Geestelijke mishandeling
woensdag 15 april 2020 om 23:28
Jongens dit is mijn eerste topic maar wel direct over iets wat me ontzettend dwars ligt en heel hoog zit. Ik zal situatie even schetsen:
Ben bijna 9 jaar samen met mijn partner en vorig jaar maart hebben wij een zoontje gekregen. Onze hele relatie door heeft mijn partner bij oplopende stress wel eens een paar weken tot maanden ‘Grillen’ gehad waarin hij extreem opvliegend kon reageren, soms uit frustratie met spullen smeet en lelijk deed. Dit ging altijd weer over en dan kwam er weer een ‘normale’ periode die vaak ook lang duurde. sinds ons zoontje echter is geboren lijkt t mis te zijn gegaan en voor mijn gevoel gaan we alleen down Hill. De eerste maand had hij vrij na de geboorte maar liep na 3 weken te mopperen en te zeuren dat hij ‘geen flikker deed’ en ‘nergens aan toe kwam’ en was daarin ook opvliegerig naar mij toe (met woorden) maar wel zodanig dat hij zelfs eens een schijnbeweging maakte ons zoontje richting mij te gooien omdat ie ergens kwaad over was. Of met een bord eten op de grond smeet. Het lijkt alsof hij zich vaak gekwetst voelt om dingen die ik zeg (vaak met betrekking tot de opvoeding/huishouding) die we in mijn ogen kunnen bespreken om tot een compromis te komen maar die hij interpreteert Als aanval en vervolgens boos wordt. Als die boosheid nu een beetje normaal verliep. Maar het word steeds erger. Hij vliegt momenteel om t minst of geringste uit de bocht. Vaak word er dan met spullen gesmeten, met stoelen gegooid. Hij heeft 2 weken geleden mijn telefoon stuk gegooid. En waarom? ik had reclamefolders gelezen met mijn zoontje en die had vervolgens 1 op de grond gegooid waar hij een paar minuten later op ging staan en daardoor uit gleed en achterover viel. Harde smak en schrikken en huilen maar wat mijn partner vervolgens doet is heel hard naar mij gillen dat t mijn schuld is en vervolgens met iets willen smijten wat dus mijn telefoon werd die in de buurt lag. Ik word hier dan vervolgens heel boos en vooral verdrietig over en dat wil ik eigenlijk niet want mijn zoontje is erbij. Ook zegt hij de meest lelijke dingen tegen mij. Op vakantie zwommen we in zee en dan zegt hij tegen ons zoontje kijk een walrus nou je kan me niet meer kleineren dan zoiets te zeggen. Vaak als ik er dan verdrietig van word dan is het ook nog ‘zit niet zo te janken’. Heb hiervoor al bij de Praktijkondersteuner van de huisarts gezeten en mijn man is er onder lichte dwang van mij ook alleen heen geweest zodat hij even neutraal kon praten maar hij kwam er weg met ‘wat een onzin ik ga Hier echt niet samen met jou heen. Nu met die Corona is t sowieso lastig om zoiets in te zetten maar we zitten wel veel meer op elkaars lip en dat maakt dat er veel meer uitbarstingen zijn. Net ook weer. Mijn zoontje begon in bed te huilen. Ik naar boven bv geven. Leg hem daarna altijd weer weg zo. Nu begon hij te huilen. Vaak laat ik m even 5 min huilen valt ie in slaap. Maar ik hoorde Mijn man al uit bed stappen die kant op lopen. Zei tegen m niet heen gaan ik laat m vaak even huilen. Dus ik beneden fles maken. Die gebruik ik altijd voor snachts (dus niet om 10 uur al, want dan is ie tegen 2 uur leeg) kom ik boven met die fles is mijn man EN bij Ons zoontje op de kamer EN zegt ie geef die fles maar anders gaat ie niet slapen. Dus ik zeg na die tijd tegen mijn man ik zei net onderaan de trap nog tegen je niet heen gaan ik doe t anders ook niet. Dan ga je alsnog. En Vervolgens pak je ook die fles nog en geeft m terwijl ik dat anders ook niet doe want dan drinkt ie veels te veel over de nacht gezien en moet ik ook tussendoor nog naar beneden nieuwe fles maken. Zegt ie: ‘JAa en nu heb ik t zeker allemaal fout gedaan en ik ben de slechterik en toen ik probeerde uitleggen waarom en dat ik er toch zeker snachts mee zit was t: dan tyf je toch lekker op naar beneden, en: ik hoop dat je er elke 5 minuten uit moet. Ik zei er valt met jou toch geen gesprek te voeren zo, doe eens even normaal zeg! Begint ie met m’n kussen te gooien. Ik heb even heel hard gegild dat ik zo kwaad op m ben dat ie nooit eens op een volwassen manier normaal kan bespreken hoe we dingen aanpakken en gaan doen. Was natuurlijk ook weer niet goed. Moest heel hard huilen omdat ik verdrietig werd van hoe hij me behandeld. Het enige wat hij dan zegt ‘jank niet zo’ en daarna: ‘er is iets heel erg mis met jou’ toen ben ik opnieuw kwaad geworden en heb ik gezegd nee er is iets heel erg mis met jou dat je niet in kan zien dat je mij niet zo mag en kan behandelen! Dit verdien ik niet! Dan antwoord ie doodleuk: ‘Dan ga je toch lekker weg’. Extra detail om erbij te vertellen is dat ik vandaag ook te horen heb gekregen dat mijn moeder naast de afgelopen maand gediagnosticeerde uitgezaaide borstkanker ook nog lymfeklierkanker heeft. Dus mijn dag was al mega beladen en verdrietig en dan kan ik er niet bij dat hij zo kinderachtig en denigrerend en lelijk doet ondanks dat ie weet dat ik al super verdrietig ben! Want wat hij ook nog deed was steeds t kussen uit bed gooien met de mededeling ga maar beneden slapen, waarop ik zei geen denken aan. En dat ik daarna even bij m’n zoontje moet kijken want die is weer wakker en dan kom ik terug heeft ie m’n kussen weer op de grond gegooid. Heb gezegd dat ik t echt mega kinderachtig van m vind dat ie zo doet en zich gedraagt. en toen is ie zelf naar beneden vertrokken om daar te gaan slapen. Pff jongens wat een verhaal. Als ik dit zelf terug lees gaan alle alarmbellen bij me rinkelen. Daar ga je toch bij weg denk je dan als je dit zo leest! Maar ik weet dat hij ook anders kan zijn hij is een goede vader en samen een kind bind voor altijd anders was ik zeker al weg geweest. Ik vind t alleen zo verrekte moeilijk dat hij geen hulp wil zoeken en ook totaal geen reflectievermogen lijkt te hebben op zijn eigen handelen en zijn aandeel in t verhaal maar wel voortdurend de slachtofferrol op zoekt en zich afgewezen voelt. Wat een drama zeg..
Ben bijna 9 jaar samen met mijn partner en vorig jaar maart hebben wij een zoontje gekregen. Onze hele relatie door heeft mijn partner bij oplopende stress wel eens een paar weken tot maanden ‘Grillen’ gehad waarin hij extreem opvliegend kon reageren, soms uit frustratie met spullen smeet en lelijk deed. Dit ging altijd weer over en dan kwam er weer een ‘normale’ periode die vaak ook lang duurde. sinds ons zoontje echter is geboren lijkt t mis te zijn gegaan en voor mijn gevoel gaan we alleen down Hill. De eerste maand had hij vrij na de geboorte maar liep na 3 weken te mopperen en te zeuren dat hij ‘geen flikker deed’ en ‘nergens aan toe kwam’ en was daarin ook opvliegerig naar mij toe (met woorden) maar wel zodanig dat hij zelfs eens een schijnbeweging maakte ons zoontje richting mij te gooien omdat ie ergens kwaad over was. Of met een bord eten op de grond smeet. Het lijkt alsof hij zich vaak gekwetst voelt om dingen die ik zeg (vaak met betrekking tot de opvoeding/huishouding) die we in mijn ogen kunnen bespreken om tot een compromis te komen maar die hij interpreteert Als aanval en vervolgens boos wordt. Als die boosheid nu een beetje normaal verliep. Maar het word steeds erger. Hij vliegt momenteel om t minst of geringste uit de bocht. Vaak word er dan met spullen gesmeten, met stoelen gegooid. Hij heeft 2 weken geleden mijn telefoon stuk gegooid. En waarom? ik had reclamefolders gelezen met mijn zoontje en die had vervolgens 1 op de grond gegooid waar hij een paar minuten later op ging staan en daardoor uit gleed en achterover viel. Harde smak en schrikken en huilen maar wat mijn partner vervolgens doet is heel hard naar mij gillen dat t mijn schuld is en vervolgens met iets willen smijten wat dus mijn telefoon werd die in de buurt lag. Ik word hier dan vervolgens heel boos en vooral verdrietig over en dat wil ik eigenlijk niet want mijn zoontje is erbij. Ook zegt hij de meest lelijke dingen tegen mij. Op vakantie zwommen we in zee en dan zegt hij tegen ons zoontje kijk een walrus nou je kan me niet meer kleineren dan zoiets te zeggen. Vaak als ik er dan verdrietig van word dan is het ook nog ‘zit niet zo te janken’. Heb hiervoor al bij de Praktijkondersteuner van de huisarts gezeten en mijn man is er onder lichte dwang van mij ook alleen heen geweest zodat hij even neutraal kon praten maar hij kwam er weg met ‘wat een onzin ik ga Hier echt niet samen met jou heen. Nu met die Corona is t sowieso lastig om zoiets in te zetten maar we zitten wel veel meer op elkaars lip en dat maakt dat er veel meer uitbarstingen zijn. Net ook weer. Mijn zoontje begon in bed te huilen. Ik naar boven bv geven. Leg hem daarna altijd weer weg zo. Nu begon hij te huilen. Vaak laat ik m even 5 min huilen valt ie in slaap. Maar ik hoorde Mijn man al uit bed stappen die kant op lopen. Zei tegen m niet heen gaan ik laat m vaak even huilen. Dus ik beneden fles maken. Die gebruik ik altijd voor snachts (dus niet om 10 uur al, want dan is ie tegen 2 uur leeg) kom ik boven met die fles is mijn man EN bij Ons zoontje op de kamer EN zegt ie geef die fles maar anders gaat ie niet slapen. Dus ik zeg na die tijd tegen mijn man ik zei net onderaan de trap nog tegen je niet heen gaan ik doe t anders ook niet. Dan ga je alsnog. En Vervolgens pak je ook die fles nog en geeft m terwijl ik dat anders ook niet doe want dan drinkt ie veels te veel over de nacht gezien en moet ik ook tussendoor nog naar beneden nieuwe fles maken. Zegt ie: ‘JAa en nu heb ik t zeker allemaal fout gedaan en ik ben de slechterik en toen ik probeerde uitleggen waarom en dat ik er toch zeker snachts mee zit was t: dan tyf je toch lekker op naar beneden, en: ik hoop dat je er elke 5 minuten uit moet. Ik zei er valt met jou toch geen gesprek te voeren zo, doe eens even normaal zeg! Begint ie met m’n kussen te gooien. Ik heb even heel hard gegild dat ik zo kwaad op m ben dat ie nooit eens op een volwassen manier normaal kan bespreken hoe we dingen aanpakken en gaan doen. Was natuurlijk ook weer niet goed. Moest heel hard huilen omdat ik verdrietig werd van hoe hij me behandeld. Het enige wat hij dan zegt ‘jank niet zo’ en daarna: ‘er is iets heel erg mis met jou’ toen ben ik opnieuw kwaad geworden en heb ik gezegd nee er is iets heel erg mis met jou dat je niet in kan zien dat je mij niet zo mag en kan behandelen! Dit verdien ik niet! Dan antwoord ie doodleuk: ‘Dan ga je toch lekker weg’. Extra detail om erbij te vertellen is dat ik vandaag ook te horen heb gekregen dat mijn moeder naast de afgelopen maand gediagnosticeerde uitgezaaide borstkanker ook nog lymfeklierkanker heeft. Dus mijn dag was al mega beladen en verdrietig en dan kan ik er niet bij dat hij zo kinderachtig en denigrerend en lelijk doet ondanks dat ie weet dat ik al super verdrietig ben! Want wat hij ook nog deed was steeds t kussen uit bed gooien met de mededeling ga maar beneden slapen, waarop ik zei geen denken aan. En dat ik daarna even bij m’n zoontje moet kijken want die is weer wakker en dan kom ik terug heeft ie m’n kussen weer op de grond gegooid. Heb gezegd dat ik t echt mega kinderachtig van m vind dat ie zo doet en zich gedraagt. en toen is ie zelf naar beneden vertrokken om daar te gaan slapen. Pff jongens wat een verhaal. Als ik dit zelf terug lees gaan alle alarmbellen bij me rinkelen. Daar ga je toch bij weg denk je dan als je dit zo leest! Maar ik weet dat hij ook anders kan zijn hij is een goede vader en samen een kind bind voor altijd anders was ik zeker al weg geweest. Ik vind t alleen zo verrekte moeilijk dat hij geen hulp wil zoeken en ook totaal geen reflectievermogen lijkt te hebben op zijn eigen handelen en zijn aandeel in t verhaal maar wel voortdurend de slachtofferrol op zoekt en zich afgewezen voelt. Wat een drama zeg..
donderdag 16 april 2020 om 09:04
En dan ga je uit elkaar en krijgt je kind op de nachten dat het bij zijn vader is ook de nachtflessen die jij niet wil geven vanwege jouw schema. Dan krijgt je kind in zijn eentje de grillen van zijn vader over zich heen. Dan valt vader over een speelgoedje Ipv een folder, sloopt ie dan iets van het kindje?
Of zullen die grillen minder worden als jullie niet meer elkaar kunnen meesleuren? (Oprechte vraag)
Of zullen die grillen minder worden als jullie niet meer elkaar kunnen meesleuren? (Oprechte vraag)
donderdag 16 april 2020 om 09:06
Dus maar blijven?Dagblad schreef: ↑16-04-2020 09:04En dan ga je uit elkaar en krijgt je kind op de nachten dat het bij zijn vader is ook de nachtflessen die jij niet wil geven vanwege jouw schema. Dan krijgt je kind in zijn eentje de grillen van zijn vader over zich heen. Dan valt vader over een speelgoedje Ipv een folder, sloopt ie dan iets van het kindje?
donderdag 16 april 2020 om 09:11
Vind de nachtfles prima maar wel als je dan zelf de hele nacht er ook uit gaat en je eigen schema volgt. Het was een voorbeeld aangaande hoe de communicatie verloopt en zijn reactie op hoe het dan vervolgens gaat. Ik maak me daar inderdaad oprecht zorgen over hoe dat zal gaan als hij alleen voor ons kind moet zorgen omdat stress meestal de factor is dat hij zo reageert en dit gaat niet weg op t moment dat wij uit elkaar gaan (ja relationele stress wel maar werkstress niet) maakt t lastig want wil m kind ook na een eventuele keuze om uit elkaar te gaan niet bloot stellen aan dit gedrag.Dagblad schreef: ↑16-04-2020 09:04En dan ga je uit elkaar en krijgt je kind op de nachten dat het bij zijn vader is ook de nachtflessen die jij niet wil geven vanwege jouw schema. Dan krijgt je kind in zijn eentje de grillen van zijn vader over zich heen. Dan valt vader over een speelgoedje Ipv een folder, sloopt ie dan iets van het kindje?
donderdag 16 april 2020 om 09:14
Daarom hulpinstanties inschakelen.Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 09:11Vind de nachtfles prima maar wel als je dan zelf de hele nacht er ook uit gaat en je eigen schema volgt. Het was een voorbeeld aangaande hoe de communicatie verloopt en zijn reactie op hoe het dan vervolgens gaat. Ik maak me daar inderdaad oprecht zorgen over hoe dat zal gaan als hij alleen voor ons kind moet zorgen omdat stress meestal de factor is dat hij zo reageert en dit gaat niet weg op t moment dat wij uit elkaar gaan (ja relationele stress wel maar werkstress niet) maakt t lastig want wil m kind ook na een eventuele keuze om uit elkaar te gaan niet bloot stellen aan dit gedrag.
donderdag 16 april 2020 om 09:24
Dit verandert niet, het wordt alleen maar erger.
Zet de scheiding in. En gezien corona en zijn agressie: begin daar stiekem mee, door contact op te nemen met een advocaat en voorlopige voorzieningen aan te vragen.
Dan is de periode dat hij op de hoogte is tot het moment dat hij het huis uit moet zo kort mogelijk.
Zorg intussen voor je eigen veiligheidsmaatregelen en maatregelen voor de nabije toekomst, zoals eigen geld waar hij niet aan kan komen, kennis over het gemeenschappelijke geld, inzicht in de papieren, inschrijving voor een huurwoning etc.
Zet de scheiding in. En gezien corona en zijn agressie: begin daar stiekem mee, door contact op te nemen met een advocaat en voorlopige voorzieningen aan te vragen.
Dan is de periode dat hij op de hoogte is tot het moment dat hij het huis uit moet zo kort mogelijk.
Zorg intussen voor je eigen veiligheidsmaatregelen en maatregelen voor de nabije toekomst, zoals eigen geld waar hij niet aan kan komen, kennis over het gemeenschappelijke geld, inzicht in de papieren, inschrijving voor een huurwoning etc.
donderdag 16 april 2020 om 09:40
Wat je ook doet niet veilig thuis of jeugdzorg of een wijkteam inschakelen!!!
Daar heb ik al zo veel ellende uit zien voortkomen.
Deze gaan zeggen dat jullie uit elkaar moeten want deze situatie is slecht voor het kind. Wat ook zo is daar hebben ze dan gelijk in.
Vervolgens zijn jullie uit elkaar en dan gaan ze niet mee in wat dit forum zegt je man is een eikel dus wegwezen en je kind nooit meer bij hem laten.
Nee ze gaan zeggen dat een kind recht heeft om zijn vader te zien. Dat hij jouw mishandelt heeft niet wil zeggen dat hij dat ook bij het kind doet. Hij heeft al laten zien dat hij ook bezorgd is om het kind door ook naar hem toe te gaan als kind huilt en de fles te geven. Hij zal zijn stress wijten aan het geschreeuw en gehuil van jou.
En Voor je het weet gaan de instanties het leven van jou en je man bepalen en beslissingen nemen over je kind en heb je er alleen maar een heleboel stress en ellende bij. Ze gaan jou echt niet zo automatisch als de goede moeder aanwijzen als dit forum doet want jouw gehuil en geschreeuw is namelijk ook slecht voor het kind. En als jij tegen een instantie net zo uit je slof schiet als hier tegen een forummer die kritisch is dan ben je helemaal de klos. Dan is het ouders hebben beiden hun emoties niet onder controle. Dus zijn beiden schadelijk voor het kind.
Vergeet daarbij niet dat je man jouw kussen steeds op de grond gooide kan je niet bewijzen. De buren kunnen desgevraagd waarschijnlijk wel bevestigen aan veilig thuis dat jij steeds loopt te huilen en te schreeuwen.
Bedenk dus heel goed wat je doet.
Dus ga in relatie therapie zodat er gewerkt kan worden aan het veranderen van de dynamiek tussen jullie.
Of ga scheiden en zorg voor een goede omgangsregeling. En ja hij zal op een andere manier met jullie kind omgaan dan jij. Maar die manier hoeft niet slechter te zijn en doordat jullie elkaar niet steeds triggeren is het heel goed mogelijk dat hij dan wel rustig met kind kan omgaan.
Scheiden kan prima zonder hulpinstanties als veilig thuis en jeugdzorg.
Deze gaan zeggen dat jullie uit elkaar moeten want deze situatie is slecht voor het kind. Wat ook zo is daar hebben ze dan gelijk in.
Vervolgens zijn jullie uit elkaar en dan gaan ze niet mee in wat dit forum zegt je man is een eikel dus wegwezen en je kind nooit meer bij hem laten.
Nee ze gaan zeggen dat een kind recht heeft om zijn vader te zien. Dat hij jouw mishandelt heeft niet wil zeggen dat hij dat ook bij het kind doet. Hij heeft al laten zien dat hij ook bezorgd is om het kind door ook naar hem toe te gaan als kind huilt en de fles te geven. Hij zal zijn stress wijten aan het geschreeuw en gehuil van jou.
En Voor je het weet gaan de instanties het leven van jou en je man bepalen en beslissingen nemen over je kind en heb je er alleen maar een heleboel stress en ellende bij. Ze gaan jou echt niet zo automatisch als de goede moeder aanwijzen als dit forum doet want jouw gehuil en geschreeuw is namelijk ook slecht voor het kind. En als jij tegen een instantie net zo uit je slof schiet als hier tegen een forummer die kritisch is dan ben je helemaal de klos. Dan is het ouders hebben beiden hun emoties niet onder controle. Dus zijn beiden schadelijk voor het kind.
Vergeet daarbij niet dat je man jouw kussen steeds op de grond gooide kan je niet bewijzen. De buren kunnen desgevraagd waarschijnlijk wel bevestigen aan veilig thuis dat jij steeds loopt te huilen en te schreeuwen.
Dus ga in relatie therapie zodat er gewerkt kan worden aan het veranderen van de dynamiek tussen jullie.
Of ga scheiden en zorg voor een goede omgangsregeling. En ja hij zal op een andere manier met jullie kind omgaan dan jij. Maar die manier hoeft niet slechter te zijn en doordat jullie elkaar niet steeds triggeren is het heel goed mogelijk dat hij dan wel rustig met kind kan omgaan.
donderdag 16 april 2020 om 09:41
houdt toch eens op met je persoonlijke hetze tegen VTsugarmiss schreef: ↑16-04-2020 09:40Wat je ook doet niet veilig thuis of jeugdzorg of een wijkteam inschakelen!!!
dat is een prima organisatie met uitstekende medewerkers
donderdag 16 april 2020 om 09:48
Of je doet niet zo zielig en zorgt voor een veilige omgeving voor je kind. Die kan er niks aan doen dat pa en ma per se een kind moest hebben terwijl er al shit was.. Dus hup stop met dat nare slachtoffertje spelen en zorg eens voor je kind.Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 01:50Bedankt voor je opbouwende kritiek waar ik wat aan heb. Dit is gewoon modder gooien waar ik totaal niet op zit te wachten. Reageer dan liever maar niet.
donderdag 16 april 2020 om 09:53
Gefeliciteerd. Wederom een belachelijke reactie waaruit ik opmaak dat je dus niet leest wat mijn beweegredenen zijn geweest om deze post te schrijven. Mijn doel was om steun te zoeken en tips te krijgen over hoe ik uit deze situatie kan komen. Ik zie in jouw reactie hier niets van dat alles terug. Bedankt hèLuci_Morgenster schreef: ↑16-04-2020 09:48Of je doet niet zo zielig en zorgt voor een veilige omgeving voor je kind. Die kan er niks aan doen dat pa en ma per se een kind moest hebben terwijl er al shit was.. Dus hup stop met dat nare slachtoffertje spelen en zorg eens voor je kind.
donderdag 16 april 2020 om 09:58
Er zijn hier heel veel mensen die zelf zijn opgegroeid in een onveilige thuissituatie. Die weten hoe erg dat is. Vaak in geschreeuw zitten verhoogt de kans op psychische problemen voor je kindje. Ik merk zelf ook dat ik boos word van dit topic, puur door mijn zorgen voor je kind. Ik hoop echt dat je bij hem weggaat en je een rustige thuisbasis kan creëeren voor je kindje.Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 09:53Gefeliciteerd. Wederom een belachelijke reactie waaruit ik opmaak dat je dus niet leest wat mijn beweegredenen zijn geweest om deze post te schrijven. Mijn doel was om steun te zoeken en tips te krijgen over hoe ik uit deze situatie kan komen. Ik zie in jouw reactie hier niets van dat alles terug. Bedankt hè
donderdag 16 april 2020 om 10:22
Omdat jij een keer met ze gebeld hebt en het toevalig een keer wel goed heeft uitgepakt wil niet zeggen dat het een goede organisatie is.
De verhalen van ouders en kinderen die door deze instanties in de problemen zijn gekomen zijn talrijk.
Martin worsdorfer een lid van de Staten generaal heeft een onderzoek gedaan naar jeugdzorg en is geschrokken van de misstanden en vervolgens verdwijnt zo'n rapport weer in een lade en wordt er niets aan gedaan. In het verleden hebben familierechters en advocaten ook al aan de bel getrokken dat deze instanties slecht presteren en zich vaderen op onwaarheden maar er wordt niets aangedaan.
Artsen uit een universitair ziekenhuis zijn al eens op tv geweest dat jeugdzorg moeders onterecht bij hun kinderen weg hielden en beschuldigden van proxy bij munchausrn syndroom terwijl het kind echt ziek was.
To heeft deze instanties helemaal niet nodig.
Ze kan beter naar een mediator / advocaat gaan als ze weg wil of naar een relatie therapeut als ze wil blijven.
donderdag 16 april 2020 om 10:23
Tip:Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 09:53Gefeliciteerd. Wederom een belachelijke reactie waaruit ik opmaak dat je dus niet leest wat mijn beweegredenen zijn geweest om deze post te schrijven. Mijn doel was om steun te zoeken en tips te krijgen over hoe ik uit deze situatie kan komen. Ik zie in jouw reactie hier niets van dat alles terug. Bedankt hè
Stop met slachtoffer spelen en zorg voor een veilige ( en liefst ook nog fijne) jeugd van je kind.
Wil je meepraters moet je elders zoeken.
donderdag 16 april 2020 om 10:24
Bijvoorbeeld. Maar je moet dat wel heel delicaat en prieces zoals TO dat wil inpakken anders heeft ze weer wat om slachtoffer over te spelen.Sjulia schreef: ↑16-04-2020 09:58Er zijn hier heel veel mensen die zelf zijn opgegroeid in een onveilige thuissituatie. Die weten hoe erg dat is. Vaak in geschreeuw zitten verhoogt de kans op psychische problemen voor je kindje. Ik merk zelf ook dat ik boos word van dit topic, puur door mijn zorgen voor je kind. Ik hoop echt dat je bij hem weggaat en je een rustige thuisbasis kan creëeren voor je kindje.
donderdag 16 april 2020 om 10:26
Tja, waar mensen aanwezig zijn worden fouten gemaakt. Ik heb nog altijd liever dat zo'n organisatie een aantal fouten maakt en daarbij ook kinderen uit een benarde situatie helpt, dan dat we gaan doen alsof ze niet nodig zijn met alle gevolgen van dien voor kinderen die wel mishandeld worden.sugarmiss schreef: ↑16-04-2020 10:22Omdat jij een keer met ze gebeld hebt en het toevalig een keer wel goed heeft uitgepakt wil niet zeggen dat het een goede organisatie is.
De verhalen van ouders en kinderen die door deze instanties in de problemen zijn gekomen zijn talrijk.
Martin worsdorfer een lid van de Staten generaal heeft een onderzoek gedaan naar jeugdzorg en is geschrokken van de misstanden en vervolgens verdwijnt zo'n rapport weer in een lade en wordt er niets aan gedaan. In het verleden hebben familierechters en advocaten ook al aan de bel getrokken dat deze instanties slecht presteren en zich vaderen op onwaarheden maar er wordt niets aangedaan.
Artsen uit een universitair ziekenhuis zijn al eens op tv geweest dat jeugdzorg moeders onterecht bij hun kinderen weg hielden en beschuldigden van proxy bij munchausrn syndroom terwijl het kind echt ziek was.
To heeft deze instanties helemaal niet nodig.
Ze kan beter naar een mediator / advocaat gaan als ze weg wil of naar een relatie therapeut als ze wil blijven.
donderdag 16 april 2020 om 10:26
Door om je heen te schoppen biedt jij je kind geen veiligheid.Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 09:53Gefeliciteerd. Wederom een belachelijke reactie waaruit ik opmaak dat je dus niet leest wat mijn beweegredenen zijn geweest om deze post te schrijven. Mijn doel was om steun te zoeken en tips te krijgen over hoe ik uit deze situatie kan komen. Ik zie in jouw reactie hier niets van dat alles terug. Bedankt hè
donderdag 16 april 2020 om 10:28
https://twitter.com/Worsdorfer/status/1 ... 9960284161sugarmiss schreef: ↑16-04-2020 10:22
Hij vindt Jeugdzorg juist prima, alleen de wachtlijsten te lang, hij is woordvoerder Jeugd van de VVD en groot voorstander van onze jeugdzorg
VT is niet hetzelfde als Jeugdzorg trouwens.
En er gaat vast wel eens iets fout bij VT, waar niet, maar als het zo slecht was, als jij denkt, was de club allang opgedoekt
Voor heel veel mensen is het een hele fijn stap, om eens te kunnen bellen. En verder geholpen te worden. Want fijn, dat jij er zelf uitkwam, maar veel mensen zitten te diep in de problemen om het zelf te kunnen
donderdag 16 april 2020 om 10:45
Tot het je eigen kind /kind van famielid / kind van vrienden / vriendje van school of een ander bekend kind of een kind van een jouw bekende ouder is en je ziet dat ouders radeloos worden en een kind steeds meer knel komt te zitten. Juist door de instanties.pennydreadful schreef: ↑16-04-2020 10:26Tja, waar mensen aanwezig zijn worden fouten gemaakt. Ik heb nog altijd liever dat zo'n organisatie een aantal fouten maakt en daarbij ook kinderen uit een benarde situatie helpt, dan dat we gaan doen alsof ze niet nodig zijn met alle gevolgen van dien voor kinderen die wel mishandeld worden.
Waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt dat klopt.
Maar je zou verwachten dat ze dan heel goed de feiten checken.
Doen ze niet. Of zoals ze zelf ook zeggen wij doen niet aan waarheidsbevinding.
donderdag 16 april 2020 om 10:46
Lieve TO, wat een verdrietige situatie! Dit klinkt Idd als geestelijke mishandeling, hij vliegt uit z’n panty en er is zogenaamd iets mis met jou, zo gaat dat Idd in zijn werk. Jij gaat twijfelen aan jezelf als partner en moeder (ik lees eigenlijk alleen maar dat je een goede routine hebt gevonden met zoontje en je partner deze moedwillig om zeep helpt als hij kwaad is) terwijl je eigenlijk zelf wel weet dat dit probleem grotendeels bij hem ligt. Ik kan ook niets anders adviseren dan bij hem weg te gaan, desnoods nu tijdelijk bij familie in te trekken met je zoontje om rust te creëren, totdat alles geregeld is. Maar ik lees ook dat je eigenlijk niet uit elkaar wil omdat je man wel leuk kán zijn. In dat geval sleep je hem Idd mee om hulp te zoeken voor jullie beiden en als gezin, als hij het ook beter wil maken uiteraard. Dat is wel mijn bedenking, wil hij dat? Of ziet hij het probleem helemaal niet?
Ik heb eerlijk gezegd van dichtbij ook een ellende verhaal van Veilig Thuis gezien, waarbij alles binnenstebuiten gekeerd werd en achteraf niks aan de hand was qua redenen voor uithuisplaatsing en dergelijke. Dus hier ook niet zo’n fan van Veilig Thuis.
TO, het is aan jou wat je wil doen en wat je concrete stappen zijn. Want je bent het er wel mee eens dat dit niet zo door kan gaan. Veel sterkte!
Ik heb eerlijk gezegd van dichtbij ook een ellende verhaal van Veilig Thuis gezien, waarbij alles binnenstebuiten gekeerd werd en achteraf niks aan de hand was qua redenen voor uithuisplaatsing en dergelijke. Dus hier ook niet zo’n fan van Veilig Thuis.
TO, het is aan jou wat je wil doen en wat je concrete stappen zijn. Want je bent het er wel mee eens dat dit niet zo door kan gaan. Veel sterkte!
donderdag 16 april 2020 om 10:54
donderdag 16 april 2020 om 10:56
Misschien ook eens lezen wat hij daarna op 2 maart 2020 geschreven heeft. Daar staat wel degelijk dat hij geschrokken is van de misstanden bij jeugdzorg.lilalinda schreef: ↑16-04-2020 10:28https://twitter.com/Worsdorfer/status/1 ... 9960284161
Hij vindt Jeugdzorg juist prima, alleen de wachtlijsten te lang, hij is woordvoerder Jeugd van de VVD en groot voorstander van onze jeugdzorg
VT is niet hetzelfde als Jeugdzorg trouwens.
En er gaat vast wel eens iets fout bij VT, waar niet, maar als het zo slecht was, als jij denkt, was de club allang opgedoekt
Voor heel veel mensen is het een hele fijn stap, om eens te kunnen bellen. En verder geholpen te worden. Want fijn, dat jij er zelf uitkwam, maar veel mensen zitten te diep in de problemen om het zelf te kunnen
En ja ik weet dat veilig thuis en jeugdzorg niet dezelfde zijn.
donderdag 16 april 2020 om 11:08
Gebruik deze assertiviteit anders om voor jezelf en vooral je zoontje op te komen.Lieflefleven schreef: ↑16-04-2020 01:50Bedankt voor je opbouwende kritiek waar ik wat aan heb. Dit is gewoon modder gooien waar ik totaal niet op zit te wachten. Reageer dan liever maar niet.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 16-04-2020 11:37
0.96% gewijzigd