Gedoe over uitnodiging bruiloft
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
Een vriendin van mij gaat over anderhalve maand trouwen. Dat weet ze al een jaar. Ongeveer een half jaar geleden hebben we met 4-en (het aanstaande bruidspaar, vriend en ik) een etentje gehad en toen zijn we al uitgenodigd met het verzoek om de dag vrij te houden.
Nu komt de uitnodiging, en blijk alleen ik uitgenodigd. Ik vind dit nogal vreemd. Vriend en ik zijn best een tijdje samen, hij kent het bruidspaar best goed, we zijn wel eens met 4-en wat gaan eten en drinken. Ik heb voorzichtig navraag gedaan, en ik blijk ingedeeld in de groep 'studievrienden' die zijn uitgenodigd zonder partner want niet alle partners kent ze even goed.
Het gedoe zit 'm erin dat mijn vriend na het etentje waarin we wel waren uitgenodigd best wel veel moeite heeft gedaan om een al gepland vriendenweekend een week op te schuiven. Dat is na veel gedoe gelukt, en nu blijkt het allemaal verloren moeite. Mijn vriend kan prima leven met niet worden uitgenodigd op een bruiloft van een vriendin van mij, maar hij is nu nogal geïrriteerd over het feit dat hij veel moeite heeft gedaan om ergens bij te kunnen zijn en nu niet meer welkom is.
Nu heeft hij een ander plan gemaakt voor dat weekend, om een vriend te gaan opzoeken die in het buitenland werkt. Dat betekent dat hij van vrijdagavond tot zondagavond weggaat. Nu is de bruiloft op zaterdag en op zondag is er een familiebrunch van mijn oma waar hij mee naar toe zou gaan. Dat gaat nu dus ook niet door en daar baal ik dan weer van.
Alles bij elkaar kost me dit veel energie. Vriend trekt nu gewoon zijn eigen plan (snap ik, maar wel jammer). Ik moet nu in mijn eentje naar een bruiloft waar ik door al dat gedoe al niet zoveel zin meer in heb. En zojuist kwam er een appje binnen, ik moet gaan meeschrijven aan een leuk lied voor het bruidspaar.
Nu overweeg ik om gewoon zaterdagavond naar mijn ouders te gaan, dan ouderwets als gezin naar oma d'r verjaardag en zondagavond gewoon weer naar huis. Rustig, geen spanningen en gezeur. Alleen vrees ik dat dit wel weer zal worden uitgelegd als 'vriendschap kennelijk niet belangrijk'.
Iemand tips / advies?
Nu komt de uitnodiging, en blijk alleen ik uitgenodigd. Ik vind dit nogal vreemd. Vriend en ik zijn best een tijdje samen, hij kent het bruidspaar best goed, we zijn wel eens met 4-en wat gaan eten en drinken. Ik heb voorzichtig navraag gedaan, en ik blijk ingedeeld in de groep 'studievrienden' die zijn uitgenodigd zonder partner want niet alle partners kent ze even goed.
Het gedoe zit 'm erin dat mijn vriend na het etentje waarin we wel waren uitgenodigd best wel veel moeite heeft gedaan om een al gepland vriendenweekend een week op te schuiven. Dat is na veel gedoe gelukt, en nu blijkt het allemaal verloren moeite. Mijn vriend kan prima leven met niet worden uitgenodigd op een bruiloft van een vriendin van mij, maar hij is nu nogal geïrriteerd over het feit dat hij veel moeite heeft gedaan om ergens bij te kunnen zijn en nu niet meer welkom is.
Nu heeft hij een ander plan gemaakt voor dat weekend, om een vriend te gaan opzoeken die in het buitenland werkt. Dat betekent dat hij van vrijdagavond tot zondagavond weggaat. Nu is de bruiloft op zaterdag en op zondag is er een familiebrunch van mijn oma waar hij mee naar toe zou gaan. Dat gaat nu dus ook niet door en daar baal ik dan weer van.
Alles bij elkaar kost me dit veel energie. Vriend trekt nu gewoon zijn eigen plan (snap ik, maar wel jammer). Ik moet nu in mijn eentje naar een bruiloft waar ik door al dat gedoe al niet zoveel zin meer in heb. En zojuist kwam er een appje binnen, ik moet gaan meeschrijven aan een leuk lied voor het bruidspaar.
Nu overweeg ik om gewoon zaterdagavond naar mijn ouders te gaan, dan ouderwets als gezin naar oma d'r verjaardag en zondagavond gewoon weer naar huis. Rustig, geen spanningen en gezeur. Alleen vrees ik dat dit wel weer zal worden uitgelegd als 'vriendschap kennelijk niet belangrijk'.
Iemand tips / advies?
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Tijdens een etentje werd jullie verzocht die dag vrij te houden en nu mag je vriend niet komen.
Dat is niet leuk , dat hij zijn plannen heeft verzet en daar not amused over is snap ik . Denk niet dat die mensen voor hem dan zo belangrijk zijn dat hij in zak in as zit dat hij hun trouwdag gaat missen en anders was hij ook wel uitgenodigd maar wel lullig als je eerst gevraagd wordt en dan niet . Gewoon even aankaarten dat jullie beide toch uitgenodigd waren maar dat jullie ook beide zijn uitgenodigd elders en dan kiezen om naar elders te gaan omdat je dan wel samen kunt gaan.
Zoiets ,ik zou er zelf weinig zin meer in hebben in elk geval niet om als voor hun niet zo belangrijke vriendin alleen te mogen opdraven met een tekst voor een liedje en een gevulde envelop . Ga iets leuks doen met je vriend en ga naar die brunch samen bij je oma dat weekend.
Dat is niet leuk , dat hij zijn plannen heeft verzet en daar not amused over is snap ik . Denk niet dat die mensen voor hem dan zo belangrijk zijn dat hij in zak in as zit dat hij hun trouwdag gaat missen en anders was hij ook wel uitgenodigd maar wel lullig als je eerst gevraagd wordt en dan niet . Gewoon even aankaarten dat jullie beide toch uitgenodigd waren maar dat jullie ook beide zijn uitgenodigd elders en dan kiezen om naar elders te gaan omdat je dan wel samen kunt gaan.
Zoiets ,ik zou er zelf weinig zin meer in hebben in elk geval niet om als voor hun niet zo belangrijke vriendin alleen te mogen opdraven met een tekst voor een liedje en een gevulde envelop . Ga iets leuks doen met je vriend en ga naar die brunch samen bij je oma dat weekend.
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.
dinsdag 16 april 2019 om 10:29
forumfossiel schreef: ↑16-04-2019 10:25Dit. Iemand eerst uitnodigen en dan de uitnodiging intrekken is dermate lomp en ongastvrij dat ik ook geen zin meer zou hebben in die bruiloft.
Voor mij was mijn bruiloft ook niet “ mijn dag” maar juist een feest dat ik wilde delen met geliefden en dierbaren. Dus afhankelijk van hoe ver het weg is en hoeveel mensen je verwacht te kennen, zou ik of eventjes gaan, of bij veel reistijd en verder weinig bekenden aangeven dat je “ helaas verhinderd bent”. En niet gaan. Het gezeur met je vriendin bestaat al, want jij hebt vast ook een mening over haar actie van je vriend “ ontuitnodigen” die maakt dat je anders naar de vriendschap kijkt.
dinsdag 16 april 2019 om 10:39
Dit. Je bent al gedegradeerd naar studievriendin ipv een vriendin. Dus eigenlijk ben je niet meer dan een kennis.makiko schreef: ↑16-04-2019 10:26Tijdens een etentje werd jullie verzocht die dag vrij te houden en nu mag je vriend niet komen.
Ik zou het aankaarten dat je het jammer vindt dat jullie eerst samen gevraagd zijn om de dag vrij te houden en dat dit blijkbaar nu niet meer nodig is, maar dat dit niet gecommuniceerd is. En dat je vriend veel moeite heeft gedaan om die dag vrij te houden voor niets was.
En aangeven dat je nu niet komt, want als studievriendin heb je er niet zoveel te zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Mijn man en ik hebben een simpele regel voor bruiloften, we komen samen of niet.
Ik heb persoonlijk geen zin om een mooie jurk aan te trekken, kapper, make up, enz... duur cadeau/envolop en dan alleen te gaan.
Mijn man en ik hebben een simpele regel voor bruiloften, we komen samen of niet.
Ik heb persoonlijk geen zin om een mooie jurk aan te trekken, kapper, make up, enz... duur cadeau/envolop en dan alleen te gaan.
sunny-in-perth wijzigde dit bericht op 16-04-2019 14:27
1.44% gewijzigd
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
echt???Sunny-in-Perth schreef: ↑16-04-2019 10:42Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Mijn man ik ik hebben een simpele regen voor bruiloften, we komen samen of niet.
Je hebt toch vrienden die echt jouw vrienden zijn? niet alleen bevriende stellen???
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Sunny-in-Perth schreef: ↑16-04-2019 10:42Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Mijn man ik ik hebben een simpele regen voor bruiloften, we komen samen of niet.
Hebben jullie op jullie bruiloft dan ook alleen complete setjes uitgenodigd?
dinsdag 16 april 2019 om 10:55
Dat hoeft van mij dan weer niet perse. Als een kennis die mijn partner echt niet kent alleen mij uitnodigd en als ik weet dat ik daar voldoende andere mensen ken, vind ik het op zich niet erg om alleen te gaan. Maar als iemand eerst ons beide vraagt om een weekend vrij te houden, dan vervolgens een uitnodiging intrekt en dan nog verwacht dat ik ee n leuk liedje ga dichten, dan heb ik daar niet zoveel zin in.Sunny-in-Perth schreef: ↑16-04-2019 10:42Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Ik heb persoonlijk geen zin om een mooie jurk aan te trekken, kaper, make up, enz... duur cadeau/envolop en dan alleen te gaan.
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
maar dat idee van dat liedje komt niet van het bruidspaar, maar van 'de vrienden' oid
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Eens. Maar dat vind ik sowieso hier op het forum, er wordt meteen gegild dat je een vriendschap/relatie maar moet verbreken wanneer er een keer iets vervelends gebeurt. En vervolgens lees je tig topics van mensen die zich eenzaam voelen omdat ze geen vriendschappen of een relatie hebben.
Ja gek he, als je meteen de handdoek in de ring gooit.
In een vriendschap gebeurt er nou eenmaal wel eens iets wat minder leuk is/overkomt maar als je iedereen zomaar aan de kant zet houd je niemand meer over nee. Je kunt ook proberen het op te lossen.
dinsdag 16 april 2019 om 11:01
Nou je moet niet al te melodramatisch gaan doen... TO is waarschijnlijk 1 van de 30 "vriendinnen" die wordt uitgenodigd.QueenArachnia schreef: ↑16-04-2019 10:56Eens. Maar dat vind ik sowieso hier op het forum, er wordt meteen gegild dat je een vriendschap/relatie maar moet verbreken wanneer er een keer iets vervelends gebeurt. En vervolgens lees je tig topics van mensen die zich eenzaam voelen omdat ze geen vriendschappen of een relatie hebben.
Ja gek he, als je meteen de handdoek in de ring gooit.
In een vriendschap gebeurt er nou eenmaal wel eens iets wat minder leuk is/overkomt maar als je iedereen zomaar aan de kant zet houd je niemand meer over nee. Je kunt ook proberen het op te lossen.
dinsdag 16 april 2019 om 11:01
Ik kan dan ook prima plezier hebben zonder mijn man hoor. Geen enkel probleem.Sunny-in-Perth schreef: ↑16-04-2019 10:42Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Ik heb persoonlijk geen zin om een mooie jurk aan te trekken, kaper, make up, enz... duur cadeau/envolop en dan alleen te gaan.
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
Mja ligt misschien aan het type persoon inderdaad en hoe de bruiloft is opgezet. Als het wat kleinschaliger is snap ik best dat je een enkel persoon uitnodigt maar de vrienden van mijn kant gaven 's avonds een groot feest en daar was de uitnodiging alle keren aan beide gericht. Eentje was wel expliciet aangegeven geen kinderen.
Als ik overigens ooit zou trouwen zou ik zeker de partners ook uitnodigen maar blijkbaar is dat minder vanzelfsprekend dan door mij gedacht.
Als ik overigens ooit zou trouwen zou ik zeker de partners ook uitnodigen maar blijkbaar is dat minder vanzelfsprekend dan door mij gedacht.
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
Idd. Studievriendin hè. Die komen pas na de collega's en de gewone vriendinnen en de besties.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 16 april 2019 om 11:06
Ook de helft van een stel met veel bombarie uitnodigen waar de ander bij is, is heel vreemd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 16 april 2019 om 11:09
Sunny-in-Perth schreef: ↑16-04-2019 10:42Ik zou ook bedanken en niet gaan.
Waarom, wij kijken per gelegenheid (bruiloft, verjaardag, diploma uitreiking, begrafenis, opening, feest, etc) of we samen gaan of alleen.
Soms willen we wel samen, maar kan dit gewoon niet. En andere keren hebben we geen zin om als +1 mee te moeten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 16 april 2019 om 11:11
Best gek dat ze dan eerder tijdens een etentje beiden zijn uitgenodigd en gevraagd is om een bepaalde datum vrij te houden.
Sowieso vind ik het raar om kennissen uit te nodigen voor een bruiloft. Vulling ben je dan alleen maar.
Maar dat is een andere discussie.
dinsdag 16 april 2019 om 11:11
Ik heb een berichtje gestuurd of het klopt dat de uitnodiging alleen voor mij was. Antwoord: ja + toelichting (vrienden uit studietijd zonder partner). Klonk een beetje alsof ze ook wel door had dat ze wat uit te leggen had.
Bij een eerder etentje is, zowel in mijn herinnering als die van vriend, expliciet aan ons allebei gevraagd het weekend vrij te houden. Vriend heeft toen meteen gezegd, ik kan dan misschien niet maar ga mijn best doen wat te verzetten. En dat heeft hij gedaan.
Bij een eerder etentje is, zowel in mijn herinnering als die van vriend, expliciet aan ons allebei gevraagd het weekend vrij te houden. Vriend heeft toen meteen gezegd, ik kan dan misschien niet maar ga mijn best doen wat te verzetten. En dat heeft hij gedaan.
dinsdag 16 april 2019 om 11:13
Eens hoor.Lucifer2018 schreef: ↑16-04-2019 11:11Best gek dat ze dan eerder tijdens een etentje beiden zijn uitgenodigd en gevraagd is om een bepaalde datum vrij te houden.
Sowieso vind ik het raar om kennissen uit te nodigen voor een bruiloft. Vulling ben je dan alleen maar.
Maar dat is een andere discussie.![]()
To. Ik zou niet meer gaan, maar dat ben ik.
dinsdag 16 april 2019 om 11:14
Maar dat heb je nog niet besproken/aangegeven? Ik had gebeld denk ik en dat rustig nagevraagd denk ik.madelief030 schreef: ↑16-04-2019 11:11Ik heb een berichtje gestuurd of het klopt dat de uitnodiging alleen voor mij was. Antwoord: ja + toelichting (vrienden uit studietijd zonder partner). Klonk een beetje alsof ze ook wel door had dat ze wat uit te leggen had.