geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.



ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.



ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!



en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.



ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.



en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
Nou, ik snap best dat TO dat vervelend vindt. Iedereen die ik ken met kleine kinderen zorgt op moeder-/vaderdag voor een cadeautje als de kinderen het zelf nog niet kunnen fixen.
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:42:

ik ben de moeder van zijn kind!Dan had je kind je misschien iets kunnen geven als je kind oud genoeg is. Het is namelijk MOEDERdag. Je bent niet de moeder van je man dus iets verwachten van hem is nogal raar.
quote:mika65 schreef op 12 mei 2014 @ 12:32:

Zeg het hem!

+ 100!



Als je je man een beetje kent, weet je dat je blijkbaar niks spontaans kunt verwachten. Bij onuitgesproken verwachtingen en daarop volgende teleurstelling is niemand gebaat.
quote:matroesjka_ schreef op 12 mei 2014 @ 12:45:

Nou, ik snap best dat TO dat vervelend vindt. Iedereen die ik ken met kleine kinderen zorgt op moeder-/vaderdag voor een cadeautje als de kinderen het zelf nog niet kunnen fixen.In mijn omgeving is het ongebruikelijk. Ik vind het ook een beetje onzinnig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind?
Alle reacties Link kopieren
Moederdag is commercieel!!!! Hier ook geen moederdagdingen, op school doen ze het ook niet hier. Heerlijk. Gewoon een normale zondag. Ook bij mijn moeder niets gedaan.

Als je geen verwachtingen hebt, is het leven een stuk simpeler
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 12 mei 2014 @ 12:46:

[...]



In mijn omgeving is het ongebruikelijk. Ik vind het ook een beetje onzinnig eigenlijk.+1
Zonder oorzaak geen gevolg
Mijn moeder heeft trouwens ook niks gekregen, maar zij heeft niet haar eigenwaarde aan een cadeautje op een bepaalde datum gehangen.
Alle reacties Link kopieren
dankje jibba!!

zo vind ik het dus ook!

en uiteraard waardeer ik hem in alles en het is een hele lieverd,goedzak en een super man en alles wat hij voor ons doet.

zou ook geen andere man willen en een betere kunnen wensen maar vind dit gewoon niet leuk.
Commercieël gedoe. Je zit toch ook niet op een kado te wachten? Maar op een mooie tekening of knutselwerkje?! Overdreven hoor.



Hij werkt zes dagen per week, zegt dat niet genoeg? Maar 1 vrije dag per week, geeft ook niet de kans om naar de winkels te gaan.. Tenzij er koopzondag is. En dan is ie vrij, zit ie tegen een lang gezicht aan te kijken..
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 12 mei 2014 @ 12:45:

Nou, ik snap best dat TO dat vervelend vindt. Iedereen die ik ken met kleine kinderen zorgt op moeder-/vaderdag voor een cadeautje als de kinderen het zelf nog niet kunnen fixen.



Precies. Kom op zeg, een kleine attentie is toch niet teveel gevraagd? (Ik ga er vanuit dat het kind nog heel jong is en zelf niets heeft kunnen knutselen.)

Ik snap dat TO ervan baalt. Mijn man kan ook zo'n lomperd zijn, dus die heb ik over de jaren ook wat basisdingen moeten uitleggen. Wat voor mij vanzelfsprekend is, bleek dat niet altijd zo voor hem te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dacht hij wel dat jij geen kado wilde omdat jij toen jij jarig was ook geen kado hoefde.



Je had van te voren bij hem kunnen aangeven dat je het leuk vind om een kado te krijgen. De goede man is niet helderziend hij kan niet ruiken dat jij een kado verwacht.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Als ik al zomaar een kado van mijn man krijg, als blijk van liefde en waardering, krijg ik dat trouwens liever niet op moederdag maar op een 'gewone' dag die niet door commercie omgeven is of op onze trouwdag of zo.

In ieder geval: als het niet de commercie is geweest die hem er aan heeft herinnerd dat er die dag iets "moet" gebeuren.
Ik vind het echt raar dat je zo boos en teleurgesteld bent om zo'n kleinigheid.



Voel je je in het algemeen wel voldoende gesteund en gewaardeerd door je man? Zo niet, dan zou ik daarover een gesprek aangaan. Zo wel, dan vind ik dat je zeurt.
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar krijg je een cursus Nederlands van hem!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader geeft ook iets aan mijn moeder op moederdag, dus zo abnormaal is het niet...



Ze is zijn vrouw, maar wel de moeder van zijn kind, dus waarom zou dat niet eens gewaardeerd mogen worden?



Jullie kunnen daarover natuurlijk andere ideeën / verwachtingspatronen hebben, dus dan kaart je dat best eens aan. Als je zegt dat je geen cadeau hoeft voor je verjaardag, is er grote kans dat je man denkt dat je ook niet zo groot belang hecht aan een attentie voor moederdag. Man kan ook niet goed doen als hij niet weet wat je verwacht.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ze die verwachting naar hem uitspreken vooraf ipv boos en verongelijkt vroeg naar bed gaan
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
ons kind is 1, dus zelf iets doen kan niet..

ik heb het er met hem over vanaaf dat is telleur gesteld ben in hem.

wij zijn 11jaar samen dus ken hem goed genoeg dacht ik zo.

zelfs vorig jaar heb ik ook wat gehad
Alle reacties Link kopieren
enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.



Waardeer jij hém eigenlijk wel genoeg??
quote:poes123 schreef op 12 mei 2014 @ 12:50:

Mijn vader geeft ook iets aan mijn moeder op moederdag, dus zo abnormaal is het niet...



Ze is zijn vrouw, maar wel de moeder van zijn kind, dus waarom zou dat niet eens gewaardeerd mogen worden?



Jullie kunnen daarover natuurlijk andere ideeën / verwachtingspatronen hebben, dus dan kaart je dat best eens aan. Als je zegt dat je geen cadeau hoeft voor je verjaardag, is er grote kans dat je man denkt dat je ook niet zo groot belang hecht aan een attentie voor moederdag. Man kan ook niet goed doen als hij niet weet wat je verwacht.



Succes Inderdaad. Een verjaardagscadeau is als waardering voor TO, dat hoefde ze niet. Waarom dan wel een moederdagcadeau terwijl dat onlogischer zou zijn?
Ik hoef ook geen kado van mijn man, maar ik ben wel de moeder van zijn kinderen en hij gaat dus wat leuks met de kindjes samen maken of doen.

Heb ik hem moeten vertellen, joh help de kindjes even met ontbijt ect..



Net als dat ik echt niet en voor verkeringsjubileum, huwelijksdag en valentijn wat wil hebben, maar dat het wel fijn is als hij wel eens aan me denkt en een keer iets liefs doet.

Sommige mannen kunnen dat dus niet zelf bedenken.



Ik lees dat je je helemaal niet fijn voelt in de relatie en dat hij veel werkt en jij thuis veel doet.

Mis je aandacht van hem als hij wel thuis is? Is dat misschien eigenlijk het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Moederdag beschouw ik als een georganiseerd "iets" door de middenstand.

Ik vond de zelfgemaakte knutsels/gedichtjes en tekeningen veel mooier dan cadeaus.



Ik snap niet dat je van je man cadeaus verwacht. Jij bent zijn moeder toch niet?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
je kunt niet verwachten dat je cadeaus krijgt als je actief aangeeft die niet te willen. Het lijkt wel alsof je hem erin wil luizen.



Jij vindt het blijkbaar heel belangrijk dat hij zijn waardering laat zien op moederdag en je verjaardag. Dan moet je hem dat gewoon eerlijk zeggen zodat hij er iets mee kan doen.



Jij spreekt je regels niet uit, hoe kan hij er zich dan aan houden?
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:48:

dankje jibba!!

zo vind ik het dus ook!

en uiteraard waardeer ik hem in alles en het is een hele lieverd,goedzak en een super man en alles wat hij voor ons doet.

zou ook geen andere man willen en een betere kunnen wensen maar vind dit gewoon niet leuk.



Snap dat je het niet leuk vindt, maar dat het voelt als 'een mes in je rug' is toch een beetje overdreven, Miyesa.

Ik zou volgend jaar in ieder geval van tevoren duidelijk je verwachtingen uitspreken zodat hij, mocht hij weer niks regelen, in ieder geval snapt waarom je boos bent.
quote:miyesa schreef op 12 mei 2014 @ 12:51:

ons kind is 1, dus zelf iets doen kan niet..

ik heb het er met hem over vanaaf dat is telleur gesteld ben in hem.

wij zijn 11jaar samen dus ken hem goed genoeg dacht ik zo.

zelfs vorig jaar heb ik ook wat gehadBen je nou bang dat je kind je niet als moeder waardeert? Denk je dat je man je niet als moeder waardeert? Is een cadeau zo belangrijk voor je eigenwaarde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven