gaan opzoeken. Afijn, drie uur later... alsof een wandeling daar gezelliger van wordt. :)
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 16:39
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....
en het is echt niet raar, om met je man een vaste avond af te spreken, waarop jullie tijd voor elkaar hebben hoor

Als MeneerLila en ik te lang langs elkaar heen leven, trekt altijd 1 van beiden aan de bel: "zeg, ik mis ons!"
en dan poetsen we agenda's leeg en duiken op de bank
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 16:39
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....
Ik snap het wel hoor, ik zou dit ook geen leuke boswandeling vinden. Ben je toch helemaal niet met elkaar of de natuur bezig? Vreselijk dat er zelfs een digitale prikkel nodig is als je even je rust zoekt in de natuur. Alsof met takken sjouwen en paddenstoelen zoeken niet leuk genoeg is. Maar blijkbaar zijn wij degenen die afwijken. ;-)
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 18-10-2021 16:48
11.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
18-10-2021 12:23
Ik mijn man 🤣
:-D
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 16:39
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....
Kijk dat snap ik wel. Ik heb vroeger ook pokemon gespeeld en het is vrij intensief. Tijdens het lopen met de hond of de kids had ik ze ook altijd aan. Misschien kan je mee doen met het spel en anders afspraken maken. De ene keer wel pokemon en de andere keer iets anders.

En over zijn gegame... 2 keer in de maand vind ik echt heel weinig. Misschien eens bij jezelf nagaan wat je er precies aan stoort. Vind je dat je te weinig gesprekken/diepgang in de relatie hebt? Of krijg je te weinig aandacht van je man op andere momenten? Zoek dat eens uit en probeer zijn 2 keer in de maand gamen te zien als iemand die 2 keer in de maand naar de kroeg gaat ofzo. Plan het er om heen.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 10:16
En misschien moet ik inderdaad blij zijn dat hij ze aandacht geeft, maar heb liever dat ze dan gaan voetballen of fietsen.
Hoe fijn is het als je een gemeenschappelijke interesses hebt met je kinderen. Ik ga wel eens mee met de hobby van mijn kind, puur omdat ik interesse wil tonen, maar had het leuker gevonden er net zo enthousiast over zou zijn als kind.
LInda1982 schreef:
18-10-2021 11:56
Ik vind playstationen in het weekend misschien niet eens het probleem, maar wel dat het tot midden in de nacht 'moet'. En als ik er dan iets van zeg dan zegt hij dat het een spannend potje was of hij de tijd niet in de gaten had.
Herkenbaar. Ik zit hier nu met prikkende ogen van vermoeiheid omdat ik vannacht in bed persé een boek uit wilde lezen. Ik zat er zo lekker in. Heb wel vanochtend gewoon de kinderen naar school geholpen en ben daarna gaan werken, maar dit moet ik niet te vaak doen ;-).
Ik denk dat hij gewoon geniet van zijn hobby en dat het niet uitmaakt welke hobby hij doet.

Mijn man heeft ook een hobby waar ik de lol niet van inzie, ik begrijp gewoon écht niet wat er leuk is om uren naar een dobber te staren. Hij weet dat, maar het is geen strijd hier als hij weer gaat met zijn hengel. Ik vind dat je in je relatie gewoon ook tijd voor jezelf zou moeten hebben. Een gezinsleven is al zo druk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een periode veel SimCity gespeeld. Mijn man vond dit toen niet zo leuk. Dat begreep ik ook wel. We hebben toen met elkaar besproken hoe dit op te lossen. We kwamen uit op dat ik 2 avonden in de week ging gamen en de andere avonden niet. Daar konden we ons allebei prima in vinden.

Dus spreek me je man ook iets af over hoe vaak en wanneer. Maar wat hij nu doet klinkt voor mij niet als heel veel…. Maar daar moet je samen naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven