gelogen

15-02-2012 09:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben dom bezig geweest. Ik heb sinds ruim 7 jaar een relatie. De laatste paar maanden liep dit niet zo goed, omdat ik al langere tijd haar niet meer op de juiste manier aandacht gaf. Dit ben ik zelf tot inzicht gekomen, en heb haar toen sorry gezegd, en dat opende het valluik onder mijn voeten. Ze wou namelijk praten, want ze wist het niet meer. Uiteindelijk kwam eruit dat ze misschien wel iemand anders leuk vond.

Dit kan natuurlijk gebeuren, en ik heb gevochten voor onze relatie. Maar tijdens dit gevecht heb ik 2 fouten gemaakt. Zij wilde namelijk haar gedachten op een rijtje zetten, en schrijft dit dan op, om rust te krijgen. Toen ik een gedicht voor haar wou opschrijven, wou ik een papiertje pakken en vond zodoende het schrift. Ik heb het gelezen/bekeken, maar weet inmiddels niet precies meer wat erin stond. Ik wou het niet vinden, maar het gebeurde. Ik heb ontkent dat ik het schrift ooit gelezen heb, maar ze is er dus achter dat dat niet waar was.

Verder ken ik de jongen die in het spel was. Na enige tijd nam hij contact met mij op om te zeggen dat hij niet tussen ons in wou komen. Maar hij nam geen contact meer op met mijn vriendin, die hem had gevraagd wat nou zijn intentie was. Toen heb ik contact met hem opgenomen om te vragen haar antwoord te geven, zodat haar onzekerheid beantwoordt werd. Ook dit heb ik tegen haar ontkent. Ik heb verteld van zijn contact, maar niet van mijn contact.. Ook dit weet ze.

En tot slot heb ik een keer in haar telefoon gekeken. Wederom was het niet mijn intentie, maar dat ding lag naast me, en de nieuwsgierigheid won het. Ik heb er spijt van, en het ook nooit meer gedaan. Maar ook hier is ze achter gekomen.

Ik weet dat ik stom ben geweest, en dat ik gewoon eerlijk had moeten zijn. Maar mijn angst haar te verliezen was zo groot, dat je soms rare dingen doet, of verkeerde beslissingen neemt. Ze zei dat ze niet bij me weg wou en van me houdt, maar het knagende gevoel is heel lang bij me gebleven. Net nu het leek weer goed te gaan, kwam ze achter deze dingen, en zijn we weer 10 stappen terug gegaan.

Ik wil haar zo graag duidelijk maken dat ik van haar hou, en dat ze niet hoeft te twijfelen aan de oprechtheid van mijn woorden over onze relatie. Maar ze gelooft me op dit moment uiteraard niet, en dat snap ik ook wel. Maar wat kan ik nou doen? Ik wil haar niet kwijt, ze is het beste wat me ooit is overkomen. Ik wil gewoon weer samen met haar verder en niet meer zulke stomme dingen doen...
Even ter verduidelijking, er is nooit wat met die ander gebeurd, en ze wist ook niet zeker of en hoe leuk ze hem vond. Hij was gewoon op de juiste avond op het juist moment aanwezig, waardoor bij haar de twijfel erinschoot wat betreft onze relatie. Ze zocht wel contact met hem, maar dat was meer om te kijken wat hij nou wou, en wat het gevoel bij haar nou precies inhield. Dit heeft ze me ook eerlijk verteld...

Dus ze is niet helemaal met de ander bezig geweest, ze was bezig haar verwarrende gevoelens op orde te krijgen. Dat maakte het niet minder moeilijk voor me, maar ze heeft nooit gelogen of iets tegen mij erover!
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:08:

@wordtel: Dat zeg ik, omdat ik nooit met voorbedachte rade op zoek ben geweest. Ik ben niet op speurtocht gegaan om het schrift te vinden, ik heb niet stiekem de telefoon meegepakt om te kijken.

Ja het is inderdaad mijn keuze geweest om te kijken, en daar heb ik ook spijt van. En dat ik er dan over lieg, maakt het niet beter. Maar zoals ik ook al zeg, was mijn angst om haar te verliezen zo groot, dat ik daardoor dom heb gehandeld.

Ik probeer het niet goed te praten, want dat kan ik niet. Ik probeer gewoon erachter te komen, wat nu het juiste is om te doen, omdat ik bij haar wil blijven.

Gast, je hebt niet met dr zus van 18 liggen rampetampen... je was bang om haar te verliezen en hebt iets 'doms' gedaan. En dat iets is heel goed te verklaren binnen de context (vriendin die zegt gevoelens voor een ander te hebben). Nou je hebt inmiddels dat inzicht verworven, je hebt ook nog eens sorry gezegd (toch? zo niet, dan doen).

Ga nou echt niet denken dat DIT de reden is dat ze het uit zou maken. Kom op. Dat zou gewoon een kutexcuus (van haar kant) zijn.
En hij heeft mn msn leeggepleurt, dat heb ik zelfs op film staan.. dat ie bij iedereen vraagt wie het is... Ik lach er alleen maar om..
PRECIES!!!!!!!!!!!!! Dat wil ik nou de hele tijd zeggen!quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:14:

[...]

Gast, je hebt niet met dr zus van 18 liggen rampetampen... je was bang om haar te verliezen en hebt iets 'doms' gedaan. En dat iets is heel goed te verklaren binnen de context (vriendin die zegt gevoelens voor een ander te hebben). Nou je hebt inmiddels dat inzicht verworven, je hebt ook nog eens sorry gezegd (toch? zo niet, dan doen).

Ga nou echt niet denken dat DIT de reden is dat ze het uit zou maken. Kom op. Dat zou gewoon een kutexcuus (van haar kant) zijn.
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 10:14:

En hij heeft mn msn leeggepleurt, dat heb ik zelfs op film staan.. dat ie bij iedereen vraagt wie het is... Ik lach er alleen maar om..

Hoe heb jij dat op film gekregen dan?

Zie het trouwens helemaal voor me...
Ja, dat had ik op mn telefoon! een camera, ik stond dr gewoon bij en lachte dr om... Tis mn ventje, die mag alles leegpleuren als ie wil... en aangezien ik nooi zon drama heb gemaakt vertrouwd ie me nu wel.quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:16:

[...]

Hoe heb jij dat op film gekregen dan?

Zie het trouwens helemaal voor me...
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 10:18:

Ja, dat had ik op mn telefoon! een camera, ik stond dr gewoon bij en lachte dr om... Tis mn ventje, die mag alles leegpleuren als ie wil... en aangezien ik nooi zon drama heb gemaakt vertrouwd ie me nu wel.

[...]

Dat klinkt ook bijna als een soort 'spel' tussen jullie twee. Als in, hij deed dat, jij keek (en 'liet' het toe) en dat werkte als een soort bevestiging voor en tussen jullie.

Heeft wel humor
Wat een wantrouwen toch weer allemaal. Zij zegt verliefd te zijn op een ander; die ander en jij hebben gespekken, jij leest haar dagboekje en vervolgens wijzen jullie naar elkaar met de mededeling: "Ik hou wel van je, maar ik vertrouw je van geen meter".

Jullie richten elkaar nog es ten gronde zo. Wees betrouwbaar en ga het weer leuk hebben met elkaar!!
quote:loulouise schreef op 15 februari 2012 @ 10:13:

Missy, het is naief om te denken dat je partner nooit iemand anders tegenkomt waar hij of zij verliefd op kan worden. Verliefd worden is wat mij betreft helemaal geen probleem. Zolang je de gevoelens maar niet voedt en er ook niks mee doet.

[...]tegenwoordig denken mensen vaak dat ze verliefd zijn.

Als ik verliefd word op een ander, ga ik mn vent er niet voor verlaten.

Ik ben een heel trouw iemand, heb zelfs mijn ex nog nooit belazerd, ondanks dat hij dergelijke dingen wel bij mij deed.

het gaat niet om het verliefd worden waar je niks aan kan doen, maar om het geglibber, dat stiekeme gedrag achter zijn rug om, en dan zeiken als ie dr controleerd.

en dan opeens is ZIJ het slachtoffer.

Mijn vent had dr echt zn excuses niet voor aangeboden hoor, en die was helemaal geflipt als ik maar de helft had gedaan wat zij deed.

Maar goed... verliefdheid is een spel, ee test of je relatie sterk genoeg is.

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat je hier precies mee bedoelt. Kun je dat toelichten?
Ik heb haar al sorry gezegd voor het liegen, en ik heb haar ook geprobeerd uit te leggen waarom ik loog. Ik weet dat je makkelijk kan zeggen dat zij ook fout zit, maar ze heeft altijd open kaart gespeeld.

Maar als je iemand naast je in de kroeg ziet zoeken naar een ander, dan helpt het niet om je zenuwen en je angst in bedwang te houden. Hoewel ze altijd zei dat ze van mij houdt en met mij verder wil. Maar dit heeft er dus mede toegeleid dat ik zo lang zo onzeker ben geweest en daardoor ook dom heb gedaan.
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:29:

Ik heb haar al sorry gezegd voor het liegen, en ik heb haar ook geprobeerd uit te leggen waarom ik loog. Ik weet dat je makkelijk kan zeggen dat zij ook fout zit, maar ze heeft altijd open kaart gespeeld.

Maar als je iemand naast je in de kroeg ziet zoeken naar een ander, dan helpt het niet om je zenuwen en je angst in bedwang te houden. Hoewel ze altijd zei dat ze van mij houdt en met mij verder wil. Maar dit heeft er dus mede toegeleid dat ik zo lang zo onzeker ben geweest en daardoor ook dom heb gedaan.Ja, wat denk je zelf? Krijg je het niet spaans benauwd als je denkt aan nog 40 jaar met haar samen te zijn? En is het niet de bedoeling van een relatie dat je plezier hebt met elkaar, dat het goed voelt, dat je je geliefd en geborgen voelt?
Waarmee bedoelt? Dat ik het wel schattig vind zeker? die eerste reactie van mij?

Ik vind dat schattig, hoeveel mannen gaan na 7 jaar nog steeds door het vuur en voelen zich zo snel schuldig om zo iets kleins en bezoeken een forum voor advies??? Bijna geen enkele man, dus vind ik het schattig dat ie zo gek op haar is.. zn vrouwtje waar die al 7 jaar bij is.quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 10:28:

[...]

"en dan opeens is ZIJ het slachtoffer."

Dat dus.
Dat vraag ik me af. Is dit dan door het vuur gaan voor je vrouwtje? Volgens mij staat ie al 7 jaar in de fik! Lekker al de rook en het as te negeren. Nee hoor, alles gaat heel erg oke!
misschien zoekt ze niet, maar kijkt ze om dr heen... en anders hecht je meer waarde aan deze relatie dan dat zij doet.quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:29:

Maar als je iemand naast je in de kroeg ziet zoeken naar een ander, dan helpt het niet om je zenuwen en je angst in bedwang te houden. Hoewel ze altijd zei dat ze van mij houdt en met mij verder wil. Maar dit heeft er dus mede toegeleid dat ik zo lang zo onzeker ben geweest en daardoor ook dom heb gedaan.
ergens lees ik dat ze in relatie therapie gaan, anderzijds lees ik dat ze met een ander bezig is... zij lijd wat als je het aan mij vraagt gewoon dr eigen leventje en doet waar ze zin in heeft, en als hij dan een keer in dr spulletjes kijkt.... heeft hij het gedaan.. het vertrouwen beschadigtquote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:33:

"en dan opeens is ZIJ het slachtoffer."

Dat dus.
@xxxlondon: nee daar krijg ik het niet benauwd van. Ze had juist afgelopen weekend afstand ervan genomen, en we hadden net afspraken gemaakt voor relatietherapie.

Want het feit is, we hebben altijd lol met elkaar gehad, het heeft nooit verkeerd gevoeld om verliefd op haar te zijn, en ze geeft me altijd liefde en geborgenheid. Ook toen haar gevoelens in de war waren.

Sterker nog, ik zou er onmiddelijk voor tekenen als ik nog 40 jaar met haar mag doorbrengen. (en dit had ik altijd gezegd! en niet omdat ik nu probeer m'n relatie te redden)
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:29:

Man ze speelt gewoon een machtspelletje met je.

En het werkt ze heeft je nu bij je ballen. Jij zit hier nu te piepen op een forum voor iets wat misschien niet zo sjiek was, maar wel goed te begrijpen.

Mijn (oprecht en goedbedoelde (en ongevraagde ;)) advies, grow a pair of fucking balls, kom op! Als zij het beter denkt te hebben bij die ander, gaat lopen flirten waar jij bij staat, moven met die hap. Heb jij geen tijd en zin in.
quote:wordtel schreef op 15 februari 2012 @ 10:01:

Hoe kun je nou in godsnaam per ongeluk haar schrift lezen en per ongeluk haar telefoon doorzoeken? Die dingen lagen er misschien "onhandig", maar jij hebt de keuze gemaakt om het schrift open te slaan en te lezen. Dan kun je toch niet zeggen dat het nooit jouw "intentie" is geweest? Wat slap.

Volgens mij moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan om het niet te doen.

Je weet dat je partner gevoelens heeft voor een ander. Je bent onzeker, en hebt geen idee wat ze echt denkt, nog van je houdt, bij je wil blijven en dan ligt daar een schrift waar het in staat...

Knappe jongen die het niet openslaat.
quote:StabiloBoss schreef op 15 februari 2012 @ 10:37:

[...]

Knappe jongen die het niet openslaat.Die zijn er wel: het interesseert ze namelijk geen reet. Die hebben zelf ook wat achter de hand.
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:37:

@xxxlondon: nee daar krijg ik het niet benauwd van. Ze had juist afgelopen weekend afstand ervan genomen, en we hadden net afspraken gemaakt voor relatietherapie.

Want het feit is, we hebben altijd lol met elkaar gehad, het heeft nooit verkeerd gevoeld om verliefd op haar te zijn, en ze geeft me altijd liefde en geborgenheid. Ook toen haar gevoelens in de war waren.

Sterker nog, ik zou er onmiddelijk voor tekenen als ik nog 40 jaar met haar mag doorbrengen. (en dit had ik altijd gezegd! en niet omdat ik nu probeer m'n relatie te redden)En als je dit (deze mooie liefdesverklaring) nou zo aan haar lezen, hoe reageert ze dan?
@missy-86: ze zocht wel degelijk, ze hoopte dat hij nog binnen zou komen. Maar goed, dat vroeg ik, en dat beaamde ze. De volgende dag heeft ze meteen gezegd (tegen hem) dat het haar niet verstandig leek om nog verder contact te hebben, en ik zie je als ik je zie...

En ze was niet perse met een ander bezig. Haar gevoel was in de war, en ze probeerde dat uit te zoeken. Maar hij gaf haar geen hoogte en dat heeft er mede toe geleid dat ze t contact heeft stop gezet.

Ik snap wel van een ieder, dat men kan begrijpen wat ik heb gedaan, maar dat t wel knap stom is. Ik wacht rustig tot ze klaar is met werken, en dan gaan we het er over hebben. Ik weet niet of ik dit forum aan haar durf te laten lezen, omdat het afentoe de verkeerde kant op buigt (in mijn optiek dan). Want ik wou alleen maar advies op wat te doen met mijn leugens. En ik wou niet een discussie over de "ander" of haar gedrag, ik wou het over MIJN fout hebben.

Toch ben ik blij met alle response, hierdoor kan ik voor mezelf wel beter een beeld vormen. Thnx!!
Zij vindt een ander leuk en laat jou in jouw onzekerheid gaar koken? Eerlijk gezegd, ik zou ook gaan snuffelen om toch maar iets meer te weten zodat ik weet waar ik voor sta. Nee, het is niet fraai, maar ik krijg niet de indruk dat ze nog zin heeft in de relatie met jou en nu ook alles zal aangrijpen om de schuld bij jou in de schoenen te schuiven wanneer het uit is.

Dus, stop met snuffelen, ga leuke dingen doen en laat jouw geluk niet zo van haar afhangen. Een beetje ballen en zelfrespect gaan je verder brengen dan achter jouw vriendin aanlopen die twijfelt of jij nog wel het leukste paar schoenen bent.
PRECIESSSS... Eindelijk iemand die zo denkt als ik..quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:41:

[...]

Die zijn er wel: het interesseert ze namelijk geen reet. Die hebben zelf ook wat achter de hand.
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:02:

[...]

Ja dat wil ze net zo graag als ik, we gaan ook samen relatietherapie doen, om het goed af te sluiten en ons weer te kunnen richten op de toekomst. Die afspraken staan ook nog steeds. Maar hierna kwam ze er dus achter dat ik haar vertrouwen had beschaamd.

En dat ze een ander "leuk" vond, dat kan gebeuren. Na 7 jaar, waarin ik ook een tijdje niet genoeg of niet de juiste aandacht gaf, kan het gebeuren dat je zo iemand treft. Ik snap dit, hoewel ik toegeef dat het moeilijk is. Ik wil weer die iemand zijn die haar dat speciale gevoel geeft. En daar doe ik ook mijn best voor. En dat ziet ze ook. Maar door mijn stupiditeit, heb ik dat dan weer ondermijnt.... Ik zou haar nooit kwijt willen, en samen kunnen we hier zeker weten doorheen komen. Alleen zit ik nu met die knoop in me maag over wat ik "gedaan" heb.

Dank trouwens allemaal voor de reacties. Ik voel een stukje opluchting, en ik heb vertrouwen in haar en mij!Nou als jullie daar beidde vertrouwen in hebben dan zal het wel weer goed komen. Kan ik je alleen nog maar als tip mee geven dat je je gedrag niet moet gaan forceren. (ga je niet kwetsbaar opstellen of ga niet extra lopen slijmen want dat kan verkeerd uitpakken )Blijf lekker je jezelf en dan moet het lukken. succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven