Gamende partner
woensdag 14 oktober 2020 om 20:25
Wie van de dames/heren heeft ook te maken met een gamende partner?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?

donderdag 15 oktober 2020 om 17:02
donderdag 15 oktober 2020 om 17:04
Wat is passief gamen dan? Alleen maar Candy Crush en Tetris spelen of zo?Poppy_del_Rio schreef: ↑15-10-2020 17:02Ik game ook. Voor mij persoonlijk geldt dat ik duizend keer liever een actief gamende partner heb dan een partner die avond aan avond wezenloos naar de televisie staart.
donderdag 15 oktober 2020 om 17:12

donderdag 15 oktober 2020 om 17:18
donderdag 15 oktober 2020 om 18:10
Mijn vriend is ook een gamer. Soms heel veel (elke avond een paar uur + het hele weekend), soms weken niet. In die intense periodes ben ik het na een week zat en maken we afspraken: die en die avond gaat hij dan iets leuks met mij doen en in het weekend maken we een mooie wandeling. Nog steeds baal ik dan wel dat het hele spontane eraf is maar ja, niets aan te doen. Overigens spreken we (normaal gesproken) ook wel eenmaal per week met gezamenlijke vrienden af, dus dan zit hij ook niet achter dat ding. Afspraken maken dus
donderdag 15 oktober 2020 om 18:57
Ja preciesrapengaar schreef: ↑15-10-2020 18:10Mijn vriend is ook een gamer. Soms heel veel (elke avond een paar uur + het hele weekend), soms weken niet. In die intense periodes ben ik het na een week zat en maken we afspraken: die en die avond gaat hij dan iets leuks met mij doen en in het weekend maken we een mooie wandeling. Nog steeds baal ik dan wel dat het hele spontane eraf is maar ja, niets aan te doen. Overigens spreken we (normaal gesproken) ook wel eenmaal per week met gezamenlijke vrienden af, dus dan zit hij ook niet achter dat ding. Afspraken maken dus![]()

donderdag 15 oktober 2020 om 19:05
Nee precies.. Ik begrijp goed dat het een hobby is en ook voor een bepaalde ontspanning zorgt; naast het drukke leven heb je dit eenmaal nodig. Daarom laat ik hem gewoon zijn gang gaan. Maar ik wil toch tot een soort compromis komen (zonder dat hij zich aangevallen voelt)Poppy_del_Rio schreef: ↑15-10-2020 17:02Ik game ook. Voor mij persoonlijk geldt dat ik duizend keer liever een actief gamende partner heb dan een partner die avond aan avond wezenloos naar de televisie staart.
En als mijn man mij zou gaan bemoederen omdat ik in zijn ogen te lang doorga met gamen, zou het huis echt te klein zijn![]()
Jij bent een fanatiek gamer als ik het goed begrijp, heb jij wel eens een partner gehad die niet gamede ? Hoe ging jij hiermee om? Werden er ook bijvoorbeeld afspraken gemaakt, of kon je het allemaal wel goed combineren ( game tijd voor jezelf en tijd voor jou en je partner) ?
donderdag 15 oktober 2020 om 19:26
jaw schreef: ↑15-10-2020 17:01Je hebt de verkeerde instelling.
Gaming is voor jouw man een stuk ook sociaal aspect en een stuk hobby.
Als jij de hele avond TV zou kijken, van GTST naar GTST rerun zou zappen en tussendoor jouw complete aandacht in een boek zou hebben zitten, dan is er voor jouw man ook niets aan om zo te leven wanneer hij graag meer contact met jou zou hebben. Met Gamen is hij tenslotte nog ergens mee bezig, een doel en misschien zelfs wel mensen die op hem rekenen voor dat doel.
Maak dus afspraken, maar ga niet verwachten dat hij stil op de bank gaat zitten kijken naar jou wanneer jij een boek leest of naar een TV kijkt waar hij niets mee kan. En hij laat jou waarschijnlijk de Films kiezen omdat hij al de ervaring heeft dat datgene dat hij leuk vindt door jou met een hoop gesteun en geklaag wordt afgekraakt, of dat hij dat al lang heeft gezien.
Jij wilt dat hij stopt met zijn hobby, maar wat moet hij dan doen? Het is nu niet zo dat jij dan stopt met jouw bezigheden. En hij doet toch wat er nodig is in het huis, dus wat wil je nu precies van hem en probeer dat eens concreet te verwoorden voordat je hem van zijn bezigheden afhaalt waarna hij niets heeft.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik zou nooit van hem verwachten helemaal te stoppen. Ik begrijp heel goed dat het spelen van een game bijna verslavend kan zijn en het ook een ontspannende werking heeft. Ik vraag mij soms wel af of het nog gezond is om gerust 8u per dag te spelen (als de agenda dit toelaat)
Hetgeen waar ik een beetje mee zit is dat je toch een soort van connectie mist op de een of andere manier, ook op intiem vlak, omdat er zoveel tijd in op gaat. Het is alsof je met iemand samenwoont die continu aan de telefoon gesprekken voert met vrienden. Onbereikbaar.
Wat ik graag wil is een compromis sluiten. Een goeie tip die is gegeven; het maken van afspraken. Het zal denk ik wat geforceerd voelen, maar ik denk wel dat dit zal werken voor ons

donderdag 15 oktober 2020 om 19:57
Mijn vriend gamet ook. Ik af en toe.
Meestal zit ie na het eten er ff op. Van 6 tot 8 ofzo. Ondertussen was ik af, douche ik.. Bezig met studie of lekker in bed. Daarna kijken we samen een film of serie en gaan lekker naar bed.
Op zondag kan hij ook uren achter elkaar. Hij weet dat ik me dan begin te vervelen. Dus wandelen we, of fietsen.. Spelletje of op bezoek.
Ik ben dolgelukkig zo.
Denk dat mijn tip is : probeer compromis te vinden. Of misschien een soort balans of structuur. Althans, dat werkt voor ons.
Meestal zit ie na het eten er ff op. Van 6 tot 8 ofzo. Ondertussen was ik af, douche ik.. Bezig met studie of lekker in bed. Daarna kijken we samen een film of serie en gaan lekker naar bed.
Op zondag kan hij ook uren achter elkaar. Hij weet dat ik me dan begin te vervelen. Dus wandelen we, of fietsen.. Spelletje of op bezoek.
Ik ben dolgelukkig zo.
Denk dat mijn tip is : probeer compromis te vinden. Of misschien een soort balans of structuur. Althans, dat werkt voor ons.
donderdag 15 oktober 2020 om 21:16
Dat herken ik wel. Ik had ook een gamende partner en vooral dat continu praten met die mensen van het spel hele avonden en dat als ik dan iets tegen hem wilde zeggen of een gesprek dat ik dan continu een geïrriteerde/boze reactie kreeg. Heel irritant.Solange11 schreef: ↑15-10-2020 19:26
Hetgeen waar ik een beetje mee zit is dat je toch een soort van connectie mist op de een of andere manier, ook op intiem vlak, omdat er zoveel tijd in op gaat. Het is alsof je met iemand samenwoont die continu aan de telefoon gesprekken voert met vrienden. Onbereikbaar.
Terwijl ik zelf wel graag met mijn partner wilde praten na een lange werkdag maar dat spel zat er de hele tijd tussen.
Zelfs tijdens het eten op het laatst dan zat hij nog met z’n oordopjes in met anderen te praten.
Als we een avond weg gingen wilde hij soms ook gewoon vroeg naar huis zodat hij weer kon gamen.
Heb er veel gesprekken over proberen te hebben maar het had gewoon weinig zin omdat het niet veranderde en je kan mensen niet dwingen om iets te doen of laten.
Denk dat je er gewoon samen een balans in moet zien te vinden zodat je allebei tevreden bent.
Want je wilt ook weleens tegelijk naar bed gaan lijkt me anders kan je net zo goed niet samen wonen

donderdag 15 oktober 2020 om 21:54
Solange11 schreef: ↑15-10-2020 19:05
Jij bent een fanatiek gamer als ik het goed begrijp, heb jij wel eens een partner gehad die niet gamede ? Hoe ging jij hiermee om? Werden er ook bijvoorbeeld afspraken gemaakt, of kon je het allemaal wel goed combineren ( game tijd voor jezelf en tijd voor jou en je partner) ?
Ja, ik ben al 20+ jaar met een man die weleens een spelletje doet, maar zeker niet als gamer kan worden bestempeld.
Wij werken beiden op onregelmatige tijden met veel avonden en zien elkaar doordeweeks sowieso heel weinig. Gamen doe ik vooral als mijn man werkt en ik niet, en onze kinderen op bed liggen of weg zijn. In de weekenden game ik eigenlijk niet, al was het maar omdat ik dan niet geloofwaardig ben voor de kinderen als ik hun schermtijd begrens

Als je het gamen problematisch vindt in je relatie, moet je er natuurlijk iets mee doen. Maar bepaal dan wel eerst of je een andere tijdrovende hobby wel acceptabel had gevonden of dat het gamen je tegenstaat, omdat je er zelf niets mee hebt.
Voor mijzelf zou een hobby van mijn man problematisch zijn als mijn man daardoor geen aandacht voor mij en/of de kinderen zou hebben. En ook als zijn werk of andere verantwoordelijkheden eronder gaan lijden. Er bestaat natuurlijk wel zoiets als problematisch gamen, vanuit hier is niet te zeggen of dat bij jouw partner zo is.
donderdag 15 oktober 2020 om 23:19
donderdag 15 oktober 2020 om 23:45
De ochtend/middag tv kijken, even koken, en dan weer van 20 tot 2 tv kijken vind ik net zo ongezond als de hele dag gamen.Poppy_del_Rio schreef: ↑15-10-2020 17:18Is ook niets mis mee trouwens, ieder zijn ding, maar ik zou er zelf slecht tegen kunnen, net zoals ik een oeverloos naar de tv starende partner gewoon niet zou trekken.
donderdag 15 oktober 2020 om 23:48
8 uur per dag gamen is echt een verslaving. Dat is 1/3e van je hele dag. Natuurlijk is dat niet gezond. Blijft weinig tijd over voor iets anders. En natuurlijk heb je dan amper nog connectie. De game is belangrijker.Solange11 schreef: ↑15-10-2020 19:26Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik zou nooit van hem verwachten helemaal te stoppen. Ik begrijp heel goed dat het spelen van een game bijna verslavend kan zijn en het ook een ontspannende werking heeft. Ik vraag mij soms wel af of het nog gezond is om gerust 8u per dag te spelen (als de agenda dit toelaat)
Wat ik graag wil is een compromis sluiten. Een goeie tip die is gegeven; het maken van afspraken. Het zal denk ik wat geforceerd voelen, maar ik denk wel dat dit zal werken voor ons![]()

vrijdag 16 oktober 2020 om 05:38
Mijn vriend is een echte gamer die als hij niet hoeft te werken heel de dag achter zijn pc kan zitten. Normaal heb ik er eigenlijk niet zon moeite mee. Ben nogal op mezelf soms. Ik mis het nu wel omdat ik niks naast werken en sporten op het moment heb(Normaal zijn wij namelijk zon 15 keer per jaar naar evenement en kan hij zo omschakelen. Ook zien we vrienden normaal veel vaker. Alleen doordoor corona gaat dat allemaal niet door)
vrijdag 16 oktober 2020 om 06:40
Ik denk vooral dat er een verschil tussen gamen als ontspanning en echt verslaafd zijn. Mijn vriend gaat op tijd naar bed, zet zijn spel uit als we gaan eten en we doen regelmatig dingen samen. Als hij echt de hele dag en nacht zou gamen, boos zou worden als ik hem vraag om iets te doen of zelfs tijdens het eten met het spel bezig zijn, dan is het toch een ander verhaal.Argentovivo schreef: ↑16-10-2020 05:58Weinig ervaring met gamende figuren, maar met een zodanige preoccupatie, zou zelfs ik er 'klaar mee' zijn.
Je woont toch samen/deelt een leven omdat je dat allebei wilt?

vrijdag 16 oktober 2020 om 07:37
Nou dit inderdaad.
Ik kan me goed voorstellen dat zoveel gamen je gaat irriteren. Het enige wat je kunt doen is je gevoelens bespreken, zodat hij begrijpt hoe jij je voelt. En gamen is op zich niets mis mee, maar als iemand dat een derde deel van de dag doet lijkt het op een verslaving.

vrijdag 16 oktober 2020 om 08:00
Argentovivo schreef: ↑16-10-2020 05:58Weinig ervaring met gamende figuren, maar met een zodanige preoccupatie, zou zelfs ik er 'klaar mee' zijn.
Je woont toch samen/deelt een leven omdat je dat allebei wilt?
Dit inderdaad. Ik val echt een beetje van mijn stoel en prijs mezelf maar weer gelukkig dat ik geen gamer aan de haak heb geslagen. Dat lijkt me, obv deze en andere verhalen, zo verslavend.
Man en ik doen superveel samen en dat is voor veel mensen misschien ook te benauwend, maar wij vinden het beiden heel gezellig om tijd met elkaar door te brengen. Tuurlijk hebben we allebei wel onze sporten, hobbies en werk, maar er blijft daarnaast heel veel tijd over samen. Ik zou dat ook niet meer anders willen.
Maar goed, wat ik vind is ook niet zo relevant: het gaat erom wat jullie vinden en of je daar samen over kunt praten. Dat het steeds in ruzie belandt, lijkt me een groter probleem dan het gamen.

vrijdag 16 oktober 2020 om 08:30
Hier ook een gamende partner. Mijn man werkt (doorgaans) veel (gemiddeld 60 uur per week) en voor hem is gamen dan echt ontspanning. Natuurlijk zijn er wel eens spanningen, zeker als hij een dag vrij is en het eerste wat hij doet is zijn game opstarten.
Ondanks dat ik mij er wel eens aan stoor, weet ik ook dat hij er wel staat wanneer dat nodig is. Het is een stukje geven en nemen. Hij stoort zich ook wel eens aan mij. Hoort ook bij het hebben van de relatie.
Wij zorgen er voor dat we ten alle tijden weten wat er bij de ander speelt. Daar hebben wij doorgaans geen uren de tijd voor nodig. Daarbij eten wij, mede dankzij onze kinderen wellicht, altijd gezamenlijk. Dat helpt ook zeker.
Ondanks dat ik mij er wel eens aan stoor, weet ik ook dat hij er wel staat wanneer dat nodig is. Het is een stukje geven en nemen. Hij stoort zich ook wel eens aan mij. Hoort ook bij het hebben van de relatie.
Wij zorgen er voor dat we ten alle tijden weten wat er bij de ander speelt. Daar hebben wij doorgaans geen uren de tijd voor nodig. Daarbij eten wij, mede dankzij onze kinderen wellicht, altijd gezamenlijk. Dat helpt ook zeker.
vrijdag 16 oktober 2020 om 08:30
Dat laatste duidt dus op een verslaving. Boos worden als je moet stoppen.Poppy_del_Rio schreef: ↑15-10-2020 17:02Ik game ook. Voor mij persoonlijk geldt dat ik duizend keer liever een actief gamende partner heb dan een partner die avond aan avond wezenloos naar de televisie staart.
En als mijn man mij zou gaan bemoederen omdat ik in zijn ogen te lang doorga met gamen, zou het huis echt te klein zijn![]()
Mijn vriend gamet heel soms, maar ik vind die game geluiden toch heel irritant. Je kan niks zeggen want diegene gaat helemaal op in zijn game. Itt TV kijken. Dan kan je nog gewoon met elkaar praten. En worden ze niet boos als je vraagt of de tv uit mag.