gesandwiched

30-04-2012 01:19 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op de tweede verdieping in een (slecht geïsoleerd) herenhuis van drie appartementen in een middelgrote stad. Inmiddels woon ik hier reeds 12 jaar. Veel lief maar ook veel leed.

Als gesandwiched-alleenstaande-tussenverdiep-wonende lijk ik méér op een eierenlopende, overgevoelige dirigent voor een grote première van een belangrijk openingsconcert. Niet iedere avond, neen; ieder moment van de dag.

Kranig, dapper, streng, medevoelend, warm, menselijk, kil, niet voor rede vatbaar, de elketriciteit-afleggende; de vals-zingende om 3 uur in de nacht, de verzoenende, de meegaande, de onverbiddelijke bitch; been there done that...

Maar de zelfverklaarde "kunstenaar/tokkie" wilt een andere oplossing voor zijn niet-rekeninghouden met de buren-gedrag; zodat hij zijn voordeel ermee kan doen in de toekomst. Ik ben op het niveau van: de kop inslaan; er zal geen toekomst meer zijn.

Ik kan héél slecht overweg met laffe, leugenachtige, achterbakse en venijnige figuren: ik vrees dat het een kwestie van tijd is.

Welke dames hebben echt een wraakzuchtige fantasie om dit creatuur (een bovenbuuur; dus denkt het voordeel te hebben; echt het LEPLAZARUS te doen schrikken want ik ben klaar met de geluidsoverlast én de lakse politie)
quote:pip69 schreef op 30 april 2012 @ 02:43:

Grote grutten, ik snap er effectief niks meer van Bedankt voor uw bijdrage
volgens mij niet hoor Ste.
Nou Roosvicee, er is ook weinig van te maken dus zulke smileys kan je wel achterwege laten.
quote:dubbelvla schreef op 30 april 2012 @ 02:52:

volgens mij niet hoor Ste.Ze gebruikt wel allemaal Vlaamse woorden anders
Oh, deze Brabantse classificeert die woorden gewoon als Nederlands maar dat kan ook aan mijn dialect liggen.

TO, vertel! Houd ons niet langer in spanning!
quote:dubbelvla schreef op 30 april 2012 @ 02:53:

Nou Roosvicee, er is ook weinig van te maken dus zulke smileys kan je wel achterwege laten.Nou, Dubbelvla, lezen is ook een kunst, dus zulk commentaar kan je ook achterwege laten.
Ah, dus wij kunnen allemaal niet lezen en het heeft geenszins met jouw schrijven te maken?
Ah, maar welke woorden die ik gebruik heb staan volgens Dubbelvla niet in de Dikke van Dale? (de recentste editie, weliswaar)
Ik heb toch niet geschreven dat je woorden gebruikt die niet bestaan?

Ik geef alleen aan dat je verhaal erg onduidelijk is, en met mij meerdere forummers. Maar als je wil gaan kissebissen, dan ben ik weer weg. Ik kan mijn tijd wel beter besteden, met slapen bijvoorbeeld.
En;

Ah, je tekst (tussen de haakjes) komt voor het afsluiten van de zin en niet erna. 'Gebruik' is in de vorm waarin jij deze plaatst 'gebruikt'.

En je mag gewoon je zeggen hoor, hoeft niet in de derde persoon
quote:dubbelvla schreef op 30 april 2012 @ 02:56:

Oh, deze Brabantse classificeert die woorden gewoon als Nederlands maar dat kan ook aan mijn dialect liggen.

TO, vertel! Houd ons niet langer in spanning!Kort geheugen? Ik zei toch: lezen is een kunst.
Schrijven is anders voor jou wel een kunst merk ik.
Begin de dag met een Lach :)
Bel de rijdende rechter zou ik zeggen.
quote:roosvicee schreef op 30 april 2012 @ 02:13:

[...]

Nou, een buur die lijm in het fietsslot van een buuf spuit stelt zich héél andere vragen hoor... neem ik aan (zomaar hoor; echt ik ben zo naief als de pest).

Ondertussen heb ik het helemaal gehad met dat kereltje en zijn ALLE suggestie meer dan welkom: behalve: ga eens in vriendschap praten met je buur want die beurt heeft hij inmiddels verbeurd. (jaaa, typsy dat ik ben, ongelooflijk)

Nou veel succes dan verder. Maak je niet te kwaad zou ik zeggen en zeker niet tegen forummers, die kunnen er ook niets aan doen.

Ga met de wijkagent praten hoe dit op te lossen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is er een reden waarom je moeite hebt om je verhaal op een duidelijke manier op te schrijven, TO? Het is inderdaad geschreven alsof je dronken bent of een of ander probleem hebt en geen verhaal met een kop, staart en leesbare zinnen in elkaar kunt zetten. Niet erg als dat komt door iets waar je niets aan kan doen, maar anders moet je een beetje opletten hoe je schrijft. Het staat niet interessant, het is gewoon onleesbaar.

Nu mijn tip: verhuizen.
Zodra je het wilt gaan begrijpen, wordt het onbegrijpelijk!
Wat een teleurstelling dit effectief wazige topic... De titel was veelbelovend!
Ik zeg: verhuizen.

12 jaar in hetzelfde huis, wat saai.
Lekkere huisgenoot!

Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe woning?
Schrijf hem een brief. Waarschijnlijk is hij zo lang bezig om die te begrijpen dat het in ieder geval even stil is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hahah! waar dit nou weer over gaat?

Maar ff zere neus nu, ik zou gewoon uber-vriendelijk tegen hem doen! Die man weet niet wat hem overkomt! Blijf jij lekker vriendelijk, valt je ook niks te verwijten.

Misschien is die zo in de war, dat ie denkt, die arme buurvrouw, ik zal d''r niet zo lastig vallen.... het is het proberen waard.
laat lekker gaan!
quote:lykkeli schreef op 30 april 2012 @ 01:21:

Begrijp er niets vanIk ook niet...vage quasi grappige schrijfstijl

Dacht trouwens dat je met gesandwiched bedoelde dat je 2 lekkere kerels had.
quote:roosvicee schreef op 30 april 2012 @ 01:38:

[...]

Ik praat dus effectief ook zo...Of misschien wat minder zuipen op de koninginnenacht
Je kunt wel stellen dat alles wat je schrijft ook in de Dikke van Dale staat, maar de woorden tuigdorp, caviapolitie, vleeshufter, plaswinkel, lustbaby en snikkelgoal staan daar ook in. Nou, zie daar maar eens een goed verhaal van te breien!

Uit de Dikke van Dale, moet je geen logica Hale (dichterlijke vrijheid op 'Hale' uiteraard.....)
Is je buurman agressief tegen jou geweest? Of tegen anderen en neem je hem dat kwalijk?

Ik adviseer met je wijkagent of buurtmediator te gaan praten en met elkaar naar een oplossing te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven