Gedrag van kennis
woensdag 11 november 2020 om 15:02
Ik heb een kennis/vriend die ik al jaren ken. We delen gezamenlijke interesses, ik kook wel eens voor diegene. Gezellig maken etc. Het is zoiets als een vriendschap. In al die jaren tijd heb ik aan diegene nooit wat gevraagd, tot vandaag.
Nu heb ik van overlast aan die kennis verteld. Opeens kwam ik op het idee of hij met me mee kon komen om met die man te praten (we zouden volgende dag koffie en gebakjes bij mij thuis eten).Mijn kennis zou er over nadenken. Die dag aangekomen, hoorde hij bij mij thuis inderdaad ook bassgedreun en muziek. Toen ik vroeg of hij wilde meekomen zei hij dat hij erover had nagedacht en niet wilde. Ik zei dat het enige wat hij kon doen, is beamen dat er overlast was.
Ik barstte opeens in tranen uit. Om mijn misplaatste vertrouwen in mensen. Denken dat diegenen waarvan ik denk dat ze dichtbij me staan me kunnen steunen.
Die kennis zag me huilen (ik kon mezelf niet tegenhouden) en ook hoe moeilijk ik het met de situatie had en het weer alleen moest oplossen. Hij liep na zijn koffie en gebakjes de deur uit. Gaf me eerst een hand op schouder en zei daarna doei.
Ik denk dat dit de eerste keer van mijn leven is geweest dat ik iemand om hulp vroeg. Wat zegt dit over die kennis?
Nu heb ik van overlast aan die kennis verteld. Opeens kwam ik op het idee of hij met me mee kon komen om met die man te praten (we zouden volgende dag koffie en gebakjes bij mij thuis eten).Mijn kennis zou er over nadenken. Die dag aangekomen, hoorde hij bij mij thuis inderdaad ook bassgedreun en muziek. Toen ik vroeg of hij wilde meekomen zei hij dat hij erover had nagedacht en niet wilde. Ik zei dat het enige wat hij kon doen, is beamen dat er overlast was.
Ik barstte opeens in tranen uit. Om mijn misplaatste vertrouwen in mensen. Denken dat diegenen waarvan ik denk dat ze dichtbij me staan me kunnen steunen.
Die kennis zag me huilen (ik kon mezelf niet tegenhouden) en ook hoe moeilijk ik het met de situatie had en het weer alleen moest oplossen. Hij liep na zijn koffie en gebakjes de deur uit. Gaf me eerst een hand op schouder en zei daarna doei.
Ik denk dat dit de eerste keer van mijn leven is geweest dat ik iemand om hulp vroeg. Wat zegt dit over die kennis?
anoniem_391963 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 08:42
29.84% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 15:45
Ergo: je huilt dus om je zin te krijgen.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:23Ik probeerde niet te manipuleren door te huilen. Ik hield me ontzettend in om niet te huilen. Huilde om de situatie, heb al 2 weken last van hyperventilatie en slapeloze nachten. Dus ik kon het ff niet aan, het was niet om die kennis te manipuleren. Dus toen die nee zei, viel ff gewoon al die hoop weg. Ik wist dat die winkelier me nooit zou tegemoetkomen. Vandaar.
Bij de bezichtiging bij de winkelier zette je het in, in de hoop dat hij uit medelijden akkoord zou gaan met gene geluidsoverlast.
Bij de vriend zette je het in, in de hoop dat hij de winkelier eens op zijn falie zou geven.
Je bent geen 5 jaar meer. Stop met huilen in te zetten om iets gedaan te krijgen. Het werkt heel erg vaak juist averechts.
woensdag 11 november 2020 om 15:46
Ik zou sowieso het woord doen. Niet hij. En niet om te klagen, maar aan te geven. Want onderbuurman had beloofd de box een paar meter verderop te plaatsen. Dus we zouden sowieso niet met de deur in huis vallen. Ik had gewoon even steun nodig en dacht oprecht dat die vriend me wilde bijstaan. Dat had ik mis. Ik voelde me heel dom.bemby77 schreef: ↑11-11-2020 15:43Ik vind het wel een legitieme vraag om aan een vriend te stellen. Niet om samen te gaan klagen maar soms geeft de aanwezigheid van een vriend je net even wat meer vertrouwen om een gesprek aan te gaan.
Zonder verdere uitleg en met een schouderklopje plus doei je hut verlaten zou mij zeggen dat het echt gaat om een (vage) kennis die ik ook niet meer om hulp zou vragen.
woensdag 11 november 2020 om 15:46
Volgens mij is dit niet omdat je hooggevoelig bent, maar omdat je onzeker bent. Daardoor vul je in dat de winkelier je niet respecteert en dat enkel een man je problemen op kan lossen.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:28Nee, maar ik weet dat die winkelier geen respect voor me heeft doordat hij me heeft misleid en verkeerde voorstelling van zaken heeft gedaan. Nu verdraait hij alles en sta ik machteloos. Omdat ik hooggevoelig ben, voel ik dat soort dingen aan. Zijn disrespect jegens mij.
Je vroeg iets van je kennis, je kennis zei 'nee' en nu schrijf je hem af. Dat geeft mij vooral te kennen dat jij geen respect hebt voor zijn grenzen. Je neemt het hem kwalijk dat hij niet je ridder te paard is, maar het is 2020, meid. Stop de tranen en recht je rug
woensdag 11 november 2020 om 15:48
Bij die winkelier heb ik gehuild toen ik bij mijn andere huis last had van geluidsoverlast. Toen woonde ik niet eens boven hem. Dat heeft mze zo geraakt, dat hij wist van mijn last en loze beloftes heeft gedaan waardoor ik ben verhuisd. Destijds toen ik huilde, had ik nog niets met die winkelier te maken qua geluidsoverlast. als hij niet had gelogen, was ik daar nooit naartoe verhuisd.Doreia* schreef: ↑11-11-2020 15:45Ergo: je huilt dus om je zin te krijgen.
Bij de bezichtiging bij de winkelier zette je het in, in de hoop dat hij uit medelijden akkoord zou gaan met gene geluidsoverlast.
Bij de vriend zette je het in, in de hoop dat hij de winkelier eens op zijn falie zou geven.
Je bent geen 5 jaar meer. Stop met huilen in te zetten om iets gedaan te krijgen. Het werkt heel erg vaak juist averechts.
woensdag 11 november 2020 om 15:50
Maar toen had je al die bezichtiging. Je sorteerde alvast voor op de situatie waarin je nu zit.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:48Bij die winkelier heb ik gehuild toen ik bij mijn andere huis last had van geluidsoverlast. Toen woonde ik niet eens boven hem. Dat heeft mze zo geraakt, dat hij wist van mijn last en loze beloftes heeft gedaan waardoor ik ben verhuisd. Destijds toen ik huilde, had ik nog niets met die winkelier te maken qua geluidsoverlast.
Echt, zoek hulp, word volwassen en zet huilen niet in als machtsmiddel. Daar ben je niet goed in.
woensdag 11 november 2020 om 15:52
Lieve schat. Als iemand is die mensen niet vertrouwt, ben ik het wel.TijdvoorTaart schreef: ↑11-11-2020 15:46Volgens mij is dit niet omdat je hooggevoelig bent, maar omdat je onzeker bent. Daardoor vul je in dat de winkelier je niet respecteert en dat enkel een man je problemen op kan lossen.
Je vroeg iets van je kennis, je kennis zei 'nee' en nu schrijf je hem af. Dat geeft mij vooral te kennen dat jij geen respect hebt voor zijn grenzen. Je neemt het hem kwalijk dat hij niet je ridder te paard is, maar het is 2020, meid. Stop de tranen en recht je rug
Ik dacht eerst altijd dat iedereen goed was, zo ben ik vaak op mijn bekgegaan. Nogsteeds zal ik mensen die ik ken helpen die mij om hulp zullen vragen.
Andersom merk ik dat mensen mij ontzettend vertrouwen, bijv in werk dat ik doe. Ze geven zonder blikken pf blozen hun bankgegevens. Eerst snapte ikniet hoe het kon dat ze me zo blindelings vertrouwen, nu weet ik waarom. Ik straal vertrouwen uit, veel mensen voelen dat aan. Ook al zijn ze vaak belazerd. Ik ben zo naief omdat ik denk dat mensen zo handelen zoals ik zou doen.
woensdag 11 november 2020 om 15:54
Nee. Die bezichtiging had ik 2 maanden later. Ik kende die onderbuurman al een halfjaar voordat ik boven hem ging wonen. Hij stelde het notabene zelf voor toen hij achterkwam dat ik geen woongenot had in een andere woning wegens geluidsoverlast. Toen ik zei dat ik niet boven hem kon wonen vanwege eventueel last van zijn muziek, zei hij dat hij het altijd zacht heeft staan en dat ik hem kon vertellen. Hij zei altijd komen zeggen als je er last van hebt voor het verhuizen. Nu ik er echt woon, doet hij zo en wil hij niet helpen.
Tijdems bezichtiging en verhuizing hoorde ik juist totaal geen muziek van beneden. Pas toen hij wist dat ik er verhuisd was.
anoniem_391963 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 15:57
20.34% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 15:56
Waar schaam je je in hemelsnaam voor? Deze snap ik echt niet.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:26Ik heb zelfde huisbaas als die winkelier, maar nu is het de 2e keer dat ik over geluidsoverlast klaag. Ik probeer altijd meegaand en incognito te zijn. Het geeft me veel stress dat er weer overlast is. Ik had die winkelier niet moeten vertrouwen..Nu moet ik weer bij huisbaas aankloppen dat ik daar weg wil en ik schaam me echt.
Daarnaast: ga eens oefenen met hulp vragen. Gewoon, een vriendin vragen of ze een keer een uurtje wil helpen met ergens heen rijden/sjouwen/verven oid, je vader vragen of hij een plankje wil ophangen. Zo dramatisch reageren als iemand (een kennis ook nog, niet eens een goede vriend) 'nee' zegt op een hulpvraag is echt niet ok. Daar zou ik echt aan gaan werken.
Iedereen heeft het recht om 'nee' te zeggen.
Geluidsoverlast is echt heel vervelend weet ik uit ervaring en het is normaal dat je er een beetje doorheen zit. Maar je reactie is echt enorm overtrokken.
Sta je altijd overal zo snel te grienen?Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:48Bij die winkelier heb ik gehuild toen ik bij mijn andere huis last had van geluidsoverlast. Toen woonde ik niet eens boven hem. Dat heeft mze zo geraakt, dat hij wist van mijn last en loze beloftes heeft gedaan waardoor ik ben verhuisd. Destijds toen ik huilde, had ik nog niets met die winkelier te maken qua geluidsoverlast. als hij niet had gelogen, was ik daar nooit naartoe verhuisd.
Succes trouwens. Ik kan me je eerste topic nog herinneren; dit is praten tegen dovemansoren.
anoniem_6523c94669e08 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 15:57
8.51% gewijzigd
Ja, dan lijkt het me duidelijk. Ze doen het om jou te pesten.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 15:54Nee. Die bezichtiging had ik 2 maanden later. Ik kende die onderbuurman al een halfjaar voordat ik boven hem ging wonen. Hij stelde het notabene zelf voor toen hij achterkwam dat ik geen woongenot had in een andere woning.
Tijdems bezichtiging en verhuizing hoorde ik juist totaal geen muziek van beneden. Pas toen hij wist dat ik er verhuisd was.
woensdag 11 november 2020 om 15:57
Ah, huilen helpt niet om mensen op je hand te krijgen, dus nu wijzig je je taktiek en ga je laatdunkend 'schat' schrijven, eerst ook in je antwoord naar mij, naar mensen die de tijd en moeite nemen om je te helpen.
Zie je hoe je aan het manipuleren bent om mensen te laten doen, zeggen en schrijven wat jij wil dat ze doen?
Zie je hoe je aan het manipuleren bent om mensen te laten doen, zeggen en schrijven wat jij wil dat ze doen?
woensdag 11 november 2020 om 15:58
woensdag 11 november 2020 om 16:01
Je kunt hulp verwachten van anderen omdat je zelf altijd anderen meteen helpt, maar zo werkt de wereld niet. Het is geen saldo, iemand anders is niet verplicht om je te helpen als diegene zich daar niet prettig bij voelt. Ik zou me bij dergelijk verzoek ook niet zo relaxed voelen.
In alle eerlijkheid: je klinkt een beetje als een vriendin van me. Ze zegt niet veel van anderen te verwachten maar ondertussen verwacht ze juist heel veel van je, en schrijft ze het af als een soort hoogverraad als je dan een keer niet wil bijspringen. Ondertussen staat ze zelf wel altijd anderen bij, maar rekent zichzelf daardoor ook een soort elite positie aan als redder in nood voor iedereen, terwijl die mensen daar helemaal niet zelf om gevraagd hebben per se.
Ik snap dat overlast heel vervelend is, maar het is een winkel zeg je? Is dat dan een nachtwinkel dat je er ook niet door kan slapen?
In alle eerlijkheid: je klinkt een beetje als een vriendin van me. Ze zegt niet veel van anderen te verwachten maar ondertussen verwacht ze juist heel veel van je, en schrijft ze het af als een soort hoogverraad als je dan een keer niet wil bijspringen. Ondertussen staat ze zelf wel altijd anderen bij, maar rekent zichzelf daardoor ook een soort elite positie aan als redder in nood voor iedereen, terwijl die mensen daar helemaal niet zelf om gevraagd hebben per se.
Ik snap dat overlast heel vervelend is, maar het is een winkel zeg je? Is dat dan een nachtwinkel dat je er ook niet door kan slapen?
suusje666 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 16:03
13.85% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 16:02
Was niet laatdunkend bedoeld. Maar aub niemand luistert. Ik huil alleen als ik echt overspannen ben. Niet om te manipuleren, ik probeer altijd zakelijk en stoicijns over te komen en heb een hekel aan huilen. Soms kan ik mezelf niet inhouden en als ik het zo last gssn, krijg ik ook last van hyperventilatie. Ik probeer uit te leggen dat ik alles aan doe om niet te huilen.Doreia* schreef: ↑11-11-2020 15:57Ah, huilen helpt niet om mensen op je hand te krijgen, dus nu wijzig je je taktiek en ga je laatdunkend 'schat' schrijven, eerst ook in je antwoord naar mij, naar mensen die de tijd en moeite nemen om je te helpen.
woensdag 11 november 2020 om 16:04
Ik krijg slapeloze nachten door stress die het brengt. Winkel is elke dag van 10 tot 6 uur avond open en ik werk ook paar dagen thuis en soms uitslapen. Nu zit ik nog in grotere shit danin mijn oude huis en dat alleen omdat ik die winkelier heb vertrouwd.Tadderak30 schreef: ↑11-11-2020 15:57Een winkel is toch alleen overdag open? Hoe kan het dan dat jij slapeloze nachten hebt. Die heb je dus niet van de geluidsoverlast, maar door wat jij ervan maakt. Wat doe je overdag? Werk je? Studeer je? Volg je therapie?
woensdag 11 november 2020 om 16:05
Heb je psychologische hulp? Het lijkt me in jouw geval heel goed om dat te hebben. Je bent totaal niet wie je zou moeten zijn. Je probeert je te gedragen zoals jij dénkt dat anderen willen dat jij je gedraagt. En andersom verwacht je dat mensen zich aanpassen aan hoe jij vind dat zij zich moeten gedragen.Zalmrooze schreef: ↑11-11-2020 16:02Was niet laatdunkend bedoeld. Maar aub niemand luistert. Ik huil alleen als ik echt overspannen ben. Niet om te manipuleren, ik probeer altijd zakelijk en stoicijns over te komen en heb een hekel aan huilen. Soms kan ik mezelf niet inhouden en als ik het zo last gssn, krijg ik ook last van hyperventilatie. Ik probeer uit te leggen dat ik alles aan doe om niet te huilen.
Hulp krijgen kan je leren jezelf te zijn.
woensdag 11 november 2020 om 16:05
De bass hoor je doorheen. Heb er al over nagedacht en oordoppen kostten verder ook klauwen met geld. Ik wil ook wel eens rustig tv kijken en telefoneren zonder dat ik constant muziek hoor.
woensdag 11 november 2020 om 16:06
Als ik je andere topictitels bekijk, heb je erg veel moeite met het inschatten van gedrag en bedoelingen van anderen en vind je sociale interactie erg ingewikkeld. Of je maakt het erg ingewikkeld.
Heb je daar wel eens hulp bij gezocht?
Dat is niet flauw bedoeld, maar het lijkt me heel lastig om zo te leven.
woensdag 11 november 2020 om 16:08
Dus je zegt dat mensen zich niet beetje hoeven aan te passen om je te helpen? Ik weet dat ik niet geliefder ben omdat ik please. Ik wil zo zijn...ik weet dat mensen meer respect voor iemand hebben die sterker overkomt.Doreia* schreef: ↑11-11-2020 16:05Heb je psychologische hulp? Het lijkt me in jouw geval heel goed om dat te hebben. Je bent totaal niet wie je zou moeten zijn. Je probeert je te gedragen zoals jij dénkt dat anderen willen dat jij je gedraagt. En andersom verwacht je dat mensen zich aanpassen aan hoe jij vind dat zij zich moeten gedragen.
Hulp krijgen kan je leren jezelf te zijn.
woensdag 11 november 2020 om 16:08
Je hebt echt een paar serieuze issues. Heb je daar hulp bij?
Wat betreft die geluidsoverlast, aangezien je onderbuurman een bedrijf heeft heeft hij zich te houden aan bepaalde richtlijnen wbt geluidsoverlast. Dus als hij niet reageert op jouw verzoek dan kun je nog allerlei andere acties ondernemen. Ja of je verhuist meteen maar weer, als je dat een geschikte oplossing vindt. Zo te lezen is alles vrij radicaal bij je.
Wat betreft die geluidsoverlast, aangezien je onderbuurman een bedrijf heeft heeft hij zich te houden aan bepaalde richtlijnen wbt geluidsoverlast. Dus als hij niet reageert op jouw verzoek dan kun je nog allerlei andere acties ondernemen. Ja of je verhuist meteen maar weer, als je dat een geschikte oplossing vindt. Zo te lezen is alles vrij radicaal bij je.
woensdag 11 november 2020 om 16:09
Ja dit is wel zo. Ik heb moeite met gedrag inschatten en geloof mensen te snel. Is er een naam voor mijn aandoening. Ben ik dom oid?Bubbel° schreef: ↑11-11-2020 16:06Als ik je andere topictitels bekijk, heb je erg veel moeite met het inschatten van gedrag en bedoelingen van anderen en vind je sociale interactie erg ingewikkeld. Of je maakt het erg ingewikkeld.
woensdag 11 november 2020 om 16:10
Dussssss het is gewoon stil van 18:00 's avonds tot 10:00 's ochtends, maar desalniettemin kun jij niet slapen van de geluidsoverlast. En overdag werk je wel eens thuis maar dus ook op kantoor. Zie je dat jij je eigen drama aan het maken bent?