Geïrriteerd over actie van vriend

16-08-2022 10:52 241 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?

Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.

Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
Je maakt het veel te groot. Het was goedkoper, ze waren samen op trip, ik had hetzelfde gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het loslaten.

Het is duidelijk dat je vriend er niet zo over heeft nagedacht en hij heeft zelfs zijn excuses aangeboden voor gedrag dat hem eigenlijk niet te verwijten valt.

Laat het gaan en concentreer je op jullie relatie nu, op het heden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niks doen. Ik snap de irritatie van jou kant uit ook niet echt. En zie dat stukje " geen empathie " van jou vriend naar jou toe ook niet.

Ze deelden een kamer want goedkoper. Ik ben hetzelfde als je vriend denk ik. Man of vrouw, maakt niet uit met wie ik de kamer deel.

En het is alweer een tijd geleden dat hij die reis had. Ik zou er niet meer over doorgaan of over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word al moe als ik het lees. Complex gedoe.
‘Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer’. Dan is het toch klaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat hij het inderdaad echt helemaal niet bijzonder vond en daarom niet verteld heeft. Dus laat het gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suaimhneas schreef:
16-08-2022 11:30
Je maakt het veel te groot. Het was goedkoper, ze waren samen op trip, ik had hetzelfde gedaan.


Dit. Hij heeft de hele vakantie niet verteld met wie hij een kamer deels dus ik snap wel dat hij dat deze keer niet nodig vond. Het die nacht wel vertellen had het alleen maar extra benadrukt terwijl er voor hem geen verschil was. Het feit dat hij het nu zo terloops vertelt heeft ook aan dat het heel gewoon was.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Even wat koud water op je gezicht spetteren. Het is uitgesproken, hij heeft zelfs zijn excuses aangeboden. En ze hebben niet eens in hetzelfde bed geslapen.

Hij kan de tijd niet terugdraaien, hij weet nu hoe je erover denkt en hij gaat er in de toekomst vast wel rekening mee houden.
Ik zou er een heel groot punt van maken en net zo lang over zeuren tot het voor hem ook niet leuk meer is.
Als ik jouw vriend was zou ik hier echt geen excuses voor maken.
Wat een aanstellerij van jouw kant. Ben je altijd zo high maintenance?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ie het dezelfde avond had vertelt had je er evengoed een drama van gemaakt. Hij doet er luchtig over, er is niks gebeurt. Let it go
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
16-08-2022 11:42
Ik zou er een heel groot punt van maken en net zo lang over zeuren tot het voor hem ook niet leuk meer is.
Jij hebt niets te doen zeker? :biggrin:

Kom op zeg TO, verwacht je nu echt dat hij vanuit Zuid-Amerika een berichtje zou doen om toestemming te vragen voor het delen van een kamer? Nou ja, blijkbaar wel. Maar dat zou ik idioot vinden. Zowel om zoiets te moeten versturen als om zoiets te moeten krijgen. :P
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
16-08-2022 11:42
Ik zou er een heel groot punt van maken en net zo lang over zeuren tot het voor hem ook niet leuk meer is.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij zou dus toestemming aan jou moeten vragen voordat hij een beslissing mag nemen over een overnachting?
Ben je z’n moeder?
En het stukje “empathisch naar jou” snap ik niet, moet hij medeleven met jou hebben?
Ik denk dat je een ander woord bedoelde maar dan nog vind ik dat je overdrijft.
dianaf schreef:
16-08-2022 11:48
Kom op zeg TO, verwacht je nu echt dat hij vanuit Zuid-Amerika een berichtje zou doen om toestemming te vragen voor het delen van een kamer? Nou ja, blijkbaar wel. Maar dat zou ik idioot vinden. Zowel om zoiets te moeten versturen als om zoiets te moeten krijgen. :P
Dit.

Jeetje TO, zo gaat dat tijdens zo´n reis. Man of vrouw, het maakt niet uit. Precies wat je vriend zegt.
Alle reacties Link kopieren Quote
elviva schreef:
16-08-2022 11:48
Als ie het dezelfde avond had vertelt had je er evengoed een drama van gemaakt. Hij doet er luchtig over, er is niks gebeurt. Let it go
nee hoor, dat had ik niet. Dat had ik juist fijn gevonden en ook prima. Want zoals ik al schreef: ik vertrouw hem. Het gaat me er meer om dat ik het fijn had gevonden als hij dit gedeeld had of even besproken had. Had ik, als de rollen omgekeerd waren, wel gedaan. Puur omdat sommige mensen er GEEN prettig gevoel bij hebben als hun partner een kamer deelt met iemand van het andere geslacht. Zoiets lijkt me iets wat je wel met elkaar even wil bespreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
hier nog maar eentje dan: ik vind dat je een punt maakt van iets dat er niet is. Hij ziet niet elke vrouw als een potentieel seksobject. Jij blijkbaar wel. Wie zit er hier fout dan?
Oeh, TO! Hij heeft vast ook heel vaak een kamer gedeeld met mooie, viriele jongemannen. Weet je wel zeker dat hij niet bi is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Foux schreef:
16-08-2022 11:49
Hij zou dus toestemming aan jou moeten vragen voordat hij een beslissing mag nemen over een overnachting?
Ben je z’n moeder?
En het stukje “empathisch naar jou” snap ik niet, moet hij medeleven met jou hebben?
Ik denk dat je een ander woord bedoelde maar dan nog vind ik dat je overdrijft.
nee, geen toestemming want hij is een volwassen vent. Maar gewoon even delen, even vragen: hoe voel je je daarbij? omdat er, zoals ik dus al schreef, ook mensen zijn die het niet fijn vinden als hun partner een kamer deelt met iemand van het andere geslacht. Het gaat om een soort basisomgangsvormen die ik verwacht in een relatie en het even checken van zoiets bij je geliefde hoort daar voor mij bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb tijdens reizen ook wel mensen ontmoet waar ik even/een tijdje mee optrok en in hostels heb geslapen.

Vond het fijner om met een ‘vertrouwder’ iemand de kamer te delen, dat ik mijn spullen makkelijker kon laten staan als ik even ging douchen ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
16-08-2022 11:55
hier nog maar eentje dan: ik vind dat je een punt maakt van iets dat er niet is. Hij ziet niet elke vrouw als een potentieel seksobject. Jij blijkbaar wel. Wie zit er hier fout dan?
nee, dat zeg ik toch niet? Lees anders eerst goed waar mijn punt precies over gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Velocirapter schreef:
16-08-2022 11:56
nee, geen toestemming want hij is een volwassen vent. Maar gewoon even delen, even vragen: hoe voel je je daarbij? omdat er, zoals ik dus al schreef, ook mensen zijn die het niet fijn vinden als hun partner een kamer deelt met iemand van het andere geslacht. Het gaat om een soort basisomgangsvormen die ik verwacht in een relatie en het even checken van zoiets bij je geliefde hoort daar voor mij bij.
dan passen jullie dus niet bij elkaar

sterkte!
Je kan ook denken: Ok. En verder gaan me je leven.
Dit klinkt als drama om de drama.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-08-2022 12:01
25.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Door vrouwen zoals jij durf ik nooit vriendschappelijk met een bezette man om te gaan of dus bijvoorbeeld een kamer te delen omdat dit handig is. Er zit altijd wel een achterdochtige vriendin achter, brr :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, hij was aan het backpakken. Dan deel je voortdurend slaapkamers met mensen die je wel of niet kent. Big deal. Voor hetzelfde geld waren er nadat zij die kamer gekregen hadden nog mensen bijgekomen. Was het dan anders geweest?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven