getrouwd... maar er mist iets?

16-03-2012 03:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zijn zo een 5 jaar samen en 2 jaar getrouwd, geen kids.

hij houdt van mij en ik van hem, maar ik merk steeds meer dat ik iets mis. misschien is hij altijd al zo geweest dus is het niet zijn schuld.

hij vraagt nooit hoe het met me gaat, iets over mijn leven, mijn verleden, mijn toekomst dromen, mijn familie, wat ik wil, of ik happy ben... ik moet er altijd zelf over beginnen en dan houdt ie nog niet altijd zn aandacht vast, hij heeft er ook adhd erbij)...

ook als ik een probleem heb en hij is het er niet mee eens of ziet geen gemakkelijke oplossing kan het nooit rustig besproken worden... hij word meteen gefrustreerd en dan kwaad als we het niet eens zijn.

verder gaat het wel goed en is hij wel lief en zorgzaam, maar het voelt zo beperkt... ik kanhier niet echt met hem over praten, al wel een paar keer geprobeerd.

hij is altijd zo geweest... moet ik dan met vrienden etc over dingen praten waar ik bij hem niet over terecht kan? heb vaak het gevoel dat ik overal alleen voor sta... moet alles altijd zelf regelen... denk na over een kind (nu nog niet), maar ben bang dat ik "support" ga missen, omdat ie dat gewoon niet in zich heeft...

vind het zo verdrietig als ik andere koppels zie waar de man zich wel meer probeerd in te leven.

heeft iemand een soort gelijke man? kunnen mensen veranderen? ik weet het niet meer...
Probeer er inderdaad rustig over te praten en vergeet zeker niet dat mannen heel anders in elkaar steken. Ook al zou hij iets hebben als ADHD of zoiets, dan hoef je het niet gelijk allemaal daar aan te wijten. De ene man praat nou eenmaal makkelijker dan de andere. Mijn vriend praat ook niet zo makkelijk over zijn eigen gevoelens, hij heeft ADD wat zich vooral uit in vergeetachtigheid, wat hij zelf ook heel vervelend vind, maar dat wil niet zeggen dat hij daarom niet zo makkelijk praat. Dat is gewoon een eigenschap die veel mannen hebben denk ik..
En het is niet zo dat wij nergens over kunnen praten want hij kan juist weer heel goed luisteren naar een ander... Alleen zou ik best wel eens willen dat hij wat meer over zichzelf praat, maar dat ga ik hem niet verplichten, ik geef hem hooguit af en toe een duwtje in die richting..
Probeer hem op een rustige en niet beschuldigende maniet te laten weten wat jij denkt en hoe je het graag zou willen zien..
Je bent al 5 jaar samen met deze man. Als zijn karakter je niet aanspreekt dan had je dit toch al eerder kunnen bedenken? Waarom dan zolang met iemand verder gaan, met iemand trouwen? Je bent met deze man getrouwd, een man die niet zo sociaal in elkaar steekt, daar zul je het mee moeten doen. Iemand willen veranderen heeft geen zin, hij moet dat zelf willen, maar dan nog.... dit lijkt me een erg vaststaande karaktertrek. Van een nuchtere boer maak je nu eenmaal ook geen gevoelige, filosofische jup...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven