Gevoelens verminderd?

06-05-2009 16:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een dag.

Had al een bericht op het forum geplaatst dat het tussen mij en mijn vriendin nou niet bepaald goed ging de laatste tijd op het gebied van intimiteit mede door ernstige stress bij mij op het werk en de situatie die daaruit voortkomen.

Probleem is dat we nog wel knuffelen maar daar heb je het dan wel mee gehad. Nu heb ik voor mezelf eens wat dingen zitten bedenken en daar schrol ik van.

Voel ik nog wel die vlinders, heb ik nog wel de behoefte om met haar te vrijen of uitgebreid met haar te zoenen. Ik schrok van de antwoorden die ik naar mezelf gaf. Ik vind haar een schat en ze betekend heel veel voor me en we hebben een moeilijke start gehad en wonen sinds dit jaar samen maar eerlijk gezegd voel ik me sindsdien ongelukkiger worden en gespannen tegenover de rest van mijn omgeving. Ik doe altijd van alles met haar ze wil alleen dingen niet doen dan blijft ze thuis dus ik maar mee. Ik woon in een plaats die absoluut niet mijn keus is waar ik verder ook niemand ken. Ze heeft een heel ander leven en is andere dingen gewend. En het breekt me nu op.

Dat kan een combinatie zijn door de stress van werk en ontslagzaak die loopt maar ik vraag me toch niet af of we meer broer en zus zijn geworden dan geliefde....misschien wel omdat het te snel is gegaan.

Ik durf het er niet over te hebben met haar want wil haar geen pijn doen ben bang voor haar reactie maar aan de anderen kant ben ik bang dat ik hier te lang mee doorga omdat ik haar geen pijn wil doen en er zelf helemaal aan onderdoor ga want het lijkt de laatste tijd wel of ik mezelf aan het verliezen ben.

Misschien stom verhaal of herkenbaar? Wat zouden jullie doen of hebben jullie dit wel eens meegemaakt.

Voor de duidelijkheid ik ben een man
Kunnen wel meevallen maar voor mijn gevoel die reactie van domnaiefmutsje niet. die komen gewoon hard aan maar ja zal wel een zeikerd zijn volgens haar
ik had je de vraag in het andere topic al gestelt
quote:blogbabe schreef op 06 mei 2009 @ 17:15:

[...]

Heb je daar ook met je vriendin over gepraat? Weet zij hoe ongelukkig jij je voelt? Probeert ze je op de een of andere manier te helpen? Als het echt zo is dat je partner je problemen van tafel veegt, dan is dat niet zo netjes! Of breng jij het misschien verkeerd? Een psycholoog of relatietherapuet is misschien best een goed plan!

We hebben er zeker over gepraat en ik heb ook gevraagd wat zij ervan vond en zij bracht alleen maar dat onderwerp over sex naar boven dat ze dat niet kon missen en belachelijk vond dat het al zolang niet was en verder de rest van stress was makkelijk was maar tijdelijk en moest me daar maar overheen zetten.

Relatietherapie is misschien wel goed plan
quote:blogbabe schreef op 06 mei 2009 @ 17:15:

[...]

Heb je daar ook met je vriendin over gepraat? Weet zij hoe ongelukkig jij je voelt? Probeert ze je op de een of andere manier te helpen? Als het echt zo is dat je partner je problemen van tafel veegt, dan is dat niet zo netjes! Of breng jij het misschien verkeerd? Een psycholoog of relatietherapuet is misschien best een goed plan!

We hebben er zeker over gepraat en ik heb ook gevraagd wat zij ervan vond en zij bracht alleen maar dat onderwerp over sex naar boven dat ze dat niet kon missen en belachelijk vond dat het al zolang niet was en verder de rest van stress was makkelijk was maar tijdelijk en moest me daar maar overheen zetten.

Relatietherapie is misschien wel goed plan
wil je nog wel
anders hoef je ook niet in relatie therapie
Wat ik me nu afvraag: als je de reacties hier interpreteert als hard, wat ze dus naar mijn idee niet zijn, interpreteer je dan de reactie van je vriendin wel goed?

Ik ben er natuurlijk niet bij, maar kan me dit zo voorstellen...
Dat vind ik echt een hele vreemde reactie van haar. Jij moet je maar over de stress heenzetten? Ja, en als je dat nou niet kan?!?! En dat zij geen sex kan missen? Als je echt van iemand houdt kan je dat wel een tijdje missen, lijkt mij.
Ik heb echt wel ballen en kan heel veel hebben maar op een bepaald moment is de maat voor mij gewoon vol.

Ik vind haar een schat maar heb echt zelf hele grote twijfels. Ik kan me niet over die stress heenzetten en sex wat zij wilt kan ik echt niet op commando als je dat elke dag weer moet horen dat ze het niet normaal vind en da je stress geen schuld daarvan kan geven dan val ik van mijn stoel. Mensen in haar omgeving vinden het ook onzin zegt ze dan. Ik moet maar mee met bepaalde dingen want dat zou goed voor me zijn....nou ja....we zien het wel!
Titel is wat minder rampzalig gemaakt
quote:ron85 schreef op 06 mei 2009 @ 17:17:

Kunnen wel meevallen maar voor mijn gevoel die reactie van domnaiefmutsje niet. die komen gewoon hard aan maar ja zal wel een zeikerd zijn volgens haar

Dat komt omdat je overgevoelig bent voor jouw leed. Alles wat jou tegen zit. Ja, ik vind je een zeikerd.

Hoog piep auw miauw niveau en niet eens nadenken dat je vriendin het met jou volhoudt ipv andersom. Het moet van twee kanten komen? Ik zou zeggen, begin er eens mee.

Nu echt weg.
ok, de titel is al beter!
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 mei 2009 @ 17:25:

[...]

Dat komt omdat je overgevoelig bent voor jouw leed. Alles wat jou tegen zit. Ja, ik vind je een zeikerd.

Hoog piep auw miauw niveau en niet eens nadenken dat je vriendin het met jou volhoudt ipv andersom. Het moet van twee kanten komen? Ik zou zeggen, begin er eens mee.

Nu echt weg.

En hoe weet jij dat ik niet mijn best doe om het goed te laten lopen. Ze heeft alles krijgt alles en ik heb dingen die me dwarszitten en daar kan ze niet mee omgaan! Dan mag ik het denk ik best wel hier neerzetten om te kijken wat andere vinden.

Hoog piep en miauw niveau als dat zo was dan piepte ik wel anders zeker met mijn verleden maar is niet relevant voor hier!

Ik ga er niet meer opin want word mij wat persoonlijk
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 mei 2009 @ 17:25:

[...]

Nu echt weg.

En hoe weet jij dat ik niet mijn best doe om het goed te laten lopen. Ze heeft alles krijgt alles en ik heb dingen die me dwarszitten en daar kan ze niet mee omgaan! Dan mag ik het denk ik best wel hier neerzetten om te kijken wat andere vinden.

Hoog piep en miauw niveau als dat zo was dan piepte ik wel anders zeker met mijn verleden maar is niet relevant voor hier!

Ik ga er niet meer opin want word mij wat persoonlijk
quote:ron85 schreef op 06 mei 2009 @ 17:23:

Ik heb echt wel ballenMaar hoe kom je met die ballen dan in een situatie dat je woont in een plaats die absoluut niet jouw keus is en waar je niemand kent, je overal mee heen gaat waar je geen zin in hebt, je het accepteert als je een probleem op tafel legt en je vriendin dat afdoet met gezeur, je SOS berichten op een forum zet terwijl je helemaal geen slagaderlijke bloedingen hebt enzo en daar ook weer de handdoek in de ring dreigt te gooien na de eerste kritische reacties?
quote:xxroosjexx schreef op 06 mei 2009 @ 17:14:

Hmmm uit nieuwsgierigheid door de titel het topic gaan lezen...maar uiteindelijk herken ik mijzelf in je verhaal...helaas.

De afgelopen weken begin ik meer en meer te beseffen dat mijn relatie niet lekker loopt. Intimiteit valt weg. De zin om hem weer te zien ook...en als hij nu weer weg is (is hier vanaf vrijdag geweest...we wonen niet samen) ben ik eigenlijk opgelucht weer even wat ruimte voor mijzelf te hebben.

Voor mij signalen dat het niet goed zit....

Ik ben ook bang om het tegen hem te zeggen..maar weet ook dat ik door het niet te zeggen ik ook niet verder kom. En hij ook niet.

Ga vanavond alles op papier zetten....dan in het weekend even tijd voor mezelf nemen...en mijzelf terugvinden en dan het gesprek aan.Jouw vriend heet toevallig geen Ron?
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 mei 2009 @ 17:01:

Ze heeft het aardig met je te stellen. Je zeurt, klaagt, hebt het moeilijk, wil geen seks, allemaal ellende..

Wat wil zij? Zij wil jou, ondanks jouw shit.

Maar dat zie je niet. Je zeurt alleen maar meer. Jammer hoor, van je stress, maar kom op zeg.

Ga je schamen en laat haar over aan iemand die wel oog voor haar heeft.

Alsof zijn vriendin wel oog voor hem heeft. Als je partner zo continue 'zeurt' en 'klaagt', zou je ook eens aan je partner kunnen (door)vragen of ie nog wel gelukkig met de relatie is, in plaats van TO zijn mond te snoeren als hij een poging doet te vertellen wat er wèrkelijk in hem omgaat. Als ik lees dat TO het liefst overal mee naartoe 'moet' met zijn vriendin, zou bij mij op den duur de lust van dat soort kinderlijke afhankelijkheid ook vergaan. Het lijkt erop dat zijn vriendin niets van feedback/kritiek wil horen, niet omdat het een trut is, maar omdat ze onzeker is/bang is dat het uitgaat.

TO, tot nu toe heb je het (begrijpelijk) allemaal aan externe factoren toegeschreven (ontslag, andere woonplaats) en komt het op mij over alsof je er nu langzaam achterkomt dat je 'gewoon' niet gelukkig met je viendin bent. Ik kan me voorstellen dat dat een schok is, omdat ook jij ws net als je vriendin helemaal niet wilt dat het uitgaat. Anyway, er zit denk ik niets anders op dat je vriendin toch te gaan vertellen wat je denkt/voelt, schrijf het haar desnoods.
quote:isa26 schreef op 06 mei 2009 @ 17:53:

[...]

Jouw vriend heet toevallig geen Ron? was t maar waar...dan wist ik iig dat hij ook twijfeld
Ik vind dat het het juist tegen haar moet zeggen als je haar minder pijn wilt doen.

Ik heb dit ook meegemaakt, alleen had me ex minder gevoelens en heeft hij dat ook een lange tijd verzwegen. Maar ooit komt het je zo hoog te zitten en moet je het wel vertellen, of ze komt er zelf achter.

En geloof me, dan voelt ze zich nog veeeel rotter.

Dan voelt ze zich gebruikt.

Dus ik zou het maar vertellen, en het misschien nog even proberen of gewoon een pauze houden.

sterkte
quote:loomii schreef op 06 mei 2009 @ 17:31:

[...]

Maar hoe kom je met die ballen dan in een situatie dat je woont in een plaats die absoluut niet jouw keus is en waar je niemand kent, je overal mee heen gaat waar je geen zin in hebt, je het accepteert als je een probleem op tafel legt en je vriendin dat afdoet met gezeur, je SOS berichten op een forum zet terwijl je helemaal geen slagaderlijke bloedingen hebt enzo en daar ook weer de handdoek in de ring dreigt te gooien na de eerste kritische reacties?

Goeie post, hoewel ik onzekerheid niet per definitie als geen ballen beschouw, maar eerder als je er niet bewust van zijn wat je over het hoofd ziet. Ik vind iemand pas geen ballen hebben als bijvoorbeeld meerdere mensen je er op attenderen (zoals jij goed en niet hard, maar duidelijk in deze post doet) wat je dan over het hoofd ziet en je niet wilt/durft na te gaan of daar al dan niet een kern van waarheid inzit, maw. naar jezelf durft te kijken, en het is volgens mij menselijk dat niet altijd makkelijk te vinden. Met het openen van dit topic laat TO mi in ieder geval blijken daartoe in ieder geval bereid te zijn.

Aan domnaiefmutsje zou ik willen schrijven, ik ga ervan uit dat je met je reacties niet de bedoeling hebt om TO de grond in te boren, maar dat je hem met je posts duidelijk tracht te maken wat hij volgens jou over het hoofd ziet. Je zult het wellicht vaker hebben gehoord en/of zelf hebben ervaren, maar als je iemand iets duidelijk wilt maken, is de toon waarop je dat doet nogal belangrijk wil het uberhaupt aankomen, waarmee ik niet zeg dat je dingen niet stellig/ovetuigd kan brengen, die twee kunnen goed samengaan. Voorbij gaan aan je toon komt bijna dan eerder over alsof het je er niet om gaat die ander iets duidelijk te maken, maar jezèlf wilt laten horen/gelden. Ik neem aan dat jij zoals elk mens ook zo je onzekerheden/angsten hebt en dat als iemand jou daaromtrent iets duidelijk probeert te maken een duidelijke, maar niet schreeuwerige toon veelal beter aankomt dan wanneer iemand tegen je zou zeggen dat hij/zij je maar een domme, naieve muts zonder ballen vindt dat je toch niet ziet dat jouw ogenschijnlijk zelfverzekerde toon eerder kán overkomen als onzeker, jezelf vooral willen laten horen/gelden dat je bijvoorbeeld bij andermans relatieperikelen (mi inderdaad) de vinger op de zere plek kan leggen. Nu alleen mi je toon nog waardoor mensen zich niet van je zullen verwijderen, maar naar je toe zullen trekken.
Gaat niet goed op gebied van intimiteit, je zegt zelf al oorzaak je eigen werk..waarom niet rustiger aan op je werk en meer tijd voor haar?

Waarom ben je eigenlijk in een plaats gaan samenwonen terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt? Terwijl je wist dat je je daar niet gelukkig zou gaan voelen? Waarom doe je zo?

Misschien te vroeg gaan samenwonen? Hoe jong zijn jullie?

En ja je gaat jezelf inderdaad verliezen als je niet eerlijk tegen haar bent..dus dat kun je niet maken..dus hopsa die stoute schoenen aan..wees een echte vent (the real men) en zeg tegen haar wat je dwars zit. Je moet haar reactie ook accepteren en nadien kun je wel beslissen wat je ermee wilt..maar wees eens eerlijk Ron! Tjee, en hou werk en prive gescheiden. Gooi dat masker af en zorg dat je jezelf kunt zijn! Een echte man heeft wel een beetje sex nodig als ie gespannen is na zijn werk. Relatietherapie is vergezocht, je moet zorgen dat je eerlijk bent en wordt en ook je gevoelens laat zien. En dat is het hem, dat doe jij en wil jij blijkbaar niet! Zolang jij niet jezelf kunt zijn bij haar..zal zij dat ook niet kunnen..dus leren jullie elkaar ook niet kennen! Sterkte ermee!
Nou alles gelezen en heb misschien gisteren inderdaad te overgevoelig gereageerd op domnaiefmutsje en andere mensen hier. Dat is niet de bedoeling geweest.

Vandaag geprobeerd om erover te beginnen maar dat ging net echt lekker want mijn partner begin ineens te vergelijken gisteren hoe het zou zijn geweest als ze nog met haar vorige vriend was. Nou ik dacht dat mijn klomp brak. Ze zegt dat ik het maar makkelijker van me af moet zetten en heb gezegd dat het niet zomaar kan waarop ze mij aangaf dat het dan niet lang meer gaat duren zo omdat ze het nie trekt. Ook het intieme gedeelte vond ze gewoon niet te accepteren gezien ons beider leeftijd (beide middn twintig)

En mijn twijfels over de woonplaats waren er a maar wilde he een kans geven voor haar want ze wilde niet ander perse in de buurt bij haar ouders enz maar het begint me nu zo tegen te staan dat is niet leuk meer.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen probeer er het weekend ook nog over te beginnen maar denk en voel dat het aflopende zaak is gevoelsmatig iig
Als ik het zo lees zou jullie beide niet erg happy in die relatie! Vind het ook wel erg raar dat ze gaat vergelijken met haar ex, zoiets doe je toch niet als je een 'serieuze' relatie hebt met samenwonen enz? Op jullie leeftijd verwacht ik wel anders. Ik vind haar zo overkomen als iemand die nog heel onvolwassen is en ook niet al te slim..sorry hoor. Denk dat jullie er beter mee kunnen kappen.
Het is haar eerste keer samenwonen en denk dus ook eerste keer meemaken dat iemand die om haar heen is echt die stress heeft. Denk ook dat ze zich afgewezen voelt maar ik kan op mijn kop in een boom gaan hangen en zeggen dat het niet aan haa ligt maar dat boeit niet
quote:ron85 schreef op 07 mei 2009 @ 19:21:

Denk ook dat ze zich afgewezen voelt maar ik kan op mijn kop in een boom gaan hangen en zeggen dat het niet aan haar ligt maar dat boeit nietEn dat zou haar juist wel moeten boeien! Ik vind dit niet getuigen van veel liefde en begrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven