geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.



ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.



ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!



en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.



ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.



en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:41:

in de trand van een bosje bloemen ofzo? nee...

tuurlijk zegt hij wel dat hij van me houd en dat ik het fantastisch doe, maar het is niet zo'n gentleman als sommige mannen kunnen zijn.Rustig nou maar! In mijn omgeving is het ook helemaal niet normaal om voor man of vrouw op vader- en moederdag cadeautjes te kopen. Hij klinkt wel lief. En zo romantisch zijn de goede echtgenoten niet hoor. Ik denk dat je beter je boosheid kunt vergeten en hem het plannetje voorleggen om met zijn tweeën eens lekker uit te gaan eten omdat jullie allebei hard werken. En als je volgende keer eens eerlijk zegt, dat je het heel leuk zou vinden om een kleine verrassing voor jouw verjaardag / Valentijn te krijgen,dan zou het ook nog eens kunnen zijn dat jouw man iets voor je meebrengt, want dan weet hij tenminste dat hij jou daar blij mee maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:51:

ons kind is 1, dus zelf iets doen kan niet..

ik heb het er met hem over vanaaf dat is telleur gesteld ben in hem.

wij zijn 11jaar samen dus ken hem goed genoeg dacht ik zo.

zelfs vorig jaar heb ik ook wat gehad

Ik vind dat je man best wat meer aandacht aan jouw moederdag had mogen geven. Je kindje kan niks knutselen maar een vel papier met wat hand afdrukjes oid is toch al heel leuk.

Hij had inderdaad best wat mogen doen.

Wel uit naam van je kind natuurlijk.



Wel een tip, geef niet aan dat je geen cadeau wil (voor je verjaardag) als je er toch op een hoopt. Mannen denken logisch, niet vrouwelijk.
quote:poes123 schreef op 12 mei 2014 @ 12:50:

Mijn vader geeft ook iets aan mijn moeder op moederdag, dus zo abnormaal is het niet...

Natuurlijk, gisteren ging de deurbel, stond de bloemist voor de deur met een prachtig boeket. Van mijn ex die voor zijn werk in het buitenland is.
Tja, je kunt natuurlijk ook gewoon je verwachtingen uitspreken. Wat je gaat doen met vader en moederdag dit jaar! Toen wij kinderen kregen hebben we overlegd, dat er vader- en moederdag een aardigheidje gekocht zou worden namens de kinderen. Een ontbijt op bed etc mag ook! Nu zijn het pubers, en man heeft ze herinnerd iets te kopen. Zoon deed dat zaterdagavond om 10 voor sluitingstijd, maar hij deed het wel. Doos bonboms van de supermarkt, maar wel die, die ik lekker vind.
en hou op hem te dwingen naar zijn moeder op bezoek te gaan en dan zelf zijn cadeau te regelen. Hij is volwassen en kan nu eindelijk besluiten om NIET naar zijn ouders te gaan. Daar moet je niet tussen gaan zitten.



Je kan dan uiteraard wel fijn je eigen moeder een cadeau brengen. Kun je meteen je man zeggen dat jou dat ook zo fijn lijkt: een verrassing op moederdag.
Ehhh, waarom moet jij een moederdagkadootje van je man krijgen? Jij bent zijn moeder toch helemaal niet? Wat 'n rare verwachtingen hou jij er op na!
Alle reacties Link kopieren
Jij hecht een bepaalde waarde aan moederdag, je man hecht daar een andere waarde aan.



Was je tevreden met een ontbijtje op bed?



Je man wil niet naar zijn moeder, waarom hem dan zo pushen? Zijn keuze, nu hebben jullie ruzie over iets wat was te voorkomen als jij hem dat bezoek niet had opgedrongen.



Moederdag is commerciële onzin die tot grote frustraties leidt. Tenminste dat vind ik.
Ik kan me best voorstellen dat dat heel zuur is. Regel dan met je kinderen een ontbijtje op bed, stimuleer ze tot een knutselwerkje of koop samen met de kinderen een kleinigheidje.



Wat me alleen opvalt: je lijkt jezelf een beetje weg te cijferen. En daar verwacht je dan waardering voor. Maar je zou ook beter voor jezelf kunnen zorgen zodat je die waardering niet zo nodig hebt en jezelf minder wegcijferen. Dit komt zo martelaarachtig over, zo van 'kijk eens wat ik voor iedereen doe en niemand die me waardeert'.

Dat is ongezond. En zeggen dat je geen kado wilt en er dan toch op hopen, zoals met je verjaardag is precies wat ik bedoel.



Maar ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik niets zou krijgen met Moederdag. Ookal ben ik de moeder van mijn partner niet, hij mag toch ook best laten blijken dat hij blij is met mij als moeder van zijn kinderen? Hoeft niet met een kadootje hoor, maar uitslapen en een ontbijtje ofzo, of samen met de kinderen iets knutselen.



Ik zou ook best boos zijn als dat compleet genegeerd wordt. Vast niet vivaforumvrouw waardig, dan hoort je dat allemaal aan je reet te roesten, hoor je in te zien dat je zijn moeder niet bent en hoor je Moederdag als een commerciële bak ellende te zien, maar hé, dan ben ik maar niet stoer. Ik zou het niet tof vinden.



Maar dan boos zonder je uit te spreken naar bed gaan is weer zoiets. Dat indirect communiceren en wegcijferen, dat heb je wel zelf in de hand
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 12 mei 2014 @ 12:49:

Ik vind het echt raar dat je zo boos en teleurgesteld bent om zo'n kleinigheid.





Het gaat ook niet om een kleinigheid, het is een opeenstapeling van dingen en het al langer meedragen van een bepaald gevoel. Een gevoel waarvoor ze nogmaals bevestiging kreeg op moederdag, terwijl ze waarschijnlijk gehoopt had op iets anders.

Het gaat ook niet om de cadeau.. Ja haar man werkt 6 op 7, maar hij had iets niet-materieels kunnen doen..
Oh en jij hoeft je ook niet te bemoeien met zijn relatie met zijn moeder en eventuele kadootjes daarvoor. Jij hebt maar met één moeder te maken en dat is de jouwe.
Jee, jij hebt te veel tijd, want anders zou je hem danken dat hij 6!!!!!!! dagen in de week werkt om rekeningen te kunnen betalen inplaats van te vloeken en te tieren vanuit een bekrompen gedachtengang!
[quote]Scamp schreef op 12 mei 2014 @ 12:53:

[...]



Ik vind dat je man best wat meer aandacht aan jouw moederdag had mogen geven. Je kindje kan niks knutselen maar een vel papier met wat hand afdrukjes oid is toch al heel leuk.

Hij had inderdaad best wat mogen doen.

Wel uit naam van je kind natuurlijk.



Wel een tip, geef niet aan dat je geen cadeau wil (voor je verjaardag) als je er toch op een hoopt. Mannen denken logisch, niet vrouwelijk.[/quote]



Ehm.... ik denk ook heel logisch hoor, ondanks dat ik vrouw ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel. Ook al ben je zn moeder niet, is toch leuk als je man laat zien dat hij je waardeert als moeder op zo n dag. Ik weet ook niet beter, mijn vader gaf mijn moeder ook altijd mooie bloemen enzo. Zag op fb wel veel fotos voorbij komen van de meest idiote dure dingen die door mannen waren gegeven. Dure parfums, schoenen, ringen. Dat vind ik dan weer een beetje too much maar een leuk bloemetje of kaartje is toch gewoon een leuk gebaar op zo n dag ?
Vind dat gelul over dat je zijn moeder niet bent echt heel raar.

Je bent de moeder van zijn kinderen, en verzorgt hem en de kinderen meer dan zijn eigen moeder nu nog doet neem ik aan?



Wel daarheen en kado's geven aan zijn moeder en zijn eigen vrouw vergeten met wat moois van de 1 jarige ( al zouden het verfhandjes in een lijstje zijn) zou ik ook niet leuk vinden.
Ik begrijp het wel. Waarom zou je man geen cadeautje mogen geven? Je bent toch moeder van zijn kind? Als het kind nog te klein is vind ik het helemaal niet raar.



Het gaat niet om de cadeautjes, al is het een foute knutsel of een paar krasstrepen van een peuter op een blaadje en een boterham met pindakaas en thee met zout op bed.



Het is niet zo heel belangrijk, maar bij uitstek een dag om te laten voelen dat je NIET zo belangrijk bent als je vergeten wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 12 mei 2014 @ 12:54:

[...]



Natuurlijk, gisteren ging de deurbel, stond de bloemist voor de deur met een prachtig boeket. Van mijn ex die voor zijn werk in het buitenland is.Ik ging net reageren: "Wow, super!" tot ik het nog eens herlas en zag dat het om een ex ging, dus weet niet of dit dan zo gepast is . Anyway, het blijft wel lief!
quote:troelalaaaatje schreef op 12 mei 2014 @ 12:56:

Jee, jij hebt te veel tijd, want anders zou je hem danken dat hij 6!!!!!!! dagen in de week werkt om rekeningen te kunnen betalen inplaats van te vloeken en te tieren vanuit een bekrompen gedachtengang!

Nou, op d'r knieën moet ze! Wat denkt ze wel niet.





Heb jij je laatste nuance vanmorgen bij het ontbijt opgegeten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
het enige dat hij doet is werken, 6 dagen in de week....



En dan moet hij op zn enige vrije dag ook nog naar zijn en naar jouw moeder, omdat jij het vindt dat het moet.

En krijgt hij daarna alsnog ruzie. Ik vind het al heel wat dat hij niet het cafe in vluchtte. Misschien volgende keer iets leuks gaan doen? Zonder die hooggespannen regeltjes?
quote:Annapalona schreef op 12 mei 2014 @ 12:57:

Vind dat gelul over dat je zijn moeder niet bent echt heel raar.

Je bent de moeder van zijn kinderen, en verzorgt hem en de kinderen meer dan zijn eigen moeder nu nog doet neem ik aan?



Wel daarheen en kado's geven aan zijn moeder en zijn eigen vrouw vergeten met wat moois van de 1 jarige ( al zouden het verfhandjes in een lijstje zijn) zou ik ook niet leuk vinden.Hij wilde helemaal niet naar zijn eigen moeder, maar dat moest van TO. Maar aangeven dat ze zelf iets wilde was weer te moeilijk.
Eens met Thordis verder.
Alle reacties Link kopieren
We genieten meer van cadeaus van elkaar als tussendoortje en met verjaardag.



Op dagen als kerst/pasen/vaderdag/moederdag/sint hebben we besloten om het anders te doen.

Anders wordt het krijgen van cadeaus zo'n sleur.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:48:

dankje jibba!!

zo vind ik het dus ook!

en uiteraard waardeer ik hem in alles en het is een hele lieverd,goedzak en een super man en alles wat hij voor ons doet.

zou ook geen andere man willen en een betere kunnen wensen maar vind dit gewoon niet leuk.Dus het gaat écht alleen om dit moederdag kadootje? Dan vind ik dat je zeurt.
Je man heeft er waarschijnlijk helemaal niet aan gedacht. Mijn vriend denkt daar ook niet aan, die is met hele andere dingen bezig dan ontbijt op bed of iets dergelijks.



Gelukkig heeft hij wel veel andere kwaliteiten, dus ik vergeef hem dit . Compenseert dat ik ook regelmatig vaderdag vergeet (is hier in het buitenland op een andere dag, ik kan er nog steeds niet aan wennen).
Je overdrijft.

Een beetje teleurgesteld dat je geen ontbijt op bed hebt gekregen mag je best zijn, maar boos naar bed gaan gaat echt te ver.

Je bent zijn moeder niet en kado´s op die dag zijn ons opgelegd door de commercie. Maar als jij dat echt belangrijk vindt, spreek dan je verwachtingen uit. Doe vooral niet zoals met je verjaardag: geen kado willen maar het stiekem toch verwachten.
quote:poes123 schreef op 12 mei 2014 @ 12:56:

[...]





Het gaat ook niet om een kleinigheid, het is een opeenstapeling van dingen en het al langer meedragen van een bepaald gevoel. Een gevoel waarvoor ze nogmaals bevestiging kreeg op moederdag, terwijl ze waarschijnlijk gehoopt had op iets anders.

Het gaat ook niet om de cadeau.. Ja haar man werkt 6 op 7, maar hij had iets niet-materieels kunnen doen..Vandaar dat ik vervolgens de vraag stelde die je niet hebt gequote, nl. of ze zich wel genoeg geliefd en gewaardeerd voelt door haar man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven