geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.



ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.



ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!



en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.



ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.



en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
quote:patsy_stone schreef op 12 mei 2014 @ 13:07:

[...]







tand en varken ken ik wel maar lul op drumstel? beelddenker hier Een lul op een drumstel met een kutgeluid.
quote:anky schreef op 12 mei 2014 @ 13:07:

Ach, en verkijk je er ook niet op. Mannen die wel attent zijn hebben vaak weer andere minpunten. Nobody's perfect.Tja, die beffen bijvoorbeeld niet. Oei oei oei oei.....dat klinkt werkelijk als een lul op een drumstel!
Alle reacties Link kopieren
Wat een poeha om niks. Ik heb ook niks gekregen hoor.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 12 mei 2014 @ 13:03:

Joh binnenkort is het vaderdag dussss
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:miyesa schreef op maandag 12 mei 2014 12:41 in de trand van een bosje bloemen ofzo? nee...

tuurlijk zegt hij wel dat hij van me houd en dat ik het fantastisch doe, maar het is niet zo'n gentleman als sommige mannen kunnen zijn.

en zo'n type ben ik ook niet hoor, hoef niet hele dagen veren in mn reet om tehoren wat een vrouw wel eens wil horen, maar dit vind ik echt niet leuk.

dat ik zelfs nog moeite moet doen om cadeautje tekopen voor zn moeder en zelf nix krijg.

dan begin ik echt tevlammen





Moet hij nu dankbaar zijn dat jij moeite hebt gedaan voor zijn moeder? De moeder waar hij niet naartoe wilde, een slechte band mee heeft en ook helemaal geen cadeau voor wilde kopen? Waar hij ook nog mee naartoe moest en waar jullie je dus de hele tijd hebben zitten ergeren?



Je hebt groot gelijk, daar had hij je best voor mogen bedanken!
Erger je niet, maar verbaas je!
Ik ben toch blij dat ik gewoon dingen verwacht eigenlijk.



Ik ben vast niet verheven genoeg en de verlichting is kennelijk nog lang niet nabij.
quote:fleetfox schreef op 12 mei 2014 @ 13:06:

Dit stukje viel mij meteen op:



Quote:

heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug (stiekem wel op gehoopt).



Ik word altijd zó moe als ik een vrouw dit hoor zeggen... Als je een man zegt dat je geen cadeau hoeft, moet je er ook niet op hopen. Heb dan de ballen om te zeggen dat je wél een cadeau wilt hebben, maar ga niet zo (aaargh!) verschrikkelijk verwend doen en toch de hoop houden dat je toch wat krijgt.



Mannen denken niet zo! Die horen je zeggen dat je géén cadeau wilt. Moet hij dan in jouw hoofd kruipen en er achter komen dat je toch wél een cadeau wilt? Dat kan hij niet, hij kan jouw gedachten niet lezen. En daarom heeft hij niets gekocht. Jij was immers helder: ik hoef geen cadeau.



Dus, zeur niet. Ik ga hem hier x 1000 plaatsen:



Mijn man kwam gisteren aan dat hij niets voor mij had voor Moederdag. Tja, hoeft ook niet. Ik word pas over een maand moeder. Hij een geweldige vent die mij iedere dag laat weten dat hij heel blij met mij is, heb ik geen cadeau voor nodig. Niet met moederdag, niet op ons jubileum en niet met mijn verjaardag of Kerst. Leuk meegenomen als het zo is, maar ik weet wat ik aan hem heb en dat is voldoende voor mij. De blik in zijn ogen als hij mij ziet na een dag hard werken, is mij veel meer waard dan een cadeau.Ik ben vast een man in mijn denken, want als mijn vriend zou zeggen dat hij geen cadeau hoeft voor zijn verjaardag, dan ga ik natuurlijk ook niks kopen. Ik hoef zelf ook geen cadeau's voor mijn verjaardag (ik heb alles al, echt waar) en ik verwacht dan ook echt niets. Zou ern beetje vreemd zijn als ik dan toch op iets zou rekenen.
quote:Thordis schreef op 12 mei 2014 @ 13:08:

[...]



Sorry, maar dan heb je wel onder een steen gelegen geloof ik.



En er horen niet per se kado's bij Moederdag, dat is maar net hoe je het zelf invult, maar niet weten dat dat vaak gedaan wordt is best wel dom, en iets van een knutsel of bloemetje is toch wel gebruikelijk.Nee, dat is in jouw omgeving gebruikelijk. Zoals ik en ook anderen al hebben aangegeven is het niet voor iedereen gebruikelijk. Op veel plaatsen is moederdag iets tussen kinderen en hun moeder.
quote:troelalaaaatje schreef op 12 mei 2014 @ 13:09:





Ik vind sommige reacties hier hilarisch.Ja die van Thordis zijn erg raak en vermakelijk
quote:troelalaaaatje schreef op 12 mei 2014 @ 13:11:

[...]





Tja, die beffen bijvoorbeeld niet. Oei oei oei oei.....dat klinkt werkelijk als een lul op een drumstel!Joh, doe niet zo kinderachtig en ga je vete lekker onder elkaar uitvechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 mei 2014 @ 13:09:

[...]



Dat slaat als een slappe lul op een drumstel? Ken je niet?



You're welcome nee die kende ik echt nog niet. Moest er erg om lachen, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Leer leven met teleurstelling.

Zo te lezen zul je er nog vele te verwerken krijgen.



Tip: stel je verwachtingspatroon bij. Voor alles.



Edit: en niet zo manipuleren zoals bijv. met dat kadootje voor zijn moeder.
conversation = awareness
quote:Annapalona schreef op 12 mei 2014 @ 13:13:

[...]





Ja die van Thordis zijn erg raak en vermakelijk Klopt, ik gebruik ze dan ook al jaren. Zou ze ze hebben afgekeken?
Aan de ene kant begrijp ik je wel. Je hebt een kindje van 1, dus zou leuk zijn als er aan gedacht wordt.

Aan de andere kant, je hebt aangegeven geen verjaardagscadeau te willen (stiekem weer wel....). Misschien dacht hij dat je ook niet zo om Moederdag geeft.

Spreek verwachtingen uit, iemand kan je gedachten niet lezen. Je zorgt ook een beetje voor je eigen teleurstelling door tegenstrijdige signalen af te geven.



Hij mag echt wel wat meer attent zijn, maar bespreek het. Maak duidelijk, volgend jaar zou ik graag wat leuks willen met Moederdag en mijn verjaardag. Want ik merk dat je mij nu toch wel wat geraakt hebt door het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 mei 2014 @ 13:08:

[...]



Sorry, maar dan heb je wel onder een steen gelegen geloof ik.



En er horen niet per se kado's bij Moederdag, dat is maar net hoe je het zelf invult, maar niet weten dat dat vaak gedaan wordt is best wel dom, en iets van een knutsel of bloemetje is toch wel gebruikelijk.Vriend is sowieso niet zo van de cadeautjes op dit soort dagen. Wel op verjaardagen en kerst maar verder is hij meer van de spontane cadeaus. Hij heeft zijn eigen moeder ook nooit cadeaus gegeven op moederdag, hij belt op skypt wel altijd..
Alle reacties Link kopieren
Enige wat hij doet is 6 dagen werken.. Lijkt me wel genoeg..

Ik zou er niet boos om worden, maar volgens mij zit er jou meer dwars dan alleen moederdag.. Kan me niet voorstellen dat je dan zo boos wordt..

Praat erover en zeg dat het je dwars zit.. Misschien wil je gewoon wat meer aandacht van hem?

Als mijn man 6 dagen per week werkt, dan laat ik hem toch verder met rust hoor..
quote:anky schreef op 12 mei 2014 @ 13:12:

[...]





Ik ben vast een man in mijn denken, want als mijn vriend zou zeggen dat hij geen cadeau hoeft voor zijn verjaardag, dan ga ik natuurlijk ook niks kopen. Ik hoef zelf ook geen cadeau's voor mijn verjaardag (ik heb alles al, echt waar) en ik verwacht dan ook echt niets. Zou ern beetje vreemd zijn als ik dan toch op iets zou rekenen.Ben ook een man dan denk ik... Ben het geheel met je eens. Wat is er mis met liefdevol met elkaar omgaan zonder verwachtingen (waar man van TO niet aan kan voldoen, aangezien ze A zegt en B bedoeld)...
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 12 mei 2014 @ 13:03:

Joh binnenkort is het vaderdag dussss Ja TO voor vaderdag koop jij gewoon iets moois voor jouwzelf wat jij zelf heel erg graag zou willen hebben,. Dat zal hem leren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Het is ook vast niet zo dat ze het werken van haar vriend niet waardeert. Maar ik gok zomaar dat zij het thuiszitten als zwaar ervaart en zich misschien wel nutteloos voelt en dan ook nog een gebrek aan waardering erbij? Tja, dan kun je je weleens wat naar uitlaten over je partner als in 'jij hebt het makkelijker dan ik', ook dat is mij ook weleens gebeurd hoor.



Niet eerlijk, en het zegt niet zo gek veel over de waardering van to naar haar vriend, net zoals het ontbreken van een kadootje niet zo gek veel zegt over zijn waardering naar haar toe waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 mei 2014 @ 13:05:

[...]



Wat een kaal leven heb je dan, als je vooral zo min mogelijk moet verwachten.



En tof voor je vriend dat hij niets met die commerciële dagen heeft, maar het gaat er toch om of de ánder er iets mee heeft?

Ik bedoel, ik kan wel niets met verjaardagen hebben, maar dat wil toch niet zeggen dat ik de verjaardag van een ander kan negeren?



Mijn leven is alles behalve kaal, want ik durf gewoon te zeggen wat ik vind en wat ik verwacht, zonder het tegenovergestelde de wereld in te helpen. Mijn vriend heeft niks met commerciële dagen, en ik ben blij met zijn duidelijkheid. Ik krijg uiteraard wel leuke verrassingen op "gewone" dagen.

En ik vind wel dat je de verjaardag van een ander kan negeren als je duidelijk bent dat je er niets mee hebt.
Daar sta ik toch anders in. Ik heb niet zoveel met verjaardagen, maar ik probeer toch aan de verjaardag van een ander te denken. Het gaat er namelijk niet om wat ik ervan vind, maar om de ander, lijkt me
quote:charlottew88 schreef op 12 mei 2014 @ 13:19:

[...]





Ja TO voor vaderdag koop jij gewoon iets moois voor jouwzelf wat jij zelf heel erg graag zou willen hebben,. Dat zal hem leren.
quote:heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug (stiekem wel op gehoopt)Why? Als je wél een kado wil, waarom zeg je dan dat je er géén wil? En als iemand voor z'n verjaardag al geen kado zegt te willen, dan zou ik al helemaal geen kado regelen op onbeduidendere dagen als moederdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 12 mei 2014 @ 12:41:

Ik verwacht een topicmeltdown.
Mannen denken meestal niet zoals vrouwen. Gooi er maar weer even een cliché (dus het is waar) in. Teleurgesteld zijn omdat hij niet attent is en/of je gedachten niet kan lezen is als het steeds weer met je kop tegen het keukenkastje stoten. Jij doet het jezelf aan.



Iedereen die schrijft dat TO geen enkele verwachting mag koesteren op Moederdag, wat een BS. Maar ze kan dat beter realistisch aanpakken.



Ik heb mijn man geïnstrueerd om met mijn oudste een bos bloemen te kopen omdat mijn jongste er zo graag een moederdagfeestje van wilde maken en zo participeerde iedereen in de moederverheerlijking. Kan mij het schelen dat ik zelf de regisseur was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven