Geïnteresseerd in oudere man.
woensdag 29 mei 2019 om 02:27
Sinds een tijdje heb ik een man ontmoet met een leeftijd van 31 jaar oud. We klikken ontzettend goed en het lijkt er op dat het serieus wordt. Ik ben zelf 19 jaar oud. Wij hebben veel gemeenschappelijke interesses en voor ons voelt het niet als een groot leeftijdsverschil. Ik vind de reactie van mijn ouders/omgeving alleen lastig te peilen. Hoe zouden jullie er mee omgaan? Hebben jullie tips?
woensdag 29 mei 2019 om 09:36
woensdag 29 mei 2019 om 09:52
Je ouders zullen er altijd even moeite mee hebben, in hun ogen ben je jong volwassen (altijd hun kind) en de meeste vinden je vriend misschien een beetje een viespeuk. Echter vaak komt dit vanzelf goed, het valt en staat een beetje met of degene waar je interesse in hebt wel of geen kinderen heeft.
Ouders zijn vaak bezorgd, laat ze je vriend eerst goed kennen, en babystapjes nemen, zo kunnen je ouders goed aan het idee wennen. En zal de leeftijdsverschil makkelijker geaccepteerd worden.
Ouders zijn vaak bezorgd, laat ze je vriend eerst goed kennen, en babystapjes nemen, zo kunnen je ouders goed aan het idee wennen. En zal de leeftijdsverschil makkelijker geaccepteerd worden.
woensdag 29 mei 2019 om 10:03
Edit:
Niet druk maken gewoon van genieten. Als mensen het nu veel vinden dan is dat gevoel over 5 jaar wel weg. Dan is het ineens niet gek meer.
Ik scheel ook bijna 10 jaar met vriend. Over zn leeftijd heb ik nog nooit iemand wat horen zeggen.
Niet druk maken gewoon van genieten. Als mensen het nu veel vinden dan is dat gevoel over 5 jaar wel weg. Dan is het ineens niet gek meer.
Ik scheel ook bijna 10 jaar met vriend. Over zn leeftijd heb ik nog nooit iemand wat horen zeggen.
trien30 wijzigde dit bericht op 29-05-2019 12:24
70.87% gewijzigd
woensdag 29 mei 2019 om 10:10
Hij is 31 jaar oud, even opnieuw lezenTrien30 schreef: ↑29-05-2019 10:03Jij bent 19 en hij 51?
Ja je zal er zeker reacties op krijgen die minder leuk zijn. Maar als jij gelukkig met hem bent is dat prima.
Hoewel ik dit verschil in leeftijd op jouw leeftijd echt ongelooflijk groot vind.
Er is een rekensommetje wat als acceptabel wordt gezien. Leeftijd/2+7 zou voor hem 32 zijn dus.
woensdag 29 mei 2019 om 12:08
Volg je gevoel en niet de moraal... ik heb ook 5 jaar samengewoond met iemand die 20 jaar ouder is. Nooit hebben we hier iets van gemerkt. Mijn moeder vond het vooral erg lastig in het begin. En aan het eind wilde ze niet dat ik bij hem weg ging omdat ie zo stapelgek op me was.. was ook zo maar uiteindelijk wilden we toch beiden wat anders in een relatie. Hij had overigens wel 2 kinderen.
Nu getrouwd met een man die 13 jaar ouder is.. samen een kindje en de 2e onderweg. Inmiddels ben ik 30. Leeftijd zegt niet altijd wat. De ene 19 jarige is de ander niet en dat geld voor 31 jarige mannen ook..
Nogmaals. Volg je gevoel. Dat kun je niet uitzetten en moet je op vertrouwen en hoe moeilijk ook.... de buitenwereld zal altijd zijn zegje klaar hebben het is aan jou om daar mee om te gaan
Nu getrouwd met een man die 13 jaar ouder is.. samen een kindje en de 2e onderweg. Inmiddels ben ik 30. Leeftijd zegt niet altijd wat. De ene 19 jarige is de ander niet en dat geld voor 31 jarige mannen ook..
Nogmaals. Volg je gevoel. Dat kun je niet uitzetten en moet je op vertrouwen en hoe moeilijk ook.... de buitenwereld zal altijd zijn zegje klaar hebben het is aan jou om daar mee om te gaan
woensdag 29 mei 2019 om 12:16
Volgens mij moest je dat sommetje doen met de leeftijd van de oudste om de minimale leeftijd van de jongste te berekenen.Trien30 schreef: ↑29-05-2019 10:03Jij bent 19 en hij 51?
Ja je zal er zeker reacties op krijgen die minder leuk zijn. Maar als jij gelukkig met hem bent is dat prima.
Hoewel ik dit verschil in leeftijd op jouw leeftijd echt ongelooflijk groot vind.
Er is een rekensommetje wat als acceptabel wordt gezien. Leeftijd/2+7 zou voor hem 32 zijn dus.
31/2+7 = 22,5 jaar. TO zou dus minimaal 22,5 zijn als ze een vriend van 31 heeft, om de relatie 'sociaal acceptabel' te laten zijn, volgens dat sommetje.
TO, ik zou zeggen: trek je niets aan van een sommetje of eventuele reacties die je krijgt. In mijn ervaring accepteren mensen het beter als ze jou (en jouw vriend) beter kennen. Dan zien ze dat jullie bij elkaar passen,en kijken ze niet alleen naar de getallen.
woensdag 29 mei 2019 om 12:26
Nou, dit zou precies mijn zorg zijn als mijn dochter met dit verhaal thuis zou komen.Wittelamp schreef: ↑29-05-2019 10:15Ik vind het vooral vanuit hem een groot leeftijdsverschil.
Voor jou is het leuk, wereldwijze vent, jong genoeg om nog tot de “oudere jongeren” te behoren en jullie zullen vast een klik hebben. Het is logisch dat jij geen verschil merkt want jij hebt die levenservaring niet dat je weet wat dat verschil inhoudt.
Maar wat een vent van 31 met een 19-jarige postpuber moet? Ik kan me niet voorstellen dat het dan een gezonde, emotioneel volwassen man is die serieus in het leven staat (en serieus met mijn dochters gevoelens om zal springen).
Als moeder zou ik jou dus niet veroordelen maar wel mijn vraagtekens hebben bij hem.
woensdag 29 mei 2019 om 12:44
Tja, maar wanneer passen 2 mensen goed bij elkaar? Als ze in dezelfde levensfase zitten (let op: ik zeg dus niet: zelfde leeftijd).Jupiter1995 schreef: ↑29-05-2019 12:16
TO, ik zou zeggen: trek je niets aan van een sommetje of eventuele reacties die je krijgt. In mijn ervaring accepteren mensen het beter als ze jou (en jouw vriend) beter kennen. Dan zien ze dat jullie bij elkaar passen,en kijken ze niet alleen naar de getallen.
En iemand van 31 zit niet in dezelfde fase als iemand van 19, of er moet iets flink 'mis' zijn. Dat zou mijn zorg zijn, als moeder.
En nog, liet ik dochter zelf haar fouten maken
woensdag 29 mei 2019 om 12:51
Persoonlijk vind ik een leeftijdsverschil van 12 jaar nog al wat op je 19e. Hoe ouder je wordt hoe minder het verschil een rol gaat spelen maar op je 19e met iemand die 30+ is vind ik persoonlijk wel heftig.
Zoals al eerder gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand van die leeftijd in dezelfde levensfase zit als jij en als dat wel zo is moet je je afvragen waarom hij dat nog steeds is.
Je moet in de eerste plaats natuurlijk vooral lekker doen wat je zelf wilt maar kan me goed voorstellen dat je ouders dit echt niet heel grappig vinden.
Zoals al eerder gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand van die leeftijd in dezelfde levensfase zit als jij en als dat wel zo is moet je je afvragen waarom hij dat nog steeds is.
Je moet in de eerste plaats natuurlijk vooral lekker doen wat je zelf wilt maar kan me goed voorstellen dat je ouders dit echt niet heel grappig vinden.
woensdag 29 mei 2019 om 12:54
Eens op die leeftijd voel je je al heel volwassen, maar er is een duidelijk verschil met iemand die boven de 30 is.Wittelamp schreef: ↑29-05-2019 10:15Ik vind het vooral vanuit hem een groot leeftijdsverschil.
Voor jou is het leuk, wereldwijze vent, jong genoeg om nog tot de “oudere jongeren” te behoren en jullie zullen vast een klik hebben. Het is logisch dat jij geen verschil merkt want jij hebt die levenservaring niet dat je weet wat dat verschil inhoudt.
Maar wat een vent van 31 met een 19-jarige postpuber moet? Ik kan me niet voorstellen dat het dan een gezonde, emotioneel volwassen man is die serieus in het leven staat (en serieus met mijn dochters gevoelens om zal springen).
Als moeder zou ik jou dus niet veroordelen maar wel mijn vraagtekens hebben bij hem.
woensdag 29 mei 2019 om 12:56
lilalinda schreef: ↑29-05-2019 12:44Tja, maar wanneer passen 2 mensen goed bij elkaar? Als ze in dezelfde levensfase zitten (let op: ik zeg dus niet: zelfde leeftijd).
En iemand van 31 zit niet in dezelfde fase als iemand van 19, of er moet iets flink 'mis' zijn. Dat zou mijn zorg zijn, als moeder.
En nog, liet ik dochter zelf haar fouten maken
Inderdaad. In dezelfde levensfase zitten is wel belangrijk. Niet alleen nu, ook later.
woensdag 29 mei 2019 om 13:00
19 en 30, 11 jaar verschil
Ik 23 en mijn vriend 31, 8 jaar verschil.
Merk ik het? Nee. Maakt het uit? Nee.
Zolang jij en jullie gelukkig zijn is het goed toch? Waar een man dan niet heel veel mee te maken heeft, maar wat wel kan meespelen is dat hij eventueel al aan kinderen wilt beginnen en jij dan jong bent. Als alles voor jou goed voelt, dan maakt het niet uit toch?
Ik zou het gekker vinden/niet goed vinden als mijn dochter 15 was en met een man van 30 thuis zou komen. En de reacties om je heen? Tsja, jij leeft toch? Moet je dan een relatie voor andere nemen met een jonger iemand omdat zij het raar of niet oke vinden? Ik denk dat je ouders het misschien moeilijk vinden, qua levenservaring en dat je vriend in een andere fase van het leven staat (misschien) maar ik denk dat voor hun 1 ding telt: dat hun dochter gelukkig is!
Ik 23 en mijn vriend 31, 8 jaar verschil.
Merk ik het? Nee. Maakt het uit? Nee.
Zolang jij en jullie gelukkig zijn is het goed toch? Waar een man dan niet heel veel mee te maken heeft, maar wat wel kan meespelen is dat hij eventueel al aan kinderen wilt beginnen en jij dan jong bent. Als alles voor jou goed voelt, dan maakt het niet uit toch?
Ik zou het gekker vinden/niet goed vinden als mijn dochter 15 was en met een man van 30 thuis zou komen. En de reacties om je heen? Tsja, jij leeft toch? Moet je dan een relatie voor andere nemen met een jonger iemand omdat zij het raar of niet oke vinden? Ik denk dat je ouders het misschien moeilijk vinden, qua levenservaring en dat je vriend in een andere fase van het leven staat (misschien) maar ik denk dat voor hun 1 ding telt: dat hun dochter gelukkig is!
woensdag 29 mei 2019 om 13:25
Ik scheel ook 12 jaar met mijn man, al was ik wel iets ouder toen we welkaar leerden kennen (24/36) we hebben inmiddels al bijna 15 jaar een prima relatie.
Mijn omgeving reageerde er niet negatief op, maar voor hem had ik een relatie met een 16 jaar oudere man, dus ze waren het al wel gewend
Mijn omgeving reageerde er niet negatief op, maar voor hem had ik een relatie met een 16 jaar oudere man, dus ze waren het al wel gewend
The time is now
woensdag 29 mei 2019 om 16:44
Ik vind het verschil ook wel groot, maar vooral omdat jij pas 19 jaar bent. Wat ziet hij in jou? Niet vervelend bedoeld hoor, maar de gemiddelde man van 31 zit echt in een andere fase dan iemand van 19.
Dat gezegd hebbende ken ik ook iemand van 30 die al zo’n 8 jaar heel gelukkig is met iemand die nu 58 is. En ze passen echt goed bij elkaar ...
Dat gezegd hebbende ken ik ook iemand van 30 die al zo’n 8 jaar heel gelukkig is met iemand die nu 58 is. En ze passen echt goed bij elkaar ...
woensdag 29 mei 2019 om 17:12
woensdag 29 mei 2019 om 17:14
op die leeftijd is het verschil tussen 19 en 24 levensgrootBanba schreef: ↑29-05-2019 13:25Ik scheel ook 12 jaar met mijn man, al was ik wel iets ouder toen we welkaar leerden kennen (24/36) we hebben inmiddels al bijna 15 jaar een prima relatie.
Mijn omgeving reageerde er niet negatief op, maar voor hem had ik een relatie met een 16 jaar oudere man, dus ze waren het al wel gewend![]()
woensdag 29 mei 2019 om 17:18
Ik vind het op het randje. Ben je al van de middelbare school af, TO? Woon je op jezelf? Ik vind het leeftijdsverschil niet perse te groot, maar ik vind 19 erg jong voor dit leeftijdsverschil.
Desalniettemin had ik op mijn 20e een relatie met een man van 32. Ik studeerde al wel. Wij waren uiteindelijk bijna 5 jaar een stel, maar het leeftijdsverschil was uiteindelijk toch te groot.
Desalniettemin had ik op mijn 20e een relatie met een man van 32. Ik studeerde al wel. Wij waren uiteindelijk bijna 5 jaar een stel, maar het leeftijdsverschil was uiteindelijk toch te groot.