geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
14-07-2019 13:29
Geloof me, ik ken heel wat moeders die daar totaal niet over na hebben gedacht. Met alle vervelende gevolgen van dien.
Oh hou op! Sommige mensen wens ik gewoon een sterilisatie of castratie zonder verdoving toe!
Een kind op de wereld plempen is nog het minste. Het moeilijke komt er achter aan. En net dat kan niet iedereen. Bij lange na niet.
Lucifer2018 schreef:
14-07-2019 13:02
Ik ken vooral beiden.

Kinderlozen die mensen met kinderen egoistisch vinden en mensen met kinderen die hetzelfde denken over kinderlozen. Maar dan wel over verschillende aspecten.

Mijn maakt het niet uit. wel of geen kinderen. Snap beiden meer dan prima.

Ik heb gewoon moeite met alle mensen die zonodig hun mening als de juiste zien en overal een oordeel over moeten vellen en dat dan ook nog eens moeten uiten naar anderen ongevraagd. Vooral dat laatste komt me een beetje de strot uit.
Ik ken eigenlijk geen van beiden. De mensen met het meeste commentaar zijn meestal mensen die verder van me af staan. In het algemeen denk ik wel dat bewust kindvrijen meer commentaar krijgen dan ouders (niet dat die geen commentaar krijgen, maar minder commentaar op hun keuze voor kinderen). Gewoon omdat het een minderheidsgroep is. Maar goed, dat is mijn aanname. Heb geen cijfers om het te ondersteunen ;)

Verder helemaal mee eens. Leef en laat leven.
AnnabeldeDertiende schreef:
13-07-2019 23:09
Ik vraag me altijd af wie dat dan altijd zijn, die zo'n preek afsteken. En ook waarom je ernaar blijft luisteren. Als iemand mij een preek geeft over om het even wat, dan loop ik weg of begin ik over wat anders.

Wil jij kinderen, nee ik wil geen kinderen. Wat vind jij van de trouwjurk van Miepje/ geniet je ook zo van het mooie weer/hoe is het met tantje Betje/waar ga je heen op vakantie/wat zal ik vanavond eens koken, heb jij nog tips.

Echt, het zal mij worst zijn of iemand anders wel of geen kinderwens heeft. Ik wilde ze wel en ik kreeg ze. Uitgepraat dan toch over dit onderwerp.
:kneel: Dit.
Bemoei je niet met elkaars leven, punt klaar.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
14-07-2019 13:29
Geloof me, ik ken heel wat moeders die daar totaal niet over na hebben gedacht. Met alle vervelende gevolgen van dien.
Een kennis van me is zwanger. Zij heeft ASS. Vroeger had ze vaak woedeaanvallen, maar zegt dit nu onder controle te hebben. Haar man heeft epilepsie en is slechtziend. Ze zijn lang bezig geweest om zwanger te worden. Ik hoop dat het goed afloopt voor allen, maar ik snap niet dat je in deze situatie aan een kind begint. En het zijn alle 3 aandoeningen met kans op erfelijkheid.
hondenmens schreef:
14-07-2019 16:41
Een kennis van me is zwanger. Zij heeft ASS. Vroeger had ze vaak woedeaanvallen, maar zegt dit nu onder controle te hebben. Haar man heeft epilepsie en is slechtziend. Ze zijn lang bezig geweest om zwanger te worden. Ik hoop dat het goed afloopt voor allen, maar ik snap niet dat je in deze situatie aan een kind begint. En het zijn alle 3 aandoeningen met kans op erfelijkheid.
Dit snap ik ook niet. Het wordt tijd dat er een wet komt die bepaalt wat de criteria zijn om kinderen te mogen krijgen. Net als met adoptie.
Ik ken een stel wat an sich heel lief is. Iieve zorgzame mensen. Maar beiden een verleden met depressie(s) en daarmee ook erfelijk belast. Hij is 55 en zij is 30 en ze is nu zwanger van de eerste. Naast de erfelijke toestanden vind ik zijn leeftijd ook veel te hoog. Er wordt totaal niet in het belang van het kind gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
14-07-2019 17:07
Dit snap ik ook niet. Het wordt tijd dat er een wet komt die bepaalt wat de criteria zijn om kinderen te mogen krijgen. Net als met adoptie.
Precies. Ik ben zelf geadopteerd en door wat een lijst van onderzoeken en keuringen mijn adoptieouders moesten. Heel je familie wordt nagetrokken, het beroep van hun ouders. b.v.
Ook ken ik een stel dat wilde adopteren, maar het afgewezen werd alleen omdat de man Psoriasis heeft. Ze hadden een boven modaal inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
14-07-2019 17:07
Dit snap ik ook niet. Het wordt tijd dat er een wet komt die bepaalt wat de criteria zijn om kinderen te mogen krijgen. Net als met adoptie.
Oei, wat een enge uitspraak.

Want wie bepaalt wat in het belang van een kind is?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ineens denken aan die keer dat mijn medestudenten vertelde dat ik geen kinderen wil. Waarop één zei: "maar wat is dan je doel in het leven?" Waarop ik antwoordde: "geen kinderen krijgen".

Gelukkig krijg ik verder geen commentaar. Ik ken veel mensen zonder kinderwens en anders begrijpen ze wel dat niet iedereen hetzelfde is.
Solomio schreef:
14-07-2019 17:39
Oei, wat een enge uitspraak.

Want wie bepaalt wat in het belang van een kind is?
Daarom is er dus ook niet zo'n wet. Zoiets kun je alleen met terugwerkende kracht bepalen en dan zijn er al heel wat die geen kinderen hadden mogen krijgen.

Hoewel, zo eng is die uitspraak niet, want met adoptie hebben ze héél duidelijke criteria.
Alle reacties Link kopieren
idd mensen met adoptieplannen worden vanvoor tot vanachter gesreend en bij biologische ouders gaan ze er gewoon automatisch van uit dat het goede ouders zijn, wat klopt hier niet...
meer dan de helft dat kinderen hebben hadden nooit aan kinderen mogen beginnen
zeker bij drugskoppels zouden ze die ook mogen castreren
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
14-07-2019 18:23
idd mensen met adoptieplannen worden vanvoor tot vanachter gesreend en bij biologische ouders gaan ze er gewoon automatisch van uit dat het goede ouders zijn, wat klopt hier niet...
meer dan de helft dat kinderen hebben hadden nooit aan kinderen mogen beginnen
zeker bij drugskoppels zouden ze die ook mogen castreren
Nee, daar gaan ze niet vanuit, maar je kunt nu eenmaal niet mensen dwingen tot anti-conceptie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-07-2019 18:41
Nee, daar gaan ze niet vanuit, maar je kunt nu eenmaal niet mensen dwingen tot anti-conceptie.
Dit idd. Hoe moet ik dat voor me zien? Dat iedere vrouw verplicht een spiraal inmoet na de eerste menstruatie en er alleen uit mag als je door de screening bent gekomen?
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
14-07-2019 18:46
Dit idd. Hoe moet ik dat voor me zien? Dat iedere vrouw verplicht een spiraal inmoet na de eerste menstruatie en er alleen uit mag als je door de screening bent gekomen?
waarom enkel vrouw?
man mag ook wel zijn voorzorgen nemen!!
man kan dan zomaar elke vrouw zwanger maken?
OliebolmetKrenten schreef:
14-07-2019 18:46
Dit idd. Hoe moet ik dat voor me zien? Dat iedere vrouw verplicht een spiraal inmoet na de eerste menstruatie en er alleen uit mag als je door de screening bent gekomen?
En de man dan?
jujuken schreef:
14-07-2019 18:58
waarom enkel vrouw?
man mag ook wel zijn voorzorgen nemen!!
man kan dan zomaar elke vrouw zwanger maken?
Haha, precies dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Als de wens er niet is hoef je niet te kiezen en spreek je dus niet van 'kiezen voor geen kinderen' of 'bewust kinderloos'. Wat ik al eerder zei: Je gaat niet van alles wat je niet hebt de voors en tegens op een rijtje zetten. Anders blijf je toch bezig? Ben je dan ook bewust neuspiercingloos? Of aarsgeweiloos? Chihuahualoos? etc etc
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
14-07-2019 22:09
Als de wens er niet is hoef je niet te kiezen en spreek je dus niet van 'kiezen voor geen kinderen' of 'bewust kinderloos'. Wat ik al eerder zei: Je gaat niet van alles wat je niet hebt de voors en tegens op een rijtje zetten. Anders blijf je toch bezig? Ben je dan ook bewust neuspiercingloos? Of aarsgeweiloos? Chihuahualoos? etc etc
Eh, ja.

En dan kan de tegen gewoon zijn dat je er geen behoefte aan hebt zonder onderbouwing.
permis schreef:
14-07-2019 11:40
Oh, dan was het toch niet duidelijk genoeg, daar geloof ik namelijk ook helemaal niet in. Daarom schreef ik 'mijn ervaring' en 'ik vind' .
Voor mij werkt het zo, voor een ander weer anders. Allemaal prima, als dat is wat mensen willen. Iedereen maakt het mooiste van haar leven.
Alleen als er geen keuze is, is dat heel verdrietig.

Waarom de ene levenswijze als kwetsend wordt ervaren door anderen, terwijl dat andersom totaal niet aan de orde is, vind ik wél intrigerend.
Niemand met kinderen lijkt gekwetst door de keuzes en motivatie van bewust kinderlozen. Andersom voelen die keuzes kennelijk collectief als trappen. Wat is dat toch?


Heb het gevoel dat ik daar niet doorheen kom, dus laat verder maar hoor. Ga wat anders doen ;)
Zal jullie niet meer lastig vallen/kwetsen en veel plezier met dit topic - en met alles!

Bijzondere uitspraak van jou, gezien je reacties in dit topic. En dan heb je dus ook totaal mijn bericht niet gelezen of begrepen. Het is juist precies andersom. Jij gaf daarvan een prima illustratie.
En nee; mij kwets je niet met dergelijke opmerkingen, Alleen wil ik niet dat een ander mij zo ongeveer een relatie of kinderen door de strot wil duwen omdat dat hun opvatting van een geweldig en zinvol leven is. Er is ook ruimte voor mensen die anders denken.
Andersom doe ik dat ook niet. Ik ben oprecht blij voor iedereen die dat wil, die een partner vindt of kind krijgt. Ben zelfs de eerste die komt oppassen.
Alle reacties Link kopieren
[
backpack10 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 22:49
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-07-2019 18:01
Ja, maar dat bedoel ik dus.
Waarom is dat zo veel meer beladen?

Vind ik ook. Als de mens nou dreigde uit te sterven (en hoe erg zou dat zijn???) maar tegenwoordig is het toch beter om geen kinderen te krijgen. Sowieso iemands eigen keuze. Het maakt mij echt niet uit, wel of geen kinderen. Hoewel ik mensen die er 3, 4 of 5 of meer krijgen wel nog wat meer egoistisch dan mensen met 1 of 2.
Alle reacties Link kopieren
Backpack10 schreef:
15-07-2019 22:33
Vind ik ook. Als de mens nou dreigde uit te sterven (en hoe erg zou dat zijn???) maar tegenwoordig is het toch beter om geen kinderen te krijgen, waarmee ik bedoel dat er niks op tegen is om geen kinderen te krijgen. Sowieso iemands eigen keuze. Het maakt mij echt niet uit, wel of geen kinderen. Hoewel ik mensen die er 3, 4 of 5 of meer krijgen wel nog wat meer egoistisch vind dan mensen met 1 of 2.
Alle reacties Link kopieren
Pff, alsof je niet gewoon zelf mag weten of je wel/geen kinderen wilt..
Ik heb een bewust kinderloze nicht, zus en vele anderen in mijn omgeving. Eén ervan heeft, toen ze 'ter verantwoording' werd geroepen door de oververmoeide moedermaffia, een verhaal geveinsd dat ze het zo graag wilden, maar te pijnlijk was om over te praten nu drie mislukte IVF-pogingen.

Nooit meer last gehad van commentaar.

Opeens was het zo leuk dat zij en haar vriend bergen beklommen in de Himalaya en niet op het schoolplein stonden. Want dan hadden ze tenminste nog een beetje leven..

Laat je toch niet opjutten door anderen. Gelukkig leven we in een samenleving waar je die keuze hebt. Maak daarom vooral de jouwe.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
14-07-2019 17:11
Ik ken een stel wat an sich heel lief is. Iieve zorgzame mensen. Maar beiden een verleden met depressie(s) en daarmee ook erfelijk belast. Hij is 55 en zij is 30 en ze is nu zwanger van de eerste. Naast de erfelijke toestanden vind ik zijn leeftijd ook veel te hoog. Er wordt totaal niet in het belang van het kind gedacht.

Dat dus. Ik ben medio veertig. Mijn partner is begin vijftig. Ik heb een kind, hij niet. Hij had best wel kids gewild. Mijn lijf zou nu ook geen nee zeggen. Maar mijn hoofd wel. Moeten we dan coûte que coûte een 'liefdesbaby' maken? In/met een gezin met twee verschillende vaders? Dat laat ik wel aan mijn ex over. Die heeft twee kinderen van twee verschillende moeders waarvan die andere moeder drie kinderen heeft van drie verschillende vaders. Sorry hoor..
Ergens moet je accepteren dat het qua leeftijd/andere omstandigheden een keer stopt. Een consequentie van het uiteenvallen van het traditionele gezin. Mensen blijven minder vaak bij elkaar. Staat tegenover dat ze ook bewust kunnen kiezen voor geen kinderen (meer). Maar als je dat doet, is het huis te klein, zien we maar weer aan dit topic.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
16-07-2019 00:34
Dat dus. Ik ben medio veertig. Mijn partner is begin vijftig. Ik heb een kind, hij niet. Hij had best wel kids gewild. Mijn lijf zou nu ook geen nee zeggen. Maar mijn hoofd wel. Moeten we dan coûte que coûte een 'liefdesbaby' maken? In/met een gezin met twee verschillende vaders? Dat laat ik wel aan mijn ex over. Die heeft twee kinderen van twee verschillende moeders waarvan die andere moeder drie kinderen heeft van drie verschillende vaders. Sorry hoor..
Ergens moet je accepteren dat het qua leeftijd/andere omstandigheden een keer stopt. Een consequentie van het uiteenvallen van het traditionele gezin. Mensen blijven minder vaak bij elkaar. Staat tegenover dat ze ook bewust kunnen kiezen voor geen kinderen (meer). Maar als je dat doet, is het huis te klein, zien we maar weer aan dit topic.
Inderdaad...is toch triest...
Het kan mij onderhand niet meer schelen wat anderen vinden van het feit dat ik geen kinderen wil/alleen woon en na twee mislukte, kortere relaties weer single ben (en dat eventueel ook wil blijven want vind het wel best. Kost me te veel energie geloof ik) 'terwijl dat toch niet de norm is als je 37 bent'.
Ze vinden maar lekker, ik ben klaar met proberen te voorkomen dat mensen een mening hebben over mij.
Het is mijn leven, en laat me lekker als ik dat wil verpesten. Dat kan ik heel goed als ik dat wil.. :proud: :moon:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven