Gemengde gevoelens

15-07-2018 23:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar jaar terug, heb ik iets bekend aan mijn vriend. Ik werd verliefd op iemand, die we 2x per jaar zagen op een verjaardag. Dit was in een moeilijke periode voor hem, en niet handig van mijzelf. We zijn nog steeds bij elkaar gebleven, en soms wenste ik dat ik niet zo eerlijk was... om hem dit verdriet te besparen. Ik heb uiteraard niks met mijn gevoelens gedaan.

Nu onderdruk ik mijn gevoelens, als ik hem zie... kijk hem niet aan zeg niks meer als ik ”hem” zie”. Dat voelt zo raar.. omdat het overkomt alsof ik arrogant ben geworden... maar uit respect voor mijn vriend lijkt het mij beter.

Het gevoel is nog steeds hetzelfde... zelfs na gezinsuitbreiding... geniet ik van die ene keer in het jaar dat ik “hem” zie.

Zooo verknipt.. en ik vraag mij af wat het is. Want ik houd wel van mijn vriend, maar ben ook even dagen van de kaart als ik
“hem” dan gezien heb.

Iemand die dit herkend, of een verklaring heeft voor deze waanzin.

Schaam me!
Je bent verliefd op het idee van "hem" en "hem zien".

Je houdt van je vriend, jullie hebben (een) kind(eren). Stop met jezelf vertellen dat je verliefd bent op "hem" en concentreer je op je gezin.
Jake99 schreef:
15-07-2018 23:54
Je bent verliefd op het idee van "hem" en "hem zien".

Je houdt van je vriend, jullie hebben (een) kind(eren). Stop met jezelf vertellen dat je verliefd bent op "hem" en concentreer je op je gezin.

Precies mijn gedachte. Je maakt het waarschijnlijk allemaal veel erger en mooier dan het is en je praat jezelf dit aan. Focus op de juiste dingen..
Ja dat zal het zijn...
Je was dus al op hem verliefd voor je een kind kreeg met jouw huidige vriend?
Het woordje "verliefd" en het "genieten" met iemand zijn hoeven niet een verband met elkaar te hebben. Je kan niet verliefd zijn op iemand die je niet kent. En je kent niet iemand die je 2x per jaar ziet.
Tuurlijk kan je wel verliefd zijn op iemand die je niet kent wat is dat nou weer voor iets raars?
En nee je kent niet iemand na 2x zien per jaar, maar je kan wel op iemand verliefd worden terwijl je diegene voor het eerst ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven